Zdjęcie w tle
Motoryzacja

Społeczność

Motoryzacja

540

Kiedyś Polonez to była duża fura. Na realia najtisów, nie odbiegał miejscem we wnętrzu, od Espero, jakiś Pasków, czy Fordów.

Samochody przez lata rosną, ale nie w środku. Jednak na zewnątrz widać różnicę. Dla mnie najlepszym przykładem jest Yaris pierwszej i ostatniej generacji.

Pretekstem do tematu jest fota analogowa Poldacza, przy dwóch współczesnych samochodach, gdzie Poldek wygląda jak resorak, jednak śmiem twierdzić, że miejsca w środku nadal ma tyle samo. Bo nie ma tyle upchanej w bebechach elektroniki i systemów bezpieczeństwa. Przy okazji przepycham analogowy aparat Smiena 8M na rolce Fuji Color 200 (° ͜ʖ °)

#motoryzacja #fotografia #ciekawostki #tworczoscwlasna

054a9a77-7de3-4857-b528-5f9ee8962ecf
KierownikW10

@Klamra gadasz głupoty. Systemy bezpieczeństwa i strefy zgdniotu nie zajmują wiele miejsca, a przynajmniej nie znaczącą jego ilość. Mam w domu Octavię 4 i Fabię 2. Octavia to zjada tego Poloneza na śniadanie pod względem ilości miejsca, ale wiadomo, znacznie większe auto. Ale co zaskakujące, Fabia 2 również jest większa wewnątrz od Poloneza - głównie dzięki wysokiej i wyprostowanej pozycji w fotelach, ale jednak. Kiedyś auta były projektowane inaczej, drogi były inne, wymagania były inne. Teraz te auta są już mocno nieadekwatne do wymagań jak i również nieergonomiczne, szczególnie że przeciętny mężczyzna w 2024 jest znacznie większy niż mężczyzna w 1980 roku.

PanNiepoprawny

Wolę elektrykę i systemy bezpieczeństwa.

WujcioWariatuncio

@Klamra Manipulacja. Po prawej to chyba Volvo a po lewej mni van

Zaloguj się aby komentować

Hej, czy ktoś z was korzystał kiedyś z kobyłek samochodowych? Na ile to bezpiecznie? Czy wystarczy kupić tanie zamykając się w 100 zł czy trzeba wydać więcej?


#mechanikasamochodowa #samochody #motoryzacja #majsterkowanie

marianmarcin

@Rollnick2 są spoko jak najbardziej, najgorzej podnieść samochód do ich minimalnej wysokości i bez dwóch dobrych lewarków może być ciężko

dolchus

@Rollnick2 Cena nie gra roli bo możesz kupić szmelc i za pol tysiąca, a czasem okaże się że solidny sprzęt poszedł do dystrybucji z wadą i też pierdolnie.

1. Najpierw budżet, 2. Ktory ma najmniej negatywnych opinii, 3. Kontrolowany test po zakupie, 4. Jak znasz kogoś ogarniętego to wg mnie nsjlepiej wyspawać z rur i kątowników ze złomu - wuja miał taki kiedyś to nic mu nie było straszne (dostawczaki, maszyny rolnicze, ciągniki...) tylko z głową to trzeba zrobić a nie poheftać na sztukę

Terrano

@Rollnick2 ja kupiłem zdaje się z lidla mam już 5 lat chyba a podnosiły bardzo różne auta i jakos

jeszvze żyją

Zaloguj się aby komentować

MikeleVonDonnerschoss

Niech se każdy jeździ czym chce, ale wg mnie użytkownicy SUV i crossoverów powinni mieć dodatkowe szkolenia z poruszania się takim pojazdem. To co się naoglodałem w miastach jak ludzie parkują albo poruszają w ciasnych ulicach to moje.

W ogóle nie rozumiem po co sobie kupować takie kurwisko, żeby jeździć po mieście

jajkosadzone

Auta rosna, bo rosnie lista wyposazenia standardowego, wymagania klientow( w takich latach 70. i 80. taki maluch byl spoko, ale w latach 90. juz nie), ludzie czuja sie bezpieczniej w wiekszym aucie.

I to jest dobry i sluszny trend, problemem jest to, ze aut jest coraz wiecej, a miasto nie jest gumy i nie ma miejsc dla tych wszystkich maszyn.

Dlatego jest smog( tak wiem, domy w zimie emituja wiecej) i inne szkody srodowiskowe i urbanistyczne.

Klopsztanga

Ktoś tu mówi że to wina tego, że więcej w samochodzie jest. A to nie prawda. Puchną nam samochody w oczach, bo są bardziej bezpieczne. Albo masz samochód mały jak kiedyś i 0 gwiazdek ncap albo puchnie i ma 5 gwiazdek i jest bezpieczny.

Zaloguj się aby komentować

paulusll_2

@entropy_ to jest MAN ....

Half_NEET_Half_Amazing

@entropy_ 

te many są niezajebywalne, do dziś jeżdżą przeładowane jak iveco daily po afrykańskich drogach

Cybulion

@entropy_ pamietam jak u ojca w jednostce w hangarze taki stal... Z rakietami na pace. Piekna maszyna.

Zaloguj się aby komentować

Topia

To auto, to inżynieryjny koszmarek, więc pewnie niełatwo go utrzymać na chodzie.

Sweet_acc_pr0sa

@PanNiepoprawny jak ma fabryczny silnik to nie dziwne ze stoi xD


Delorean to jedyne auto które jest przez kolekcjonerów szukane po swapie a nie w oryginale xD

Chunx

@PanNiepoprawny trzeba było odkręcić prawy błotnik. Podobno droga rzecz.

Zaloguj się aby komentować

SonyKrokiet

@rain Audi Quattro w domu XDDD

192ef371-a564-409a-a8d9-fdd5c28b6fb0

Zaloguj się aby komentować

ytilibuuun

Fajnie widać skąd AC Cobra zaczerpnął

Zaloguj się aby komentować

noriad

Szkoda jedynie, że te obrazki to tylko "wizja na temat" aniżeli prawdziwe zdjęcia ;)

Zaloguj się aby komentować

Siemanko!

Grose sukces:) Najazdy skończone i wytrzymały XD Póki co test wykonany chryslerem voyagerem 3gen (1600kg około) i brak znaczącego ugięcia (nie podniesiony do poziomu ponieważ źle sobie podstawiłem podnośnik). Postaram się pożyczyć od znajomego Iveco daily to będzie test na 3 tony, ale to nie wiem kiedy mi się uda:) Chwilowo i tak nic cięższego nie będzie wjeżdżać, muszę swoje rupcie naprawić:)

Pozdro i z fartem:)


#motoryzacja #mechanikasamochodowa #dzielalamozorda #spawanie

c9d56821-de20-4f50-b178-62e9b12cf1b0
5ae9e345-1b49-468e-9bcd-8fca2d2b9d4a
75a96e59-af0f-4f99-a80b-d46f52b8aaeb
cebulaZrosolu

@LaMo.zord elegancka sprawa, super Ci to wyszło :)

mismatched_puzzle

Andrzej... Ty już wiesz co

Felonious_Gru

@LaMo.zord 

chryslerem voyagerem.

A wygląda jak matiz

Zaloguj się aby komentować

MiernyMirek

@rain z zewnątrz qpa, środek Back to the Future

Trismagist

@rain Fajny ficzer, podczas wypadku uderzając nosem w koerownice od razu włączają się awaryjne światła.

6502

@rain Jeszcze tylko nasrać na środku tej kierownicy xD Wnętrze ładne, tylko ta ilość przycisków...

Zaloguj się aby komentować

Chłop se zamek w #renault Laguna III wymienił i robi #chwalesie


Wymiana zamka z przodu po stronie pasażera, bo nie trzeba mi co parę lat przypominać


Zamki, bo kupiłem hurtem oba, mam z Clio III, trzydrzwiowego. Gdzieś wyczytałem, że linki z wersji pięciodrzwiowej do klamki wewnętrznej są za krótkie. No i już po wymianie mi napisali, że owszem, trzeba z wersji 3D ale do Coupe Natomiast oryginalne zamki z Laguny, nawet używane są dość drogie, mianowicie 150-200. W zamkach pada silniczek i to tak wrednie, że nie pada całkiem, tylko kręci się minimalnie za krótko (opiłki ze szczotek go zamulają) i nie otwiera drzwi. Rozebranie tego zamka to zegarmistrzowska robota - trzeba o jakieś dziesiąte części mm przesuwać odpowiednio dwie ośki i wtedy można otworzyć. Potem wystarczy silniczek przepłukać jakimś zmywaczem i działa dalej. Miałem do testów zamek z Clio 4, który jest taki sam i nie dałem rady go otworzyć. A był to zamek z 4 pinami, bo trzeba wiedzieć, że są dwa rodzaje - zwykły i z superblokadą. Nie wiem do końca co to jest, ale jak się naciśnie na karcie dwa razy guzik zamykania to Laguna szybko miga kierunkami i niby się jakoś super zamyka. Dobrze się domyślacie - mam tę wersję. Wracając do tematu to niestety żeby wyjąć zamek trzeba zdemontować również klamkę zewnętrzną i roznitować mechanizm tej klamki we wnęce drzwi. Co ciekawe, problemem nie jest roznitowanie a odpowiednie przesunięcie plastiku, żeby zwolnił klamkę zewnętrzną. Osoby z grubszymi dłońmi mogą mieć problem. Tak czy siak udało się a ja mogę się w końcu cieszyć otwieraniem drzwi od zewnątrz, bo z tym było różnie a ostatnio już wcale. No i te zamki z Clio mają jakąś osłonę od wody a w Lagunie nie. Całość zajęła 1:40h.


#niepoprawnie

7363c4bf-325d-4cfb-913d-7b49ec29638a
216519ae-5e81-4395-9426-0bcfb93ab9c3
429a6093-68e3-44d1-b21d-28bf8eae487d
62fea2a5-cc96-4731-8593-aef3f9001ffd
baaf7118-17c4-49bd-86a6-3d8930e71ae8
PanNiepoprawny userbar
Rafau

Szanuję, też lubię grzebać samemu w aucie satysfakcja w opór jak się uda!

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

Heheszki userbar
Heheszki

"Więcej sensu niż wydatku" xD

0af2e548-5479-4a2a-8192-92bc68a60761
3c8fb9f9-75c5-4e6b-840e-892dc1940803
081e2f29-891e-4315-81e8-974295b6dec7
bartlomiej_rakowski

O kurczę. FSO sponsorem tytularnym drużyny. Ciekawe czy grali tak samo dobrze jak robili samochody i vice versa xD

Heheszki

@bartlomiej_rakowski 

Wyraźnie napisali: "Basketball 's Winning Team"

Okrupnik

@Heheszki For Scrap Only xD

Ps. Jest tag #daewoofso

Zaloguj się aby komentować

kejdzu

@SuperSzturmowiec poprawione ;) dzięki

Marchew

@kejdzu Ten łańcuszek, w moim aucie jest niczym wyciągnięty z BMX'a.

Zaloguj się aby komentować

Mazski

Niedoinformowany jestem. Myślałem że benzyna w pl miała być po 5.19?

DirtDiver

Przynajmniej z czystym sumieniem można wjechać już na ten Orlen nie wspierając za bardzo okupanta PiSowieckiego (tak wiem, wiele kaczych ścierw ciągle trzyma się stołków, ale nie ma już Jarosława i te zwyczaje się kończą).

CzosnkowySmok

@KasiaJ urwis z obajtka co?

Zaloguj się aby komentować

Dziś trochę o mechanice, a konkretnie o układzie paliwowym.


Jakiś czas temu pisałem, że moje V8 zostało trochę zmodowane i zmienione zostały wtryski na te z S8 (niewielka różnica między cywilnymi A8, mają trochę lepsze parametry przy wyższych obrotach) zmieniony został sterownik na starym komputer pokazywał 400NM co odpowiadało fabrycznej mocy 299KM po zmianie pokazywał już 410NM czyli tyle ile S8 i w przedlifcie było to 340KM.


Na hamowni pokazało wynik 356KM.


W międzyczasie znalazłem 1 opaskę na pompie paliwa, która przepuszczała paliwo stąd brak był odpowiedniego ciśnienia, po skręceniu pokazywało już stabilne 3.5 bar na zapłonie, po odpaleniu jest 4.2 bar czyli tyle ile chciałem osiągnąć.

Po strojeniu znowu wizyta na hamowni i mam piękne 370KM i 435NM zatem delikatnie lepiej niż fabryczne S8 poliftowe.

Sprint do 100 trwa około 6.4 - 6.5 sek jest dłuższy niż fabryczne S8 z uwagi na inne przełożenia skrzyni ale o prawię sekundę mniej względem tego co oferuje moja jednostka fabrycznie.

Co do V-max jeszcze nie sprawdzałem ale jest duża szansa, że po tych modyfikacjach pojawi się 3 z przodu

Po zmianie opon i przy okazji wyjazdu do Niemiec jak będzie cieplej spróbuję przetestować.

Co prawda ta zmiana nie była konieczna, ani zamierzona ale korzystając z dostępu do sterownika i wtrysków z S8 w cenie bardzo atrakcyjnej grzech było nie skorzyatać.


Teraz robię felgi na nowy sezon, będą słoneczka z D3 ale w kolorze Argentum czyli srebro wchodzące w chrom. Lakierowanie Argentum musi wejść na czarny akryl by osiągnąć maksymalny efekt, fotki z postępu prac nad felgami w następnym wpisie.


#wrocuawskieaudi #motoryzacja #samochody

2021efc3-a331-47dd-a165-7f94e10beb93
17e67cc0-5899-429d-87b7-680d5fb10cb1
kubex_to_ja

@Odwrocuawiacz poka tę furkę

edit, okej sam se znalazłem

poteznawichura

Oesu, chłop co ma moje auto marzeń 😍

Man_of_Gx

@Odwrocuawiacz 3 z przodu na liczniku pewnie tak, na gps raczej nie

Gx

Odwrocuawiacz

@Man_of_Gx być może. Liczniki zawsze są inaczej wyskalowane nawet względem radaru co pokazuje prędkość.

Gps też nie jest w 100% dokładny

Man_of_Gx

@Odwrocuawiacz Powyżej 200 szybko rośnie uślizg opony, czyli przejechana droga jest mniejsza niż obwód laczka, oprócz tego potrafi ślizgać się sprzęgło - obroty rosną a prędkość mniej.

Świat kinematyki motoryzacyjnej powyżej 250 robi się wymagający w wielu aspektach


Gx

Zaloguj się aby komentować

Jarem

Ale czemu wygaduje? Ukrywali to kiedykolwiek, że najpierw wyprzedadzą zapasy? XDDD

ElektrolizatorDwuczlonowy

@Jarem wygaduje w takim sensie, że od 1 stycznie pozmieniali napisy na dystrybutorach żeby ludzie myśleli, że leją E10 a tymczasem 21 dni i nadal sprzedają E5

Jarem

@ElektrolizatorDwuczlonowy

Na pewno? Na wielu stacjach jeszcze widziałem oznaczenie E5.

HardyKosciej

Na różnych stacjach widziałem różne kombinacje. Też myślałem że będzie sztywno E5 (98) i E10 (95), a tu widziałem na shellu oba oznaczone E10, na circle oba E5, a na orlenie E5 i E10 (czyli 98 i 95)

jajkosadzone

To, ze instrybutorze napisza E10 nie oznacza, ze paliwo ma 10% dodatkow bio.

Oznacza tylko, ze ma do 10% dodatkow.

Moze miec 1%,moze 5%,a moze miec maks. 10%

Zaloguj się aby komentować

Pstronk

Po prawej był jeszcze dopisał jazdę po autostradzie maksymalnie 100-110 bo zasięg spada

Odczuwam_Dysonans

@Pstronk w T4 powyżej tych prędkości też mocno spada zasięg, ale kierowcy xD pamiętam 500km trasy wolnossącym T4, szału nie było, chociaż fakt że się dotoczył xD

Tyglys

Mój bardzo dobry przyjaciel, pracuje jako kurier za granicą. Swojego czasu dali mu nowego busa elektryka i od tamtej pory zaczęły mu się problemy z migrenami.

redemptor

W tych elektrycznych dostawczakach zasięgi są żałosne. Nie każdy użytkuje ich w mieście na kurierkę czy dojazd na plac budowy. Plus pomyślmy o wydatkach na zamontowanie ładowarek w siedzibie firmy, gdy ma się flotę np. 30 aut.

Stashqo

Plus pomyślmy o wydatkach na zamontowanie ładowarek w siedzibie firmy, gdy ma się flotę np. 30 aut.

@redemptor To jest podstawowy warunek i jedyna opcja żeby zakup elektryka był korzystniejszy ekonomicznie niż auta spalinowego. No chyba, że komuś opłaca się delegować kierowcę (czas, czas, czas!) na szybką ładowarkę, gdzie za kWh zapłaci 3x tyle co na firmie, w dodatku w długim okresie będzie szybciej degradował baterię co wpłynie negatywnie na zasięg i wartość pojazdu. U mnie na firmie każda elektryczna ciężarówka ma swoją szybką ładowarkę a i tak ledwo się zwracają względem diesli.

Zaloguj się aby komentować

jajkosadzone

pewnie ci z t5 zazdroszcza tym z t4

tomasz-frankowski

@jajkosadzone gardzą nimi bo mają łatwiej, świat nie jest sprawiedliwy

mk-2

@jajkosadzone jechałem kiedyś w t4, tego się nie zapomina

Zaloguj się aby komentować