Zdjęcie w tle
Bystrygrzes

Bystrygrzes

Twórca
  • 1wpisy
  • 384komentarzy
aktualnie dyskutuje sie w Polsce nt. podniesienia ceny przegladow.
Czasami dyskutuje sie tez, nt. bogatych krajow zachodnich i przegladow u nich - ze niby tansze, ze latwiej zrobic, ze mniej sie czepiaja.
Czesto tez pada argument - ze przeciec niemce bogate maja duzo nowych samochodow. Nie tak dawno tez, jakis Mirek zarzucil mi, ze gdyby diagnosta odrzucil mu przeglad to on pojechalby na stacje centralna i zlozyl na niego skarge... ze jego auto jest idealne...

Tak wiec zacznijmy, pacjent to opel Vivaro - wizualnie zmeczony zyciem, bo jest po ekipie budowlanej. Kupilem go z przebiegiem 200k km, samochod sluzy mi do wozenia motocykli a teraz skoro kupilem do, to wozi tez material budowlany do domu oraz gruz na wysypisko.
Czesto jezdzie jakies trasy +- 500 - 1000 km wiec samochod musi byc sprawny, bo koszt holowania oraz naprawy na miejscu, moglby przewyzszyc jego wartosc. Nie wiem jakie zaufanie macie do swoich aut - ale ja jestem w stanie dzisiaj wsiasc do dowolnego swojego auta i pojechac nim na kraniec europy (Technicznie musi byc sprawny!)
rok produkcji 2014 rok, dosc ciekawe wyposazenie m.in tempomat, sterowanie z kierownicy etc.
Przelot obecnie to okolo 291 000 km. Od czasu jak kupilem auto, robie przeglady w tym samym warsztacie.

Przy obecnym przegladzie zakwalifikowane do wymiany zostalo:
Blotniki/nadkola plastikowe bo sa popekane 2 sztuki z przodu
Lampa prawy tyl gdyz jest peknieta obudowa
Szyba przod gdyz ma odprysk od kamienia (Strona pasazera, nie rysa - tylko takie punktowe uszkodzenie od kamienia, 10 cm nad wycieraczka) o cos takiego
oraz klocki hamulcowe z tylu
------------
O ile klocki z tylu to taki standard - zawsze na przegladzie sie do nich dowalaja a sa wymieniane co przeglad czyli +-10k
cala reszta jest w takim samym stanie, jak byla do tej poryi zawsze przechodzila przeglad.... Tym razem nie znalezni nic technicznie, wiec dogrzebali sie do tych rzeczy.

Aby nie robic ponownie przegladu (za 135€) poprosilem wasztat o wycene.
Warsztat wycenil prace na okolo 4 - 5 roboczogodzin + czesci, przypomne czesci (Lampa tyl, klocki tyl oraz 2 blotniki)
pomyslicie wiec.... ile to moze kosztowac?
w polsce okolo 400€ z robota....
nooo zachod EU, zarabiajo 2xtyle co w polsce...

1000€
.
.
.
.
.
..
no moze 1500€ w koncu srednia pensja to 2900€ netto a emerytura okolo 1800
.
.
.
.
.
.
.
.
.
A moze 2000€ bo to jakis luksusowy warsztat byl
.
.
.
.
.
.
3200€ Brutto w samochodzie 10 letnim XD o wartosci 5000€
-------
Co by wiec zrobil prawdziwy niemiec? Wystawil auto za 5000€ dolozyl troche i kupil cos w leasingu tak aby za 5 lat mogl wymienic na nowy...
-------
Co zrobi prawdziwy polak? Auto jedzie do PL bo i tak w planach byla wymiana swiec zarowych - a skoro i tak bedzie stal na warzstacie, to niech wymienia tez reszte.
78a66873-b8ce-4d4e-bc0f-06d4cb9aa264
Taxidriver

W UK wymiana szyby.

Obszar gdzie pracują wycieraczki musi być nie uszkodzony, nie zasłonięty (brak naklejek, przyssawek od nawigacji/tel/itp) wolny od jakichkolwiek uszkodzeń a wycieraczki muszą dobrze zbierać.

Ale 4 różne opony, każda inna na każdym kole? Nie ma problemu.

Ot-UK.

Bystrygrzes

@Taxidriver panie.... tutej to zimowka ma mniej jak 4mm? Droga byla osniezona? Pana wina... przeciez pan nie masz zimowki, tylko opony letnie....


A co do szyby... rozumiem, wymienie ja, nie mam z tym problemu - zrezsta w PL to jakies 800 PLN... Reszte rzeczy - nadkola oraz lampa wizualnie mnie wkurzaly - ale remontuje dom, to kasa ucieka ciagle gdzie indziej, chociaz teraz nie ma, ze boli - trzeba wymienic

Zaloguj się aby komentować