Dzisiaj znalazłem coś, co jest bardziej awaryjne niż #landrover (° ͜ʖ °)
#motoryzacja #ciekawostki



Społeczność
Dzisiaj znalazłem coś, co jest bardziej awaryjne niż #landrover (° ͜ʖ °)
#motoryzacja #ciekawostki


Zaloguj się aby komentować
Druga Alfa robi się #stepujacybudowlaniec



Zaloguj się aby komentować

1 stycznia 2026 roku wejdą w życie nowe przepisy podatkowe dotyczące samochodów. Na zmianach najbardziej ucierpią właściciele aut spalinowych, ponieważ głównym kryterium oceny będzie emisja CO2
#podatki
#biznes
#motoryzacja
No to taka niespodzianka z rana ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ale aż się cieszę, bo 2 tygodnie temu strzeliłem nim trasę na 3000km i wtedy był bardzo grzeczny, a też się obawiałem takich przygód ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
#samochody #mechanikasamochodowa #renault #zjebalosie


Zaloguj się aby komentować
Uwielbiam te clickbaity <3
No,ciekawe dlaczego wiecej sie sprzedaje aut do 10 000 zl niz nowych za 200 czy tam 250 000 zl i wiecej.
#motoryzacja #clickbait

@jajkosadzone właśnie dlatego że sami koneserzy gruzów xD
Polak woli chleb i najtańszy pasztet niż kawior z jesiotra i Dom Perignon!
Lubimy stare auta i malutkie mieszkania XD
Zaloguj się aby komentować
Tomeczki, czy ktoś z Was miał szkodę całkowitą nie ze swojej winy? Czy też dostaliście podwyżkę OC ponad 100%? Czy znacie takie przypadki, jakieś wyroki sądowe, sprawy UOKiK które by się zajmowały tym tematem czy nic nie jest do ugrania? Sprawa w skrócie przywalił we mnie w korku tak mocno, że rzeczoznawca ocenił że koszt naprawy przewyższa wartość samochodu. Szkodę załatwiałem przez firmę zajmującą się likwidacją szkód, odszkodowanie dostałem satysfakcjonujące, nie sprzedałbym samochód w takich pieniądzach. Kupiłem identyczny samochód, ta sama marka model, wersja wyposażenia ten sam silnik i pojemność. Wycena OC to około 120% więcej (220% ceny) niż płaciłem parę miesięcy temu za ten sam samochód, mam również drugi (inny) na który kupowałem OC miesiąc temu i cena tak samo była około 120% niższa niż obecna wycena. Tak rozmawiając ze znajomymi potwierdzają, że ubezpieczalnie "za karę" podnoszą stawkę że musieli wypłacić tyle odszkodowania, ale przecież to nie z mojej winy, nie dość że tyle nerwów, zdrowia czasu straconego na to wszystko to jeszcze teraz OC 220% ceny. Sprawdzałem też inne ubezpieczalnie taniej tak mniej więcej 60-80% więcej ale to też znacznie wyżej niż płaciłem jeszcze parę miesięcy temu.
#motoryzacja #ubezpieczenia
@Goldie Weź mnie nie denerwuj. Miałem obtarcia (nie ja prowadziłem) oraz najazd na tył auta dostawczego (w hak dostał, policja nie stwierdziła uszkodzeń bo z prędkością 5km/h ciężko cokolwiek żeby się stao) a krzyknęli mi 3500 pln za 18 letnie auto.
A za ile w innych ubezpieczalniach wychodzi?
Miałam szkodę całkowitą (nie z mojej winy), nie podwyższyli mi składki. Niby czemu ubezpieczyciel A gdzie mam ubezpieczone auto miałby podnieść składkę za to, że ubezpieczyciel B typa który mi przywalił, wypłacił kasę? To nie moja ubezpieczalnia przecież płaciła.
Zaloguj się aby komentować
Czyli jeździć - obserwować, nie pyknie.
Zaloguj się aby komentować

Oprogramowanie, które miało fałszować dane emisji spalin, miało być montowane wraz z silnikiem wysokoprężnym marek takich jak Opel, czy Peugeot.
#motoryzacja #samochody #stellantis #dieselgate #donaldpl
Mój 1.2 PureTech właśnie nabił 100k. Czas go chyba wy⁎⁎⁎⁎⁎olić?
#samochody #peugeot #puretech

Po co ten pośpiech, sam się wypierdoli.
@rust-n-dust kontroluj pasek, częściej zmienaij olej I będzie latać. Widziałem auta po wynajmie z arval z 1.2 które spokojnie robiły 200k
@rust-n-dust A jak tam mokry rozrząd somsiedzie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zaloguj się aby komentować
@Deykun w nienawiści do motocyklistów wychowany
nie paczał w lusterka a motocykliści są wszędzie
Zaloguj się aby komentować
#kubica #wec #f1
Nikt nie wrzucił nowych fotek tego Pana ?
Kandydat na sportowca roku




@Gilgamesh Jaki rozpromieniony
gratulację, ale uścisnąłem renke która uścisnęła jego renke ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
@Gilgamesh koń zwalon
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Co Hejto myśli o #samochodyelektryczne ? Doprecyzuję, że chodzi o BEV (Battery Electric Vehicle), czyli auta bez żadnego silnika spalinowego (MHEV, HEV, PHEV).
Piszcie w komentarzach co myślicie, chętnie poznam Wasze opinie, zwłaszcza sceptyków. Jak macie elektryki to dajcie znać jakie i jakie macie z nimi doświadczenia.
#ankieta #motoryzacja #samochody
Nie mam własnego miejsca parkingowego, to nie mam gdzie ładować. Odpada najważniejsza zaleta. W domu rodzinnym też ciężko o ładowanie. W miarę regularnie robię trasy między województwami, to nie pomaga w wyborze elektryka.
Mam stare auto, a w przypadku elektryków i baterii są limity, jak tani może być sprawny, stary elektryk.
Mieszkam w bloku, więc ładowanie byłoby uciążliwe i drogie. W moim przypadku byłby niepraktyczny
Nie kupię NIGDY auta, dla którego ukuto termin "range anxiety" xDDDDD
Zaloguj się aby komentować

Mieszkańcy Zandvoort, jednego z najpopularniejszych kurortów wypoczynkowych w Holandii, przeprowadzili nietypową akcję. W Mapach Google (Google Maps) zgłoszono fałszywe zamknięcie ulic. W ten sposób chciano ograniczyć ruch samochodowy, który utrudniał życie...
fakaj bobla szonie
Zaloguj się aby komentować
Zainspirowany tym komentarzem @Atexor nakleiłem takiego oto kota na mojego Smarcika
#samochody #pokazauto #motoryzacja #wiejskituning

@Klockobar To akurat jest całkiem sympatyczna naklejka.
A naklejajcie sobie na samochody co chcecie. I nikt nie będzie mówi co jest fajne a co nie.
@Klockobar o, jak fajnie. Myślałem, że weźmiesz "osobną" miskę jak poniżej, ale Twoje też w sumie jest urocze

Zaloguj się aby komentować
Mercedes-Benz Expands Collaboration with Microsoft to Boost In-Car Productivity with Enhanced Meetings for Teams App, Intune Integration and Microsoft 365 Copilot
#teams #microsoft #mercedes #korposwiat #pracbaza
@Deykun - taki "multitasking" na pewno wyjdzie na zdrowie
Zaloguj się aby komentować
Pamiętacie Żuka?
Jeśli tak, to zapewne z jego schyłkowego okresu, gdy był już mocno przestarzały i stał się obiektem szydery. Ale tak naprawdę to był udany i pracowity wóz, któremu mamy co zawdzięczać.
Historia Żuka zaczęła się w 1956, kiedy go opracowano. W 1958 go zaprezentowano i wypuszczono serię próbną, a w 1959 zaczęła się produkcja seryjna. Były to czasy poststalinowskie, gdy przyszła gomułkowska odwilż, poluzowano ucisk na społeczeństwo i okazało się, że w kraju, gdzie brakuje wszystkiego, pilnie potrzebny jest lekki wóz dostawczy, który pomoże wszystko wyprodukować i rozwieźć. Licencyjna lekka ciężarówka Lublin 51 (kopia radzieckiego GAZ-a 51) była przestarzała, toporna w obsłudze, paliwożerna, psuła się i brakowało części (bo zaopatrzeniowcy sowieccy mieli klientów z krajów satelickich w żopie). Stalina już nie było, więc wolno było Polsce opracować własne rozwiązanie.
Tak też zrobiono, a ponieważ brakowało pieniędzy, więc wzięto co było: podwozie i silnik od osobowej Warszawy. Opracowano nowe zawieszenie z tyłu na grubych resorach piórowych, przez co wprawdzie krawędź załadunku biegła wysoko, ale wóz brał znacznie więcej na plecy i nie klękał. A budę zrobiono z blachy falistej, żeby zużyć jak najmniej cennej stali i w ten sposób wzmocnić jej sztywność.
Samochód został przyjęty z otwartymi ramionami, bo mimo wad wrodzonych – niskiej mocy i małego rozstawu kół – był i tak znacznie lepszy od wszystkiego co było dostępne, a konstrukcja broniła się nawet na tle zagranicznej konkurencji. Sporo Żuków udało się wyeksportować, a w Egipcie nawet powstała miejscowa montownia, produkująca Żuki pod nazwą Eltramco Ramzes. Zapaleńcom z FSO, inspirującym się rozwiązaniami francuskimi, udało się tez po godzinach przerobić stary, dychawiczny, dolnozaworowy silnik M-20 na wersję górnozaworową, dzięki czemu zauważalnie wzrosła moc i poprawiła się łatwość obsługi i kultura pracy. Klienci wciąż czekali, więc produkcja szła pełną parą, a wóz nieustannie poprawiano i modernizowano, prezentowano też kolejne wersje nadwozia.
W latach 70. konstrukcja była już stara i myślano o następcy, opracowano nawet prototypy. Ale jak to w gospodarce socjalistycznej, na wszystko brakowało pieniędzy, a Żuk już przecież był i nadal działał, więc władza ludowa nie zdecydowała się na jego wdrożenie. Potem przyszły lata 80. i o ile Żuk przy starym zachodnioniemieckim Volkswagenie T1 dawał radę, to przy T3 wyglądał już jak zabytek. Potrzeba jego wymiany stała się paląca, jednak równie palący był brak pieniędzy w państwowej kasie.
A potem komuna upadła, przyszły lata 90. i czasy transformacji, otwarto granice na zachodnie towary i na rynku pojawiły się nowoczesne wozy dostawcze. Jednocześnie pojawiło się jednak wielu przedsiębiorczych Polaków, których na zachodnie auta po prostu nie było stać. Tłuczono więc Żuka aż do 1998 roku, bo po raz kolejny okazał się potrzebny – czymś trzeba było wozić pomidory na bazar i ekipy na budowę dróg i szklanych centrów handlowych. A na polskich drogach spotykało się je powszechnie jeszcze w latach 2000.
Można więc powiedzieć, że ten wyśmiewany samochód, którego kilka pokoleń Polaków katowało, przeładowywało i eksploatowało aż do kompletnego zajeżdżenia – zbudował dwie Polski: socjalistyczną i kapitalistyczną. A jeśli wierzyć Walaszkowi, to także Galaktykę Kurvix.
#polska #motoryzacja #klasycznamotoryzacja #historia #nostalgia #ciekawostki

Ten gownowoz to doskonale zobrazowanie wszystkiego czym byl PRL.
Ch⁎⁎⁎wy wyglad, gowniana jakosc wykonania , wysoka awaryjnosc, brak ergonomii, chore rozwiazania techniczne i braki materialowe.
Jelcze 310 i Star 266 to najlepsze jesli nie jedyne co tzw polska motoryzacja miala dobrego.
Reszta to beznadziejny szajs.
Cale szczescie,ze te czasy sie skonczyly i juz nie produkuja tego dziadostwa
@xniorvox

Zaloguj się aby komentować