#owcacontent #rzeznia #owca
Zabiliśmy przez ostatnie dwa dni 1500 owiec i dostałem jakiegoś parcha między palcami.
Zemsta zza grobu normalnie. Swędzi cholerstwo. Musiały mi przedziurawić się rękawiczki jak zrywałem skóry z nich.
Śmierć owcom!


#owcacontent #rzeznia #owca
Zabiliśmy przez ostatnie dwa dni 1500 owiec i dostałem jakiegoś parcha między palcami.
Zemsta zza grobu normalnie. Swędzi cholerstwo. Musiały mi przedziurawić się rękawiczki jak zrywałem skóry z nich.
Śmierć owcom!

Zaloguj się aby komentować
#bron #hitman #gunslinger #strzelnica #sport #strzelectwo
Pierwszy raz na strzelnicy na sportowo. (Wcześniej byłem 3 razy w przeciągu 15 lat)
Instruktor pochwalił, że tak ładnie strzelam. Może geny po tacie, bo strzelał chwilę na zawodach jak był w liceum. Albo motoryka mała, która u mnie trochę leży (lekki asperger) daje bonusy do celowania.
Dużo do ogarnięcia. Chwyt, postawa, celowanie, oddech, umiejscowienie palca na spuście. Z czasem będzie łatwiej. I wcale nie jest tak, że nie ma frajdy ze strzelania z małego kalibru.
Były już 3 treningi, które opuściłem, więc w World of Guns nauczyłem się rozbierać i składać pistolety sportowe 0.22, żeby się przygotować. W sumie wszystkie są podobne.
Muszę zrobić okulary, bo te mają już 2 lata, a miałem pół roku bez ćwiczenia oczu i astygmatyzm się trochę pogłębił.
Do tego przez ten tydzień ćwiczę z butelką w wystawionej ręce, żeby ramię się tak szybko nie męczyło.


Zaloguj się aby komentować
#systemkaucjowy #butelki #zalesie #frens
Kurde wymyśliły kaucje i trzeba nosić...
Nie no żarcik, to już od 16 lat jak mieszkam w tym Zalesiu. Norge ma kaucje od dawna

Zaloguj się aby komentować

Pierwsze 20 minut tłumaczy Szyizm, co pomaga zrozumieć aktualne działania Iranu. Wyjaśniane przez doktora stosunków międzynarodowych i specjalistę do spraw teorii i praktyki terroryzmu - Wojciecha Szewko (naprawdę tak się nazywa przedmiot, który on wykłada).
TL;DW: To jest religia/system...

Podsłuchane w dzisiejszym odcinku Szewko.¹ Zaczyna się od omówienia ustroju polityczno - religijnego w Iranie. A w omówieniu było wspomniane o słynnej fatwie o Pokemonach. Nie słyszałem o niej, a wygląda na to, że Pokemony są bluźniercze. Ze względu na hazard (element losowości w kartach, które...
#ai #cobotpowiedzial #antropologia #jezyk #jezykoznawstwo #rumunia #rumun
Nurtowało mnie to dzisiaj. Na szczęscie w dobie AI takie pytania nie pozostają długo bez odpowiedzi.

Zaloguj się aby komentować
#przemyslenia #norwegia #geografia
Między Oslo na południ Norwegii, a Trondheim w jej środku, jest mniej więcej taki dystans w km, ale także taka różnica kulturalna i językowa, co między Warszawą a Lwowem.
Zaloguj się aby komentować

#cobotpowiedzial #ai #it #informatyka #programowanie Agent AI zrobił pull request (zasugerował poprawkę kodu) w matplotlib, jednej z najczęściej używanych (130m pobrań miesięcznie) bibliotek open source¹. Ponieważ ostatnio jest bardzo dużo śmieciowych poprawek (ludzie nie rozumieją kodu, który bot...

Tl;DR: znalazłem spoko appke do audiobooków.
Mam na telefonie appkę do podcastów, newpipe do yt i VLC do muzyki i książek. Tylko za każdym razem jak chciałem odpalić muzykę, to robił się bałagan z książkami. Teraz będzie organizacja! Mam oddzielną appkę do audiobooków (już ściągniętych na...
#adhd #adhddoroslych
Leków na ADHD nie powinno się mieszać z kawą (i innymi stymulantami i narkotykami ogółem), bo działają na te same receptory.
Problem w tym, że moim porannym rytuałem jest słabiutka kawa kuloodporna z kawą o mocy pół słabego espresso. Pita 3h przed lekami i 4h zanim leki zaczną działać. Dzisiaj nie wypiłem kawy wcale i okazuje się, że leki prawie nie działają.
Muszę dostosować dawkę do nowego stanu rzeczy, bo kuloodporną będę już robić z Inką.
@Legendary_Weaponsmith kawa pomaga mi na moje ADHD. Jak wypije 4x espresso to lepiej mi się funkcjonuje.
Ja na początku brania leków miałem taki problem ze dodanie tabletki z kofeina koło południa powodowało bezsenność, więc to się utrzymuje we krwi długo, dłużej niż faktycznie działa.
moze nie czujesz dzialania lekow nie przez brak kofeiny, tylko tluszczow z tego masla w kawie, ktore afaik przyspieszaja przyswajanie skladnika aktywnego
Zaloguj się aby komentować
@AdelbertVonBimberstein
#komputery #linux
I jak tam przygoda z Linuxem?
@Legendary_Weaponsmith śmiga na razie za⁎⁎⁎⁎ście, wszystko działa od strzała, drukarka, mysz itd. miałem mały problem bo po wyłączeniu się laptopa przez wyładowanie po ponownym uruchomieniu co jakies 30 sekund wolało ode mnie hasła do wifi. Walczyłem przy pomocy Gemini z pół godziny późno w nocy, na chwilę pomogło zresetowanie przez konsole tych ustawień sieciowych ale potem znowu się zjebało aż stwierdziłem, że mam to w d⁎⁎ie bo późno jest i nie potrzebuję teraz nic sprawdzę rano.
Rano działało idealnie. (Wcześniej również resetowałem laptopa kilka razy.)
Tak to bez problemów
Zaloguj się aby komentować

Chciałbym podejść do CCNA. Chyba w wakacje tak realistycznie miałbym czas. Nie wiem czy nie kupić tego bundle. Boję się, że to będzie kolejna rzecz na liście TODO, której nie zrobię i która tylko przygnębia. Z drugiej strony łatwiej robić (zwłaszcza dobry) kurs niż samą książkę. Co myślicie? it...

psychologia #depresja #adhd #asperger #autyzm #przegryw #wychodzimyzprzegrywu #razemwychodzimyzprzegrywu #pracanadsoba Dzielę się video, które dostałem od taty. On sam ma problemy ze sprzątaniem, ale też bardziej z depresją i prokrastrynacją i ogółem życiem z ADHD. Ja chyba tak samo, chociaż...
#ouraring #zalesie #sen #zdrowie #przegryw #wychodzimyzprzegrywu #razemwychodzimyzprzegrywu
Lurwa max.
Ponad tydzień pracy nad snem. Nawyki itd. Średnia chodzenia spać chyba już przed 21:30, na pewno przed 22.
Dzisiaj na Oura ring byłby najlepszy wynik w tym tygodniu. I k⁎⁎wa założyłem pierścionek żony wczoraj na wieczór. Tyle pracy jak krew w piach.
Gdzie są moje punkty ja się pytam.
Deficyt snu byłby już pewnie poniżej moderate, bo spałem z 9h.
No nic walka trwa. Idę założyć okularki do światłoterapii (mroczna północ, nie będzie słońca do 9 przynajmniej) żeby walczyć z depresją sezonową i cisnę dalej z nawykami. Dzisiaj nie idę do pracy więc zdążę zrobić całą serię jogi. I zjem owsiankę na ładną kupę, a nie tylko kawę z olejem kokosowym.

Zaloguj się aby komentować
Cześć!
Wołam do duskusji szanowne Hejtowe grono, gdyż po ostatnim exodusie z miejsca na W trafiło do nas trochę młodzieży. Młodzieży, która nie do końca jest zadowolona z tego jak sobie radzą w życiu.
Z racji tego, że jestem jednym z młodszych starych hejtowiczów (<40 here) i mam więcej energii, chciałem zapoczątkować nową zabawę.
Ponieważ średnia wieku Hejto zbliża się do 60, mamy tutaj dużo ludzi, którzy już zapomnieli (zapomniałem co miałem pisać, ok już pamiętam) jak to było wstydzić się zagadać z dziewczyną, wstydzić się ogarniać pracę albo wybrać sobie ścieżkę życiową, która daje sens, satysfakcję i szczęście.
Co wy na to, żeby jako bywalcy społeczności rozwojowych trochę zbliżyć się do realnych problemów dzisiejszej młodzieży (ludzi <35 lat) i trochę im pomóc dzięki własnemu doświadczeniu? Świat się trochę zmienił i nie wszystkie doświadczenia ludzi urodzonych w latach '80 i wcześniej są wciąż aktualne, ale tak duże zmiany w ludzkiej psychice jeszcze nie zaszły.
Dlatego myślałem nad tym, żeby dołączyć się do tagu przegryw, tworząc też meta tag #razemwychodzimyzprzegrywu (podkreślające zaangażowanie całej społeczności hejto, a nie tylko tych uważających się za #przegryw). I z jednej strony sugerować treści rozwojowe (filozofia, stoicyzm, może też rozwój fizyczny o którym wiem niewiele).
Dodatkowo, kto uważa, że ma coś do dodania, może pisać o swoim własnym wychodzeniu z przegrywu. Dlaczego już nie boimy się zagadać do obcej ładnej kobiety. Albo poprosić szefa o inne warunki pracy / podwyżkę.
Jako Hejto mamy do tego warunki, gdyż w przeciwieństwie do W jest nas ciągle więcej niż ludzi z tagu #przegryw. A dodatkowo wygląda na to, że FILTR* zadziałał i nasza hejtowa społeczność #przegryw jest dosyć mało toksyczna i mizoginistyczna czy blackpillowa, a jest raczej nastawiona na wspieranie się.
Wiecie, chodzi mi o to, żeby bez oceniania napisać np. komuś kto pisze że "chce spróbować amfetaminy, bo może mu to pomoże w życiu" że to pomysł głupi i dokładnie poprzeć tę tezę faktami naukowymi oraz przykładami z naszego długiego życia.
Co wy na to? Czy nazwa tagu #razemwychodzimyzprzegrywu jest dobra? Czy chcemy olać młodszych druhów z problemami bo tak wygodniej i prościej i dawać tagi typu #przegryw na czarno? Czy może jesteśmy gotowi podjąć wyzwanie i pomóc kilku osobom zmieniAĆ (to proces, a nie jednorazowa akcja) swoje życie na lepsze?
#hejto #glupiehejtozabawy #filozofia #rozwojosobisty #stoicyzm #psychologia #chlopskadyscyplina #rozwojduchowy #hejtokoksy #rozwojosobistyznormikami #przegryw #autyzm #asperger #adhd #adhddoroslych #logikarozowychpaskow #wychodzimyzprzegrywu #razemwychodzimyzprzegrywu
A.D.: autyzm i adhd - dodałem te tagi, bo podejrzewam, że spora część #przegryw to nierozpoznane zaburzenia. Które może nie są na tyle silne, żeby ktoś od przedszkola trafił do psychiatry, ale jednak faktycznie utrudniają dobre funkcjonowanie w dorosłym życiu.

Zaloguj się aby komentować

Dyskusja na hn (inne forum z dobrą społecznością ), gdzie znalazłem link. https://news.ycombinator.com/item?id=46563217 Ktoś w Stanach dostał awans i "przypadkiem" podniesiono my czynsz o kwotę podwyżki. Okazało się, że to nie przypadek - landlordzi używają usługi monitorującej sociale...
Siema, miałem gorszy tydzień czy tam miesiąc, ale pamiętałem, żeby odpisać kitlerowi na pytanie o życie w Norwegii. Z racji że minął już tydzień, to robię nową nitkę.
Napisałem kilka przemyśleń o moim życiu w Norwegii, ale jest to trochę chaotyczne. Sorki, nie chciało mi się tego jakoś bardziej ustrukturyzować.
Najpierw oryginalny wpis:
Czy jest ktoś tutaj kto przeprowadził się do krajów skandynawskich na stałe? Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie przeprowadzka do Islandii lub Norwegi. Nauka języka nie stanowi dla mnie problemu myślę natomiast jak wygląda integracja z lokalnymi mieszkańcami oraz inne aspekty życia w tych miejscach?
Muszę zaznaczyć, że jestem spektrumowy. Kiedy przyjechałem do Norwegii to jeszcze nie umiałem utrzymywać kontaktu wzrokowego w czasie rozmowy, dotyk (zwłaszcza niezapowiedziany) był dla mnie mega nieprzyjemny no i jak każdy chyba autystyk, nawet w Polsce byłem obcy. Nigdy nie wiedziałem skąd ludzie wiedzą gdzie coś trzeba załatwić, jak się zachować w urzędzie itp. itd.
Przyjechałem do Norwegii po oblaniu pierwszego roku na studiach w wieku 21 lat i już tak zostałem 15 lat. (To było w 2010). Mieszkałem praktycznie tylko w dużym mieście. Chociaż Trondheim jest wielkości Radomia, to dzieje się tu dużo więcej, jest gdzie iść. 5 daniowy obiad w za⁎⁎⁎⁎stej restauracji jest tańszy niż w Warszawie, chociaż ogólnie (z uwagi na ceny alkoholu) wyjścia są raczej droższe.
Z perspektywy nowo przybyłego, to ciężko o stałą pracę, ale jak już ją masz to jest cię ciężko zwolnić. Widziałem raz takie coś, i typ wyzywał szefa po prostu. Od czasów Wikingów jest tutaj dosyć płaska struktura społeczna. Nie w smaku jest się wywyższać. (Jante-loven, gdyby ktoś chciał się zagłębić). Możesz rozmawiać z szefem fabryki jak z kolegą. Ludzie oczekują trochę więcej w pracy od obcokrajowców, ale bez przesady. A jak się nauczysz języka to jesteś swój.
Jest bardzo dużo Polaków, i jest też wielu którym szkoda kasy na kurs języka. I tak żyją jak robaki na skraju społeczności, nigdy się nie integrując. Łatwo w to wpaść. Ale jeżeli włożysz trochę wysiłku i nauczysz się języka na b1-b2 to dasz radę się zintegrować. Na pewno będzie ci łatwiej niż ludziom z Afryki.
Norwegowie są trochę inni od Słowian. Schodzi z tym żeby się z kimś zkumplować. Ale jak już się uda to przyjaźnie/koleżeństwa są silniejsze niż w Polsce. Wyjątkiem jest weekend, kiedy praktycznie wszyscy idą na miasto i pijani są bardzo przyjaźni i towarzyscy.
Są też ludzie uprzedzeni do Polaków. Miałem rodzinnego, którą musiałem zmienić, bo myślała, że lecę w c⁎⁎ja i chcę żyć z zasiłków tak jak wielu Polaków tutaj. Ale to raczej chłód niż jakieś aktywne agresje. I to i tak kończy się w momencie jak usłyszą, że mówisz płynnie w ich języku. Nawet jak nie mówisz płynnie to im bardzo imponuje i schlebia, że ktoś chciał nauczyć się ich języka. Dlatego polecam przeznaczyć w pierwszych dwóch latach kasę na to i zrobić c1, tak żeby być swoim.
Kiedyś na przerwie jeden Norweg cisnął na utlendingów. Mówię mu, żeby poczekał aż ja wyjdę. On na to, że ja nie jestem obcokrajowcem.
Ogólnie trudno mi porównać z Polską, bo poza wizytami w wakacje i na święta za bardzo jej nie znam. Jest tu mniej kombinowania. I ludzie są mniej wkurwieni na życie. Urzędy są dla petentów, nie dla urzędników. Szkoły wyższe dla studentów, nie nauczycieli. Ale jak przegapisz termin rejestracji na semestr to nie ma przebacz. Pod tym względem są bardziej niemieccy niż polscy. Politycy też po⁎⁎⁎⁎ni jak w Polsce, ale jednak jakoś wydają się bardziej dbać o interes narodowy. No i Norwegia nie będzie miała zapaści systemu emerytalnego, bo przez jednego Irakijczyka jest największym inwestorem na świecie. Norweski fundusz olejowy to kilka milionów na głowę każdego mieszkańca.
Ostatnio jest trudniej z pracą, korona też nie stoi już tak wysoko. Nie jesteś już królem za granicą. Ale ogólnie spoko miejsce do życia, takie spokojne.
Apropo zimowej depresji. To głównie brak vit D i rozregulowany rytm dobowy. (Ciekawostka - jak latem mocniej przygrzeje słońce, to wszystkie parki w centrum są zajebane ludźmi w strojach kąpielowych, którzy się opalają.) W Trondheim słońce dzisiaj nie wzeszło jeszcze o 9. Na to jest terapia światłem plus melatonina. Potem samo światło wystarczy. Zdjęcie w okularach do terapii świetlnej (żeby mózg nie myślał, że dzień zaczyna się o 10 rano tylko o 6). Btw tańsze niż w Polsce bo na wiele rzeczy jest tu mniejszy vat. Medyczne, ale też pampersy.
@kitler69
@AdelbertVonBimberstein dzięki za pamięć
#emigracja #skandynawia #norwegia #islandia #przemyslenia

Zaloguj się aby komentować

#cobotpowiedzial #ai #heheszki #humorinformatykow #informatyka Ktoś dla jaj kazał Gemini zrobić klon strony hackernews (news.ycombinator.com) z 2035 roku i wyszło całkiem realistycznie. Do tego niżej wrzucam też jak ktoś poszedł dalej tym tropem i dodał halucynacje dyskusji. Żeby wejść w dyskusję...

#android #technologia #telefony Nareszcie! Potrzebowałem nowego telefonu już po premierze poprzedniego OnePlus 13, ale jakoś się zagapiłem. 13 była dobra, ale wygląda na to, że 15 to koks. W sumie podoba mi się iPhone, ale podejście do klienta "masz lubić co my lubimy" nie bardzo mi...