Zdjęcie w tle
Nemrod

Nemrod

GURU
  • 481wpisy
  • 8740komentarzy

Właściciel firmy z częściami samochodowymi dobrze wydał 369 zł.
Twierdzą nawet, że mają promocję na klocki do Chryslera 300C
#hajto #reklama #heheszki ?

529a2ffd-3150-4374-a91a-c150f594a70b
voy.Wu

jeśli miałbym komuś wyjaśnić znaczenie powiedzenia "robić sobie jaja z pogrzebu" to właśnie tym obrazkiem xD

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

Arkil

Raz Guru to nie pedał.

Byk

Ale nigdzie się nie wybierasz? Żaden samowylogowanie Ci się nie marzy?

Zaloguj się aby komentować

NiebieskiSzpadelNihilizmu

@Nemrod mmm spicy pillow Ch⁎⁎⁎we jest to, że ten telefon ma max 4 lata i takie coś się dzieje -_-

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

Jeśli ktoś się zastanawia (tak jak ja) czemu jest wysyp memów o jakimś dziwnym Tylenolu, to Trump ogłosił, że powoduje on autyzm u dzieci. I na Kubie autyzm nie występuje, bo ich nie stać na Tylenol. Proste.

Tylenol to nazwa handlowa paracetamolu.

#usa #trump #heheszki

cd005135-1d70-4a68-98c2-c6fa825c6a03
SpokoZiomek

@Nemrod Autyzm naukowo opisano w 1911.

Paracetamol wprowadzono na rynek w 1955.

Trumpek z Kennedym znów nie wiedzą co mówią.

pacjent44

@Nemrod widziałeś nagranie, Gdzie Trump nie potrafi odczytać nazwy leku? Brak mi słów, kogo oni wybrali.

onlystat

@Nemrod a wyjasnisz mema?

Zaloguj się aby komentować

W wypadku zginęła 4-letnia dziewczynka. W fiata pandę prowadzonego przez jej matkę uderzył dostawczy bus.

Do wypadku doszło ok 12:30 w miejscowości Dulcza Wielka w województwie podkarpackim.

Z ustaleń policji wynika, że kierujący dostawczym oplem skręcając w lewo nie udzielił pierwszeństwa przejazdu i zderzył się z fiatem pandą, którym jechała kobieta z 4-letnią dziewczynką.

Mimo szybkiego przybycia służb i udzielenia pomocy, w tym lotniczego pogotowia ratunkowego doszło do tragedii. Życia 4-latki nie udało się uratować. Kierowca busa i matka dziewczynki wyszły z tego bez obrażeń. [to była najwyraźniej stłuczka]

Z nieoficjalnych informacji wiadomo, że dziecko miało jechać bez fotelika i bez zapiętych pasów bezpieczeństwa. Policja potwierdza, że dziecko jechało na przednim siedzeniu.


[przyznam, że mnie nie zdziwiło, że podkarpackie, ale sądziłem, że to jakieś Bieszczady, a tu się okazuje, że to niedaleko Tarnowa - myślałem, że tam już cywilizacja dotarła ]
#polskiedrogi #wypadek #samochody

c10133c7-4850-46ae-87a6-af82f004bdfe
InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz

@Nemrod ciekawe kto poniesie winę za śmierć dziecka. Może współwina

dzek

Zastanawialem sie czy brak fotelika czy pasów, a tu obu

Seraphiel

Nie chcę pisać populistycznego komentarza, ale temu kurierowi chyba grozi kara do 8 lat, dokładnie tak samo jak niejakiemu majtczakowi z wypadku na a1? Ciekawe czy wyroki będą porównywalne, tu wprawdzie nie widzę winy kuriera w samej śmierci dziecka ale kurier pewnie nie ma dzianych starych z papugą za miliony, która też nie widzi winy swojego klienta za płonącą kię na autostradzie

Zaloguj się aby komentować

Słyszeliście kiedyś o czymś takim, jak Škoda Atomic? Na pewno nie, bo sami wymyśliliśmy tę nazwę, ale pojazd istnieje naprawdę. I jest tylko jedna sztuka.


To nic innego, jak wagon kolejowy, który powstał tylko po to, by zrealizować jedno zadanie: przewieźć silnie radioaktywne pręty paliwowe z wygaszanego reaktora RBMK-1500 nr 1 do wciąż funkcjonującego reaktora nr 2 znajdującego się 300 metrów dalej w linii prostej. Po wykonaniu swojej funkcji przestał być potrzebny i od prawie dwóch dekad stoi nieużywany na terenie Ignalińskiej Elektrowni Jądrowej w Litwie.


W 1999 roku rząd Litwy podjął decyzję o wyłączeniu Ignalińskiej Elektrowni Jądrowej, co zaczęto realizować od roku 2004, kiedy wygaszono pierwszy reaktor. Pozostało w nim jednak sporo rozgrzanego i niewypalonego paliwa jądrowego, które cały czas wymagało aktywnego chłodzenia. W tym samym czasie reaktor nr 2 jeszcze funkcjonował, bo wyłączono go dopiero 5 lat później (w 2009 roku).


Postanowiono więc wyjąć kasety paliwowe z jednego RBMK i przenieść je do drugiego, gdzie miały zostać wypalone do końca przysługując się społeczeństwu produkcją energii elektrycznej. Nie było to jednak proste zadanie, bo paliwo jądrowe w chwilę po wyjęciu z reaktora jest ekstremalnie radioaktywne. Inaczej mówiąc, w operacji nie może brać bezpośredniego udziału człowiek, bo nawet chwilowy kontakt z nieosłoniętymi prętami oznaczałby dla niego niemalże pewną śmierć.


Źródła są w tej kwestii niejednoznaczne a ponadto brak informacji, jaka była aktywność w momencie przeprowadzania tej operacji, ale mówimy tu o dawkach rzędu kilkudziesięciu-kilkuset Siwertów, co jest wystarczającą wartością, by wywołać zespół ostrej choroby popromiennej i nieuchronny zgon.

I tu cała na żółto wkracza czeska Škoda, która zbudowała pojazd szynowy zdolny umożliwić realizację tej operacji. Wjechał on na szynach w budynek reaktora, gdzie jego wewnętrzna część została podniesiona na siłownikach hydraulicznych do pionu. To umożliwiło dosięgnięcie maszyny, która bezpiecznie podawała pręty paliwowe. Następnie, ponownie ustawiała się do poziomu i wyjeżdżała z budynku kierując się do energobloku nr 2, gdzie w podobny sposób wyładowywano ładunek.


Pojazd szynowy mógł pomieścić do 4 prętów paliwowych jednocześnie a że było ich blisko 1000, to operację trzeba było powtórzyć około 250 razy. Wyobraźcie więc sobie, co by było, gdyby w którymkolwiek z tych etapów, choćby przez 5 sekund (np. by coś poprawić) musiał uczestniczyć człowiek w sposób bezpośredni.

Skoro już wiecie, dlaczego to było takie trudne, to na pewno zadajecie sobie pytanie: czy nie było taniej kupić nowe pręty a te po prostu przenieść do basenów wypalonego paliwa? Otóż nie, bo w tamtym czasie pojedyncza kaseta do reaktora typu czarnobylskiego kosztowała ponad 80 tysięcy euro. Częściowo wypalone były oczywiście mniej warte, ale wciąż dużo - i było ich około 1000 sztuk z 1661 potrzebnych do wypełnienia reaktora. Nowe zestawy w takiej ilości kosztowałyby 80 milionów euro. Na złotówki, według kursu z tamtego okresu, to w dużym przybliżeniu jakieś 300 milionów.

Škoda Atomic kosztowała zdecydowanie mniej. Spełniła swoje zadanie po czym sama stała się radioaktywna i niepotrzebna. Obecnie jedyna sztuka takiego wagonu z przebiegiem około 350 kilometrów czeka na neutralizację.
[kradzione z FB napromieniowani.pl]
#ciekawostki #elektrowniaatomowa #litwa

bb8ae441-b986-41c6-969d-cbcfb9ae74c8
Mikel

@Nemrod Na pierwszy rzut oka wygląda to jak realizacja projektów u mnie w firmie. Szefostwo wpada na "genialne" pomysły a potem zespół projektowy staje na głowie, żeby spełnić ich fanaberię i zrealizować ten projekt.

Pręty paliwowe wymienia się co ok. 2 lata. Do k⁎⁎wy, nie mogli dostosować terminu zamknięcia żeby pokrywał się ze zużyciem prętów paliwowych? Wygląda jakby ktoś nieobeznany w temacie nakreślił na papierze szytwno 2004 rok i potem szukali po całym świecie rozwiązania, po to żeby dopiąć terminu.

Nemrod

@Mikel UE wymagała zamknięcia tej elektrowni, jako warunek wejście Litwy do UE. Weszli w 2004 r. - może to nie przypadek.
Jestem w stanie sobie wyobrazić scenariusz: w reaktorze nr. 1 musielibyśmy i tak robić jakiś przegląd/remont, a w 2 się kończy paliwo, to może przerzucimy je z 1 do 2 i tę jedynkę zamkniemy i tak?

Zaloguj się aby komentować

Opornik

@Nemrod Trzeba zakazać tych diabelskich Todlersów!! !!!!111

Zaloguj się aby komentować

bobse

po co tłumaczysz obce memy?

TheLikatesy

@bobse i to jeszcze jak chujowo, DIC to zespół rozsianego wykrzepiania wewnątrznaczyniowego, a nie... chuj.... normlanie 3 latek xD

Nemrod

@bobse w sumie racja

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

662 + 1 = 663

Tytuł: Plan doskonały / Inside man

Rok produkcji: 2006

Kategoria: Sensacyjny / Thriller

Reżyseria: Spike Lee

Czas trwania: 2 h 9 m

Ocena: 8/10

Klasyczny napad na bank, zakładnicy, mnóstwo policji i negocjator. Okazuje się jednak, że wcale aż tak klasyczny nie był, a skończył się konsternacją. Niestety skoro już pokazali co i jak, to nie da się tego powtórzyć. Dlatego przestałem napadać na banki.

Wygenerowano za pomocą https://filmmeter.vercel.app

#filmmeter #filmy #ogladajzhejto

78b66e76-1d0c-404d-8727-d73529be0a5e

Zaloguj się aby komentować

zjadacz_cebuli

@Nemrod podczas ewakuacji można użyć stwierdzenia: jesteśmy w piździe

NatenczasWojski

@Nemrod ale ze od d⁎⁎y strony?

TheLikatesy

@Nemrod i weź tu spierdalaj klatką sromową

Zaloguj się aby komentować

Trump się wybiera do UK najwyraźniej xD
4 osoby aresztowane za wyświetlenie fotek na murach Zamku Windsor.
Był też wpis urodzinowy, którego Trump nie napisał, bo nigdy by czegoś takiego nie zrobił.
#wiadomosciswiat #uk #trump

0f2f9018-94d4-4f64-b354-9227b89e48c6
Iknifeburncat

@Nemrod i jeszcze był baner rozłożony na trawniku!

Zaloguj się aby komentować

solly-1

ja mam wrazenie, ze powazniejszymi straznikami wloskiej kuchni sa jej fanboye.

purysci kulinarni sa dosc irytujacy, bo nie moga sie pogodzic, ze cos jest "niezgodne z tradycja". ta tradycja zazwyczaj wynikala z biedy xd

koszotorobur

@solly-1 - bycie fanboyem też wynika z biedy, z biedy umysłowej.

Zaloguj się aby komentować

Alexander Abdallah zagra króla Gustawa III w szwedzkim filmie "The Von Fersens". Kto stoi za produkcją filmu chyba nie jest zagadką xD
#filmy #netflix

cee66f15-ba7f-4996-9c83-64b3bc9b56b5

Zaloguj się aby komentować

To jest raport sprzed tygodnia, ale liczby robią wrażenie - zwłaszcza Ryanair. Nie wiedziałem, że mają aż taką przewagę nad resztą.
#ciekawostki #lotnictwo #europa

3cbb6f36-9599-4d96-8efa-37c2a1d13629
Penetrator4000

Ciekawe jak by to wyglądało z perspektywy finansowej

lagun

@Nemrod Ryanair to za chwile silników po wylądowaniu nie będą wyłączać i sprzątać po poprzednim załadunku. Jak wracałem w tym roku z wakacji to nie wiem czy pół godziny zajęła wymiana. U nich sprzęt musi latać

Nemrod

@lagun Na wykopie był Mirek z groundhandlingu i pisał, ze Ryan i Wizz najczęściej proszą o odladzanie. Bo ich samoloty stoją na płycie na tyle krótko, że lód nie zdąży stopnieć.

Fly_agaric

@lagun Przecież nie wyłączają i nie sprzątają już. Tzn, kiedyś między lotami ogarniali siedzenia (wycieranie/odkurzanie) i były takie szmatki na rzepie pod głowę doczepiane. Szmatek już nie ma, siedzenia nie są wycierane (sprawdzone organoleptycznie). Tylko większe śmieci z podłogi i siedzeń zbierają.

RogerThat

@lagun docelowy TAT (turnaround time) to 25 minut.

Owszem, ryanair ma flotę ok. 700+ samolotów, które robią po kilka lotów dziennie, więc bez problemu im wychodzi taka liczba. Potężna flota, zaiste.

Zaloguj się aby komentować

O tym jak promocja Pepsi doprowadziła do zamieszek i śmierci 5 osób.


W 1992 r. w Filipinach Pepsi zorganizowało konkurs - pod kapslami drukowano liczby, a zwycięskie ogłaszano w telewizji (w Polsce w 1995 r. jako Numeromania). Nagrody pieniężne wynosiły od 4$ do 40 tys.$ (611 średnich filipińskich wypłat wtedy). Pepsi przeznaczyła w sumie 2 mln $ na konkurs.


Promocja cieszyła się niezwykłą popularnością, sprzedaż mocno wzrosła, więc wydłużono czas konkursu. 25 maja 1992 r. ogłoszono w TV, że tego dnia główną nagrodę wygrywają posiadacze kapsla z numerem 349. Oczywiście wcześniej wypuszczono dwa napoje z tym numerem i kodem zabezpieczającym. Problem w tym, że przed przedłużeniem konkursu wypuszczono 800 tys. kapsli z tym numerem, choć bez kodu. Gdyby uznać wszystkie kapsle, to musieliby wypłacić 32 mld $ xD

Tysiące ludzi ruszyło po odbiór nagrody, ogłoszono jednak, że kapsle bez kodu zabezpieczającego nie zostaną uznane. W lokalnej gazecie napisano, że nastąpiła pomyłka i wygrał numer 134, a Pepsi zaproponowało po 18$ dla posiadaczy zwykłych kapsli 349. 486 tys. ludzi na to poszło, co kosztowało firmę niemal 9 mln $.


Reszta stworzyła grupę "349" i rozpoczęła protesty, nie wszystkie przebiegały pokojowo. Atakowano ciężarówki i obiekty Pepsi, 13 lutego 93 r. nauczycielka i 5-letnie dziecko zginęli od bomby rzuconej w ciężarówkę Pepsi, 3 miesiące później trzech pracowników magazynu zginęło, kiedy do środka wrzucono granat. W sumie zniszczono 37 ciężarówek, a zarząd dostawał groźby śmierci. Procesy sądowe przeciwko korporacji ciągnęły się do 2006 r.


W 1993 r. przyznano Pepsi pokojowego Ig-Nobla za "zjednoczenie wielu walczących frakcji po raz pierwszy w historii Filipin".

#historia #pepsi #filipiny #marketing

1cfa3bea-7f6c-4b23-ac9e-0606b1da1f7a
b9dd9888-ef1a-4a95-8bf2-14f183ee97cd
alaMAkota

Świetna historia. Dzięki za info

Zaloguj się aby komentować

Z_buta_za_horyzont

Znajomy na busa załadował dwie palety kostki brukowej żeby dwa razy nie jechać. Miał 12 kilometrów do przejechania i w połowie już się zastanawiał jadąc 30km/h czy nie zawrócić bo auto nie chciało hamować miotało nim na koleinach jak chciało .

wonsz

w połowie już się zastanawiał (...) czy nie zawrócić

@Z_buta_za_horyzont myk myk policzone w pamięci jako tako i wyszło że będzie krócej XD

MalyDiabel

@Z_buta_za_horyzont mój znajomy z kolei ostatnio przewoził z 470 kg wylewki zafirą czy innym scenikiem na raz. Podobno ,,czasami szurało coś na zakrętach" xD

Nemrod

@Half_NEET_Half_Amazing One też czasem miewają dość (choć pewnie nie z byle 5 ton żwiru)

92771b1b-7da8-47fb-8524-755ef6250867
Kronos

@Half_NEET_Half_Amazing Iveco nie zadaje pytań

Zaloguj się aby komentować