Odwieczny problem każdego właściciela samochodu. To jak myślicie?


Osobiście, pierwszy raz w życiu zastanawiam się nad całorocznymi, bo zaczyna mnie wpieniać fakt wymiany co pół roku kół z czujnikami.


Może ktoś poleci jakieś konkretne modele ogumienia?


Zapomanił Op tagów! #samochody #motoryzacja #opony #pytanie #pytaniedoeksperta

Co lepsze?

660 Głosów

Komentarze (85)

dez_

@Fen Nie znając charakterystyki Twojej jazdy nie da rady dobrze doradzić. W moim przypadku 95% to miasto, ewentualnie ekspresówka. Góry to będzie te 5%. Mam całoroczne i sobie chwalę. Na ekspresówce jest ciut głośniej niż na sezonowych, ale jest akceptowalnie. Gdybym mieszkał gdzieś bliżej terenów górskich raczej odpuściłbym sobie całoroczne.

Fen

@dez_ pomorze, głównie miasto, czasami wypad za miasto, raz w roku trasa do Warszawy

Masz rację, mogłem to sprecyzować. A jakie gumy masz?

bishop

@Fen to całoroczne jak najbardziej się sprawdzą. Ogólnie jak jeździsz w Płaskopolsce i do 10 tys rocznie to się nadają całoroczne. Drugi komplet Nokianów męczę, polecam.

6Kuma

@Fen ja przez przypadek kupiłem "Viking" opony. Trzymały na śniegu jak głupie, a w lecie po prostu się jeździło. W pracy nauczyłem się że wielosezonowe w 99% wystarczają (głównie autostrada, sporadycznie klient w górach) na pozostałe trasy można po prostu wrzucić łańcuchy do bagażnika. Przez 2.5 roku i 350 tyś km wystarczyły, a łańcuchy założone były raz w górach u klienta kiedy spadł śnieg i "drogowcy zaspali"

Rmbajlo

@dez_ ja kupiłem nokiany bo były fabrycznie takie założone. Natomiast zmienię producenta bo po 2 latach się rozwarstwiaja na bokach

dez_

@Rmbajlo słyszałem że mają kilka fabryk i niekoniecznie są sobie równe. Jak na razie nie miałem z nokianem problemów, ale mogę uwierzyć że mają problemy.

Ekso

@Rmbajlo nokiany są głośne. Szwagier w corolli 200km ma Micheliny i sobie chwali. Ja w pasku 190 4x4 .qm Continental i są ekstra. Mają już rok. Przeżyły podróż przez całe Niemcy. Zimę. Jesień. Wiosnę. Przyczepność bardzo dobra. Ciche.

Dildorsz

@dez_ @Fen Przede wszystkim opona oponie nierówna. Zdarzają się dramatyczne wielosezony i znośne nalewki. Kupiłem teraz auto na zimowej nalewce chyba topgum który zetrę po prostu do czerwca i wyrzucę które o dziwo są zupełnie ciche do 130kmh.


Osobiście od kilku lat latam na wielosezonie, ale kuj-pom głównie miasto gdzie nawet wiele śniegu nie spada.

Na pewno trzeba pamiętać, że wielosezon/nalewka potrafi być dramatyczna na mokrym. Sprawdziłem kumho solus 4s i można się przestraszyć w deszczu. Wspomniane nalewki to samo. Ogarniając co się robi i przewidując nie jest to straszny problem, ale nie o to chodzi, żeby walczyć z trakcja Przy sytuacji awaryjnej nie polecam.

Pantokrator

@bishop Ja na Hankookach Kinergy S2 zrobiłem 70 tysięcy w 2,5 roku edit: 3,5, choć to niewiele zmienia w ogólnym rozrachunku.. Niebawem wymieniam, ale przy 10 tysiącach rocznie, to bym na nich 7-8 lat jeździł :)

artu3131

@dez_ Musisz sprawdzić czy były produkowane w rosji.Nie kupuję już tych badziewi.

Fen

@Rozpierpapierduchacz Jak co pół sezonu xD

Ten_koles_od_bialego_psa

@Fen


to zależy.

Masz małe miejskie auto i mieszkasz w Gdyni? Całoroczne.

Masz sportowe coupe 300hp i lubisz deptać? Zimówki + Letnie.

Masz Suva i mieszkasz w Kłodzku? Całoroczne

Masz Białe BMW X3 xdrive 3.0 i 2 psy oraz jeździsz na narty do Austrii? Podróżuj jak dotychczas w memicznej wannie.

Masz daihatsu cuore i mieszkasz w Zakopanym? 10 zł za poradę i dodatkowe 5 za popaczenie na posta.

Hejto_nie_dziala

@Ten_koles_od_bialego_psa cuore <333

Hasti

@Ten_koles_od_bialego_psa Przecież Gdynia ma drugie największe przewyższenie w kraju zaraz po zakopanym. W życiu bym nie założył całorocznych do jazdy po trójmieście i tych oblodzonych wzniesieniach.

Fen

@Hasti No ale w Gdyni nie ma nic ciekawego, więc po co tam jeździć? To tak jakby ktoś chciał do Wejherowa pojechać - po jakiego grzyba ja się pytam xD?

Hasti

@Fen Nie o to chodzi, po prostu można się zdziwić jak od 0m musisz podjechać pod górę ~150m.

Ciuplowski

Zależy, zależy, zależy...

Od samochodu (mocy, masy), w jakim regionie najczęściej użytkowany, styl jazdy, ilość kilometrów pokonywanych rocznie, jaki stosunek miasto/trasa, czy wyjeżdżasz w góry zimą, czy latem dużo jeździsz po autostradach, jakimi kategoriami dróg najczęściej się poruszasz, itd., itd...

zuchtomek

@Fen Technikum i studia, spore trasy cały rok, kompaktowe dynamiczne auto - zawsze, tylko i wyłącznie sezonówki.


Obecnie - rodzina, minivan, brak większych wyjazdów w sezonie zimowym, dużo mniejsze opady śniegu niż przed laty - drugi komplet wielosezonowych kupuję

LondoMollari

@Fen Jakie auto, jaki silnik, ile średnio rocznie i gdzie jeździsz?

Half_NEET_Half_Amazing

zależy jak mocny masz samochód i gdzie jeździsz

PlatynowyBazant20

@Fen mam kompakta, robię 24k rocznie głównie po plaskich terenach. Dębica Navigator wytrzymuje 3 sezony przód i 4 tył w moim aucie, styl jazdy ekonomiczny

sireplama

@Fen miałem Goodyear Vector G2. Byłem bardzo zadowolony.


Absolutnie świetne na aktualną Polska zimę, doskonale sprawujące się na mokrym. Prawie 100k chyba na nich zrobiłem Focusem.

Fen

@sireplama @PlatynowyBazant20 dzięki za polecajki, nie są jakieś ekstremalnie głośne?


@Half_NEET_Half_Amazing @LondoMollari @Ciuplowski @Ten_koles_od_bialego_psa

Chciałem zapytać o doznania użytkowników, ale u mnie jest jazda po pomorzu, głównie wokół komina, 10k rocznie przebiegu, czasami wakacyjny wypad do stolicy, czasami trochę dalej. Astra K ST 1.6 CDTI 110KM, więc kompakt w kombi jako ekonomiczne dupowozidło ;D. Napęd na przednie kapcie - to też w sumie powinienem wziąć pod uwagę.


@zuchtomek A teraz na co się decydujesz? Masz już jakiegoś faworyta?

zuchtomek

@Fen Mam jakieś Goodyeary, chyba te Vectory właśnie jak patrzę w necie i pewnie przy czymś takim zostanę, jeszcze dojeżdżam te poprzednie

Fen

@zuchtomek Zastanawiają mnie Michelin CrossClimate 2 ale w sumie poza kilkoma recenzjami w internetach nie widzę, aby ktoś na tym latał

PlatynowyBazant20

@Fen w 16 letnim dieslu toyoty to hałas z opon to jest może w 30% całego 🙂

ZohanTSW

@Fen przy 10k rocznie i to w koło komina to bym jednak postawił na wielosezonowe.

Ten_koles_od_bialego_psa

@Fen mam kilka aut, do miasta jak wyżej polecam całoroczne Dębice, mam na Pandzie i na Bejcy. Świetnie dają radę na śniegu, na asfalcie, na mokrym, na suchym

LondoMollari

@Fen W takim wariancie sugeruję całoroczne.


W małym aucie różowej mam właśnie Micheline CrossClimate 2 i polecam. W śniegu ok, w błocie pośniegowym bardzo dobrze, w deszczu i na suchym też nie miałem problemów. Wkrótce ten komplet już się skończy, i następne wjadą identyczne. W pierwszym sezonie (kiedy jeszcze były nowe) wyjechałem na nich pod sporą górkę w śniegu do znajomego na działkę, kiedy on mówił, że nie ma szans.


[edit]: Różowa jeździ dosyć anemicznie, natomiast ja jestem wyznawcą zasady "zapłaciłem za cały obrotomierz, to całego będę używał", w obu wariantach problemów z tymi oponami nie zaobserwowałem.

Fen

@LondoMollari Super, przyda mi się dodatkowa opinia o CrossClimatach. Kolega niżej pisał o +, ale dwójka to już zupełnie inna opona. Dzięki!

emdet

@Fen też mam crossclimate2, przed zimą zakładałem jako pierwsze wielosezonowe. Nie mam uwag, mimo iż często autostradą jeżdżę. Spalanie ociupinkę wyższe, hałasu nie zauważyłem. W zakrętach trzyma się ok, jak spadło ten raz trochę śniegu to też się dało jechać.

Ciuplowski

@Fen W takim przypadku rzeczywiście dobry wielosezon będzie miał sens. Jeżeli samochód jest w dobrym stanie technicznym, ma sprawne zawieszenie i dobrze ustawioną geometrię, to nie zarżną się nawet przy wyższych temp na autostradach. Przy dobrych oponach nie ma ogromnej różnicy w drodze hamowania awaryjnego, ale jednak wielosezonowe będą tutaj słabsze, pomijając incydentalne warunki np. zimna letnia noc z temp poniżej 5 st. C.

Kumpel w Megane kombi ma Pirelli Cinturato All Season SF2 albo już SF3(?) i sobie chwali, jeździ raczej spokojnie, mówi, że letnie nieco stabilniej się zachowywały i były cichsze, ale all-to-all te spełniają jego oczekiwania i dają poczucie bezpieczeństwa w stresowych sytuacjach.

Ekso

@Fen mój szwagier lata. Jest bardzo ok. Ma 190konna corolle. Ja latam na Continental

roadie

sprzedam całoroczne Vredestein Quatrac PRO 225/60 R17 103 V XL


zniżka dla hejtowiczów, rok produkcji 2022 (41. tydzień), przejechane ok 15k km

Fen

@roadie Potrzebuję nowe, fakturka na firmę

roadie

@Fen moje prawie jak nowe a w cenie jednej nowej masz u mnie cały komplet!

Autorytet

@roadie a za ile komplet?

mehdnpl

@roadie hej, napisałem DM

roadie

@Autorytet widzę, że koło 550 za sztukę chodzą nowe więc za tyle sprzedam komplet ale odbiór osobisty w Krakowie

Autorytet

@roadie A to niestety muszę podziękować północna Polska z tej strony

Hjuman

całoroczne Continental AllSeasonContact 2 XL - w głębokim śniegu nie siedziałem, ale jako zimowe są ok. na suchym b. dobrze.

Fen

@bartek555 te pirelli też widziałem, próbowałeś? Dużo osób pisze o tym, że wielosezonowe są okropnie głośne i trochę się obawiam 😅

bartek555

@Fen ja teraz jezdzilem na bridgestonach weather control i w zyciu bym nie powiedzial, ze sa glosne. Osobiscie na tych pirelkach jeszcze nie jezdzilem, ale niedlugo bede je bral do nowych feluni, po rekomendacji kolegi, ktory sprzedaje michelliny :D

bzyk260

@Fen Przelatalem już na wielosezonowych 300 tys w dwóch autach. Miałem Falkeny AS200, głośne były. Goodyear Vector gen 2, genialne opony przelataly prawie 100kkm. Micheline Crossclimate+ gorsze trzymanie boczne od Vectorow 2 i trochę gorsze na mokrym. Teraz Goodyear Vector 3 gen i są mega w każdych warunkach, nawet teraz w zimie byłem w górach i po śniegu śmigały jak złe nawet na oblodzonych podjazdach . Rozmiar 235/45/18 here. Także wybrał bym Vectory Gen 3 i temat zamknięty (:

Fen

@bzyk260 Dzięki! Na pewno sprawdzę, fajnie że sprawdziłeś za mnie CrossClimaty xD

bzyk260

@Fen Jeszcze dodam że z ceną idzie przyczepność (także przy zużyciu bieżnika) i jakość opon a do tego ile km możesz zrobić. Na falkenach bylo 60tys zrobione a Micheliny i Goodyeary ok 100tys. przelataly. Jak dla mnie wielosezon to tylko marek premium bo przy tańszych będzie zauważalne pomniejszenie przyczepności wraz ze zużyciem bieżnika a też mniej km przelatasz na nich

Fen

@bzyk260 tylko premium wchodzą w grę

LovelyPL

@bzyk260 No i przekonałeś, bo mam dokładnie taki sam wymiar opon

maciekawski

@Fen zacząłem jeździć na wielosezonach w tym roku. Zdążył zaliczyć blisko miesiąc w Szwecji w styczniu, teraz ganiam po Trójmieście i okolicach, w lato pewnie jakiś dalszy wypad. Kupiłem Bridgestony za 1400zł (205/55 R16) do Golfa 8 w dieslu. Różnica w hałasie jest zauważalna względem letnich, zimowe miałem tylko z kolcami to się nie wypowiem. Różnica w spalaniu może 0,2-0,3 wyżej względem letnich, więc pomijalnie. Na trasie 120-140kmh nie czuję jakiegoś dyskomfortu, w zakrętach też nie zauważam różnicy. Styl jazdy raczej spokojny, bo auta też nie mam do gonienia.

W mojej ocenie nie opłaca się obecnie posiadać dwóch kompletów (tym bardziej że powyżej 5 lat guma i tak strasznie się starzeje, więc wymiana to konieczność), jak ktoś jeździ typowo praca-dom po dobrze odśnieżonych i zadbanych zimą drogach. w mieście i okolicach. Mieszkając na wsi pewnie miałbym inne zdanie. No i wiadomo, jak wyżej pisali - sporo zależy od stylu jazdy i posiadanego auta.

ColonelWalterKurtz

6 lat na wielosezonowych - miałem Kleber Quadraxxer 2, teraz mam z cyferką 3. Bardzo sobie chwalę i polecam.

Bystrygrzes

@Fen to zalezy:


Jak latasz autostrada codziennie po 100 km, albo wali trasy 500 km co weekend do tego mieszkasz w gorach albo na zadupiu gdzie droga moze byc nie odsniezona... no to letnie + zimowe.


Jak mieszkasz w centralnej polsce, w jakims miescie to w sumie mozesz i na letnich caly rok obskoczyc...

Okrupnik

W dwa lata na nalewkach prawie 150k, polecam z tyłu całoroczne a na przód zima/lato

Fen

@Okrupnik nie no bez przesady xD. Ja tym chce rodzinę wozić xD

Okrupnik

@Fen gitara jest, nie ma co bojać

NetMj

Ja przez przypadek kupiłem kiedyś do mazdy 2 wielosezonowe, ale tej zimy tak mnie zarzucały na rondzie że w tym samym tyg kupiłem zimowe

viollu

@NetMj bo to trzeba brać Michelin, Continental, Nokian, GoodYear. Jeżdże na całorocznych na narty do Szczyrku czy Wisły i nigdy nie miałem problemu.

SciBearMonky

@Fen zależy gdzie mieszkasz i co robisz zima. Mam ziomków w górach co latają na letnich w ziemie, ale my umiemy, jak jesteś z miasta a lubisz w góry to MUSISZ MIEC ZIMOWE. Jak jesteś z miasta ale w mieście siedzisz całą zimę, to bym walił całoroczne i elo. Jak jesteś z gór ale nie masz talentu do jazdy też zimowe, jak umiesz w miarę to całoroczne starcza, jak jesteś kozak to i letnie są git.

Powodzenia

SciBearMonky

@Fen jak mieszkałem jeszcze w górach, zmieniałem bo lepiej się driftowalo, ale jak zamieszkałem we wro to raz zmieniłem i tak zostały aż się rozpadły, potem wielosezon z którym sprzedalem. A teraz mieszkasz tam gdzie nie ma zimy i w sklepie nawet nie wiedzą co to opony zimowe. Pięć

maks_kow

Male przebiegi, wokol przyslowiowego komina, ze sporadyczna trasa - caloroczne.

Pozostale przypadki lato/zima.

Nie ma dylematu, kazdy produkt ma swoje zastosowanie w okreslonych okolicznosciach.

nxo

@Fen osobiście jestem za (i po) zmienie miejsca zamieszkania, na takie, gdzie letnie służą cały rok, osobiście jednak mam caloroczne, bo jednak w gorki się przydają:)

Lemon_

@Fen Ja bym wziął całoroczne, ale mieszkam w górach, więc nie mogę sobie pozwolić na ten luksus.

pkostowski

@Fen Vredestein polecam bardzo. Goodyear dobrze wypada w testach i znajomy poleca. Ogólnie zaletą całorocznych jest to, że obecnie w zimie możesz mieć dodatnią temperaturę, deszcz i warunki letnie, z czym zimówki kiepsko sobie radzą.


Ale jak chcesz jeździć po śniegu w górach albo robisz 100k km rocznie po płaskim, to lepiej sezonowe.

rain

@Fen ja mam całoroczne - Hankook. Przed kupnem sporo czytałam na ich temat i wydawały mi się całkiem dobrym wyjściem. I faktycznie sprawdzają się, ale: są głośne (przynajmniej jak na mój "gust") i druga sprawa - nie jeżdżę dużo, max 7 tys. km rocznie. Mam je już chyba 3 lata.

kejdzu

Przejeździłem całą zimę jeśli w tym roku tak to można nazwać po raz pierwszy na całorocznych w samochodzie który robi rocznie nie więcej niz 10kkm na trasach max 50km. Owszem śniegu było niewiele ale myślę że w drugim samochodzie gdy oba komplety (lato+zima) nie będą sie nadawać znów sięgnę po całoroczne. Nie wymieniam sam , więc jakaś oszczędność czasu i pieniędzy jest.

Wybrałem Goodyear 4Seasons gen.3 R18 .

Jedyny odczuwalny niewielki minus - na suchym sa głośniejsze niż letnie.

rmbobster

Miałem na aucie Continental allseasons contact i jeździło mi się super.

Zajechałem opony z przodu i kupiłem Michelin crossclimate 2, które poszły na tył i jest tragedia. 2 sezon jak lekko spadnie śnieg lub jest błoto pośniegowe rondo mogę pokonywać bokiem i każdy ostrzejszy zakręt nie zaciągając ręcznego a auto jest fwd.

Michelinki są oponami letnimi przystosowanymi do jazdy zimą i mieszanka jak dla mnie jest za twarda.

Mój ojciec również kupił sobie Michelin CC2 do kia sportage i narzeka że nie trzymają a jeździ 99% po mieście.

jaczyliktoo

Kurczak albo cztery sery.

ElBudinio

@Fen zależy. Jak jeździsz tylko po mieście, to całoroczne mogą być. Jak w trasy to lepiej mieć zimowe.

TRPEnjoyer

Ja jeżdżę po południu Polski, a tam są górki. Pamiętam jak była szklanka na drodze, auto wdrapało się pod sporą górkę, bo roczne zimówki miałem.


Ale jak ktoś jeździ po płaskim, a zimy wyglądają jak wyglądają, no to mają pewnie sens wielosezonowe.

Time_Machine

Mam wielosezonowe Goodyear i patrzę z politowaniem na sąsiada zmieniającego co pół roku opony i jego płacz na koszta xD

sadamasin

Nie czytam komentarzy, dodam z własnego doświadczenia - jak zdarza Ci się jechać w Europę, to całoroczne nie są uznawane w Austrii za zimowe. Być może w innych krajach też nie, warto wziąć to pod uwagę

Ekso

@sadamasin no tak nie do końca. Jeśli opona ma oznaczenie M+S to spełnia wymogi zimowej. Większość dobrych wielosezonowek ma ten symbol więc mandatu nie dostaniesz.

sadamasin

@Ekso w Austrii spełnia, w Niemczech już nie.. dlatego napisałem, że może być z tym różnie i warto to rozważyć

Ekso

@sadamasin chwilę mi to zajęło ale sprawdziłem i okazuje się że nie masz racji.


Niemcy zakaz stosowania opon w zimie z oznaczeniem M+S.

Opona musi mieć oznaczenie góry z płatkiem śniegu.


Opony całoroczne. Te dobre mają takie oznaczenie.

Np. Continental allseason 2. Ma oznaczenie płatka śniegu jak i lodu.


Niemcy zwyczajnie zbanowali opony z symbole M+S który w praktyce nic nie oznaczał.

sadamasin

@Ekso no i fajnie, wybrałeś mi kolejne opony, dziękuję uprzejmie

sebie_juki

@Fen 2 komplety opon, 2 komplety felg, i sklonowane czujniki.

W lokalnym serwisie w Wwie klonowanie 50zł/koło https://www.oponeo.pl/serwis-samochodowy/cennik/1197

i przerzucasz sobie koła kiedy trzeba, np. przed pierwszym snieżkiem, bez kiszenia się 3 tygodnie w kolejce.

Fen

@sebie_juki :oooo to te TPMSy da się klonować!? Jak jak jak? Zaraz obczaję.


Chociaż i tak już na 90% postanowiłem, że kupię wielosezonowe ;D

Giban

Skoro głównie po mieście jeździsz, to całoroczne będą git. Najlepsze robi Goodyear, ale na przykład bardzo dużo ludzi jeździ na kleber quardraxer i też sobie ludzie chwalą. Kleber to grupa Michelin i mają ich starsze bieżniki :p tylko pamiętaj, żeby raz na rok, dwa, zależy ile jeździsz, ale dobrze jest przerzucić je tył na przód, bo na osi napędowej zużywają się dużo szybciej

spinorbital

cały rok na zimówkach i wymieniać co 3-4 lata, w zimie gituwa, w lecie fajnie piszczą na światłach xD

jmuhha

jechałam na morskie oko w debicach navigator 3 przy pełnej sniezycy i daly rade, w bagazniku mialam lancuchy materialowe gdyby cos.


Wątpliwosci mialam jedynie jak mialam podjechac pod nieosnieżoną uliczkę w jakieś miejscowosci. Na glownych drogach na luzie.

dildo-vaggins

Kiedyś byłem team zimówki+letnie. Obecnie team całoroczne. Sprawdziłem obie opcje w praktyce.


Gdybym mieszkał w miejscu gdzie zima jest i dojazdy są uciążliwe np w górach gdzieś na pograniczu to bym brał Z+L.


W innej sytuacji wolę całoroczne. Jako że mieszkam w centralnej Polsce to jest to opcja lepsza i tańsza.

bugmenot

Wielosezonowe ale crossclimate, miałem wielosezonowe yokohamy wcześniej i nie mają podjazdu do michelin

Zaloguj się aby komentować