Zdjęcie w tle
motoinzyniere

motoinzyniere

Gwiazdor
  • 20wpisy
  • 71komentarzy
Jakiś czas temu pokazywałem model 3D nowego panelu do szybowca. W międzyczasie zbudowałem formę. Teraz zabawa z włóknem szklanym. Swój warsztat lub dostęp do warsztatu to jednak super sprawa ( ͡ʘ ͜ʖ ͡ʘ) nowe przyrządy idą już kurierem, będziemy gotowi do lotów na koniec marca #hobby #diy #uk #szybowce
1a0e7368-67ae-4167-ade8-bbaaba71d171
macgajster

To taki szybowiec w skali 1:1 czy model?

Zaloguj się aby komentować

Dzisiaj w biurze też zapoznawałem swoich kolegów z Tłustym Czwartkiem ( ͡ʘ ͜ʖ ͡ʘ) 30 sztuk poszło w 10min, trzeba było wziąć 2 albo 3 razy tyle…w dziale mamy 150 osób. Może w przyszłym roku!
#uk #tlustyczwartek #nietylkomielonka
c107c2a4-3bf5-4551-bb54-6fba9bd8295c
Sezonowiec

@motoinzyniere FAT THURSDAY😆

dolitd

Delikutasy Smaczek, dobre pączki.

BitrateDzikimmmmGziki

@motoinzyniere Kiedyś zrobiłem podobną akcję zapoznawczą w Irlandii. Podchodziłem do każdego po kolei, wszyscy kulturalnie, po jednym. Tak w połowie rozdawania trafiłem na starszą Polkę, zrobiła wielkie oczy i rzuciła się, wpychając do rąk tyle, ile tylko dała radę. Trochę mnie zamurowało, poczułem się jak w starciu z chytrą babą z Radomia. Kulturalnie poinformowałam, że kupiłem z zamiarem przekazaniem każdemu po jednym. Zrobiła zdziwioną minę, chwila zawiechy i odpowiedź - aa, ja myślałam, że to od dyrekcji. Odłożyła je, wzięła dla siebie jeden, dla reszty pozostały takie zgniecione/wymiętolone. Żeby było ciekawiej, sytuacja wydarzyła się na produkcji - a jakże - słodyczy, gdzie było można je konsumować w ogromnych ilościach, przez co dla przeciętnego pracownika nawet jeden pączek nie wydawał się zbyt kuszącym artefaktem.

Zaloguj się aby komentować

Dzisiaj ja dorzuciłem do pieca. Walia widziana z szybowca. Wysokość: 7303m ( ಠ ͜ʖಠ) #szybowce #uk #hobby
284e0c8e-7c73-4ee4-a5fd-a5cb2fe7b3c0
ee75c932-9719-4f30-869e-c03afbdcfe9f
Yakamaz

z tej perspektywy ta Walia wygląda wyjątkowo 🤓

karwojtek

I jeszcze w górę leci!

jedzczarnekoty

@motoinzyniere ło baben, to szybowcami tak można? Chyba zacznę odkładać

Zaloguj się aby komentować

Zima, zima. Latania szybowcem nie ma, przynajmniej nie moim. Tak jak napisałem w okolicy października odświeżam kokpit w ASW20. Nowy panel przymierzony w CADzie, teraz druk 3D formy, laminowanie nowego z włókna szklanego, potem wycinanie (może ktoś ma plotter CNC w UK?) malowanie i montaż. W marcu będzie gotowy.

#szybowce #hobby #diy #druk3d #uk
5122ee24-e9e2-4120-8390-9dae7e811338
madhouze

@motoinzyniere robiłeś kurs szybowcowy w UK?

Mielonkazdzika

@motoinzyniere 

Jaki material bedzie pokryty tym fiberglass?

Hi-cube

@motoinzyniere elegancko!

Zaloguj się aby komentować

Szybowcowo, lotniczo to w niedzielę był całkiem fajny dzień. Prognozy zapowiadały brak chmur, ze względu na nadchodzący suchy wyż. No, ale jak to w #uk bywa patrzenie w prognozę jest tylko w 50% sprawdzalne. Pierwsze cumulusy pojawiły się o 11 rano. Latam z klubu z w Husbands Bosworth. Pierwotnie trasa była zaplanowana na HusBos - Kineton-Uppingham-HusBos czyli 145km. W ostatniej chwili popatrzyłem w niebo i bardziej rozbudowywało się na północ, więc odwróciłem zadanie, zaczynając od Uppingham.

Start o 11:52, pierwszy komin 2.5m/s od razu do podstawy na 1200m, i jazda do linii startowej, którą przeciąłem o 12:07. Chmurki były ładnie wybudowane, koledzy którzy lecieli w tym samym kierunku na lepszych szybowcach zachęcali, żeby wykonywać dalekie przeskoki między chmurami. 2 kominy później zawinąłem o Uppingham i zacząłem lot w kierunku Kineton 73km dalej. Po kilku kilometrach w kominie dogania mnie kolega, który leci w tym samym kierunku Ventusem 3. Jest to dużo lepszy i nowszy szybowiec od ASW20 (dzieli je prawie 40 lat). Ale i tak uznałem, że spróbuję za nim polecieć. Wypadliśmy z komina na 1250m i zaczęliśmy gonitwę 180-200km/h pod szklakiem. Niestety dla mnie trwało to niecałe 7min, po których musiałem odpuścić - warunki były za słabe żeby ASW20 bez balastu tak lecieć. Po godzinie doleciałem do Kineton i zrobiłem kilka zdjęć starego RAF Gaydon. Obecnie jest tam siedziba JLR oraz tor testowy. Chmury układały się w dość zgrabny szlak więc uznałem, że znad Gaydon da się dolecieć po prostej do lotniska (45km). Zahaczając o kilka noszeń po drodze doleciałem po 20min nad lotnisko. Zaraz po przecięciu mety zadeklarowanych 145km znalazłem się w kominie, więc myślę sobie...polatam sobie jeszcze. Powietrze wysychało cały dzień, cumulusy zaczęły się rozpadać. W 2m/s dojechałem do 1100m i uznałem, że polecę znowu do Southam, bo w tamtym kierunku zostało trochę chmurek. Stamtąd wróciłem właśnie, a noszenia zazwyczaj pojawiają się w tych samych miejscach. Dwa kominy i doleciałem pod Southam, a potem już dolot po prostej do lądowania. W sumie pykło 209km ze średnią prędkością 75km/h.

Dla mnie sezon letni lotniczy się właściwie kończy. W sumie wylatałem 50h, co jak na powrót do latania po dłuższej przerwie jest całkiem spoko wynikiem. Zrobiłem ok. 2000km po trasach. Przyzwyczaiłem się do brytyjskiego stylu latania. Lata się niżej niż w PL. Zdarzają się dalekie loty przy podstawie na 700-800m. W Polsce ludzie by do takiej pogody nie wyszli z baru.

Lato było słabe, mam nadzieję że jesień-zima będą dobre jeśli chodzi o loty falowe. Plan na zimę jest trochę odszczurzyć szybowiec, wypolerować, odnowić kabinę, włożyć tam trochę nowych instrumentów, zastanawiamy się na 5-7 calowym ekranem w stylu OpenVario (jak na zdjęciu).
#szybowce #hobby #latanie #lotnictwo
972139c5-3c4b-4685-bceb-d7a7f45fe9ae
0783840b-07f5-4d26-89a7-7d9678fca10c
fb32786c-fd93-4550-98fe-f10cd8d6c8c2
FoxtrotLima

@motoinzyniere gratuluję sezonu. Sam kiedyś się bawiłem w szybowce, ale stwierdziłem, że latanie samolotowe jest mniej obciążające czasowo i jest się bardziej niezależnym od pogody. Niemniej jednak szybowce mają u mnie specjalne miejsce w serduszku.

Gdzie w UK się lata na fali?

rtofvnt

nice ... jakies streszczenie, jak zaczac w UK taka zabawe na kryzys wieku sredniego?

Zaloguj się aby komentować

Wczoraj był ciekawy dzień. Wiało jak skurwysyn. Po ziemi jakieś 25km/h, w powietrzu 30-40. Podstawa chmur kończyła się na 1500m. Noszenia poszarpane do 3m/s. Ale za to przez wiatr układały się one w piękne szlaki. Dzięki temu można było śmigać na kierunku pod wiatr i z wiatrem. Wczoraj najdłuższa prosta bez krążenia w noszeniu to było 55km. Ze średnia prędkością 146km/h ( ͡ʘ ͜ʖ ͡ʘ). Niezły wynik jak na brak silnika. W sumie niczego specjalnego się nie spodziewałem, a 5h24min lotu wpadło. Można było duuużo dłużej - ostatni szybowiec lądował 2h później, koło 19:30 - ale dupa mnie bolała już i lać mi sie chciało… #szybowce #hobby #lotnictwo #uk
e4be0937-0d77-4239-89ac-b98a8cdca388
kwiatek87

Raz leciałem. Fajna sprawa 🙂 fajną miałem dyskusję z Żoną. Ona "a jak coś się zepsuje?", "tam, nie ma silnika, nie ma co się zepsuć" 😁

kierowca_bombowca

@motoinzyniere Ale mi gul skacze jak widzę takie wpisy. xD Chyba trza zakasać rękawy, zorganizować trochę czasu i dokończyć robienie licencji.

Zaloguj się aby komentować

Zachody z powietrza są w pytke. #szybowce #latanie #fotografia #uk
9a2987d0-3bd0-4c21-b63f-94e65ce7003e
Kahzad

@motoinzyniere rowniez polecam patrzec na #uk z gory. Choc u mnie silnik halasuje

Lady Bower z gory, Lake District a potem Blackpool.

f7b1eb69-bd14-480d-a0f5-a9688fb0a91d
b3ea833d-e286-457b-a18c-ec3286d30c86
e842e1aa-ec6c-4761-9c8f-ed3028238410
Hi-cube

@motoinzyniere o prosze! Elegancko! Od kiedy bawisz się w szybowce?

Zaloguj się aby komentować

No i wybrałem. W robocie zostanę narazie tam gdzie jestem, dobrze płacą i dają dużą swobodę na organizacje czasu na latanie. Dogadałem z kolegą dostęp do jego prywatnego szybowca - ASW20C. W tym roku podzielimy się kosztami stałymi. A w przyszłym roku albo odkupię od niego 1/2 udziałów albo całość. W zeszły weekend wypadły pierwsze loty. Lotnicza przygoda trwa.
#szybowce #hobby #latanie #uk
f3c8f11c-a969-4059-8ada-acd44399f4a6
bizonsky

Czy to prawda że w samolotach jest dziura na którą trzeba uważać?

RACO

Jak ja Ci zazdroszczę tej elastycznej pracy i kumpla który ma szybowiec. Wprawdzie mój kumpel ma swoją 152 a jego ojciec ma lotnisko, kilka samolotów i szkołe lotniczą ale szybowców tam nie ma musze jeździc 80km do kąkolewa niestety

bacteria

@motoinzyniere wysokich lotów. Z ciekawości tylko czy masz na sobie spadochron jak latasz takim czymś i czy jest w ogóle możliwość użycia go w razie potrzeby czy jesteś przypięty jakimiś pasami?

Zaloguj się aby komentować

Pamiętajcie hejterzy: trzeba się wyluzować. A tak serio, to doszedłem do miejsca w życiu gdzie nie wiem czy gonić za karierą, czy za tym żeby mniej robić i mieć czas na pojebane hobby. Odwieczne: mieć czy być? ( ͡ʘ ͜ʖ ͡ʘ)
#uk #szybowce #latanie #hobby
ea5cb295-23e9-4473-89d5-769f4c28054b
Zapster

Zajmij się czymś pożytecznym i olej te szybowce dla dzieci z liceum

Michumi

@motoinzyniere ale taguj NSFW

Zaloguj się aby komentować

Czy możesz mi wysłać CSV? Otworzyłbym to sobie u siebie w Excelu...
¯\_(ツ)_/¯
#datascience #pracbaza
95341885-6016-4994-b98a-9d71093f0520
kolorado

@motoinzyniere R powinien udźwignąć?

tellet

@motoinzyniere


CSV


anetko wyślę ci tego eksela bo u mnie coś się nie otwiera, pewno musze po informatyka dzwonić!

SzalonyNalesnik

sporo, najwieksza jaka ja widzialem byla 5x większa, tylko przy tych wielkościach to każdy select trzeba 10x przemyslec bo full backup leci 30 godzin na pure macierzach, strach dotykac:)

Zaloguj się aby komentować

No to można zaczynać długi weeekend. Było latanie po pracy, teraz trochę dłubania. Oby jutro była pogoda ( ͡ʘ ͜ʖ ͡ʘ) #uk #szybowce
6cd2ab58-9ec1-4aa1-933a-30ccb889fbec
DwubiegunowyBajzel

Woooooow. Szanuję hobby. Miłych lotów 🙂 Nie wiem co się życzy pilotom takich wynalazków

xczar0

PATRZCIE GO, PEWNIE UKRODŁ

Klopsztanga

@motoinzyniere dorobił się, pewnie złodziej ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zaloguj się aby komentować

Jak zauważyliście...albo i nie dzisiaj wiele grup zawodowych w UK strajkuje. Między innymi wykładowcy akademiccy. Jako były wykładowca, a potem naukowiec mogę trochę naświetlić sytuację.
Pensje:
Pensje na uczelniach są uregulowane. Stawki są jawne.
https://www.ucu.org.uk/he_singlepayspine
Z reguły podzielone na stopnie od 1 do 8. Osoby zatrudnione bez doktoratu zaczynają na stopniu 5 czyli 27-32k rocznie.
Świeżo po doktoracie, bez doświadczenia dostaje się 32k i nie ma możliwości jej negocjacji. Jeśli ktoś przychodzi z doświadczeniem, to dostaje pensję stopień wyższą od tego co pokaże na P60. Pensja pnie się co roku po drabince wynagrodzeń do momentu osiągnięcia maksymalnego wynagrodzenia na danym stopniu. Podniesienie płacy jest w sierpniu - także obecnie wynegocjowane podwyżki zaczną obowiązywać za pół roku.
Nie ma możliwości otrzymania podwyżki w trakcie pracy np. za dobry performance.
Dla przykładu dla Warwick University taka drabinka wygląda tak:
https://warwick.ac.uk/services/humanresources/internal/payroll/salscalescurrent/current/
W roku 2019-20 naukowcy dostali 1.8% podwyżki
W roku 2020-21 było to 0%
W roku 21-22 było to 1.5%
W tym roku rząd oferuje 3%, strajkujący chcą dostać 5-6% - przy inflacji na poziomie 13%.
Nadgodziny są niepłatne.
Dwie ścieżki rozwoju
Obecnie większość uczelni przeszła na model dwóch ścieżek rozwoju.
  1. Akademicka
Assistant Lecturer -> Teaching Fellow -> Assistant Professor (Senior Teaching Fellow) -> Associate Professor Teaching
  1. Naukowa
Research Assistant -> Research Fellow -> Assistant Professor (Senior Research Fellow) -> Associate Professor Research
Pieniądze są takie same na obu ścieżkach:
26k-31k -> 32k-42k -> 43k-51k -> 53k-65k
Przy pracy naukowo-badawczej możliwe jest uwzględnienie swojego wynagrodzenia w grancie, czyli dodatkowe pieniądze. W projektach, w których brałem udział Principal Invesitgator - czyli naukowiec prowadzący grant wyliczali swój czas na £90-£120 za godzinę pracy.
W ścieżce akademickiej do poziomu Assistant Professora (Seniora) nie trzeba wykonywać żadnych badań/uczenia. Natomiast do awansu na Associate Professora trzeba mieć komponent badawczy/akademicki spełniony (więc trzeba to robić w nadgodzinach).
W ścieżce naukowej, od poziomu Seniora są wymagania dotyczące rocznej (lub dwuletniej) sumy grantów przyznanych tej osobie/zespołowi w którym pracuje. Na uniwersytecie gdzie pracowałem było to 250k GBP.
Awanse:
Proces awansu zaczyna się w październiku. Na początku składa się aplikację o pozwolenie awansu. Te aplikacje są rozpatrywane do stycznia. Przy pozytywnym jej rozpatrzeniu, w styczniu aplikuje się o awans. W kwietniu zbiera się komisja, która jeśli uzna, że kandydat się spełnia wymagania otrzymuje awans od sierpnia. Także, procedura trwa 10-11 miesięcy. O awans można się ubiegać raz w roku.
Najszybciej podbić stawkę zmianą pracy.
Przejście do przemysłu z reguły wiąże się z podbiciem pensji o 30-50% na wejściu...
#uk #nauka #praca
sorek

@motoinzyniere troche smutne że ten sam doktur co nic nie robi tylko przychodzi po wypłatę dostaje takie same pieniądze jak ktoś kto serio robi coś super fajnego na swoim poziomie..

motoinzyniere

@sorek A zapomniałem napisać. Przez pierwsze 10 lat pracy dostać etat jest trudno. Jak jesteś naukowcem to właściwie najdłuższe umowy są na 5 lat, dominuje 12-24 miesiące. W nauczaniu o etat jest łatwiej.


Poza tym, wszędzie tak jest. Nie liczy się co robisz, tylko dobry PR i polityka.

sorek

Nie liczy się co robisz, tylko dobry PR i polityka.


@motoinzyniere po części tak, ale jednak jak coś robisz i umiesz się sprzedać to jest to spoko.

Zaloguj się aby komentować

Następna