Zdjęcie w tle
efceka

efceka

Zawodowiec
  • 9wpisy
  • 25komentarzy

1. Bunkrołaz IV RP

#samochodyefceki
Pomimo że FSO Polonez pojawił się na naszych drogach już w 1978 roku, paleta nadwoziowa przez długi czas była bardzo okrojona. Aż do lat 90. w ofercie był pięciodrzwiowy liftback, oraz w krótkich seriach pojawiały się jego trzydrzwiowy odpowiednik oraz niewiele różniące się od tegoż "coupe". Pomimo przymiarek do produkcji wersji sedan (pierwszy prototyp pojawił się w 1982 roku), FSO wypuściło na rynek model Atu (oparty na modelu Caro) dopiero w 1996 roku. Najsensowniejsza zaś odmiana, czyli kombi, pojawiła się dopiero pod zarządem Daewoo w 1999 roku. Ktoś, kogo stać było na Poloneza, a jednocześnie potrzebował większej przestrzeni bagażowej miał do dyspozycji jedynie nadmuchaną wersję Cargo. Paróweczkowy wolny rynek lat 90. na szczęście zareagował na brak wersji kombi. Mianowicie z pomocą przyszła firma Walent, z podwarszawskiego Piaseczna. Pan Zbigniew Walczewski opatentował akcesoryjną tylną klapę do Poloneza Caro, powiększającą jego możliwości przewozowe. Klapa ta, wykonana z laminatu poliestrowego wzmacnianego włóknem szklanym, do zamontowania nie wymagała dodatkowych przeróbek (oprócz malowania pod kolor nadwozia). Wyposażona była w ogrzewaną tylną szybę, oraz wycieraczkę ze spryskiwaczem pochodzącą z FSO 1500 Kombi. Akcesorium te, choć wątpliwej urody, spełniało swoją funkcję, powiększając przestrzeń bagażową Poloneza do wymiarów 730x750x900 mm (bez składania tylnej kanapy).
#motoryzacja #samochody #polonez #czarneblachy
64382ee7-5614-45fd-aeda-818308cc546a
Aksal89

@efceka to jak już przy patologiach z kombiakami jesteśmy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

184dca17-43dd-4352-a42b-47bedbf730c0
SonyKrokiet

@MarianoaItaliano stawiam że chodzi o patent XD firma istnieje (teraz zajmują się bodajże skrzyniami automatycznymi) więc możliwe że przedłużyli sobie prawa patentowej do tej klapy, no i możliwe że mają dalej formy do niej; widziałem też że paru właścicieli zrobiło własne nadbudówki

f1b666d9-6f37-4cfd-922d-2ed61c8ba447
efceka

@SonyKrokiet Ta jest moja ulubiona

1961524a-1eae-4804-95ba-710ad3ee1a77

Zaloguj się aby komentować

#samochodyefceki
Hubert Hahne - były kierowca wyścigowy i zarazem dealer BMW na początku 1971 roku zbudował prezent ślubny dla swej przyszłej małżonki, aktorki Diany Koerner - zmodyfikowane BMW 2002ti ochrzczone na jej cześć "Diana". Samochód wzbudził tak wielkie i żywe zainteresowanie, że namówiono Hahnego do zbudowania limitowanej serii tegoż BMW. I tak z aprobatą i wsparciem technicznym od BMW, zbudowano w pracowni Baur kolejnych 11 sztuk.
Czym była Diana? Najbardziej luksusowym BMW 2002 w historii. Doposażono je w elektryczny szyberdach, skórzane fotele Recaro, czarną, vinylową podsufitkę, welurowe dywaniki i podłogę bagażnika, chromowaną dźwignię hamulca ręcznego, aluminiowe progi, włoskie felgi Stilauto, system audio Becker, amperomierz, zegarek, elektryczne szyby, ogrzewanie szyby tylnej, pięciobiegową skrzynię, zmodyfikowany układ wydechowy, stylowe lusterka boczne, pas przyciemniający przedniej szyby, podwójne światła przednie osadzone w chromowanym grillu. Pierwszy egzemplarz miał też deskę rozdzielczą oraz detale wnętrza pokryte skórą jelenia.
Tak przygotowane BMW kosztowało 22500 marek, co stanowiło niemal dwukrotność ceny seryjnego 2002 tii. Pomimo tego pierwszych pięć egzemplarzy rozeszło się w mgnieniu oka, a kolejnych sześć znalazło swych nabywców do końca roku.
Jedno auto Hahne zostawił dla siebie i powierzył tunerowi Jurgenowi Grahserowi, który wstawił 150-konny, 2,5-litrowy silnik pochodzący z BMW 2500 i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Do dnia dzisiejszego przetrwały cztery sztuki.
#motoryzacja #bmw #klasycznamotoryzacja #samochody
23f2b43e-cc50-45c8-be56-ecf27dc4d556
cbe1c8f9-3564-4455-8795-e469a09a61ca
Lardor

@efceka Jak nie jestem fanem BMW, to akurat 2002 jest jednym z tych modeli które mógł bym mieć.

Zaloguj się aby komentować

Bardzo niespodziewany barnfind ( ͡ʘ ͜ʖ ͡ʘ)
#motoryzacja #urbex #naczarnych #samochodyefceki
8552b2fe-c768-4daf-ab9b-0c0ad835072f
razALgul

@Lardor bo lubię ich słuchać i mają większe doświadczenie ode mnie.

Lardor

@razALgul Z tą wiedzą to bym uważał. Po tym jak zobaczyłem ich widzę na temat Trabanta mam pewne wątpliwości w ich wiedzę. Złomnik ta taki problem, że uważa się za gościa który nie przejmuje się opinią innych. Zwróć mu na coś uwagę to zmiesza cię z błotem na FB. Bieda jak to bieda, poprzeklina, pełno gaf walnie i jako tako odcinek jest. Złomnik ocenia auto pod kątem czy mu się podobają czy nie. Jeśli mu się nie podoba to da same minusy, a jak zobaczy cieniasa to wad nie wymieni tylko plusy. Jako iż jestem zapalonym Trabanciarzem od 2017 to mnie obydwoje wkurzyli swoimi wypocinami. Złomnik przy modelu 1.1 tylko wybrzydzał narzekał szukał wad tam gdzie ich nie ma, a tam gdzie są to nie zauważył. Wspomniał, że 1.1 jest mułowate co jest kompletną bzdurą, Powiedział, że w 1.1 jest mniej miejsca z tyłu niż w 601 co jest kolejną bzdurą xd. Przy silniku powiedział, że to jest wszystko Volkswagen co jest znów kompletną bzdurą, ktoś zamienił tylko pokrywę zaworów ze znaczkiem VW. Tam jest silnik ciut inny niż w VW, głowica Volkswagenowa to prawda, ale cała reszta już inna. Fabrycznie na pokrywie zaworów znaczek IFA, skrzynia biegów zaprojektowana wspólnie z NRD i Czechosłowacją, co sepleniący pajac nawet nie wspomniał. Gaźnik włoski Weber 34. Alternator, rozrusznik i apartat zapłonowy mają nawet tabliczki made in DDR. Ale cóż lepiej pokazać się brakiem wiedzy i walnąć tekst, że to wszystko volkswagen. Bieda znowu nie umie jeździć 2suwem i zwala winę na gaźnik a tu za wcześniej wrzucał biegi. Tacy to są wielcy znaFcy. Jak chcesz czerpać konkretną wiedzę to bierz ją od posiadaczy danego samochodu.

razALgul

@Lardor szanuję za wiedzę i pasję. Jakbyś coś wrzucał własnego, to proszę wołaj

Zaloguj się aby komentować

Heja, heja. Z Hejto znamy się już od jakiegoś czasu, lecz dopiero teraz zdecydowałem się zacząć aktywnie udzielać. Pozdrawiam starą ekipę z #wroclawskiewykoppiwo, jeśli ktoś emigrował
Tag #wroclawokiemefceki to zbiór moich starych zdjęć porównawczych, robionych jeszcze przed pandemią. Zdjęcia ukazują porównanie Breslau i Wrocławia z lat 1945-1950 ze stanem obecnym.
Rejon ciężkich walk na Borku. Opuszczone niemieckie stanowisko oporu na skrzyżowaniu al. Wiśniowej z al. Wiązową.
(Kirsch Allee - Rüstern Allee)
#wroclaw #wroclawokiemefceki #breslau #festungbreslau
74723484-48f0-4d09-92df-372fe066def7
dev

@efceka Witam tego całkiem śnieżnego dnia! Mam nadzieję, że będzie on lepszy niż poprzedni! (✿❦ ͜ʖ ❦)

gamlling

@efceka Ciekawe. Poproszę więcej

efceka

@dev Również witam w ten piękny #sobotawieczur i życzę miłego weekendu

Zaloguj się aby komentować