Zdjęcie w tle
Motoryzacja

Społeczność

Motoryzacja

540

Siata 1100 Coupé Viberti z 1939 r. Siata (Società Italiana Auto Trasformazioni Accessori) to taka firma tuningowa avant la lettre. Model 1100 powstał na podwoziu i mechanice Fiata 508C. Nadwozie zaprojektowała zaś specjalizująca się w tym firma Viberti. Sylwetka miała nawiązywać do przekroju skrzydła samolotu i ogólnie miała dużo czerpać z konstrukcji lotniczych. Auto było bardzo lekkie - ważyło jedynie 560 kg. Nietrudno zauważyć jego bardzo duże podobieństwo do wcześniejszej o rok Lancii Aprilii.

1100 wzięła udział w wyścigu Gran Premio di Brescia delle Mille Miglia w 1940 r. z kierowcami Arialdo Ruggerim i (?) Dansim, zajmując szesnaste miejsce w klasyfikacji generalnej i szóste w klasie do 1100 cm3 w kategorii Sport. Najprawdopodobniej wystartowało ono w tym wyścigu także w 1947 r. Na drugim zdjęciu Lancia Aprilia z 1938 r. dla porównania.

#samochody #ciekawostki #carboners

ddffdb84-f410-41e1-9dbf-216700049ae3
1f7316e2-83d7-443f-94db-add681e43172
em-te

@rain gięta szyba w '39?

Anteczek

Będę rzigoł ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zaloguj się aby komentować

Takie tam nowsze i nie tylko z targów/wystawy ... Tak trafna uwaga (PanNiepoprawny) , kadrowanie leży ale to z racji tłumów które wchodziły w obiektyw wychodziło czasami dziwnie .


Mercedes GT 63 AMG

a9b675ee-f4c6-4a6d-ae34-7f16dffdfa17
8f719159-53ef-4037-bee4-dec4c1b9c23a
e76996a5-75d6-4a7b-86db-a51a63462eda
kejdzu

@dolchus targi samochodowe w Austrii (dokładnie w Ried).

Kalendarzowo pierwsze dlatego jest kilka premier i mnóstwo ludzi .

Zaloguj się aby komentować

Takie tam z wystawy/targów


  1. March 802 - 1980r. 25 wyprodukowanych sztuk. 2000ccm - 320 PS

  2. Palliser WDH2 - 1971r. 2 wyprodukowane sztuki . 4300 ccm - 360 PS

  3. Jade Motorsport Type 1 - 1990r. 1400 ccm - 220 PS

  4. Renault Alpine A110 - 1978r. 1600 ccm - 138 PS

  5. Ford Speedster Model T - 1913r. 2884ccm - 20 PS

dd76ffcd-c3bc-42d1-97a4-ac767a28b102
fb8bd18e-95ce-49ae-a2f7-7bd91b417c0e
fd9c2fae-5975-4606-9488-f70da77def3a
b18457a5-bd5c-42a6-a034-186add620509
5d3407b5-0418-4931-9afa-a450848d8f8a
kejdzu

cd.


  1. Fiat 131 Mirafiori - 1978r. 2000ccm - 115 PS

  2. Fiat 131 Mirafiori - 1978r. 2000ccm - 115 PS

  3. Fiat Abarth 100 TCR - 70 PS

fd2e9d88-846d-4553-9b67-90de01223d39
c9735ef2-a7ce-478b-b3eb-1b00a6cd1351
ce4fc247-b657-4271-93fb-a1dde27c6212

Zaloguj się aby komentować

SuperSzturmowiec

ciekawe jaka żywotność awaryjność

Sosnowiczanin

Zawiodłem się,

Za pierwszą myślą przyszło mi że buduje silnik do rakiety v2 😀

jedzczarnekoty

@myoniwy pojęcie z zakresu schizofrenii idealnie opisuje moje odczucia. Wykonywanie sprzecznych ze sobą czynności: ambitendencja. Z jednej strony szacun za robotę, z drugiej ten czop, te wspawane wstawki, czy w ogóle sama konstrukcja - druciarstwo stosowane.

Zaloguj się aby komentować

Czy macie jakieś doświadczenie z zamawianiem części do samochodów, na iparts.pl?

Muszę kupić reflektory i cena jest podobna jak na aledrogo, ale boję się, że przyjdzie jakiś szajs...

#motoryzacja

dolchus

@razALgul strona jak strona, najważniejsze byle nie TYC. Polecam zadzwonić do ASO bo często (zależnie od auta) można kupić niewiele drożej od taniego zamiennika

dolchus

@razALgul No i jak Tonari napisał jak da się uratować to ratować oryginały - jest dużo fajnych małych firm gdzie wysyłkowo obsługują takie tematy

panek

Iparts jest legitne, bardzo dużo razy zamawiałem i odbierałem czasem osobiście

Zaloguj się aby komentować

W latach 50. doszło do kilku "flirtów" włoskiej i amerykańskiej motoryzacji. Owocem jednego z nich np. opisywany przeze mnie Dodge „Zeder” Storm Z-250 z ok. 1953 r. Kolejnym był zaś Ford Cisitalia 808 XF (1951-53). Cisitalia (skrót od Compagnia Industriale Sportiva Italia) to założone w Turynie w 1946 r. (inna wersja to 1939 r.) przez Piero Dusio niewielkie przedsiębiorstwo produkujące sportowe i wyścigowe samochody. Ich najbardziej znane auto to 202 GT z 1946, którego sprzedano 170 sztuk (może o tym aucie innym razem). Jedna z 202 trafiła do Henry'ego Forda II (wnuka TEGO Henry'ego Forda), który postanowił wejść w spółkę z Włochami. Celem było opracowanie sportowego auta, które można byłoby sprzedawać i w Europie i w USA. Miał to być pierwszy sportowy wóz Forda w ogóle (Thunderbird zadebiutował dopiero w 1953), stąd też pewnie pomysł zawiązania współpracy z Włochami, którzy mieli więcej doświadczenia na tym polu. Istnieje też inna wersja wydarzeń, że to Cisitalia zainicjowała współpracę, ponieważ borykała się wówczas z problemami (ponoć była praktycznie bankrutem, bo np. wykupili Ferdynanda Porsche z francuskiego więzienia) i potrzebowała dobrych i tanich podzespołów do swoich samochodów.

Pierwszy prototyp zaprojektował Felice Mario Boano, zbudowała zaś firma Carrozzeria Ghia na podwoziu dostarczonym przez Cisitalię. Wysłano go do USA by ocenili go inżynierowie Forda i tam podobno został zniszczony przez Forda z powodu wad konstrukcyjnych. Wrócono zatem znów do projektowania. Tym razem designerem został Aldo Brovarone (Cisitalia), współpracowali z nim Giovanni Savonuzzi i Giovanni Michelotti (Bertone). Nowy prototyp został zbudowany na podwoziu Mercury, które było znacznie większe od tych, które ówcześnie stosowano we włoskich samochodach. Wraz z nim sprowadzono sześciocylindrowe silniki Mercury, zawieszenie i skrzynię biegów. Cisitalia trochę zmodyfikowała te komponenty, polepszając osiągi auta. Zbudowano 4 kolejne prototypy, z których znany jest los tylko dwóch. Były to: kabriolet projektu Michelottiego i coupe projektu Brovarone - oba wyprodukowane przez Carrozzeria Vignale oraz dwa kolejne coupe zbudowane przez Racconigi, o których nic nie wiem, prawdopodobnie szybko zostały zniszczone.

Auta zmontowane przez Vignale miały więcej szczęścia – trafiły do zięcia Henry'ego Forda II. Coupe powstałe w 1953 zostało zaprezentowane na New York Auto Show. Po różnych perypetiach trafiło w takim sobie stanie w 2004 na aukcję z ceną szacunkową 40-50 tys. USD, ale się nie sprzedało.

Kabriolet prawdopodobnie był w rękach zięcia Forda przez kilkanaście lat, potem zmieniał jeszcze parę razy właścicieli, by w końcu trafić do kolekcjonera z Kalifornii, który nabył także coupe. Oba auta zostały przez niego całkowicie odrestaurowane.

#samochody #carboners #coachbuilding #ciekawostki

819fb9a3-200d-4862-8198-9c13a8069134
8811a206-442e-4db7-b471-36254c4c8995
134b23cb-cdee-4005-b48e-439581d2ad25
ffad6d9c-dffe-4852-a870-03526a3f8f45
b97b5cc5-16da-4e35-8c5e-15da2d0f3278

Zaloguj się aby komentować

Byk

To ile tam dzisiaj w EuroJackpot do wygrania?

Zaloguj się aby komentować

500-lecie wyprawy Kolumba Italdesign uczciło Columbusem, zaprezentowanym w 1992 r. na Targach Motoryzacyjnych w Turynie. Może tym krążownikiem nie dałoby się dopłynąć do Ameryki, ale mógł zmieścić całkiem sporą załogę, aż 9 osób. Mostek kapitański, tj. siedzenie kierowcy umieszczone było wyżej niż pozostałe i centralnie. Otaczała go wygięta deska rozdzielcza. To nie włoskie wyczucie stylu kazało wyodrębnić kierowcę i siedzących za nim w drugim rzędzie pasażerów (i stworzyć przy okazji drugą bryłę nadwozia), ale to, że pod jego stanowiskiem umieszczono (centralnie) 5-litrowy wolnossący silnik V12 od BMW o mocy niemal 300 KM (i momencie obrotowym 407 Nm) przekazywanej na wszystkie koła.

Auto miało niemal 6 metrów długości i rozstaw osi wynoszący 3820 mm, co dawało bardzo obszerny przedział pasażerski, pomyślany dla 6 osób, ale można było pomieścić tam też 2 dodatkowe osoby. Opcją było też zmniejszenie liczby miejsc dla bardziej użytkowego charakteru auta. Trzeci rząd siedzeń można było obrócić do tyłu, ale chyba nie było tam opcji na umieszczenie blatu między nim a ostatnimi siedzeniami. Dla pasażerów przewidziano umieszczone w oparciach foteli monitory podłączone do VHS.

Nadwozie było wykonane z włókna węglowego i było pięciodrzwiowe, dach (przynajmniej nad kierowcą i siedzącymi tuż za nim) był otwierany. Klapa bagażnika była dwuczęściowa, po otwarciu dolnej znikał próg załadunkowy.

Dwa obrazki w komentarzu pokazują rzecz jasna różne wstępne pomysły na Columbusa. Ten zrealizowany wydaje się najciekawszy.

Nie jest to najbardziej odjechany projekt minivana jaki pojawił się na początku lat 90-tych, ale i tak szkoda, że go nie puszczono do produkcji. Byłby z niego np. świetny kamper.

Auto istnieje (dziwi więc mała liczba dostępnych w necie jego zdjęć) i znajduje się w kolekcji Italdesign. Podobno Doug DeMuro chciał je kupić, ale firma odmówiła. Na pocieszenie ponoć obiecali mu, że będzie mógł się przejechać.

#samochody #carboners #ciekawostki

134eed36-ee46-41e3-86d2-b0efd225068c
f4885d30-88dc-427b-83df-d86148bc8ad8
f9ea78b0-5132-4cd3-a31c-5d7d1df542ba
1497897e-e38a-40eb-a987-de99e35747e9
macgajster

No muszę powiedzieć, że jak przy poprzednich wpisach bez zastanowienia grzmociłem, tak teraz trochę mi ładunek opadł... Brzydkie to!

A, niech będzie, bo postarane, a także rzadkie. Pierun!

Atexor

Te auto ma taki "nochal", że z miejsca miałem skojarzenie z bulterierem...

fd2c7c17-f57b-4300-a4e9-61f0c507b8da

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

#gownowpis #motoryzacja

Znalazłem u siebie w pierdolniku między cinquecento i maluchem a daewoo radio audi alpine, mam już rezerwować bilety na Bułgarię?

bartlomiej_rakowski

Cinquecento, Sraluch i Polonez to już multimiliarder!

Zaloguj się aby komentować

Byk

Odpowiedź jest jedna, prosta i uniwersalna na takie pytania.

TO ZALEŻY

Marchew

@jajkosadzone Gdyby było mnie stać na nowe auto co 5 lat, to z pewnością automat.

Ale że w naszych warunkach o wyborze auta zazwyczaj decyduje portfel, wybór pada zawsze na manual.

dolchus

Nie dajcie się podzielić kochani! @jajkosadzone chce was sprowokować!

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zaloguj się aby komentować

Wbrew pozorom to nie jest Daewoo Nubira. Choć to auto też projektował Giorgietto Giugiaro. Tym razem jest to Maserati Quattroporte Royale (1979–1990), samochód, którym woził się prezydent Włoch.

#samochody #carboners #ciekawostki

0f9e0053-f470-488f-a9f5-f52cd2aa9383
e1184d50-ad54-438c-a49e-b10653fca630
b7218ee8-a0f4-491e-97c5-6f3e26899ffd
c6254e8b-6ae4-46f8-8d33-5f6d4ddaec49
Annually6411

czemu nie robi się już takich samochodów tylko te ch⁎⁎⁎we obłe kształty zaokrąglone?

Basement-Chad

Kiedyś Maseratti nie wyglądało jak gówno.

Zaloguj się aby komentować

lubieplackijohn

@Half_NEET_Half_Amazing To jakiś nowy trend na tiktoku czy o c⁎⁎j chodzi?

VanQuish

Sprzeda online, potem koleś z Porsche przyjedzie naprawić i wmontują mu te same lampy. Cała ta stymulacja wolnego rynku ten tego.

Millionth_Visitor

Sprawdziłem z ciekawości, reflektor led do panamery (jeden)

d44f7971-3496-4b0f-a6a2-9ab6b49e6184

Zaloguj się aby komentować

PanNiepoprawny

@Odczuwam_Dysonans pics or didn't happen

dolchus

@Odczuwam_Dysonans Następnym razem rób zdjęcia to uwierzę ( ‾ʖ̫‾)

Zaloguj się aby komentować

Cześć, urwałem to cięgło, którym się otwiera do końca maskę, to przy masce. I teraz mogę odblokować maskę, ale nie mogę jej podnieść. Jakieś pomysły, jak otworzyć maskę bez niego? Dłoń tam jakoś wsadzę. Fiesta mk6.

#samochody #motoryzacja

s_____

@RogerThat Najlepiej byłoby podejrzeć w drugiej fieście, jak to działa. Ale, zasada jest taka sama, to jest haczyk który zabezpiecza przed otwarciem w czasie jazdy, więc odepchnięcie na bok nawet palcem albo zagiętym drutem, powinno pozwolić otworzyć.

Zaloguj się aby komentować

Dodge "Zeder" Storm Z-250 Concept z 1953/54 roku. Włoska karoseria (zaprojektowana przez Giovanniego Michelottiego od Bertone) i amerykańskie podwozie i napęd. Silnik o mocy 250 KM V8 Hemi pochodził z ciężarówki Dodge'a. Rozpędzenie tego auta od 0 do 60 mil na godzinę zajmuje ledwie 7,5 sekundy. Części takie jak hamulce, chłodnica, sprzęgło, układ kierowniczy, tylna oś, zbiornik paliwa i elektronika, pochodziły z różnych modeli Plymoutha i Dodge'a. Sztywne podwozie zostało podobno zbudowane przez inżyniera Chryslera Johna Butterfielda w jego domowej piwnicy. Sam pomysł tego auta miał pochodzić od innego inżyniera tej marki Freda Zedera (stąd nazwa). Miał być samochód sportowy i wyścigowy z wymiennymi nadwoziami. Wystarczyłoby odkręcić cztery śruby, zdjąć "cywilne" body i na potrzeby udziału w wyścigu założyć ultra lekki (80 kg) korpus z włókna szklanego.

Storm został zaprezentowany na Salonie Motoryzacyjnym w Turynie w 1954 r. Potem, po przewiezieniu do Ameryki, został poddany ocenie inżynierów Chryslera, którzy uznali, że nie nadaje się do masowej produkcji, bo nie sprzedawałby się w opłacalnych ilościach. Podobno zresztą chodziło nie o względy ekonomiczne, ale o w zasadzie rodzinny konflikt między Fredem Zederem a jego wujem Jimem, który wówczas był szefem inżynierów Chryslera. Ostatecznie Fred sam jeździł tym autem przez ok. 16 lat, następnie podarował go Uniwersytetowi Northwood w Michigan. Samochód znajduje się dziś w Petersen Automotive Museum w Los Angeles.

Powiedzieć, że to piękne auto, to jak nic nie powiedzieć.

#samochody #motoryzacja #coachbuilding #ciekawostki #carboners

5d67068b-fcad-489a-847e-c86eb3a0e8a8
13ed5db3-12f9-48a8-a62c-9092795aea19
57b0b9b1-f9b6-4ab6-8635-3715f74df329
faad6279-b153-47ba-9840-171b3260a605
Lubiepatrzec

@rain uczciwie coupe zawsze się broni. Do dziś wzdychamy do Volvo P1800 i ten Dodge też jest cudowny tylko mało znany.

Odczuwam_Dysonans

@rain znam tę historię, ale niewątpliwie imponujący sprzęt, zobaczyłbym na żywo

Zaloguj się aby komentować

HerrJacuch

No to od razu jeszcze wypada określanie wieku opony dorzucić.

a6686f80-6a29-453d-9d0d-a6b8c205860f

Zaloguj się aby komentować

Gepard_z_Libii

Ale bym pohasał takim bzikiem, tylko łapy po tym bolą, jak się dłużej pojeździ

psalek

Jakby ktoś się chciał pobawić w Hejtochallenge to miałem nr 25

b7262605-b9cb-4cd7-a222-8755511b0f85
Czemu

@psalek i jak duży popyt był na to?

Zaloguj się aby komentować

Wpis użytkownika @Klamra natchnął mnie, by wrzucić dwa zdjęcia obrazujące to, jak samochody urosły na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci. Trafiłem na fotki przypadkiem skrolując fejsa.

#motoryzacja

774998d0-6d75-4ca3-a927-3652478b7302
5f7d5d3d-1581-4ffc-9400-e6de48b0acc3
InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz

@Rafau postęp motoryzacji mierzony rozmiarem auta xD

Jarosuaf

@Rafau To tylko perspektywa. Te samochody wydają się być mniejsze, bo są dalej od fotografa.

esquina

Ciekawe jakby wyglądał fiat 126p gdyby nadal był produkowany

Zaloguj się aby komentować

1937 Cadillac Series 90 V16 Cabriolet. 6.7 m długości. Rozstaw osi 3759 mm. 165 KM. #alebydle #ciekawostki #samochody #carboners

4bfe1b33-04a2-497c-901d-4625ccf0f83a
Zielczan

@rain w mafii był podobny

InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz

@rain świetny profil, front gorzej

ImTheOne

Shut up and take my money!

Zaloguj się aby komentować