Zdjęcie w tle
macgajster

macgajster

Gruba ryba
  • 535wpisy
  • 4319komentarzy

Trust me I'm an endźiniir

Ciąg dalszy tematu rolety. Pokleiłem obie części kasety za pomocą kleju do rynien i odciętego kawałka (skracałem łącznie o jakies 4 cm). Wpasowane tak żeby po wciśnięciu lekko się rozprężyło i samo dociskało.

Jako prowadzenie w otwory pod wkręty poszły dwa gwoździe o odpowiedniej średnicy. Oczywiście pozbawione uprzednio łbów.


Zostało zamocować na oknie, złączyć obciążniki, złączyć tkaniny i, jeśli będzie widać, nakleić białą taśmę na łączenie kasety.


#macmajster #diy #zrobtosam #rolety #wyposazeniedomu

8eada569-5f26-4fbe-9032-5d799cc77f4a

Zaloguj się aby komentować

Sklep, w którym kupiłem rolety odmówił:

  • zrobienia rolety o szerokości materiału 143 cm

  • Sprzedaży materiału o szerokości 143 cm

  • Sprzedaży dwóch rolet tak żeby je połączyć w jedną (ani oni nie chcieli ani mnie nie dali)

  • Sprzedaży czegokowiek jeśli wspomniałem o długości większej niż mają w ofercie.

No to jako grzeczny człowek kupiłem dwie takie same rolety. Przypadkowo szerokość materiału po zsumowaniu to 143 cm

Udydoliłem już wystające rurki. Na łączenie wykorzystam na szybko kupioną rurkę aluminiową fi 16 (rurki od rolet mają średnicę wewnętrzną 17 i miejscami wypusty). Żeby zlikwidować różnicę pójdzie taśma izolacyjna materiałowa.

Jeszcze muszę wymyślić jak połączyć materiały rolet ze sobą tak żeby nie pogrubiać ich na łączeniu. Myślę o superglucie od czoła, ale to do przetestowania.


No i teraz wpadnie mi ktoś z hasłem "ej, firma X robi rolety zaciemniające i termo do 1000 m szerokości!"


#macmajster #wyposazeniedomu #rolety #diy #zrobtosam

835a7db1-8b5a-4ce4-8921-86859aaf0548
faeb838f-d120-49ae-95a8-2946016a4418
ataxbras

@macgajster Użyj jakiejś żywicy zamiast supergluta - on może puścić przy wilgoci (akryl) i generalnie się degraduje szybko.

TheLikatesy

@macgajster wpisałem w allegro 'roleta na wymiar' - 220 ofert

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

Taka ciekawostka dla drukarkowych świrów.

Podejrzewam, że to kwestia jakichś ustawień do modyfikacji przy SLA, ale jest też spora szansa, że to żywica miała problem z wydostaniem się z wnętrza wydruku. Czyli trzeba było ustawić większy czas między warstwami i wyżej podnosić platformę.

Dla porównania wydruk z filamentu w czarnym kolorze.


#macmajster #diy #zrobtosam #druk3d #drukowanie3d

18e0db5b-5d6c-4140-9493-3b934b604a48
3zet

@macgajster dziury USB-C?

macgajster

@3zet odpływy podszybia przedniego do 126p

3zet

@macgajster drukowałbym to w ABSie bo ani PLA ani SLA nie są jakoś ultra trwałe, zwłaszcza w słońcu

SST82

@macgajster Fajna, ciasna

Zaloguj się aby komentować

Wpadłem na pomysł, że skoro przelewa gaźniki, to problem może tkwić w:

  • słabych zaworkach iglicowych odcinających komory pływakowe gaźników (oba?!)

  • Zbyt dużym ciśnieniu pompy

Tylko jak to sprawdzić? Szybkie szukanie nie dało mi taniego rozwiązania do pomiaru ciśnienia. Zostało nabyć jakiś zwykły manometr do 1 bara licząc, że wytrzyma benzynę. Sprzedawca nie przyznaje się co do możliwości stosowania z takimi płynami, no ale kim bym był gdyby nie sobą?

Kupiłem. Z 16 zł plus przesyłka do paczkomatu. Kurdebele, gwint trochę srogi, bo po zewnętrznej 12-13 mm. No nie wcisnę tego do wężyka o średnicy wewnętrznej 6 mm. Szlifierka stołowa robi jednak swoje (pilnik słabo bierze mosiądz) i już w kilka chwil miałem króciec 6 mm, pi razy oko


Dziś pora testu. Podłączyłem, zakręciłem rozrusznikiem, pompa dostała sygnał, silnik na oparach też ruszył (odpiąłem cały układ paliwowy). Cyk, cyk, 0,4, zaraz 0,6 bara. O, wskoczyło nawet na 0,8 na chwilę!

Szkopuł w tym, że producent ustalił idealne ciśnienie jako zakres 0,2 ... 0,3 bara. Stąd właśnie przelewanie - zaworki nie były w stanie utrzymać takiego ciśnienia.


Teraz szukam presostatu albo innego regulatora odłączającego elektryczną pompę. Producent nie przewidział przecież powrotu paliwa do zbiornika, a mnie robić go się nie chce


#macmajster #prestizowygruz2 #mechanikasamochodowa #diy #zrobtosam

5cd6e79e-9a84-4415-9364-df80e5507a29
osn_jallr

Jak ma po prostu za dużą ciągłą moc, to jakiś rezystor w szereg z zasilaniem?

Man_of_Gx

Reduktor ciśnienia ale możesz spróbować dać przed i za pompą po trójniku zamknąć w pętlę i prostym ściskaniem "powrotu" spróbować osiągnąć ten sam efekt. Rezystor też byłby dobry.

Preso to zły pomysł, ilość cykli szybko zabije styki.


Gx

Zaloguj się aby komentować

Za godzinę, ta...

Jak to jest, że siedzę na d⁎⁎ie z telefonem obok siebie i nikt nie dzwoni, ale jak tylko zajmę się za robotę to ktoś już-natychmiast coś potrzebuje i dzwoni?

Później jeszcze źle wyciąłem folię, więc jeden kawałek poszedł na fletnerki. Drugi może zużyję na jedną przednią, boczną, szybę. Tu zdjęcie w trakcie oklejania bocznej, tylnej.


Oklejanie starych szyb jest takie średnio fajne, dla perfekcjonistów. Zawsze znajdzie się jakiś syfek, który po przyklejeniu robi stożek o średnicy kilometra


#macmajster #maluch #fiat126p #diy #zrobtosam

76ced9bd-56ce-40ab-873d-ce70e492b052
e450a916-759f-44a8-bf85-e1a6b632720a
macgajster

@PanNiepoprawny pomys dobry, tylko weź zawsze pamiętaj

LaMo.zord

@macgajster elegancko.

Zrób zdjęcie którejś szyby z "przed i po" efektem.

Ciekawe czy dużo przyciemni

macgajster

@LaMo.zord trzym dwa zdjęcia. Jedna z szyb jest przyciemniona.

Mam lekkie obawy, że sama ta folia niewiele daje (w porównaniu do lustra weneckiego anty uv/ir, które są na allegro). Podkładałem łapę, jest jednakowo ciepło. Przykładałem dłoń do szyby i szyba jest cieplejsza jeśli ma na sobie folię.

ffb375b0-4868-4886-8196-493e6c2faff1
a08221fa-b93d-415c-b4bf-1c202a442ce2
LaMo.zord

@macgajster bo z tego co rozumiem to ona blokuje promieniowanie.

Więc, tak będziesz czuł ciepło szyby itp, ale jak ty będziesz siedział w środku to już nie będzie Ciebie tak grzało.

Ocenić to dopiero pewnie ci się uda na następnej trasie. Nawet jak nie to zawsze jakieś placebo

Zaloguj się aby komentować

UncleFester

@macgajster Fajna, taka niewidzialna.

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

wonsz

Z Wrocławia nad Bałtyk

e0e510bf-d880-4f10-8501-7a1e1ba46428
PanNiepoprawny

Jedyny operator, który oszukał mnie na reklamacji.


Wyłączam z rankingu pocztę, bo to oczywiste.

Zaloguj się aby komentować

Jakbyście używali STM32L010, to uwaga na piny programujące przez USART2. Według DS12325 bootloader dostępny jest na pinach PA2 i PA3. Według AN2606 jest również na PA9 i PA10.

Mnie wygodniej było użyć PA9 i PA10, co okupiłem debugowaniem i kynarowaniem. W końcu jednak działa!


#macmajster #elektronika #stm32 #hardware #oszukujo

kkdawid

Czy to błąd ST czy twój w analizie dokumentacji?

macgajster

@kkdawid ja nie umiem czytać

Ale jak widzę, że jest napisane x, to x raczej powinno działać.

kkdawid

@macgajster oki, rozumiem :) też bym tak założył

Zaloguj się aby komentować

Jest ktoś w stanie zidentyfikować sosjerkę ze zdjęcia? Wiem, zmęczona życiem, kiedyś stłuczona przez kota, ale wybadałem, że to Grindley, produkcja po logo 1880-1914. Na spodzie jest wytłoczony numer 103 albo 108.


#pytaniedoeksperta #ceramika #porcelana #anglia #wielkabrytania #uk #grindley

d290b94e-1911-4edb-835b-2c88a9920cb8
5d6fb8d3-beb4-4591-8504-633a2e61d7fd
d4dd6408-48d8-424a-97c9-2174e7097f64

Zaloguj się aby komentować

Rover zdecydował, że po zmianie pompy to on nie chce, paliwo fujka i woli stać. Przez przelewy w gaźnikach rzygał sobie na zimnym, na ciepłym różnie było z jakością pracy, a uruchomić dziada to na 5-10 rozruchów.

Dziś przeprowadziłem śledztwo. Podejrzewałem zalewanie gaźników, zbyt mocną pompę i potrzebę regulacji regulatora ciśnienia (wyłącznik membranowy). Co do możliwości regulacji nie byłem pewien, ale na szczęście jest śruba, można kręcić. Czy coś to daje - nie wiem. W filtrze paliwa wciąż jest dużo płynu.

Silnik ruszył, zaczął chodzić na ssaniu, a ja zainteresowałem się wcześniej izolowanym przeze mnie przewodem idącym do przerywacza w aparacie zapłonowym. Ruszyłem go i... silnik wyłączył się. Czyżby ten jeden przewód powinien być przytegowany do tego drugiego?


#macmajster #prestizowygruz2 #zrobtosam #diy #elektrykasamochodowa

0db003c4-2920-4d48-b58d-93c85170f53a
5081558c-ccdf-4c19-88db-06591abcfa1b
PanNiepoprawny

@macgajster warto mieć schemat przy takich pracach

macgajster

@PanNiepoprawny sche-co? 🥲 książka wielkiego, ha tfu, haynesa obejmuje wszystkie wersje od 1976 do 1986 roku, wszystkie silniki i konfiguracje. Ma też wszystkie schematy.

Pod warunkiem, że samochód wyprodukowano przed 1982, czyli liftingiem

PanNiepoprawny

@macgajster nie znam aż tak bardzo tematu, ale ogólnie ze schematami robota jest przyjemna

Zaloguj się aby komentować

Zastanawiam się nad zmianą Asterki na coś większego i bardziej komfortowego. Oczywiście z podtlenkiem LPG.

Jeździłem Vectrą C i podobało mi się, jako model wygodne, silnik Z22SE, jedyny minus to wymęczony egzemplarz.

Raczej pozostałbym w tej rodzinie, bo przyzwyczajenie, znajomość wizualna + trochę mechaniczna, no i mam międzymordzie z OpCOMem.


Myślę o Signum (tak, nie wiem dlaczego, ale odradzane) z silnikiem Z18XER, bo tylko takie są dostępne. VC nie znalazłem w satysfakcjonującej konfiguracji i cenie.

Problem z Z18XER jest taki, że sprzedający napisał

Wady:

- słychać koła zmiennych faz przy rozruchu silnika (brak błędów)

- czasem na zimnym silniku i odpalonym LPG – falowanie obrotów

No i zastanawiam się. Cena jednego koła dość znośna, ok. 400 zł. Do tego warto przy okazji zrobić luzy zaworowe (brak hydrauliki) i podstawowy serwis. Konfiguracyjnie mi pasuje, ale nie wiem czy się nie wkopię.


Pytanie do eksperta: czy naprawa tych wad jest trudna i kosztowna? Wkopię się, czy jest szansa, że nie?


#mechanikasamochodowa #opel #signum #pytanie #pytaniedoeksperta

swrscyk

@macgajster fan Opla here.. Miałem Signuma 2.0 turbo bardzo miło wspominam, przesiadłem się do insigni i w sumie też polecam. Z tego co mi wiadomo a kilku znajomych z Vectra z silnikiem 1.8 miałem to mega cierpliwe jednostki, części w rozsądnych cenach i dostępne. Pozostaje tylko aspekt losowości, jak ktoś nie dbał o samochód no to będziesz ładował w naprawy. Jak ktoś dbał, serwisował na czas to pewnie i oleju nie wpierdala. Aby buda była zdrowa a silnik zawsze można zrobić xD

macgajster

@swrscyk z18xer ma 140 KM, z22se ma 147 KM. Mała różnica, powinno latać

Sweet_acc_pr0sa

@macgajster Signum miało 2 znajomych no i jest to ulep z części które zostały w daimlerze, kiepsko poskladanych, sypaly Im sie caly czas glupoty

macgajster

@Sweet_acc_pr0sa z tego co czytałem to vectra w innej budzie...

swrscyk

@macgajster signum był robiony jako bardziej luksusowy (xD) model więc mimo że w środku praktycznie różnić nie znajdziesz tak sig będzie lepiej wygłuszony. No i miejsce z tyłu. Nie dość że wygodne to miejsca w brud.

BylemSimpem

@macgajster A nie lepiej iść w Insignię? W DE można wyhaczyć z silnikiem 1.4 i 1.6 Turbo, oba doskonale pracują z LPG, wiadomo że 140KM nie robi z tego auta pocisku ale do normalnej jazdy spokojnie starcza.

macgajster

@BylemSimpem trochę za nowe i zbyt agresywne mydło. Z jednej strony fajne bo bezobsługowe, z drugiej bezpciowe. Musiałbym popatrzeć i dowiedzieć się czy opcom podejdzie też do insigni.

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

Jesteś na wyjeździe, co robisz?


Bo ja przywożę np. kiełbasę. Trochę sprasowaną i wygląda jak już raz zjedzona, ale to jakiś swojski wyrób.

Miała kosztować trzy piwa. Głupio mi było, więc panowie dostali po trzy na głowę.


Edit: fokop. Za długo trzymałem w lodówce w folii i grzybki zaczęły rosnąć :< narobiłem sobie tylko smaku


#macmajster #wegry #jedzenie

0327b2dc-f30d-40b2-bc41-1861d3a6b000
macgajster

@5tgbnhy6 matko bosko, złota łopata to uraza. Tu platyna się należy...

ale czy od razu szajsekiełbasen to nie wiem, nie mam porównania ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zaloguj się aby komentować

Yes_Man

@macgajster dostaniesz podwyżkę w związku z osiągnięciem statusu Grubej Ryby na Hejto?!

macgajster

Dostałem podwyżkę obowiązków, o którą sam rozmawiałem, ale bez podwyżki kasy. Stonks

Yes_Man

@macgajster tyle przegrać

macgajster

Info po 16:

Nie wiem co z tego wyjdzie. Mają dać znać pod koniec tygodnia. Teoretycznie za mało doświadczenia, ale rekruterka jest ciekawa efektów.

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

Przeglądam ogłoszenia i czasem trafię na rodzynka.

Tu jest oferta na człowieka - firmę, za jedynie psie pieniądze. Polecam! 6-9 tys. brutto.


Z ciekawości: ile byś wołał/a za takie obowiązki?


https://nofluffjobs.com/pl/job/projektant-inzynier-produktu-oswietlenie-solarne-iot-petra-energia-macierzysz


#pracbaza #januszex #zarabianie #pieniadze #praca #it #programowanie #programista15k


Kopia treści żeby nie nabijać wyświetleń ale nabijać się z nich:

Opis wymagań

a) Wykształcenie i doświadczenie:

  • Wykształcenie wyższe techniczne (elektronika, elektrotechnika, automatyka, energetyka, mechatronika lub pokrewne).

  • Minimum 2-3 lata doświadczenia w pracy nad produktami elektronicznymi, systemami energii odnawialnej oraz IoT.

  • Doświadczenie w projektowaniu układów elektronicznych i systemów zarządzania energią.


b) Umiejętności techniczne:

  • Znajomość technologii akumulatorów litowo-jonowych i systemów zarządzania bateriami (BMS).

  • Znajomość systemów komunikacji bezprzewodowej (LoRa, ZigBee, NB-IoT, LTE-M, Wi-Fi).

  • Podstawy programowania mikrokontrolerów (np. ESP32, STM32) i pracy z protokołami komunikacyjnymi (MQTT, Modbus, CAN)

  • Znajomość zagadnień z zakresu układów autonomicznych (off-grid), sieciowych (ongrid) i hybrydowych.

  • Umiejętność czytania schematów elektrycznych i PCB oraz ich projektowania w narzędziach typu Altium Designer, KiCad lub Eagle, tworzenie dokumentacji w programach typu CAD, umiejętność tworzenia modeli 3D produktów.

  • Doświadczenie w testowaniu i wdrażaniu produktów elektronicznych.


c) Kompetencje miękkie:

  • Umiejętność pracy w interdyscyplinarnym zespole (mechanicy, elektronicy, programiści).

  • Zdolność analitycznego myślenia i rozwiązywania problemów technicznych.

  • Dobra organizacja pracy i umiejętność zarządzania projektami.

  • Samodzielność i innowacyjne podejście do nowych zagadnień

  • Wszechstronność, łatwość uczenia się, w tym umiejętność czytania norm

  • Gotowość do pracy w dynamicznym środowisku małej firmy

  • Język angielski komunikatywny w mowie i piśmie

Mile widziane:

  • Doświadczenie w projektowaniu systemów solarnych (dobór paneli, optymalizacja układów ładowania).

  • Znajomość zagadnień techniki oświetleniowej oświetlenia zewnętrznego

  • Znajomość norm i regulacji dotyczących systemów oświetlenia publicznego i energii odnawialnej.

Opis oferty

Inżynier Produktu będzie odpowiedzialny za projektowanie, rozwój i optymalizację latarni solarnych, które wykorzystują technologie komunikacyjne do ich sterowania oraz produktów pochodnych wykorzystujących energię odnawialną. 

W najbliższych latach firma planuje dynamicznie rozwijać portfolio o autonomiczne czujniki środowiskowe (dym, zalanie, monitoring) oraz powiązaną infrastrukturę IoT.

Inżynier Produktu będzie kluczową osobą przy definiowaniu architektury tych urządzeń i przykładowo ich integracji z istniejącą siecią lamp solarnych. Istotnym elementem pracy będzie merytoryczne wsparcie działu sprzedaży oraz projektowanie rozwiązań dla realizowanych projektów. To stanowisko dla pasjonatów, którzy chcą mieć realny wpływ na tworzenie produktów.

Miejsce pracy:

  • Praca hybrydowa

  • Praca w siedzibie firmy w Macierzyszu (k. Ożarowa Mazowieckiego) / odległość od Warszawy (Bemowo) 5 km


  • Okazjonalne wyjazdu w celu instalowania i testowania nowych rozwiązań w terenie

Oferujemy:

  • Praca w nowej szybko rozwijającej się branży

  • Możliwość rozwoju w wielu dziedzinach związanych z OZE, IoT

  • Możliwość kształtowania nowych linii produktowych z obszaru smart-city & sensorów środowiskowych.

  • Możliwość realizacji własnych projektów

  • Istotny udział w nowo powstających produktach

  • Praca w przyjaznej atmosferze

  • Wynagrodzenie adekwatne do wnoszonego wkładu i zaangażowania

  • Jesteśmy otwarci na negocjacje kwoty w przypadku większego doświadczenia niż wymagane

Zakres obowiązków

  1. Projektowanie i rozwój nowych modeli latarni solarnych oraz innych produktów pochodnych.

  2. Testowanie i optymalizacja układów zasilania oraz komunikacji.

  3. Projektowanie i rozwój autonomicznych czujników dymu, wody i innych sensorów IoT w technologii ultra-low-power.

  4. Tworzenie planu rozbudowy ekosystemu IoT: od urządzenia, przez chmurę, aż po aplikacje wizualizacyjne.

  5. Budowanie prototypów

  6. Prowadzenie procesu certyfikacji

  7. Współpraca z dostawcami komponentów elektronicznych i mechanicznych oraz jednostkami badawczymi

  8. Wsparcie procesu produkcji i wdrażania produktów do użytku

  9. Współpraca z zespołem programistów w zakresie integracji oprogramowania sterującego.

  10. Współpraca z działem handlowych przy realizacji nowych projektów

  11. Analiza rynku i wdrażanie nowych technologii poprawiających efektywność i funkcjonalność produktów.

  12. Tworzenie i aktualizacją dokumentacji produktowej

  13. Współpraca przy tworzeniu materiałów informacyjnych (instrukcje obsługi, karty katalogowe, katalog itp.)

  14. Doskonalenie swojej wiedzy w szczególności w zakresie produktów

koszotorobur

@macgajster - ktoś z takim doświadczeniem to mógłbym założyć swoją firmę. Prowadząc ją wykonywałby mniej obowiązków niż jest w tej ofercie pracy

wonsz

Inżynier Produktu będzie kluczową osobą przy definiowaniu architektury tych urządzeń

Więc zapłacimy mu cały c⁎⁎j, zbudujemy tym samym solidny fundament XD

koszotorobur

@wonsz - zbudujemy na czyichś plecach firmę i chuja mu zapłacimy - sprytny plan

wonsz

@koszotorobur no właśnie to mnie dziwi, że są świadomi tego i od razu odsiewają specjalistów śmiesznymi widełkami

Gustawff

6000 brutto... To mi więcej płacą za siedzenie na hejto

Zaloguj się aby komentować

Byłem na zlocie i #chwalesie

Puchar, dyplom, winko za najdłuższy dystans na zlot (855 km).

Do tego, tym razem, kupiłem trochę losów na loterię i wygrałem trochę gratów. W tym używaną ścierę wykonaną z damskiej koszulki na ramiączkach Węgrzy są śmieszkami, aż sam prowadzący rozdanie nagród srogo prychał.


Odnowił mi się też samochód! Z tego powodu zaraz zamawiam części do napraw 🥲


Słowację (Zwoleń) zaatakowała biedronka i wrona


#macmajster #fiat126p #maluch #wegry #samochody #zloty #126beach

673b3aa5-e955-4666-a89c-f2801503b806
12a587b1-b52d-4573-87c0-7d1c104d3710
fcf5c929-76cb-465e-9484-ae114ded65a0
f8bc9270-a5f0-495b-b1a8-3d4d5d4fca6f
Okrupnik

Słowacja jest słowacka

LaMo.zord

@macgajster panie Marianie, licznik cofany. Będzie pasiak XD

cremaster

@macgajster szacun że ci się tyle kilometrów tym malaczem telepać chciało;)

Zaloguj się aby komentować