Zacząłem oglądać jakieś tutoriale do godota, ale uczenie sie calego silnika wydało mi sie przytlaczające, mialem odpuścić, ale youtube zauważył, że oglądnąłem coś nowego i mi podrzucił całą strone filmików o game devie i trafiłem na silnik PICO-8, który wygląda jak retro konsola i ma w sobie edytor kodu, kreator sprite i muzyki(tego jeszcze nie ruszyłem), a z wbudowanych funkcji to ma tylko rysowanie i wyswietlanie tekstu w zadanej pozycji x,y.
Takie rzeczy jak poruszanie, sterowanie, kolizje trzeba sobie samemu napisać. I fajnie, dawno nic nie programowałem. Rozkminianie logiki gierki sprawiło pewne wyzwanie. Wprawdzie kiedyś się uczyłem kilku języków programowania, ale to było 10-15 lat temu i zwykle na nauce składni się kończyło xD
Może i kod jest rozjebany, ale wszystko działa, nawet wyeliminowałem kilka bugów.
Mógłbym jeszcze kilka rzeczy dodać, jak menu, dodatkowe losowe rzeczy do zbierania/unikania, ale czuje ze na razie starczy. To projekt ćwiczeniowy. Teraz myślę zrobić jakiegoś flappy birda z generacją mapy.
Ogólnie silnik jest dość prosty, ale widzialem, ze ludzie potrafią zrobic 3d gierki na tym, w rozdzielczosci 128x128 xD Ja raczej nigdy nie dojdę do takiego poziomu, ale postaram się jeszcze kilka gierek zrobić.
Jakby ktoś chciał przetestować. Jak wrzuciłem na stronkę to zaczęło lagować, dziwne.
https://www.lexaloffle.com/bbs/?tid=150470
#gamedev #pico8



