Zaloguj się aby komentować
motoinzyniere
- 20wpisy
- 71komentarzy
To taki szybowiec w skali 1:1 czy model?
Zaloguj się aby komentować
#uk #tlustyczwartek #nietylkomielonka
@motoinzyniere FAT THURSDAY😆
Delikutasy Smaczek, dobre pączki.
@motoinzyniere Kiedyś zrobiłem podobną akcję zapoznawczą w Irlandii. Podchodziłem do każdego po kolei, wszyscy kulturalnie, po jednym. Tak w połowie rozdawania trafiłem na starszą Polkę, zrobiła wielkie oczy i rzuciła się, wpychając do rąk tyle, ile tylko dała radę. Trochę mnie zamurowało, poczułem się jak w starciu z chytrą babą z Radomia. Kulturalnie poinformowałam, że kupiłem z zamiarem przekazaniem każdemu po jednym. Zrobiła zdziwioną minę, chwila zawiechy i odpowiedź - aa, ja myślałam, że to od dyrekcji. Odłożyła je, wzięła dla siebie jeden, dla reszty pozostały takie zgniecione/wymiętolone. Żeby było ciekawiej, sytuacja wydarzyła się na produkcji - a jakże - słodyczy, gdzie było można je konsumować w ogromnych ilościach, przez co dla przeciętnego pracownika nawet jeden pączek nie wydawał się zbyt kuszącym artefaktem.
Zaloguj się aby komentować
z tej perspektywy ta Walia wygląda wyjątkowo 🤓
I jeszcze w górę leci!
@motoinzyniere ło baben, to szybowcami tak można? Chyba zacznę odkładać
Zaloguj się aby komentować
#uk #szybowce #hobby
Zaloguj się aby komentować
#szybowce #hobby #diy #druk3d #uk
@motoinzyniere robiłeś kurs szybowcowy w UK?
@motoinzyniere
Jaki material bedzie pokryty tym fiberglass?
@motoinzyniere elegancko!
Zaloguj się aby komentować
Start o 11:52, pierwszy komin 2.5m/s od razu do podstawy na 1200m, i jazda do linii startowej, którą przeciąłem o 12:07. Chmurki były ładnie wybudowane, koledzy którzy lecieli w tym samym kierunku na lepszych szybowcach zachęcali, żeby wykonywać dalekie przeskoki między chmurami. 2 kominy później zawinąłem o Uppingham i zacząłem lot w kierunku Kineton 73km dalej. Po kilku kilometrach w kominie dogania mnie kolega, który leci w tym samym kierunku Ventusem 3. Jest to dużo lepszy i nowszy szybowiec od ASW20 (dzieli je prawie 40 lat). Ale i tak uznałem, że spróbuję za nim polecieć. Wypadliśmy z komina na 1250m i zaczęliśmy gonitwę 180-200km/h pod szklakiem. Niestety dla mnie trwało to niecałe 7min, po których musiałem odpuścić - warunki były za słabe żeby ASW20 bez balastu tak lecieć. Po godzinie doleciałem do Kineton i zrobiłem kilka zdjęć starego RAF Gaydon. Obecnie jest tam siedziba JLR oraz tor testowy. Chmury układały się w dość zgrabny szlak więc uznałem, że znad Gaydon da się dolecieć po prostej do lotniska (45km). Zahaczając o kilka noszeń po drodze doleciałem po 20min nad lotnisko. Zaraz po przecięciu mety zadeklarowanych 145km znalazłem się w kominie, więc myślę sobie...polatam sobie jeszcze. Powietrze wysychało cały dzień, cumulusy zaczęły się rozpadać. W 2m/s dojechałem do 1100m i uznałem, że polecę znowu do Southam, bo w tamtym kierunku zostało trochę chmurek. Stamtąd wróciłem właśnie, a noszenia zazwyczaj pojawiają się w tych samych miejscach. Dwa kominy i doleciałem pod Southam, a potem już dolot po prostej do lądowania. W sumie pykło 209km ze średnią prędkością 75km/h.
Dla mnie sezon letni lotniczy się właściwie kończy. W sumie wylatałem 50h, co jak na powrót do latania po dłuższej przerwie jest całkiem spoko wynikiem. Zrobiłem ok. 2000km po trasach. Przyzwyczaiłem się do brytyjskiego stylu latania. Lata się niżej niż w PL. Zdarzają się dalekie loty przy podstawie na 700-800m. W Polsce ludzie by do takiej pogody nie wyszli z baru.
Lato było słabe, mam nadzieję że jesień-zima będą dobre jeśli chodzi o loty falowe. Plan na zimę jest trochę odszczurzyć szybowiec, wypolerować, odnowić kabinę, włożyć tam trochę nowych instrumentów, zastanawiamy się na 5-7 calowym ekranem w stylu OpenVario (jak na zdjęciu).
#szybowce #hobby #latanie #lotnictwo
@motoinzyniere gratuluję sezonu. Sam kiedyś się bawiłem w szybowce, ale stwierdziłem, że latanie samolotowe jest mniej obciążające czasowo i jest się bardziej niezależnym od pogody. Niemniej jednak szybowce mają u mnie specjalne miejsce w serduszku.
Gdzie w UK się lata na fali?
ładna traska
nice ... jakies streszczenie, jak zaczac w UK taka zabawe na kryzys wieku sredniego?
Zaloguj się aby komentować
Raz leciałem. Fajna sprawa 🙂 fajną miałem dyskusję z Żoną. Ona "a jak coś się zepsuje?", "tam, nie ma silnika, nie ma co się zepsuć" 😁
@motoinzyniere Ale mi gul skacze jak widzę takie wpisy. xD Chyba trza zakasać rękawy, zorganizować trochę czasu i dokończyć robienie licencji.
Lej w gacie killer 🤭
Zaloguj się aby komentować
@motoinzyniere rowniez polecam patrzec na #uk z gory. Choc u mnie silnik halasuje
Lady Bower z gory, Lake District a potem Blackpool.
Ale ładniutka wiocha
@motoinzyniere o prosze! Elegancko! Od kiedy bawisz się w szybowce?
Zaloguj się aby komentować
#szybowce #hobby #latanie #uk
Czy to prawda że w samolotach jest dziura na którą trzeba uważać?
Jak ja Ci zazdroszczę tej elastycznej pracy i kumpla który ma szybowiec. Wprawdzie mój kumpel ma swoją 152 a jego ojciec ma lotnisko, kilka samolotów i szkołe lotniczą ale szybowców tam nie ma
@motoinzyniere wysokich lotów. Z ciekawości tylko czy masz na sobie spadochron jak latasz takim czymś i czy jest w ogóle możliwość użycia go w razie potrzeby czy jesteś przypięty jakimiś pasami?
Zaloguj się aby komentować
#uk #szybowce #latanie #hobby
Zajmij się czymś pożytecznym i olej te szybowce dla dzieci z liceum
@motoinzyniere ale taguj NSFW
Zaloguj się aby komentować
#szybowce #uk
Realistyczne te gry
@motoinzyniere zakładowy to ty?
@motoinzyniere albo jesteś strasznie chudy, albo to jakiś strasznie przestronny szybowiec, jaki to typ?
Zaloguj się aby komentować
¯\_(ツ)_/¯
#datascience #pracbaza
@motoinzyniere R powinien udźwignąć?
@motoinzyniere
CSV
anetko wyślę ci tego eksela bo u mnie coś się nie otwiera, pewno musze po informatyka dzwonić!
sporo, najwieksza jaka ja widzialem byla 5x większa, tylko przy tych wielkościach to każdy select trzeba 10x przemyslec bo full backup leci 30 godzin na pure macierzach, strach dotykac:)
Zaloguj się aby komentować
Jaki jest czas pracy jego silnika na pełnym baku?
Zaloguj się aby komentować
Możemy podziękować normom Euro7. #uk #jaguar #samochody
A Chiny, USA i kilka innych robią swoje...
Zaloguj się aby komentować
Woooooow. Szanuję hobby. Miłych lotów 🙂 Nie wiem co się życzy pilotom takich wynalazków
PATRZCIE GO, PEWNIE UKRODŁ
@motoinzyniere dorobił się, pewnie złodziej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zaloguj się aby komentować
@motoinzyniere Fajnie, moja firma jest jednym z glownych sponsorem E :).
Jeszcze czekam na losowanie wlotek w Londynie.
Bedziesz moze w Monaco?
Zaloguj się aby komentować
ale bydle
@motoinzyniere no i pięknie
Zaloguj się aby komentować
#landrover #samochody
@motoinzyniere pic z Gaydon?
@motoinzyniere podoba mi się
@WiesiekPaleta jakoś tak
Zaloguj się aby komentować
Pensje:
Pensje na uczelniach są uregulowane. Stawki są jawne.
https://www.ucu.org.uk/he_singlepayspine
Z reguły podzielone na stopnie od 1 do 8. Osoby zatrudnione bez doktoratu zaczynają na stopniu 5 czyli 27-32k rocznie.
Świeżo po doktoracie, bez doświadczenia dostaje się 32k i nie ma możliwości jej negocjacji. Jeśli ktoś przychodzi z doświadczeniem, to dostaje pensję stopień wyższą od tego co pokaże na P60. Pensja pnie się co roku po drabince wynagrodzeń do momentu osiągnięcia maksymalnego wynagrodzenia na danym stopniu. Podniesienie płacy jest w sierpniu - także obecnie wynegocjowane podwyżki zaczną obowiązywać za pół roku.
Nie ma możliwości otrzymania podwyżki w trakcie pracy np. za dobry performance.
Dla przykładu dla Warwick University taka drabinka wygląda tak:
https://warwick.ac.uk/services/humanresources/internal/payroll/salscalescurrent/current/
W roku 2019-20 naukowcy dostali 1.8% podwyżki
W roku 2020-21 było to 0%
W roku 21-22 było to 1.5%
W tym roku rząd oferuje 3%, strajkujący chcą dostać 5-6% - przy inflacji na poziomie 13%.
Nadgodziny są niepłatne.
Dwie ścieżki rozwoju
Obecnie większość uczelni przeszła na model dwóch ścieżek rozwoju.
- Akademicka
- Naukowa
Pieniądze są takie same na obu ścieżkach:
26k-31k -> 32k-42k -> 43k-51k -> 53k-65k
Przy pracy naukowo-badawczej możliwe jest uwzględnienie swojego wynagrodzenia w grancie, czyli dodatkowe pieniądze. W projektach, w których brałem udział Principal Invesitgator - czyli naukowiec prowadzący grant wyliczali swój czas na £90-£120 za godzinę pracy.
W ścieżce akademickiej do poziomu Assistant Professora (Seniora) nie trzeba wykonywać żadnych badań/uczenia. Natomiast do awansu na Associate Professora trzeba mieć komponent badawczy/akademicki spełniony (więc trzeba to robić w nadgodzinach).
W ścieżce naukowej, od poziomu Seniora są wymagania dotyczące rocznej (lub dwuletniej) sumy grantów przyznanych tej osobie/zespołowi w którym pracuje. Na uniwersytecie gdzie pracowałem było to 250k GBP.
Awanse:
Proces awansu zaczyna się w październiku. Na początku składa się aplikację o pozwolenie awansu. Te aplikacje są rozpatrywane do stycznia. Przy pozytywnym jej rozpatrzeniu, w styczniu aplikuje się o awans. W kwietniu zbiera się komisja, która jeśli uzna, że kandydat się spełnia wymagania otrzymuje awans od sierpnia. Także, procedura trwa 10-11 miesięcy. O awans można się ubiegać raz w roku.
Najszybciej podbić stawkę zmianą pracy.
Przejście do przemysłu z reguły wiąże się z podbiciem pensji o 30-50% na wejściu...
#uk #nauka #praca
@motoinzyniere troche smutne że ten sam doktur co nic nie robi tylko przychodzi po wypłatę dostaje takie same pieniądze jak ktoś kto serio robi coś super fajnego na swoim poziomie..
@sorek A zapomniałem napisać. Przez pierwsze 10 lat pracy dostać etat jest trudno. Jak jesteś naukowcem to właściwie najdłuższe umowy są na 5 lat, dominuje 12-24 miesiące. W nauczaniu o etat jest łatwiej.
Poza tym, wszędzie tak jest. Nie liczy się co robisz, tylko dobry PR i polityka.
Nie liczy się co robisz, tylko dobry PR i polityka.
@motoinzyniere po części tak, ale jednak jak coś robisz i umiesz się sprzedać to jest to spoko.
Zaloguj się aby komentować