Zdjęcie w tle
Samochody

Społeczność

Samochody

12
Jadąc po kolei:

  • czyszczenie głowicy, w ruch poszła jedynie szmata. Stosowanie chemii w tym miejscu mogłoby być kłopotliwe gdyby coś spłynęło kanałami do miski albo zostało do momentu rozruchu. Widać jak działają dzisiejsze oleje, im dalej od rozrządu tym silnik bardziej pochyły ku dołowi. W miejscach gromadzenia się oleju stary szlam było dużo łatwiej domyć. Może wezmę jeszcze szklanki do mycia, sprężyn zaworowych za bardzo nie ma jak żeby nie ryzykować wpadnięcia któregoś.
  • odkryłem przyczynę utraty cieczy chłodzącej. Jedna ze śrub musiała się poluzować (albo nie dokręciłem do końca, też możliwe) i gdzieś po drodze wypadła. Na szczęście to typowa śruba, coś się dobierze.
  • przypasowałem wydrukowaną niedawno uszczelkę. Szyba nie była umyta z jakiegoś kleju albo starej uszczelki dowulkanizowanej do szyby, ale podoba mi się jak się ze sobą spasowały te części.

Plan na najbliższą przyszłość to złożyć kanapkę (części będą pewnie w przyszłym tygodniu), umyć szklanki, sprowadzić części, zmienić uszczelniacze zaworowe, dokręcić pompę brakującą śrubą i dolać płynu, zmontować to wszystko.

#macmajster #samochody #prestizowygruz2 #diy #zrobtosam
144954d6-23e4-4da4-af1e-2d6ac3bf6cff
55440e42-0fdf-4770-a06f-85a0b5b23d31
1c828f4a-c527-41f7-b9a3-9576277ea8a0
Toarddd

Jak chcesz rozpiąć zawór bez zdejmowania głowicy to masz 2 opcjie, albo tłokustawić w gmp i zawór oprzeć o tłok i wtedy rozpiać albo weżyk do sprawdzania kompresji wkręcić w otwór świecy i podpiąć do prosto do butli konpresora zeby cały czas tam było ciśnienie i w tedy zawór też nie wypadnie i można normalnie rozpiąć.

Zaloguj się aby komentować

Druk numer trzy, jest dużo lepiej. Live Z poszło 0,2 w dół, stopa słonia wywalona, latanie przez model z uniesioną dyszą wyłączone, temperatura stołu podniesiona do 60 st. C, brim wywalony, podpory tylko w modelu. Na wcześniejszej sztuce próbowałem podtapianie, ale nie znalazłem jeszcze dobrej temperatury. Jestem wystarczająco zadowolony żeby po obróbce wewnętrznych powierzchni uszczelki zamontować to i sprawdzić jak będzie się trzymało długoterminowo w samochodzie.

https://www.hejto.pl/tag/macmajster#macmajster #samochody #prestizowygruz2 #zrobtosam #diy #druk3d
21be7775-97b7-4aa6-b974-ce37ccc3e878
mortt

to będzie w środku auta? PLA raczej się do tego nie nadaje. W lecie może popłynąć. Wiele PLA robi się plastycznych w okolicy 40 stopni

Yossarian

Dziś przyszły zamówione na allegro nakrętki do klejów /silikonów. Druk 3d, w środku oring, piękna robota.


Tak sobie to właśnie wyobrażałem

d_kris

@macgajster jak pokona ją temperatura to możesz spróbować wydrukować formę z PLA i zalać ją silikonem formerskim twardym. Parę uszczelek odpornych na wrzątek tak zrobiłem.

Zaloguj się aby komentować

Jakie używane auto do 15k PLN polecacie?

Mam na oku Skode Fabię II, Audi A3 P8 oraz Audi A4 B6.

Interesuje mnie jedynie benzyna.
Szukam czegoś nisko awaryjnego / z tanimi częściami.
Ważniejsza dla mnie jest frajda z jazdy niż wygody

Jakieś polecajki?

#kiciochpyta
jajkosadzone

Wszystko z dala od vag.

I w ogole jaki rozstrzal- od auta klasy b do klasy d xD

Polecam w jak najlepszym stanie jak najmlodsze auto- opel corsa lub fiat punto jezeli to ma byc klasa B

Fiat Bravo, Citroen C4 jezeli klasa C

Honda Accord, Citroen C5 jezeli klasa D

Taxidriver

Wybierz jedno, bezawaryjne/grupa VAG

GitHub

Brał bym skode.

18k budżet i myślisz o A3 8P? To koszt zakupu pojazdu to będzie początek wydatków.


- nisko awaryjne

- tanie części

- dające frajdę z jazdy


Weź się zdecyduj ;)


Generalnie w tym budżecie wybierasz w: Citigo, Mii, Fabia, Punto, Fiesta, Micra, Swift

Roczniki od 2014

Zaloguj się aby komentować

Skończyłem proces mycia kanapki. Marcin (mechanik) potwierdził przypuszczenie, że ktoś "nie wymieniał oleju na czas".
Na zdjęciach wyczyszczony wałek rozrządu, wyczyszczona kanapka bez elementów składowych.

Orientacyjny czas procesów żeby doprowadzić to do obecnego stanu:

  • zdjęcie pokrywy - 1 godzina,
  • mycie pokrywy wraz z rozebraniem odmy i myciem pod nią - 7 ... 8 godzin,
  • obranie pokrywy ze starego lakieru - 2 godziny,
  • malowanie pokrywy - 2 godziny,
  • wyjęcie kanapki - 2 ... 2,5 godziny,
  • rozebranie kanapki - 1 godzina,
  • mycie części kanapki - 13 ... 14 godzin.

Do zrobienia:

  • zamówienie oringów i simmeringu do kanapki,
  • montaż kanapki,
  • czyszczenie głowicy pod kanapką bez wyjmowania,
  • wymiana uszczelniaczy zaworowych, sprawdzenie czy na prowadnicach zaworów są luzy,
  • sprawdzenie czy i jaka uszczelka powinna być na łączeniu głowica - kanapka,
  • montaż (jeśli uszczelka będzie "płynna" to kolejny punkt i druga rozbiórka nie ma znaczenia),
  • pomiar luzów zaworowych,
  • dobranie płytek zaworowych,
  • zdjęcie kanapki, podmiana płytek, montaż,
  • podlanie części olejem żeby nie startowały na sucho,
  • montaż pokrywy,
  • naklejenie znaczka na pokrywę.

uff... "Zawsze mogłeś zbierać znaczki".

#macmajster #samochody #prestizowygruz2 #diy #zrobtosam
8095f9fe-80bb-43bd-81eb-9e9d1722cfde
978900b4-d79c-42ef-bf73-27f55392b0e5
7ff84d36-962c-469e-b02a-98e68de0828e
3zet

@macgajster wałek na zdjęciu wygląda na przytyrany, będziesz coś z nim jeszcze robił?

Zaloguj się aby komentować

24h Le Mans 1955 – odbył się w dniach 11-12 czerwca 1955, zwyciężył w nim Mike Hawthorn. Podczas wyścigu miał miejsce wypadek Pierre’a Levegha jadącego w Mercedesie, poza kierowcą zginęło w nim 82 widzów, a dalszych 120 odniosło rany i obrażenia.

Przez pierwsze dwie godziny wyścigu trzej kierowcy: Eugenio Castellotti, Mike Hawthorn i Juan Manuel Fangio przewodzili na przemian stawce. Na 33 okrążeniu, naprzeciwko głównej trybuny, Hawthorn niespodziewanie podjął decyzję o zjechaniu do boksu i zaczął hamować. Zaskoczony jadący za nim Lance Macklin w celu uniknięcia kolizji wykonał gwałtowny skręt w lewo, nie widząc, że z pełną prędkością pędzą tuż za nim dwa Mercedesy, którymi kierowali Levegh i Fangio. Levegh w ostatniej chwili uniósł rękę by ostrzec Fangia, po czym uderzył w Macklina z prędkością ponad 200 km/h. Jego pojazd, wyrzucony w powietrze, uderzył w szczyt wału ziemnego przed zatłoczoną trybuną i roztrzaskał się. Zginął kierowca. Silnik i fragmenty karoserii zabiły wielu widzów, przy czym pokrywa silnika − wirując z ogromną prędkością − zadziałała jak nóż gilotyny[1].

Mimo wypadku dyrektor wyścigu, Charles Faroux, postanowił o jego kontynuacji. Pod koniec dziewiątej godziny wyścigu szef ekipy Mercedesa rozmawiał telefonicznie ze zwierzchnikami w Stuttgarcie, którzy na znak żałoby nakazali mu wycofać z zawodów pozostałe dwa samochody tej stajni. Choć Juan Manuel Fangio i Stirling Moss prowadzili z dużą przewagą, szef ekipy spełnił polecenie.

Ostateczny bilans wypadku podano dopiero po zakończeniu wyścigu. Tragedia pochłonęła 83 ofiary śmiertelne i 120 rannych. Niektóre kraje (Francja, Niemcy, Hiszpania i Szwajcaria) natychmiast zakazały organizacji takich imprez. Firma Mercedes postanowiła wycofać się z rywalizacji sportowej i nie wróciła na tory wyścigowe aż do roku 1987.

https://pl.wikipedia.org/wiki/24h_Le_Mans_1955

#motoryzacja #wyscigi
@cebulaZrosolu @Marchew @D21h4d @Boltzman Wołam, bo byliście zaangażowani w temat robienia uszczelki od zera.
Kupiłem filament, wczoraj testowałem na prostych kształtach z podporami, dziś wydrukowałem na próbę swoją uszczelkę.
Nie jest źle, choć ustawienia ewidentnie można poprawić. Najgorzej wygląda pierwsza warstwa, jakby trochę za rzadko przebiegi były i chyba również za daleko od stołu. Po podporach pozostają pojedyncze linie, trochę ciasne miejsce żeby podejść bocznymi i je wyciąć. Wypełnienie 70%, jest dość sztywna w grubszych fragmentach, natomiast w osi ładnie się ugina.

#macmajster #samochody #prestizowygruz2 #zrobtosam #diy #druk3d
141cf15d-6f17-4906-b5ea-2a09a321e663
8da975a0-29df-419f-87c9-bca32a2fe765
412ec8db-f553-4ac7-9654-a905e16e07f3
Pajra

Jaka drukarka, jaki filament?

Pajra

Ten spód rzeczywiście słabo wygląda, drukowałeś z raftem?

Masz w swoim slicerze opcję szew zlokalizować w jednym miejscu zamiast losowo? Jak będziesz miał wszystko w jednym pasku to łatwiej to ogarnąć papierem ściernym.

Boltzman

@macgajster z czego drukowałeś?

Jak masz wątpliwości co do szczelności ustaw w piekarniku temperaturę ciut niższą niż topnienia i wygrzej z 30 minut.

Zaloguj się aby komentować

Na dziś wystarczy. Zacząłem o 16:15, skończyłem o 22:30. Kanapka rozebrana, koniki i ich wałki wyczyszczone, koło pasowe i śruba też. Kanapka do doczyszczenia z góry i czyszczenia od dołu. Wałek rozrządu do czyszczenia. Do kupienia simering i oringi.
Poza tym wyszczotkowałem, zamontowałem i naoliwiłem antykorozyjnie blachę odmy w pokrywie. Sama pokrywa jest już odmalowana. U @3zet czeka znaczek na pokrywę.
Uhetany, ale zadowolon. Jeszcze drugie tyle i będzie można przejść do zakładania wszystkiego na silnik (po wymianie uszczelniaczy zaworowych).

#macmajster #samochody #prestizowygruz2 #diy #zrobtosam
3427aee5-1596-4f17-b261-5e9421f61394

Zaloguj się aby komentować

#pracaspawaczamnieprzeistacza
Komuś #spawanie weszło w krew i stwierdził że to najlepsza metoda naprawy #mechanikasamochodowa
myoniwy userbar
7989a09c-7381-4527-8557-3c43671dd83b
Hejto_nie_dziala

@myoniwy to wlew do wtrysku z szyny cr? Jak znosiło to coś ciśnienie jakie panuje w szynie?

spawaczatomowy

Śmiejecie się? A zróbcie lepij

f6478aae-36ff-4160-9366-421ee1f7aa10

Zaloguj się aby komentować

Pękła mi miednica, w której myłem graty i musiałem wystrugać zastępstwo z kanistra 30 L. Krótkie to i nie idzie tak fajnie myć. Cóż myję?
Jest to "kanapka", jak nazwał ją znajomy mechanik (pozdrawiam Marcina!), w której zawarty jest wałek rozrządu, wałek pośredni i koniki zaworów. Taki zestaw montowany jest na głowicy. Rozwiązanie ma swoje zalety, np. głowica nie waży 20 kg tylko pewnie z 10, nie trzeba rozkręcać łożyskowania wałka rozrządu żeby go wyjąć. Ma też swoje wady - trzeba to wszystko uszczelnić z głowicą, kształt wewnątrz jest dodatkowo skomplikowany, ustawianie luzu zaworowego zależy od grubości uszczelki*.
Wszystko wewnątrz jest oklejone 40 - letnim olejem po dobrym przepaleniu. Widoczne efekty osiągnąłem po ok. 1,5 godziny pracy.

*- ktoś pyrgnął silikon zamiast uszczelki. Nie dziwię się już, że luzy na zaworach pokasowane albo rozrajbowane. Na ostatnim zdjęciu moja tabelka z pomiarami.

Uprzedzając - nie myłem tego w zlewie. Musiałem zwolnić moją myju-myju-kuwetę do zlania wszystkiego (kanapka była spłukana w kuwecie) do kanistra. W zlewie jedynie zrobiłem przedmuch żeby pozbyć się nadmiaru wody z zakamarków. Później musiałem wymyć grudki oleju z włosów i twarzy (odkryłem zaletę wysokiego czoła ( ͡° ͜ʖ ͡°) ).

#macmajster #prestizowygruz2 #samochody #mechanikasamochodowa
aabee7aa-a2e0-4989-acce-83a67b7445d1
a0237e1a-bfdf-46d0-831c-3c1eb9a38d89
2180374c-92e9-460e-aa8d-ac8685559013
zed123

Chłopie, k...., piorun za tę pękniętą miednicę.

9e086f89-cc05-4eec-accb-ba4c7a4b826d

Zaloguj się aby komentować

Jaszczomp

Profesor Chris gazuje diesle to i to da radę

panek

Jeżdżą na taxi lexusy is i es hybrydowe w gazie, dobry gazownik chyba ogarnie

dolchus

@Half_NEET_Half_Amazing Jasne że się da

Zaloguj się aby komentować

Kolejnym obowiązkowym miejscem dla samochodziarza na #malta jest świetne muzeum motoryzacji. Spodziewałem się głównie włoszczyzny, a tymczasem zobaczyłem tam moje dwa ulubione samochody zaparkowane obok siebie i się wzruszyłem #samochody #motoryzacja
00d36581-e640-4ce1-8a39-a2443e8cbb4f
2870d5f8-f451-44aa-a062-ed5b5a5a466b
cd28e324-3d0f-4cb7-9e2e-bb9a45bc9cfd
1e17dd24-676c-4fd9-b9fb-12afe135aca8
wrukwiony

@DerMirker w domu na wsi mam takie polaczenie, pokoj gier i zabaw z garazo-warsztatem. Calkiem fajnie do mmomentu pierwszej wylanej zlewarki xd


no ale koledzy zazdroszcza

Zaloguj się aby komentować

Chłop marzenie zrealizował, opuszczony salon Subaru zobaczył na #malta #samochody #motoryzacja #subaru
934f6526-c636-4cc9-a967-469de9741934
c262f4e0-8670-40ca-9ab4-00b079257441
82a96f5c-17d0-4a33-8791-68efbcfce29f
20a218fa-53a5-471f-84b4-73b7f7e75950
Chyba czas się pożegnać. Zrobiliśmy razem jakieś 50 tys. km w pięć lat, byliśmy zagramanicą, jeździliśmy szybko i wolno, po suchym i w śniegu. Ogólnie fajny model, wygodny, szybki, pakowny. W nim odkryłem jak zarąbistym wyposażeniem jest tempomat, w nim nauczyłem się o instalacji podtlenku LPG. Poznałem też objawy np. uszkodzonej przepustnicy.
Problem tylko z tą sztuką jest jeden - zaniedbanie w procesie eksploatacji. Jestem piątym albo szóstym właścicielem i... no już się nie opłaca.
Wczoraj na A2/A1/S8 przy prędkościach przepisowych, utrzymywanych tempomatem, osiągnęliśmy spalanie 2,5 L / 1000 km. Niestety nie benzyny, czy też LPG.

#macmajster #samochody #opel #sprzedamopla #smuteczek
8fcdcee3-6b4a-4139-8951-b8b102bae2b7
KierownikW10

@macgajster przy takim aucie nie ma sensu wymiana silnika? Albo remont (rozwiercanie i honowanie tulei, wymiana tłoków i pierścieni). Szczególnie taki remont nie wygląda na drogi.

cebulaZrosolu

@macgajster życie ucieka jak olej z ecoteca ( ͡° ͜ʖ ͡°)

AndrzejZupa

Jaki nalot przy takim ssaniu? I jaki to motor?

Zaloguj się aby komentować

Jadąć dzisiaj do pracy samochód zaczął wibrować. Normalnie czułem bicie na kierownicy i widziałem, że kabina się trzęsie. To wszystko od 60km/h. Im szybciej jechałem, tym wibracje zwiększały częstotliwość.

Zatrzymałem się. Pierwsza myśl była taka, że szpilki poluzowały się w jakiś tajemniczy sposób. Sprawdzone, wszystkie trzymają. Zawieszenia nie brałem pod uwagę bo niedawno było wszystko sprawdzane, jeden wahacz wymieniony. Robiłem też przegląd. Na stacji diagnostycznej, któa sprawdza auta, a nie podbija dowód. Generalnie auto sprawdzałem przed wyjazdem do Finlandii.

Dojechałem tak, trzęsącym się samochodem do pracy.

Koniec końców, okazało się, że powodem był śnieg i lód, który przymarzł do felgi w tylnym prawym kole. Nie pomyślałem o tym wcześniej, a kiedy sprawdzałem szpilki to jakoś nie zwróciłem na to uwagi.

Dla niektórych z Was pewnie przyjdzie do głowy mem "thank you Captain Obvious" ale dla mnie była to nowość.

#samochody #mechanikasamochodowa (może pasuje) #zima
redve123

ja dziś odkryłem że jadąc ponad 90km/h moja maska bardzo chce sie otworzyć

pawel-l-1

@jarezz cenna wiedza, nie spotkałem się jeszcze z czymś takim. Za to zaliczyłem taka akcje w busie, że przy 60 zaczęło telepać kierownicą i po niedługim czasie jazdy telepało już przy niższych prędkościach. Okazało się coś takiego:

54ca3a8d-0c0d-49a9-9b0a-8f22d76babd4
00bea3e3-662f-477e-8fb7-64cdef15a5ae
DexterFromLab

@jarezz kiedyś miałem auto z wypożyczalni też tak miałem z bo było błoto zaschnięte na felgach. Musieliśmy z kolegami to skrobać patykami żeby dało się dalej jechać.

Zaloguj się aby komentować

Wczoraj miałem obsuwę, bo nie mogłem znaleźć krótkiej przedłużki do grzechotki i skończyło się to robotą na zasadzie planowania co następne. Wieczorem dokupiłem przedłużkę, więc dziś mogłem pojechać i porobić.
Efektem tego planowania było dojście do wniosku, że przedziału sterującego zaworami silnika nie wyczyszczę szmatami. Po prostu za dużo różnych zakamarków. Ściągnąłem więc ten element i po zdjęciach widać czy to była dobra decyzja. Co prawda największe skupiska skiślonego oleju to tylko otwory ślepe, ale pewnie tego syfu jest wystarczająco dużo żeby był sens go wybrać.
Przy okazji zmierzyłem luz zaworowy, na jednym zaworze dolotowym go nie ma (nie wszedł listek 0,05), na innych najczęściej jest ok. 0,55. Nominalnie powinno być 0,46 mm. Nic dziwnego, że słychać było zawory.
Przy okazji zauważyłem, że wał jest przesunięty o 4° do przodu, więc też będzie do poprawy.
Teraz czeka mnie dużo mycia, pomiar płytek (spokojnie, nic się nie zgubiło, płytki i szklanki wróciły na swoje miejsca), kupienie odpowiednich, wyczyszczenie syfu na głowicy, wycięcie uszczelki, kupienie/montaż uszczelniaczy zaworowych i składanie.

#macmajster #samochody #prestizowygruz2
76078b3b-e444-4425-a255-a2a9e623cc17
827a5cdb-baa5-4051-9f27-0d6696de4c78
79c85f0d-0cf9-4ac0-8645-baad2bd86008
c3c8cad2-be4d-42c8-b71b-5891ab168273
7ec0c89e-412f-4fd8-9d25-140410eab654
inskpektor

@macgajster Jaki dźwięk wydają zawory?

Zaloguj się aby komentować

Czy ktoś wie dlaczego producenci płynów do spryskiwaczy uważają, że las pachnie jak denaturat?

#motoryzacja #samochody #pytaniedoeksperta #przemysleniazdupy #plyndospryskiwaczy

Naszło mnie odpowiadając na post @jajkosadzone
entropy_ userbar
Sweet_acc_pr0sa

@entropy_ kupuj na shellu, posiada 0 zapachu co prawda 40 dychy ale imo warto

dolchus

@entropy_ Dobre pytanie

e45b2d6c-423e-4558-8bfd-5fab4bf277f8
dann

@entropy_ zimowe mają alkohol, żeby była niższa temperatura zamarzania. Letnie ładniej pachną, ale w zimę zamarzną Ci w zbiorniku

Zaloguj się aby komentować

Wydawało Wam się, że na polskim rynku nowych aut królują marki budżetowe takie jak Dacia czy Fiat? 

Otóż nie! W 2023 roku zarejestrowano więcej nowych aut Porsche (4281 szt) niż Fiata (3728 szt). 

Dacia w tym zestawieniu zajęła dopiero 10 miejsce, wyprzedziły ją z dosyć wyraźną przewagą marki premium: Audi, BMW i Mercedes. 

#samochody #motoryzacja #ciekawostki
40b7824e-2a8c-472c-9c9a-81e4433ca237
Jaszczomp

Statystyki pompują floty i leasingi. Pewnie w Skodzie sprzedało się sporo Superbów dla prezesów mniejszych spółek i firm, w Toyocie wszystko co ma hybrydę, bo taksówki jednak w wiekszości to nowe hybrydy.

szajza231

@Yarecky Jest tu dla mnie sporo zaskoczeń. Tak wysoko Lexus? Który w PL jest dość niszowy. Nie dziwi mnie absolutnie Toyota i Skoda które już od lat wiodą prym + nowy atrakcyjny design Kia/Hyundai w połączeniu z ceną/czasem oczekiwania też jak widać dobrze się spisuje.

Dudleus

W moim mieście salon Kia osiągnął rekordową sprzedaż w zeszłym roku

Zaloguj się aby komentować

Zdziałałem uszczelkę pod pokrywę zaworów. Trochę chaotycznie skaczę między przodem, a tyłem samochodu, ale kto by tam patrzył ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jutro się poprawię, będzie druga część pokrywy silnika tylnej wycieraczki. Może zdążę wydrukować formę, a pojutrze przyjdzie silikon do zrobienia uszczelki i może zamknę temat tylnej wycieraczki.
Dla siebie w przyszłości odrysowałem tę zrobioną uszczelkę i mam nadzieję robić ją szybciej, może również z innego materiału.

#macmajster #samochody #prestizowygruz2 #zrobtosam #diy
9f416c86-74ef-48d8-9706-22ae9558136b
751ca207-b4b2-4a75-9158-db1255845eb6
5a387e82-fc36-451f-938a-38bb27998e74
4d4ab168-68b3-4b82-a13c-7e7cd4e02e97
Odczuwam_Dysonans

@macgajster korek, oldschool, podoba mi się

macgajster

@Odczuwam_Dysonans konkretnie korko-guma Cięcie tego bez prasy albo lasera (potrzebne sprawdzenie) to taki trochę spory ból. Pod nożem rozchodzą się "granulki" korka i wychodzi poszarpane. Nożyczkami trochę lepiej. Jak się wkurzę i nie sprzedam CNC to może przerobię ją na wycinarkę laserową do uszczelek

Zaloguj się aby komentować

Zdjęcie pierwsze: tarcze ATE po roku.
Zdjęcie drugie: tarcze Bosch po 2 tygodniach xDDD

ja wiedziałem, że Bosch nie jest jakąś specjalnie dobrą marką, ale żeby był aż tak chujowy? Masakra
Tarcze są na tym samym aucie tylko jedne z przodu drugie z tyłu. Te same warunki użytkowania.

#bosch #ate #samochody #motoryzacja #mechanikasamochodowa #hamulce
3243c4a0-f8a0-4c69-8134-621df8431a1d
a6dec9f6-9021-40b4-94a4-be315d9c83a3
Jaszczomp

@ElektrolizatorDwuczlonowy Po 3 latach wyglądają tak

f00516d8-5799-4a10-a3a5-b9250c6c9a99
Jarem

Porównujesz przód do tyłu, jedne lite, drugie wentylowane.


XDDDDD

ElektrolizatorDwuczlonowy

@Jarem nie porównuję zużycia tylko to jak szybko zardzewiały

Odczuwam_Dysonans

@ElektrolizatorDwuczlonowy ATE są najlepiej zabezpieczone, to fakt, i ogólnie ATE to bardzo dobry kawał żeliwa. Bosch taka średnia półka. Nie zmienia to faktu że jest to jedynie niedogodność wizualna, póki nie spuchnie tak że nie zatka kanałów chłodzących (a raczej nie zdążą bo takie to ja widziałem po nastu latach, w większości stania), to nie rzutuje na ich działanie. Większość tarcz ma ten problem, bo zabezpieczenie po prostu odchodzi po pierwszym złapaniu temperatury. Ale to tylko nalot.

Zaloguj się aby komentować