Wesprzyj nas i przeglądaj Hejto bez reklam

Zostań Patronem
Dzień bobry,

Pijcie ze mno kompot Tomki I Kasie - chciałem się pochwalić, że wczoraj udało mi się spełnić swoje motoryzacyjne marzenie - po raz pierwszy w życiu odebrałem nowe auto z salonu.

Niezmiernie mnie to cieszy, bo w sytuacji życiowo-finansowej, w jakiej byłem jeszcze kilka lat temu, wydawało się to wręcz abstrakcyjne. A względem warunków, w jakich się wychowywałem i dorastałem - po prostu nierealne. Auta, w szczególności nowe, były czymś, co zdarzało się innym rodzinom.

Tl;dr: Volvo XC90 B5 w wersji Ultra z paroma dodatkami, m.in. Bowers&Wilkins.

A teraz ściana tekstu, dla chętnych i zainteresowanych spostrzeżeniami motoryzacyjnymi randoma z internetu 😉 :

W zeszłym roku testowałem większość 7 osobowych samochodów poniżej (absurdalnej) ceny 450 tysięcy, celując najchętniej coś w okolicy 250-300k, z poniższymi wymaganiami:

- dobra elastyczność silnika, bezwzględnie co najmniej 200km,
- benzyna, miękka/zwykła hybryda, ale nie diesel, elektryk ani phev,
- skóry, szyberdach, HUD
- trzeci rząd siedzeń, w którym dorosła osoba mogłaby jechać dłuższą trasę (raczej nie ja, tylko żona, teściowa, obie ok 1,60m, ale dorośli, a nie dzieci)
- można wygodnje siedzieć w drugim rzędzie między dwoma fotelikami dziecięcymi ustawionym tyłem
- żadnych abonamentów na ficzery, które są już zainstalowane w aucie (jak np. nagłośnienie w Audi, czy komfortowe funkcje w BMW/Mercedes),
- dobrze grające audio,
- jakikolwiek bagażnik przy 7 osobach.
- grzane i wentylowane siedzenia
- mile widziane sztywne zawieszenie,
- ma być ładne (dzieciowozy minivany odpadają)

Testowałem: Skoda Kodiaq, Toyota Highlander, Kia Sorento, nowe Hyundai Santa Fe.
Obczajałem też Nissana x-trail, Seata Terraco, Peugeot 5008, Mercedes GLB I GLS, Audi Q7, bmw x7, vw tiguan allspace.

Oczywiście każdy z testowanych samochodów miał swoje zalety, których nie miały pozostałe, ale też w drugą stronę - każdy miał coś, co mi mocno nie odpowiadało.

I tak Kodiaq miał piękne wnętrze (co prawda dopiero w wersji za 275k), wygodną pozycję za kierownicą, ale 3 rząd siedzeń był skandalicznie mały, zaś w drugim nie zmieściliśmy się ani żona ani ja między fotelikami dziecięcymi. Do tego interwał serwisowy co 2 lata/30kkm nie wróżył dobrze względem trwałości. Czuć było nastawienie na floty i utylizację po 3-5 latach. Nie podoba mi się takie podejście.
Highlander - typowo amerykańskie auto, ogromna krowa, na widok której piesi bali się wchodzić na przejście, dopóki auto się nie zatrzymało. Fajnie się tym jeździło, zbierało się to nawet w miarę, ale jakość wykończenia wnętrza wolała o pomstę do nieba. Poza tym hybryda i ecvt sprawdza się do jazdy po mieście, ale ten napęd sprzężony z niewielkim silnikiem sprawiał, że przy każdym dynamicznym manewrze silnik spalinowy wył i błagał o dobicie. Do tego w zakrętach powyżej 90 bujało jak w łajbie - czuć, że auto tworzone z myślą o USA. Bagażnik zaś w moim odczuciu mniejszy, niż w skodzie przy 7 osobach, pomimo rozmiarów auta.
Sorento - największe zaskoczenie na plus. Rewelacyjne skóry (choć czarne tylko), hybryda spięta z 1.6t o dziwo dawała radę, kapitalny ficzer z wyświetlaczem martwego pola na desce rozdzielczej po włączeniu kierunkowskazu. Niestety wnętrze dostępne tylko czarne jak noc, przedlifty w wybranym przeze mnie kolorze z szyberdachem nie były już dostępne, zaś na poliftową sztukę czas oczekiwania wynosił 10 miesięcy. Gdyby nie to, możliwe, że wybralibyśmy Kię.
Santa Fe - chyba największy zawód. Miałem wysokie wymagania względem tego samochodu, pierwsze testy auto bardzo chwaliły. Choć pod spodem to z grubsza to samo, co Kia, wyglądało na to, że miejsca będzie więcej. Niestety, na polski rynek wersja 7 osobowa dostępna jest tylko z eko-skórą, która w dotyku jest absolutnie paskudna. Jestem pewny, że po 5 latach będzie wyglądać tragicznie, w skromnych 20 stopniach na zewnątrz tyłek i plecy się mi pociły, a po włączeniu wentylacji foteli było za zimno. Po prostu paskudny i śliski materiał w moim odczuciu. A szkoda, bo z zewnątrz samochód przyciągał spojrzenia jak żaden inny i mi się po prostu podobał. Ale niestety wnętrze przesądziło. Wersja 6 osobowa ma w opcji skóry nappa, ale 6 miejsc mnie nie urządza. Po rabatach 280k, ciut taniej niż Kia po lifcie.

Inne marki i modele odpadały w przedbiegach z różnych powodów - x-trail malutki, seata nie można już zamówić w topowej wersji, peugeot za słaby i bez napędu awd, glb niedostępny na testy w wersji 7 osobowej, zaś obsługa w salonie bucowata, GLS, x7 I Q7 za drogie i miały abonamenty na funkcje, co jest skandalem I pluciem klientowi w twarz. Nie mówiąc o tym, że aby dobrać to, co chciałem mieć, to cena była kosmiczna, nawet po rabatach. Tiguan to w sumie to samo co skoda, tylko mniejsze i droższe.

Z głupa, trochę po znajomości, poszliśmy do Volvo. Choć cennik zniechęcał, bo to, co chciałem kosztowało blisko 450k, ale wzięliśmy na jazdę próbną na weekend xc90. I pod każdym względem czuć było w tym samochodzie jakość premium. Prawdziwe drewno, wysokiej jakości skóra, arcywybitne fotele, gdzie człowiek nie położył ręki, tam czuć było po prostu świetną jakość. Prawie wszystkie auta miały dobre wnętrza, ale volvo jako jedyne nie leciało w kulki. Taki Mercedes potrafił mieć chamskie plastiki, Audi trącić wsią. Nie mówiąc o tym, że podstawowe wyposażenie Audi, bmw czy merca to śmiech na sali i jak chcemy dołożyć pare rzeczy, to trza niemało dopłacić. W volvo zaś prawdziwe drewno, wysokiej jakości skóry, dobrej jakości plastiki, wszystko przyjemne i "ciężkie" w dotyku. Był to przedlift I niestety, miał minusy. System infotainment był już mocno przestarzały, ekran 9 cali na tle konkurencji wyglądał po prostu biednie. Środkowy zestaw audio (harman kardon, tej samej marki co w skodzie, gdzie brzmiał dość dobrze) był poprawny, choć nie wybitny. Ale cała reszta przebijała konkurencję. Komfort podróży na zupełnie innym poziomie. Niemniej, cena i te parę minusów przeważyło, uznałem że nie warto dopłacać. Oddałem więc auto i co się okazało na miejscu - w ciągu dwóch tygodni miał być prezentowany lifting. Lifting ten miał dać większy ekran, nowy system inforozrywki, parę innych usprawnień. Idąc dalej, cena. Na auto w mojej konfiguracji dostanę rabat, który sprawia, że różnica względem sorento to nie 150 tysięcy, a jakieś 40. I w tej cenie dostanę już polifta, niezależnie od tego, o ile podniesie się jego cena. Warunek - wpłata zadatku, który zostanie mi zwrócony, jeśli zmienię zdanie.

Jako że nic nie miałem do stracenia, postanowiłem zamówić i wpłacić zadatek. Najwyżej zrezygnuję i wezmę sorento. Przyszła premiera polifta xc90, część problemów które mnie denerwowały znikła, samo auto wybitnie mi się podobało. Potem mnie targetowały filmiki z crash testów volvo, które utwierdziły mnie w przekonaniu, że szwedzka stal robi robotę w rodzinnym aucie. W międzyczasie jeszcze miałem możliwość przetestowania systemu audio bowers&wilkins w tym aucie i zrozumiałem, czemu ludzie w testach mówią, zeby pomimo wysokiej ceny go dokupić. Po prostu rewelacja, jakość dźwięku nie do opisania.
I tak mijały miesiące, pojawiały się testy polifta, wszyscy w sumie zadowoleni. Nic lepszego się nie pojawiło na horyzoncie 7 osobowych aut, pomimo agresywnej ekspansji chińczyków, a ja odliczałem dni do odbioru samochodu.
I w końcu - stało się. Jestem bardzo szczęśliwy i głęboko wierzę, że podjąłem dobrą decyzję. 5 lat gwarancji daje mi spokój i pewność, jakość wykonania i użyte materiały obiecują trwałość, a poziom bezpieczeństwa uspokaja rodzicielskie sumienie.

#motoryzacja #volvo #chwalesie
f96fb862-caed-41b7-a489-ca4d487dc253
123

Komentarze (123)

Co oni zrobili temu grillu.

@DirtDiver zaczesali na drugą stronę 😁

@Rafau fajne fajne, ale moje Clio lepsze :)

@Rafau Gratulacje, wiem co czujesz, też sam do wszystkiego dochodziłem, i też to uczucie parę lat temu miałem okazję mieć.

@Rafau piękne uczucie, potwierdzam 😀 najlepiej jak jeszcze 3 lata wcześniej nie było cię stać na wymianę tarcz hamulcowych w 20 letnim gruzie xd

@Rafau

To fabryczny lakier czy okleina? Bo ladny kolorek

@jajkosadzone fabryczny, denim blue.

@Rafau

Stały naped 4x4 czy dolaczany?

@Rafau

To super opcja,bo w normalnch warunkach naped dziala na przod/tyl, oszczędzając paliwo,a jak sa trudne warunki to dziala 4x4 i masz tbw.

@jajkosadzone prawda, ale będę tęsknił za napędem na tył z poprzedniego auta. Zwłaszcza dziś, jak wjechałem na pusty plac 30x5m pokryty śniegiem 😀

@Rafau

Jak masz 4x4 i wylaczysz esp to tez mozesz sie sympatycznie pobawic

@jajkosadzone w volvo takich rzeczy się nie da 😉

@Rafau

Nie wylaczysz esp? Zartujesz sobie

@jajkosadzone ano nie. Zresztą, w mojej w204 też w 100% nie wyłączysz ESP, możesz go co najwyżej mocno ograniczyć. Jedynie w menu serwisowym się da to zrobić.

@Rafau

Szkoda.

Bez sensu taka nadgorliwosc.

Tak samo to start stop, które trzeba caly czas wylaczac.

@jajkosadzone w hybrydach z osobną bateria gdzie rozrusznik i akumulator nie dostają w dupę ten system start stop ma jak najbardziej sens. Ale w zwykłej spalinówce kiepsko.

@Half_NEET_Half_Amazing miękka hybryda z benzyna 2.0. Diesel odpada, bo do sklepu i żłobka/przedszkola niedaleko. Plus charakterystyka oddawania mocy i spaliny w dieslu mi i rodzinie nie siedzą, wywołują chorobę lokomocyjną.

Komentarz usunięty

@Rafau Sam "choruję" na te nowe Volviacze, ale potem se chłop przypomina, że jeździ w ciągu roku mniej niż 10k km I po prostu się taki zakup nie opłaca.


Oby dobrze służył

@damw ja tyle jeżdżę i wziąłem Volvo. To auto praktycznie nie traci na wartości przy takich przedbiegach, a na firmę koszty fajnie lecą.

@Amhon ja na ryczałcie jestem. A nie chce mi się kilometrówki prowadzić. Bez tego można tylko połowę VAT odliczyć, ale potem od groma problemów przy sprzedaży, żeby nie płacić dodatkowo dochodowego i VAT z faktury sprzedażowej

@damw mi się opłacało przejść na skalę. Maks wpłata własną, minimalny wykup i dwa lata leasing. Złota opcja, bo masz mały dochodowy, kwotę wolną co roku i pełne odliczenia kosztów. Lekką ręka prawie 50% wartości auta odzyskam w odliczeniach.

Zawsze możesz auto komuś oddać, a nie sprzedawać ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

@Amhon no ale chcieli coś przy tym grzebać. Że po darowiźnie w pierwszej linii 5 lat trzeba było czekać, inaczej faktura musi być. Nie wiem czy to finalnie weszło

@damw Tak czy inaczej masz nowe auto w cenie używanego jak zrobisz jak ja. Zawsze możesz potem kupić nowe i oddać to w rozliczeniu.

@Rafau a skąd sąsiad miał na to pieniążki? Do skarbówki trzeba zadzwonić jak nic!

Niech służy i dobrze się jeździ, szerokości.

Klasyk. Jak się posmakuje Volvo to się zostaję przy volvo. Witam w rodzinie. Sam choruje na polestara S60, ale najpierw spłata hipoteki w tym roku, a potem marzenia

@Rafau gratulacje, oby dobrze i bezproblemowo służyło.

Nie rozważałeś Mazdy CX60/80?

@maciekawski cx 60 nie ma 7 os, 80 tylko diesel.

@Rafau GLB I GLS rozważałeś a GLE nie? 😅 mam wersje 7 os. W dieslu (jeszcze miesiąc i będzie rok, a już zrobiłem 44kkm). 7 os spokojnie z dorosłymi z tyłu siedzi. Bardzo przyjemny pożeracz km i spalanie około 10 litrów w mieście, w trasie ekspresówką oczywiście mniej jak się nie zapierdala. Co jest trudne xd

@A_a gle z tego co gadałem nie oferowali w wersji 7 osobowej. W konfiguratorze też się nie dało złożyć, co mnie dziwiło. Stąd gls.

@Rafau patrzyłeś te z 2 litrowym silnikiem?

@A_a oznaczenie modelowe glb 250, jaka pojemność fizycznie to już nie pamiętam, ale tyle wydawało mi się minimum, bo to cokolwiek ponad 200 kucy miało.

Daję piorun bo opis samo mięsko i oczywiście życzę szerokości, ale nigdy nie zrozumiem ludzi którzy wywalają taką kasę na coś co służy do zmiany swojej lokalizacji z punktu A do punktu B. No chyba że masz dochody roczne powyżej 1m. Jak takie auto dla ciebie to do pół roku pensji , to nie będę wypominał bogatemu tego jak drobne wydaje.

@ten_kapuczino Teraz prawie nikt nie kupuje za gotówkę, tylko bierze w leasing za kilka-kilkanaście tysięcy miesięcznie, co jest do udźwignięcia na jakiejś sensownej własnej działalności.


Do zmiany lokalizacji mamy też nogi, rowery i oswojone zwierzęta, można też kupić grata za minimalną krajową. Samochód to nie jest nieświeża sałatka jarzynowa, nie musi się zwrócić.

@jonas mamy różne zdania w temacie. Wiem, że wygoda i luksus to coś za co się płaci ale dlaczego to ma się zmaterializować w formie drogiego auta jest dla mnie dziwnym i finansowo bolesnym folklorem. Auto jest jednym z najmniej wykorzystywanych przedmiotów, które kupujemy, a do tego z czasem traci na wartości... I oczywiście nie wiem jak to wygląda u OP, ale u wielu ludzi których znam, to wygląda tak że wywalają na auto równowartość kilkuletnich zarobków. I tu nie ma znaczenia forma rozliczenia, bo leasing nie jest w żaden istotny sposób tańszy.

@ten_kapuczino Samochód do użytku prywatnego to wydatek konsumpcyjny, a nie inwestycyjny. Dlatego rozważania o utracie wartości, chociaż z ekonomicznego punktu widzenia jak najbardziej prawidłowe, są ciut bez sensu. W 2014 kupiłem fabrycznie nowy samochód i jeżdżę nim do tej pory, wydałem właśnie jakieś półroczne zarobki. Teraz już się to nie uda, ceny czegokolwiek ponad Dacię Sandero w podstawie odjechały w kosmos. W każdym razie przez cały ten czas nie martwiłem się, że mi nie odpali, że zapłakany Niemiec jak sprzedawał to skręcił licznik, że może to jakiś spawany z dwóch topielec.

@ten_kapuczino w sumie to, co kolega Jonas pisał, mam tak dosyć rynku aut używanych, że szybko wybór padł na coś nowego, dla spokoju i pewności, że jak cokolwiek się spierdoli, to mam gwarancję. Choć po cichu mam marzenie, że to auto zostanie z nami w rodzinie na długie lata, a nie tylko do końca gwarancji.

@Rafau dojebane, gratulacje

@Rafau najs, też poluję na xc90, ale przy budżecie 15k trochę ciężko

@Felonious_Gru zderzak maske i szybę kupisz. Jak dobrze ułożysz, to będzie wyglądało jak auto

@Felonious_Gru

Jaki problem,sa i tańsze:)

@jajkosadzone moje wymagania co do stanu auta nie są przystosowane do mojego budżetu xD

@Felonious_Gru takie jak moje tylko starsze. Fajny silnik ale w korkach pali jak smok. Zorientuj się w cenie naprawy bo niestety w serwisie to one tanie nie są, no i jednak różne rzeczy będą się zużywały.


Gx

@jajkosadzone @Man_of_Gx no i niestety w weekend nie mogłem pojechać, a dziś już po ogłoszeniu.


No kto by się spodziewał, że taka okazja pójdzie od ręki

Jaki rabat dają od ceny katalogowej?


Też się zastanawiałem nad tym modelem, jakie dodatkowe opcje wybrałeś, co polecasz?

@yacek ja dostałem ciut lepszą ofertę, niż "z ulicy", ale obecnie czysta wersja ultra to ok 320k na promocji. Dodatki, które polecam ja, to przedłużona gwarancja, bowers&wilkins, kolor (bez dopłat szary), fotele z perforacja, wentylacja i masaże. Moim zdaniem nie warto dopłacać do pneumatyki, bo poprawili zawieszenie po lifcie i jest super. Choć to oczywiście kwestia preferencji. Hak jak chcesz holować przyczepy.

@Rafau Ten szary, co wygląda, jakby dziecko farbkami się bawiło?

@MrMareX nie wiem o co Ci chodzi z tymi kredkami, ale dla mnie szary to nie kolor, więc nawet się nie zastanawiałem nad nim.

Miałem to samo dwa miesiące temu…gratuluję i rozumiem co to za uczucie jest z czego być dumnym 🙂

@Rafau ale żeby chińskie auto kupować...

Graty. Niech służy i cieszy oko i serduszko

c46ebad1-89ed-4dbe-899d-5e20fd456c5c

Zrób sobie zabezpieczenia bo nowe samochody kradną na potęgę

@Rafau no i gratki. Ja jakiś czas temu czekając na papiery do wydania ( ͡° ͜ʖ ͡°)

fea772d5-5c5f-4d94-89e2-d6a32b5a77c6

@Amhon jeśli papiery robił ten z tyłu, to chyba długo czekałeś

@Time_Machine nie nie, moim opiekunem był Pan Krzysztof z BB. Pozdrawiam ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@Rafau gratulacje i niech się dobrze używa. Dlaczego nie rozważyłeś Mazdy?

Ja chyba nigdy nie kupię auta z salonu choćbym nie wiem ile zarabiał... raz, że ekologia, a dwa, że dwulatek jest praktycznie nowy a do kupienia ze zniżką jakieś 30%, więc nowe auto w mojej głowie się ni cholery nie kalkuluje.

@Budo to ja odpowiem, bo też brałem Volvo. Bo Volvo jest znacznie tańsze w serwisie, w zakupie i nie muszę się martwić o podwozie

@Budo pomijając bzdety o ekologii też nigdy nie kupię auta z salonu (pomijając fakt że używam służbowego)

@Michumi nie musisz obrażać mojej argumentacji w dodatku nic nie dodając do rozmowy. Nie musisz się też ze mną zgadzać.

@Budo mój dwulatek kosztuje praktycznie tyle, co z salonu. Raz, że na maksa doposazony, a dwa, że dostępny od ręki. Teraz czteroletnie auta sprzedają bez straty. Czasy się zmieniły.

@Budo mazda cx-80 mi się nie podobała, taka nieforemna cx-60. Poza tym tylko diesle tam dają, więc nie dla mnie. No i po testach widziałem, że wykończenie takie sobie. Z tyłu głowy dalej głęboko zakorzenione mam, że mazdy to gnijące strupki.

Co do zakupu nowego - dostałem rabat tak duży, że mam nówkę w cenie dwulatka.

@Budo kolejny kwiatuszek rosnący na polu obornika

Ech

@Amhon @Rafau ok to może w Polsce tak jest, nie mieszkam tu, inne realia.

Graty, ale still SUVy rakiem dzisiejszej motoryzacji.

@dicklaurent akurat Xc90 to jest jak dla mnie ten akceptowalny SUV. To jest kiosk ruchu na kołach. Wielkie bydle dla 7 osób w środku

@Rafau gratki. Ja tak jak wszyscy wyżej zapytam o Mazdę ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@rith odpisałem powyżej - tylko diesel, więc odpada. Poza tym jakość wykonania ponoć tak se, nieforemna bryła auta mi się wydaje i z tyłu głowy mam jednak przeświadczenie, że mazdy gniją.

@Rafau super, gratuluję, ale wstawiać go sobie do salonu to trochę nie przesada ? xD

@Gilgamesh taka sala do odbiorów w salonie salonu 😃

@Rafau - super Tomeczku 🚘

I propsy za opisanie procesu decyzyjnego - ludzie tu się tylko chwalą a mało kto pisze konkrety 👍

@koszotorobur dziękuję! Myślałem, że nikt tego nie doceni i marnuje czas 😀 a lubię się rozpisać

@Rafau - no i super - fajnie, że się czasami komuś chce 👍

Gratulacje ziomku ! Co prawda moim marzeniem motoryzacyjnym jest t4 w gruzie na ten moment 😀 Ale zazdraszczam furki, niech się sprawdza!

@Rafau Z czysto ludzkiego punktu widzenia to gratuluję i cieszę się razem z Tobą. Z perspektywy biedaka rozterki i rozkminy w sprawie auta z salonu są komedią fantasy. Kryteria motoryzacyjne obowiązujące w dolnej części drabiny zamożności wyglądają zgoła inaczej xD

@Michot powiem Ci tak - byłem kiedyś na absolutnym dnie finansowym i doskonale sobie z tego zdaje sprawę, co piszesz. Nie twierdzę, że kupno nowego auta jest czymś koniecznym w życiu, nie jest to też absolutnie wyznacznikiem szczęścia, czy w zasadzie czegokolwiek (bo duża część nowych drogich aut jest w leasingu, lub powiązana z długiem,co nie świadczy nawet o zamożności). Ale jak ktoś o czymś takim marzy, to niechaj to spełnia.

Tym samym życzę Ci z całego serca sukcesów w życiu i przede wszystkim szczypty szczęścia, bo resztę (ale niestety nie wszystko) da się osiągnąć ciężką pracą.

@Rafau Dzięki. Każdemu jego uśmiechu losu.

@Rafau

pomimo agresywnej ekspansji chińczyków


Panie OP, sprawdź proszę do kogo należy Volvo ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@FoxtrotLima wiem doskonale do kogo należy. Co innego kapitał, a co innego miejsce produkcji, r&d i zarządu.

Gratuluję, niech się dobrze prowadzi i koniecznie dobrze trzebaby go opić jak nasza tradycja nakazuję!

Kocham Volvo, lubię też Toyoty i Lexusa. Ja to starym jeżdżę, ale celuję w V60 za rok. XC nie dla mnie, ale miło się czytało.

@conradowl polecam. Wstawiłem zdjęcie wyzej. Najlepsze auto jakie miałem i jeździłem. Celuj w fotele nappa stare r-design

@Amhon miałem już V60 D4 Lux Nav. Wcześniej S60 2.0D. Teraz V40 T2. Celuję w V60 ale tak 5 letnie, zobaczymy co z tego wyjdzie. Auta teraz droższe i kupiłem domek to już nie ma tak lekko jak kiedyś, że mogłem tylko najem opłacić i wszystko w auto 😉

V60 idealnie mi pasuje wielkością 😉

Szkoda ze w Europie nie ma dostępnych aut takich jak Chrysler Pacifica czy Toyota Sienna albo inne podobne.

@Soadfan jest Hyundai stara, lexus lm. Świadomie ich nie testowałem, bo są brzydkie 😀

@Rafau cieszę się Twoim szczęściem, ale z tą trwałością i szwedzką jakością to bym nie przesadzał 😀 Ale, niech służy bezawaryjnie jak najdłużej. Aż ciekaw jestem ile to będzie. Znajoma z roboty brała niedawno Toyotę - i jako stałej klientce dali jej dobrą radę żeby od razu zrobiła sobie konserwację 😄

Miłego korzystania.

Ja chyba już wyrosłem z checi kupowania nowych aut, ostatnie 12 lat brałem nowe z salonu, uczucie fajne przez chwile. Przy obecnych cenach samochodów, wygórowanych kosztach serwisu stwierdzam że szkoda mi kasy i wolę wydać w bardziej pożyteczny sposób.

A ja się zastanawiam, kto w dzisiejszych czasach skusiłby się na Q7 albo bmw z serii X, przecież to tykające bomby finansowe.

Gratuluję, ja te marzenie spełniłem w 2020 przy zakupie Corolli GR Sport w kombi, 2.0 benzynka, latała super, teraz mam nowego Polestara 2 z salonu (od 2023) i też jestem zadowolony 😃

@Rafau 450k? Na biednego nie trafiło 😉

@Hakamairi zapłaciłem dużo mniej.

@Rafau w jakim przedziale, jeśli mogę zapytać?

@Rafau zazdro, moja żona wymyśliła budowę domu. Auto może zmienię za 6 lat.

@Rafau Gratuluję sukcesu ale wielka szkoda, że chiński samochód kupujesz.

Decydując się na tak duży zakup lepiej wspierać lokalną gospodarkę.

@xsomx Lokalną gospodarkę powiadasz? Czyli Izerę miał OP kupić?

@MrMareX Lokalna to europejska. A jak nie europejskie auto to chociaż z krajów sprzymierzonych.

@xsomx doedukuj się gdzie produkowany jest ten model i gdzie był opracowywany.

@Rafau Choćby był produkowany pod Poznaniem a projektowany w Warszawie to właściciel firmy jest właścicielem firmy.

VW ze Swarzędza wciąż jest niemiecki. Volvo produkowane nawet w Szewcji wciąż jest chińskie.

Nie ma się co oszukiwać. Tam finalnie kończy kapitał, który wyłożyłeś na ten samochód.


Nie mniej gratuluję spełnienia marzeń.

@xsomx no właśnie tu tkwi szkopuł, że nie masz racji i powtarzasz bzdury. To nie jest spółka cywilna zatrudniająca 10 areczków, którzy tyrają za minimalną krajową na nowe auto prezesa Janusza. Skrajnie upraszczasz skomplikowaną strukturę międzynarodowej działalności gospodarczej, jej oddziałów, fabryk, źródeł finansowania, zarządzania spółką, oraz samej celowości inwestycji koncernu Geely w większościowy pakiet akcji Volvo cars, który w dodatku na przestrzeni ostatnich lat się zmniejszył. Samo Volvo cars nie wypłacało w ostatnich latach dywidend i zysk netto szedł w opracowanie nowych modeli ev, r&d (Szwecja) i rozwój fabryk nowych modeli, czyli przede wszystkim Szwecja (xc90) , USA (ex90).

Ja wiem, że łatwiej zrozumieć uproszczony świat, sam też szufladkuje rzeczywistość, ale rozróżnij, że volvo to nie byd, jaecoo, forthing, mg I cała reszta chińskich marek dotowanych z chińskiego rządu po to, aby wygryźć branżę automotive dumpingiem cenowym. Zarząd Volvo cars zachował pełną autonomię operacyjną, czy większościową niezależność rady nadzorczej względem akcjonariuszy. Nie mówiąc o tym, że szereg innych spółek marki volvo, jak volvo group, volvo financial services, gdzie Chiny nie mają żadnego udziału, lub mają malutki pakiet akcji.

Volvo, silniki nie do zajechania

Piękny samochód, niech służy wiernie :)

Za⁎⁎⁎⁎sta bryka, jest czym się chwalić

@Poji z pracy, i to uczciwej. Od zawsze polecam każdemu! 😃

Moje gratulacje. Z racji wieku już kilka razy kopnęła mnie taka przyjemność, tyle że zawsze poniżej 300k 😫

Niech zawsze dojedzie tam, gdzie będziesz chciał.

Za takie właśnie wpisy kocham Hejto. Nie tylko narzekanie i biadolenie.

@Rafau Niech ruda omija go szerokim łukiem a jeżdżący "szybko i bezpiecznie" jeszcze szerszym! Niech służy! Mój "nowy z salonu" ma już 7 lat (Toyota) 😜 i jeszcze ani razu się nie popsuł. Kurde jaki to jest komfort jednak ... Mam nadzieję, że w przyszłości też mnie będzie stać na taki luksus.

Moje myśli.


No fajnie fajnie. Dam mu tego plusa. Niech cieszy się c⁎⁎j XD

@Rafau , co byś polecił komuś potrzebującemu 7-seatera w budżecie do 200k? Wiesz może jak sobie radzą kilkuletnie XC90? Oprócz mniejszego budżetu u mnie małe dzieci więc 3. Rząd może być dla liliputów.

@mati3654 wyleczyłem się z używek na jakiś czas. Jak trafisz dobrze, to dobrze, a jak kiepsko, to masz worek bez dna. I tak z każdym samochodem. Czy volvo jest mniej problematyczne? Tego Ci nie powiem.


Trudno doradzić komuś obcemu, bez jasnych wymagań. Mnie na wstępie ograniczały wymogi względem wyglądu i ciut mocniejszy silnik benzynowy, więc nie wszystkie auta nawet brałem pod uwagę. Jeśli nie lubisz motoryzacji, nie przeszkadza Ci silnik od kosiarki o mocy 120km w takim aucie, to peugeot 5008 jest spoko przy trójce, bo tam masz 3 isofixy w środkowym rzędzie, jeśli dobrze pamiętam, co sporo ułatwia. Choć teoretycznie dobrze zamontowany fotelik na pasy jest bezpieczniejszy, niż na isofix, wygoda i prostota montażu czasem wygrywa.


Jesli dobrze pamiętam, to kodiaq ma z przodu isofixy w standardzie (w volvo za dopłatą kilku stówek - można zamontować w używanym aucie, to jest dodatkowe akcesorium montowane przez ASO), tylko ze to rozwiązanie dla starszych dzieci, bo dopóki jeżdżą tyłem (oby jak najdłużej), to nie widzisz nic w prawym lusterku. Ale z tych siedmioosobowych aut które testowałem, poza xc90, jako jedyne ma w ogóle bagażnik. Np taki Santa fe - niby masz tam jakąś przestrzeń, ale jak posadzisz żywego człowieka na 3 rzędzie, to trzeba jednak maksymalnie pochylić oparcie fotela i rzeczona przestrzeń znika.


Jak nie potrzebujesz 7 osób, to superb jest pod względem fotelików arcywozidłem - kanapa szersza niż w kodiaqu o kilka centymetrów i długa przestrzeń między oparciem przednich foteli, a kanapą 2 rzędu.


Trzy foteliki dobrać się da do dużej części samochodów (głównie na pasy, a nie isofix), tylko trzeba podjechać do dobrego sklepu i na miejscu obczaić. Nie każdy fotelik pasuje do danego samochodu - kąt siedziska kanapy różni się diametralnie. Wiec jak zmieniasz auto, to może się okazać, że musisz zainwestować znów w foteliki. Ale nie jest to jakiś bardzo duży koszt, więc do przeżycia. Polecam w tej kwestii sieć sklepów osiem gwiazdek, mają sporo oddziałów w Polsce i są absolutną, bezwzględną topką w kwestii wyszkolenia pracowników.

@Rafau

Ja też miałem jasne kryteria i też mi wyszło XC90 z tym że mi chodziło o to żeby się teleskopowa drabina mieściła do środka 🙂

I nie miało znaczenia że kosztuje 450 tysi, po prostu odczekałem parę lat i kupiłem za same 50, co prawda infotajmentu to mam tyle jakby porównywać walenie w pokrywkę z orkiestrą symfoniczną ale mi wystarczy.


Niczym mi się tak dobrze nie jeździło jak tym a długie lata jeździłem na citroenowych hydro.


Gx

@Rafau A Range'a nie rozważałeś?

@Westfield range to trochę nie ten price range 😀 poza tym raporty niezawodności nie są zbyt przychylne. Wiem, że gwarancja i mnie to nie interesuje, ale jak czytałem że auto ludziom co 3 miesiące regularnie ląduje w serwisie na tydzień, to jednak mnie to zniechęca. Wiadomo, że opinie w internecie to głównie te negatywne, bo jak auto działa, to się nie pisze na grupach i forach, że wszystko jest w porządku, ale jednak.

A przymierzałeś się może do xc60 ? jeżeli tak, jakie jest twoje zdanie na jego temat.🤔

@ciemek nie mam zdania, nie patrzyłem nawet. To co wiem, to za rok-dwa czeka go lifting. Niebawem będzie prezentacja s90, potem, biorąc pod uwagę że XC60 to trzon sprzedaży w europie, pewnie będzie następny w kolejce.

Komentarz usunięty

Trochę drogo. Za tą cenę wolałbym z Ameryki Forda escape w wersji 270km (może I byś kupił 2 sztuki) 😃 pięknie się to prowadzi. Chociaż ta furka też zajefajna 😆

Zaloguj się aby komentować