Wesprzyj nas i przeglądaj Hejto bez reklam

Zostań Patronem

XXI edycja #naopowieści – temat: ŻYWIOŁY! Do 31 października 🔥🌊🌍💨

Weź udział

Poetycka zabawa trwa – dołącz do Edycji XCVI #nasonety! 🎭

Weź udział

Rozpoznaj Tomeczka i zgarnij rogala! 🥐

Dołącz do zabawy!
Zdjęcie w tle
dicklaurent

dicklaurent

Gwiazdor

Dołączył/a: 18.01.2023

  • 14wpisy
  • 189komentarzy

      Mechanik powiedział że z błędów wychodzi multiair ale żeby najpierw zrobić porządną płukankę, serwis olejowy z olejem zalecanym Selenia i adaptacja zaworów. Tak więc najpierw sprawdzę to aku a potem umówię się na olej. Dodam że zaczęło się od nierównej pracy silnika tak jakby na 3 cylindrach.

      @dicklaurent sprawdź czy tam adaptacji Aku nie trzeba robić. Fajkocewki też do sprawdzenia, olej przede wszystkim i filtr. Później adaptacja MA i dopiero można określać czy coś się konkretnie zjebało 😉

      @dicklaurent Nie zalewaj Selenii. Są tańsze i lepsze oleje.

      @dicklaurent Sprawdź kody błędów, czy któryś odnosi się do multiair (cewki, zawór). Jeżeli to sam missfire, to witaj w świecie pięknej motoryzacji XD

      Zanim wpadniesz w panikę, zacznij na spokojnie od naładowania i diagnostyki akumulatora (cewki, układ zapłonowy jest cholernie w tych samochodach na to czuły).

      Kiedy wymieniałeś świece zapłonowe? (powinieneś po max 30 tys. km, a nie tak, jak zaleca producent po 45-60k km.)

      Jakie paliwo często tankujesz? Czy tankowałeś na stacjach o "gorszej renomie"?

      Zalej paliwa z formułą czyszczącą wtryski (BP i Shell takie mają), kup jakiś preparat do czyszczenia wtryskiwaczy i wlej go do paliwa (np. Liqui Moly)

      Sprawdź cewki, pozamieniaj je miejscami, zobacz, czy błąd będzie wywalało w przyszłości na tym samym cylindrze.

      Kiedy ostatnio zmieniałeś olej i czy uruchamiana była pełna adaptacja modułu MA po wymianie oleju?

      Zdarza się, że po wymianie oleju silnik nierówno pracuje na starcie, bo MA jest upośledzony i tak czasem ma w trakcie adaptacji.

      Olej wymieniaj max. co 10k km, a jeżeli jeździsz w większości po mieście, na krótkich odcinkach, to nawet co 7-8 tys. km.

      Zdarzało się, że komputer sterujący silnika padał w tych modelach, dawał objawy podobne do MA. Zanim ktoś dotknie się do wymiany MA niech wpierw sprawdzi komp, albo wrzuci używkę na podmianę.

      Czasem jest problem ze stykami elektrycznymi na module MA, można je oczyścić (często pojawia się gdy jest wilgoć, lub po trasie w deszczu).

      Przyczyn może być od pyty, ale jedno jest pewne, nie jeździj samochodem, gdy ten się telepie, bo zarżniesz silnik. Jeżeli telepanie jest tylko przy starcie, poczekaj na niskich obrotach, aż przestanie, zgaś i włącz silnik parę razy.

      2.0 TBi na Multiair (ciekawostka: w Jeep ten sam silnik ma normalną głowicę, bez MA przy tej samej mocy) potrafi być uciążliwy, ale nie zawsze objawy oznaczają poważną usterkę. Italiano Garage i parę innych specjalizują się w serwisie tych samochodów, często kierują użytkownika na czyszczenie wtryskiwaczy (metodą ultradźwiękową) i to ponoć w przeszło 80% rozwiązuje problem. Układ paliwowy jest niestety podatny i wrażliwy na zanieczyszczenia.


      Spokojnie, dopóki nie będziesz miał błędów bezpośrednio z MA, to nie ma co panikować. Jeżeli pojawią się błędy mówiące o zablokowaniu zaworu, problemie elektrycznym z cewką, no to już wiadomo, że albo połączenia elektryczne, albo niestety uszkodzony MA. Czasem jeszcze adaptacja i wymiana oleju ratuje sytuację, nawet przy takich błędach. Ahhh i jeszcze jedno, uszczelniacze w module MultiAir są czułe na agresywne płukanki silnika, potrafią się rozlecieć, przestać zapewniać szczelność i wtedy MA do wymiany/regen.

      @Ciuplowski dzięki za rzeczową odpowiedź. Błąd P1062 niestety wskazuje na multiair. Ale tak jak pisałem wcześniej. Najpierw sprawdzę aku, potem serwis olejowy z adaptacją.

      @dicklaurent Elektrozawór, ale to jeszcze nie wyrok.

      Akumulator (zwłaszcza jeżeli S&S przestał działać przed wywaleniem błędów), wymiana oleju zgodnego ze specyfikacją (polecam Total Ineo First 0w30, spełnia też normy Fiat 9.55535-DS1, Fiat 9.55535-GS1, PSA B71 2312, STJLR.03.5007, jak dobrze pamiętam, dla Giulii jest ta FIAT z końcówką GS1), zrób przegląd okablowania, połączeń elektrycznych- kostek, wtyczek itd.

      Na forach Alfa Romeo (Giulia, Stelvio, Giulietta) jest sporo wpisów na temat tego błędu i wiele przypadków udało się wyleczyć bez wymiany modułu.

      @dicklaurent tak to multiair, trzeba czasem zalać lepsze paliwo z dodatkami myjacymi i faktycznie lać olej selenia bo ma specjalny dodatek myjący do multiair. I nie pisze bo tak chce tylko dlatego bo sie znam.

      ¯\_(ツ)_/¯

      effd477f-125a-42e9-b41b-7e0d8adcd31a
      8db542ff-2ff3-4fd3-8813-ba64c29cdfab

      Zaloguj się aby komentować

      6,99 zł/kg.

      @dolitd chyba ze masz karte MB i kupisz warzywa i owoce za 29 zl - wtedy 3,39

      @Karakalla i okulary lub lupę, żeby ten drobny druk przeczytać

      Zaloguj się aby komentować

      ścisła trójka 😉

      Zaloguj się aby komentować

      @dicklaurent pierwszy bo drugi jakiś gejowski jest

      Zaloguj się aby komentować

      Do ciasta nawalić cukru, żeby potem jeszcze sypać/lać ten cukier na wierzch. Absolutnie obrzydliwe

      @dicklaurent wolę chrusty... z pudrem

      Zaloguj się aby komentować

      Zaloguj się aby komentować

      Zaloguj się aby komentować

      To jest ewidentnie pół kremówki! Gdzie jest drugie pół? Grzecznie pytam.

      Zaloguj się aby komentować

      Pojawił się tag "pokaż kotka", dobrze że nie po angielsku "show the pussy", ale "pokaż myszkę" i tak brzmi dwuznacznie

      😁

      Zaloguj się aby komentować

      Zaloguj się aby komentować