Kto w transporcie robił, to się w cyrku nie śmieje...
#heheszki


Kto w transporcie robił, to się w cyrku nie śmieje...
#heheszki

Znajomy na busa załadował dwie palety kostki brukowej żeby dwa razy nie jechać. Miał 12 kilometrów do przejechania i w połowie już się zastanawiał jadąc 30km/h czy nie zawrócić bo auto nie chciało hamować miotało nim na koleinach jak chciało
iveco daily
proste
Zaloguj się aby komentować
Używanie zwykłego trybu przeglądania sprawia, ze strony internetowe zostawiają masę plików na komputerze odwiedzającego, które mogą służyć do jego rozpoznania, sprofilowana i przefiltrowania treści, które ogląda. Używanie trybu incognito, choć momentami niewygodne z powodu konieczności ponownego logowania się na często odwiedzanych stronach, pozwala uniknąć części z tych procesów.
Wyjaśnia sprawę, jest zgodne z prawdą i nie wpieprza nikogo w jakieś cudaczne prezenty.
Nie każdy bohater npsi pelerynę
Po nic. Pornhub wielki magazyn niczego.
Zaloguj się aby komentować
Jeśli ktoś pamięta te nagłówki z 1 września jakoby samolot Ursuli von der Leyen miał "awaryjnie lądować" po zagłuszeniu sygnału GPS, to warto zobaczyć odcinek kanału Mentour Now!.
W skrócie: faktycznie regularnie dochodzi do zagłuszania lub zakłócania sygnału GPS zarówno w rejonie Rosji i Ukrainy, jak i na Bliskim Wschodzie. Jednak coś takiego nie wywołuje nawet delikatnego wzrostu tętna u pilotów, a już tym bardziej żadnych lądowań awaryjnych.
Samolot Ursuli wystartował z godzinnym opóźnieniem, więc lądował również później. Miał 9 minut opóźnienia względem planowanego czasu lotu. I to prawdopodobnie wynikało z zagłuszenia: gdyby sygnał GPS był stabilny, to kierowaliby się na punkty nawigacyjne na nim oparte (RNP), co skróciłoby podejście do lądowania. Samolot monitoruje dokładność sygnału i wyświetla ją pilotom. Kiedy nie mogą na nim polegać, to po prostu muszą wybrać podejście ILS, którego takie zakłócenia nie dotyczą. I faktycznie tak zrobili: skierowali się na VOR (radiolatarnię) "PDV" i lecieli dokładnie wg. diagramu podejścia ILS lądując bez żadnego problemu. Sygnał gps jest monitorowany (podobnie jak pogoda) i być może nawet piloci od samego początku się spodziewali, że coś takiego może wystąpić i będą lądowali przy pomocy tradycyjnych metod nawigacyjnych.
Oczywiście jest o czym dyskutować, bo taka sytuacja (dotycząca wielu lotów w regionie) pokazuje, że nie należy zbyt pochopnie odchodzić od starszych systemów nawigacyjnych, bo to właśnie one zapewniają pełną niezależność.
#samoloty #lotnictwo


Nie myl nawigacji z podejściem do lądowania. ILS to system który je ułatwia (a nawet automatyzuje), ale żeby to zrobić, to musisz precyzyjnie "wejść" w wiązkę radiową ILS. A to jak do niej dotrzesz, to już osobna kwestia. Możesz VFR albo IFR i bazując na tradycyjnych radiolatarniach albo gps.
Zaloguj się aby komentować
Już się znalazły! Dzięki
#hejtowyzwanie
Ależ proszę, miłego dzionka
Zaloguj się aby komentować
646 + 1 = 647
Tytuł: Split
Rok produkcji: 2016
Kategoria: Psychologiczny / Thriller
Reżyseria: M. Night Shyamalan
Czas trwania: 1h 57 min
Ocena: 7/10
Trudno ocenić ten film. Całość ciągnie główny bohater, który pokazuje niezwykle szerokie spektrum gry aktorskiej. To robi wrażenie. Reszta? Ratowali się fikołkami, żeby nastolatki występowały w bieliźnie.
Sam pomysł jednak ciekawy, film trzyma w napięciu.
Wygenerowano za pomocą https://filmmeter.vercel.app
#filmmeter #filmyogladajzhejto

@Nemrod trzecia część jest za to bardzo spoko, a ten split po prostu nakreśla tło.
Jedynka też jest lepsza niż to.
nigdy nie rozumiałem tych zachwytów nad McCavoyem. Typ zagrał tam góra trzy osobowości, a tak po prawdzie 1 w różnych stanach emocjonalnych. Ewentualnie na różnym poziomie rozwoju intelektualnego. Osobowość mnoga to jednak coś innego niż wyszło to w filmie.
Reżyser luźno oparł się na udokumentowanych przypadkach.
Film ratuje zakonczenie, tj ostatnia osobowość i cameo w ostatniej scenie.
Glass juz wogle nie udźwignął.
Liczę na to, ze "Pułapka" też od Szalalama jest 4 częścią (dużo na to wskazuje) bo inaczej będzie to jeden z najbardziej niedorzecznych filmów jaki widziałem.
@Nemrod Też ostatnio oglądałem i to drugi raz. Ja się dobrze bawiłem i utrzymał 8/10 u mnie, a gra aktorska głównego bohatera była dobra i raczej uważam ją na plus dla filmu
Zaloguj się aby komentować
Ciekawy materiał Good Times Bad Times. Na symetryczną odpowiedź NATO nie ma co liczyć - nie będzie politycznej zgody. Ale są inne możliwości odpowiedzi: nad Polską przelatują właśnie 4 samoloty tureckich linii lotniczych do Rosji. Ciekawe czy dałoby się to odciąć?
#polska #rosja #lotnictwo

Ale są inne możliwości odpowiedzi: nad Polską przelatują właśnie 4 samoloty tureckich linii lotniczych do Rosji. Ciekawe czy dałoby się to odciąć?
@Nemrod gratuluję, nie zmieniłeś nic.


Zaloguj się aby komentować
Wojna
Treść dla dorosłych lub kontrowersyjna
W Serbii pewnie mają.
Zaloguj się aby komentować
AI nas wszystkich zastąpi...
[screen mój, dzisiejszy]
#sztucznainteligencja #heheszki #chatgpt

Gemini bez problemu

Zaloguj się aby komentować
Wskaż 3 oznaki, że to nie są żadni programiści:
#heheszki #humorinformatykow ?

Trudne się wylosowało..
Rudy ma umyte włosy?
Rudy to chyba ma edytor tekstu otwarty i nie jest to Vim. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Nemrod lol, bo to lab uczelniany? przecież nawet czuć zapach tej sali
Zaloguj się aby komentować
Jest na sali lekarz? Bo ktoś ma chyba poważne problemy zdrowotne...
#heheszki

@Nemrod ♪gównooooooooooooooooooooooooo♫
Zaloguj się aby komentować
@Nemrod nie prawda, u mnie jest:
call
call
call
call
call
call
recovering from calls
Po tym wiem, że jesteście zwykłymi trybikami w korpo.
Kilka lat temu dosłownie mój manager, czyli taki już tryb premium, pokazywał mi swój kalendarz w outlooku: 11.5h calli w oknie czasowym 9h.
@TRPEnjoyer teraz pytanie kim lepiej być;)
@TRPEnjoyer i wszystkie o dupie maryni, takie co można załatwić czterozdaniowym mailem
@Nemrod to ja xD
Zaloguj się aby komentować
Zarząd Tesli przegłosował premię dla Elona Muska. 1 bilion dolarów. 1000 miliardów, czyli PKB Polski.
Poprzednio przyznali mu śmieszne 50 mld $, co zostało zablokowane przez sąd, więc na osłodę dostał 32 mld $, czyli tyle, ile cała firma przyniosła zysków od początku istnienia. Firma zatrudnia ok. 125 tys. ludzi. Musk posiada ok. 13% akcji Tesli.
Choć trzeba przyznać, że tym razem też postawili warunki (wcześniej dostawał po prostu za to, że jest). Musk miałby podpompować wartość akcji z 1,1 do 8,5 bln $ w ciągu 10 lat. Jest to rozbite na 12 etapów, każdy z odpowiednią częścią wynagrodzenia w akcjach. Do tego 20 mln wyprodukowanych samochodów, 10 mln wykupionych abonamentów na FSD, 1 mln robotów, 1 mln autonomicznych taksówek w komercyjnym użyciu.
Drugim najwyżej opłaconym CEO w historii był Tim Cook, który otrzymał od Apple (3,5 bln $ wartości) żałosne 770 mln $.
#gospodarka #tesla #elonmusk

@Nemrod Widziałeś może warunki kiedy ta premia zostanie wypłacona?
Podsumowując w 10 lat Tesla ma:
mieć wartość rynkową 8 bln, gdzie dzisiaj ma 1,1 bln
dostarczyć 20 milionów aut
milion humanoidalnych robotów Optimus
wprowadzić milion robotaksówek
Moim zdaniem są to zaporowe wymagania i nie widzę opcji by je spełnił, a jeżeli mu się uda to moim zdaniem zasłużył.

@nbzwdsdzbcps a czytałeś może mój wpis? xD
@Nemrod ja czytałem - napisałeś go w stylu clickbaita Radia Erewań.
Raczej nie zrobi.
@Nemrod tak wielkie cyfry to już niepojmowalny absurd. On tylko goni by zostać pierwszym bilionerem, by zaspokoić swoje ego. I niby taka kwota pojawi mu się na koncie? Jakimiś czary mary na chwilę pewnie tak by móc o tym trąbić
Zaloguj się aby komentować
Tak sobie wspominam i czasem żałuję, że usunąłem konto na TT...
#heheszki

@Nemrod Jak Sz. P. dr Szewko odpisze, to nie ma uja we wsi. Szanuję bardzo!
Zaloguj się aby komentować
>Jako jeden z niewielu
Dosłownie co 3 Polak
Zaloguj się aby komentować
Pamiętacie, jak miesiąc temu Trump wyrzucił szefową Biura Statystyki Pracy za statystykę pracy? Nie pomogło xD
Liderem przyrostu znowu jest służba zdrowia, ale przynajmniej zatrudnienie w fabrykach stabilnie spada. Od dnia wyzwolenia ubyło 42 tys. miejsc pracy (miesięcznie -12 tys. i od początku roku -78 tys.).
Bezrobocie wzrosło do 4,3% (najwyższe od 2021). Wśród młodych wynosi 10,5%.
Ale Howard Lutnik obiecał, że metodologia zostanie zmieniona i w krótce zobaczymy statystykę "po stronie prezydenta".
[mogliby zaprosić Rosstat, żeby im podpowiedział jak to się robi - głównie licząc okna i piętra]
#usa #gospodarka #trump

Debile wybrali debila na to by ich ratował. Powodzenia
Najgorsze, że dopóki Europa się nie zorganzuje i nie uzbroi to administracja tego debila to nasz "gwarant" bezpieczeństwa
@PeregrinFuk To bardzo optymistyczne, wierzyć, że inna administracja USA nas obroni
@Dobreityle Teraz już wiemy, że będzie trzymać na kroplówce, żebyśmy nie padli, ale też przypadkiem żebyśmy nie mieli szans wygrać.
@Nemrod 10% bezrobocia wśród młodych o mamo XDDDDDDdDD pamiętam jak w 2018 w Polsce było chyba 5-6% i znalezienie pracy w zawodzie było ekstremalnie trudne xd
@maximilianan tzn. jeszcze pytanie jak kto liczy i kogo, bo u nas liczą chyba od 15 r.ż.
Zaloguj się aby komentować
Parę słów o CPK, a raczej o Kolei Dużych Prędkości.
Najwyraźniej znowu były jakieś polityczne przepychanki w tym temacie i nawet głosowaliśmy z jaką prędkością miałyby jeździć pociągi. Mam szczerą nadzieję, że tym tematem jednak zajmą się fachowcy, a nie politycy, czy nawet obywatele. W kolei mamy przynajmniej 3 różne prędkości i właściwie ciężko powiedzieć, o którą komu chodzi.
geometria torów - głównie łuki i odległość między torami. Tu warto już na etapie projektowym iść z zapasem - 350, czy nawet 400 km/h. CMK budowano 1975-1977 z geometrią na 250 km/h. Po 11 latach (w 1988) osiągnięto 160 km/h, a 200 km/h osiągnięto w 2014 r., czyli po 37 latach od budowy magistrali. Być może na 50 rocznicę doczekamy 250 km/h. To można osiągnąć zmianą infrastruktury (i taborem), ale nie trzeba zmieniać przebiegu trasy.
infrastruktura - przy CMK trzeba było zainstalować ETCS 1, żeby osiągnąć 200 km/h, a teraz ETCS 2, żeby podnieść do 250. Plus oczywiście zasilanie, wiadukty, tunele (te bywają problematyczne w KDP), rozjazdy i cała reszta. Jeśli się nie mylę, to w biciu rekordu prędkości Pendolino w Polsce głównym problemem było akurat zasilanie pociągu (gdyby się dało dostarczyć więcej prądu, to by pojechał jeszcze szybciej). Przewidując przez najbliższy czas (np. 20 lat) vmax=300 km/h można wybudować taką infrastrukturę, a potem ją zmodernizować.
tabor - chodzi oczywiście o prędkość eksploatacyjną, a nie rekordy w warunkach testowych. Mamy bardzo duży wybór do 200 km/h, bodajże jeden pociąg na 250 km/h i spory wybór 300-320 km/h. Dlaczego? Bo obecnie w Europie KDP to właśnie 300-320, więc taki tabor jest produkowany.
Podsumowując: należy iść możliwie grubo w planach tras (geometrii), zamawiać tabor na 300-320, bo właściwie nie ma za bardzo wyboru i zastanowić się jaką infrastrukturę budować na start (pod jaką vmax) patrząc na cena/zysk. Z tym ostatnim Ryszard Piech wczoraj zwrócił uwagę, że to nie jest do końca takie oczywiste w rozumieniu: większa prędkość = większe koszty = droższe bilety. Jeśli czas przejazdu wynosi do 3 godzin, ludzie wybierają kolej. Powyżej 3 godzin coraz więcej decyduje się na samolot. Więc krótszy czas przejazdu może po prostu oznaczać więcej pasażerów, co może wpłynąć na większą opłacalność mimo wyższych kosztów.
To są mniej więcej informacje z CEPów kolejowych z Kremlinki. Bardzo polecam zwłaszcza tę serię.
#kolej #cpk #polska #pociagi
Trzeba przejść na wyższe zasilanie, bo inaczej nie rozpędzimy się
@Nemrod Zwykle przepychanki między osobami niemającymi większego pojęcia w temacie, jak zwykle.
Jestem zdania że całą inwestycję warto by poepatować - tory i obiekty zrobić już pod prędkości docelowe, ale np. ETCS czy tabor dostosowywać później.
Kiedyś się też zastanawiałem, czy nie warto poważnie przeanalizować możliwości realizacji KDP w systemie kolei niekonwencjonalnej, np. Maglev
@bori Przecież Maglev to są wciąż bardziej koncepty, niż realne rozwiązania. Japończycy pracują nad tym od 50 lat i wciąż nie mają tego w komercyjnym użyciu (i nie wiemy kiedy będą). Przy prędkościach 300-350 to i tak nie ma sensu, a przy wielkości Polski wyższe w sumie też nie są potrzebne. Już nie wspominając o kompatybilności, bo pewnie chcielibyśmy też szybko dotrzeć do Berlina, czy innej Pragi.
@Nemrod Maglev jako przykład kolei niekonwencjonalnej podałem, są jeszcze inne systemy, np. Transrapid Szanghaj, który działa.
To jest jednak wielomiliardowa inwestycja, którą należy rozpatrywać szeroko, a nie tylko w wąskim zakresie rozwiązań.
@Nemrod No tak średnio z tym 320-350. Bo, żeby się rozpędzić potrzebuje dużo większy dystans niż 250. Więc, żeby jechać większy odcinek powyzej 250, żeby cokolwiek zyskac na czasie, to odległosci między przystankami muszą być duże. Naturalnie wtedy robi się przystanki tylko w dużych miastach, a więc ogranicza sie ilość potencjalnych pasażerów. Przez co pociągi będą jeździć gorzej wykorzystane. Ponadto, nie planuje się budowy torów tylko dla KDP, a przy 350 ciężko będzie skoordynować pozostały ruch - loklane pociągi i ruch towarowy. Napewno ciężej niż przy 250.
Z jakiegoś wywiadu kojarzę, że parametry torowisk od początku są planowane na wiecej niż 250, ale tabor i zagęszczenie przystanków powinno być optymalizowane pod 250. Polska nie jest bardzo wielkim krajem, CPK/Warszawa są mniej-więcej w centrum, więc już 250, pociąg spokojnie może zastąpić większość krajowych połączeń lotniczych.
@ivaldir No to napisałem jak jest z taborem na 250 - słabo. Więc i tak trzeba będzie zamówić taki na 300. Głupotą byłoby robić ograniczenia w geometrii trasy, więc też powinna być wyższa. Wtedy zostaje wyłącznie kwestia infrastruktury i różnicy w kosztach między 250, a 300. Jeśli się nie mylę, do obu potrzeba ETCS 2.
Zaloguj się aby komentować
Kurła, ktoś do mnie wydzwania z nieznanego numeru (choć dziwne, że na WA) zamiast napisać kto i po co. Już drugi raz, więc robi się z tego konkurencja kto pierwszy pęknie: ja i w końcu odbiorę, czy dzwoniący, że w końcu napisze.
#telefony #introwertyzm

@Nemrod To pewnie ten cały @Unknow (╯°□°)╯︵ ┻━┻
@zuchtomek wszędzie te ruskie.
na prywatnym tel. lepiej zblokować wszystkie nieznane numery, jak ktoś obcy chce porozmawiać, to niech najpierw się umówi
no i po co też udzielać scammerom próbek swojego głosu w dobie tak łatwych deep-fake’ów
Właśnie odebrałem u różowej (ona kiedyś rozdawała swój numer gdzie popadnie) na fonie połączenie z UKeja, z tym osławionym botem, co chce by go na whatsapp dodać. Sprawa wydaje się więc ogólnoeuropejska. Mój mówił oczywiście po ENG z agnielskim akcentem, ale słychać, że nagrane.
Zaloguj się aby komentować
Ja swojego czasu miałem w telefonie powiadomienia "Zdrowie nie odpowiada"
Podobno aplikacja się crashuje jak się skończy pewien wiek
Zaloguj się aby komentować
@Nemrod to jest fejk, prawda?
@LeniwaPanda Niestety AI sądząc po fotkach, ale pewnie rzeczywistość niedługo nadgoni.
@Nemrod @LeniwaPanda Z drugiej strony Ohio to takie nudne, płaskie zadupie, gdzie nawet jeśli by tak wszędzie budowali, to będzie pełno miejsca, a i krajobraz się poprawi. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zaloguj się aby komentować