Zdjęcie w tle
Nemrod

Nemrod

GURU
  • 492wpisy
  • 8797komentarzy
NiebieskiSzpadelNihilizmu

@Nemrod ♪gównooooooooooooooooooooooooo♫

Zaloguj się aby komentować

WujekAlien

@Nemrod nie prawda, u mnie jest:

  • call

  • call

  • call

  • call

  • call

  • call

  • recovering from calls

TRPEnjoyer

Po tym wiem, że jesteście zwykłymi trybikami w korpo.

Kilka lat temu dosłownie mój manager, czyli taki już tryb premium, pokazywał mi swój kalendarz w outlooku: 11.5h calli w oknie czasowym 9h.

Zaloguj się aby komentować

Zarząd Tesli przegłosował premię dla Elona Muska. 1 bilion dolarów. 1000 miliardów, czyli PKB Polski.


Poprzednio przyznali mu śmieszne 50 mld $, co zostało zablokowane przez sąd, więc na osłodę dostał 32 mld $, czyli tyle, ile cała firma przyniosła zysków od początku istnienia. Firma zatrudnia ok. 125 tys. ludzi. Musk posiada ok. 13% akcji Tesli.


Choć trzeba przyznać, że tym razem też postawili warunki (wcześniej dostawał po prostu za to, że jest). Musk miałby podpompować wartość akcji z 1,1 do 8,5 bln $ w ciągu 10 lat. Jest to rozbite na 12 etapów, każdy z odpowiednią częścią wynagrodzenia w akcjach. Do tego 20 mln wyprodukowanych samochodów, 10 mln wykupionych abonamentów na FSD, 1 mln robotów, 1 mln autonomicznych taksówek w komercyjnym użyciu.


Drugim najwyżej opłaconym CEO w historii był Tim Cook, który otrzymał od Apple (3,5 bln $ wartości) żałosne 770 mln $.

#gospodarka #tesla #elonmusk

944394f8-b880-497d-b1c0-a0677bd602d5
nbzwdsdzbcps

@Nemrod Widziałeś może warunki kiedy ta premia zostanie wypłacona?

Podsumowując w 10 lat Tesla ma:

  1. mieć wartość rynkową 8 bln, gdzie dzisiaj ma 1,1 bln

  2. dostarczyć 20 milionów aut

  3. milion humanoidalnych robotów Optimus

  4. wprowadzić milion robotaksówek

Moim zdaniem są to zaporowe wymagania i nie widzę opcji by je spełnił, a jeżeli mu się uda to moim zdaniem zasłużył.

4f539f18-9fa0-4f03-a0fa-d3ec4bc62617
InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz

@Nemrod tak wielkie cyfry to już niepojmowalny absurd. On tylko goni by zostać pierwszym bilionerem, by zaspokoić swoje ego. I niby taka kwota pojawi mu się na koncie? Jakimiś czary mary na chwilę pewnie tak by móc o tym trąbić

Zaloguj się aby komentować

Lubiepatrzec

@Nemrod Jak Sz. P. dr Szewko odpisze, to nie ma uja we wsi. Szanuję bardzo!

Zaloguj się aby komentować

Pamiętacie, jak miesiąc temu Trump wyrzucił szefową Biura Statystyki Pracy za statystykę pracy? Nie pomogło xD

Liderem przyrostu znowu jest służba zdrowia, ale przynajmniej zatrudnienie w fabrykach stabilnie spada. Od dnia wyzwolenia ubyło 42 tys. miejsc pracy (miesięcznie -12 tys. i od początku roku -78 tys.).

Bezrobocie wzrosło do 4,3% (najwyższe od 2021). Wśród młodych wynosi 10,5%.

Ale Howard Lutnik obiecał, że metodologia zostanie zmieniona i w krótce zobaczymy statystykę "po stronie prezydenta".

[mogliby zaprosić Rosstat, żeby im podpowiedział jak to się robi - głównie licząc okna i piętra]

#usa #gospodarka #trump

6a50a2a3-3bce-4b68-be2a-08c8843775a0
kodyak

Debile wybrali debila na to by ich ratował. Powodzenia

PeregrinFuk

Najgorsze, że dopóki Europa się nie zorganzuje i nie uzbroi to administracja tego debila to nasz "gwarant" bezpieczeństwa

maximilianan

@Nemrod 10% bezrobocia wśród młodych o mamo XDDDDDDdDD pamiętam jak w 2018 w Polsce było chyba 5-6% i znalezienie pracy w zawodzie było ekstremalnie trudne xd

Zaloguj się aby komentować

Parę słów o CPK, a raczej o Kolei Dużych Prędkości.


Najwyraźniej znowu były jakieś polityczne przepychanki w tym temacie i nawet głosowaliśmy z jaką prędkością miałyby jeździć pociągi. Mam szczerą nadzieję, że tym tematem jednak zajmą się fachowcy, a nie politycy, czy nawet obywatele. W kolei mamy przynajmniej 3 różne prędkości i właściwie ciężko powiedzieć, o którą komu chodzi.

  1. geometria torów - głównie łuki i odległość między torami. Tu warto już na etapie projektowym iść z zapasem - 350, czy nawet 400 km/h. CMK budowano 1975-1977 z geometrią na 250 km/h. Po 11 latach (w 1988) osiągnięto 160 km/h, a 200 km/h osiągnięto w 2014 r., czyli po 37 latach od budowy magistrali. Być może na 50 rocznicę doczekamy 250 km/h. To można osiągnąć zmianą infrastruktury (i taborem), ale nie trzeba zmieniać przebiegu trasy.

  2. infrastruktura - przy CMK trzeba było zainstalować ETCS 1, żeby osiągnąć 200 km/h, a teraz ETCS 2, żeby podnieść do 250. Plus oczywiście zasilanie, wiadukty, tunele (te bywają problematyczne w KDP), rozjazdy i cała reszta. Jeśli się nie mylę, to w biciu rekordu prędkości Pendolino w Polsce głównym problemem było akurat zasilanie pociągu (gdyby się dało dostarczyć więcej prądu, to by pojechał jeszcze szybciej). Przewidując przez najbliższy czas (np. 20 lat) vmax=300 km/h można wybudować taką infrastrukturę, a potem ją zmodernizować.

  3. tabor - chodzi oczywiście o prędkość eksploatacyjną, a nie rekordy w warunkach testowych. Mamy bardzo duży wybór do 200 km/h, bodajże jeden pociąg na 250 km/h i spory wybór 300-320 km/h. Dlaczego? Bo obecnie w Europie KDP to właśnie 300-320, więc taki tabor jest produkowany.

Podsumowując: należy iść możliwie grubo w planach tras (geometrii), zamawiać tabor na 300-320, bo właściwie nie ma za bardzo wyboru i zastanowić się jaką infrastrukturę budować na start (pod jaką vmax) patrząc na cena/zysk. Z tym ostatnim Ryszard Piech wczoraj zwrócił uwagę, że to nie jest do końca takie oczywiste w rozumieniu: większa prędkość = większe koszty = droższe bilety. Jeśli czas przejazdu wynosi do 3 godzin, ludzie wybierają kolej. Powyżej 3 godzin coraz więcej decyduje się na samolot. Więc krótszy czas przejazdu może po prostu oznaczać więcej pasażerów, co może wpłynąć na większą opłacalność mimo wyższych kosztów.

To są mniej więcej informacje z CEPów kolejowych z Kremlinki. Bardzo polecam zwłaszcza tę serię.

https://youtu.be/cLpi3P_r28Q

#kolej #cpk #polska #pociagi

merti

Trzeba przejść na wyższe zasilanie, bo inaczej nie rozpędzimy się

bori

@Nemrod Zwykle przepychanki między osobami niemającymi większego pojęcia w temacie, jak zwykle.


Jestem zdania że całą inwestycję warto by poepatować - tory i obiekty zrobić już pod prędkości docelowe, ale np. ETCS czy tabor dostosowywać później.


Kiedyś się też zastanawiałem, czy nie warto poważnie przeanalizować możliwości realizacji KDP w systemie kolei niekonwencjonalnej, np. Maglev

ivaldir

@Nemrod No tak średnio z tym 320-350. Bo, żeby się rozpędzić potrzebuje dużo większy dystans niż 250. Więc, żeby jechać większy odcinek powyzej 250, żeby cokolwiek zyskac na czasie, to odległosci między przystankami muszą być duże. Naturalnie wtedy robi się przystanki tylko w dużych miastach, a więc ogranicza sie ilość potencjalnych pasażerów. Przez co pociągi będą jeździć gorzej wykorzystane. Ponadto, nie planuje się budowy torów tylko dla KDP, a przy 350 ciężko będzie skoordynować pozostały ruch - loklane pociągi i ruch towarowy. Napewno ciężej niż przy 250.

Z jakiegoś wywiadu kojarzę, że parametry torowisk od początku są planowane na wiecej niż 250, ale tabor i zagęszczenie przystanków powinno być optymalizowane pod 250. Polska nie jest bardzo wielkim krajem, CPK/Warszawa są mniej-więcej w centrum, więc już 250, pociąg spokojnie może zastąpić większość krajowych połączeń lotniczych.

Zaloguj się aby komentować

Kurła, ktoś do mnie wydzwania z nieznanego numeru (choć dziwne, że na WA) zamiast napisać kto i po co. Już drugi raz, więc robi się z tego konkurencja kto pierwszy pęknie: ja i w końcu odbiorę, czy dzwoniący, że w końcu napisze.

#telefony #introwertyzm

faf65321-c94c-4318-9051-ec59fe0ad478
zuchtomek

@Nemrod To pewnie ten cały @Unknow (╯°□°)╯︵ ┻━┻

sumrzeczny

na prywatnym tel. lepiej zblokować wszystkie nieznane numery, jak ktoś obcy chce porozmawiać, to niech najpierw się umówi


no i po co też udzielać scammerom próbek swojego głosu w dobie tak łatwych deep-fake’ów

Fly_agaric

Właśnie odebrałem u różowej (ona kiedyś rozdawała swój numer gdzie popadnie) na fonie połączenie z UKeja, z tym osławionym botem, co chce by go na whatsapp dodać. Sprawa wydaje się więc ogólnoeuropejska. Mój mówił oczywiście po ENG z agnielskim akcentem, ale słychać, że nagrane.

Zaloguj się aby komentować

ZohanTSW

Ja swojego czasu miałem w telefonie powiadomienia "Zdrowie nie odpowiada"

Podobno aplikacja się crashuje jak się skończy pewien wiek

Zaloguj się aby komentować

LeniwaPanda

@Nemrod to jest fejk, prawda?

Zaloguj się aby komentować

Znajomy pojechał w góry, na Słowację. Przysnął za kółkiem i przetarł auto o barierkę. Więc stoi obok auta i czeka na lawetę. Przejeżdża jakiś Słowak, zatrzymuje się, otwiera szybę:

-400 m w tamtą stronę jest bar!

Podziękował, stoi dalej.

Po jakimś czasie to samo auto jedzie w drugą stronę, zatrzymuje się, otwiera szybę:

-To masz chociaż piwo!

Podał mu butelkę i odjechał xD

#slowacja #piwo #wypadek #takbylo

65e3cc58-d659-465a-b62f-a52e4a1242d1
Alawar

Słowacy piwerko mają top!

klawo

@Nemrod Przetarł o barierkę, czy ujebało mu koło z wahaczem o krawężnik, że czeka na lawetę?

mnie_tu_nie_ma

Sprytny Słowak:


200m dalej zatrzymał się na poboczu i telefonicznie poinformował policję, ze byl swiadkiem niegroznej kolizji, ale od kierowcy czuć alkohol... XD

Zaloguj się aby komentować

Kumpel jest sportowcem, liga, kadra, AWF, poszedł do lekarza medycyny pracy podbić książeczkę (zawód: trener). Spędził w przychodni 7 godzin, książeczki mu nie podbił, bo ma tętno spoczynkowe 38. Stwierdził, że to jest niemożliwe i odesłał go do kardiologa... jprdl.

[tak, to jest możliwe, zwłaszcza u sportowców; tam norma zaczyna się od 30]

#medycyna #sport

7b36a0e0-6a8f-44c2-a7f1-332e4ad21514
Boltzman

@Nemrod stary po 30 latach od skończenia kariery ma dalej <55. A co dopiero jak leciał równo z tematem

pluszowy_zergling

@Nemrod Kurła jak jestem "w robocie" w treningu to 43-46, a na totalnym luzie potrafi być poniżej 40... to też umarłem Strach się bać i iść badać

Lemon_

@Nemrod Po przeczytaniu tego posta pobiegłem zmierzyć ciśnienie. Tętno mi wyszło 65. Ponieważ codziennie chodzę po górach, powodem tak wysokiego tętna jest najwidoczniej mój starczy wiek.

Zaloguj się aby komentować

wombatDaiquiri

@Nemrod akurat knajpy mają fajne. Problemem jest się do knajpy dostać i z niej wrócić.

Zaloguj się aby komentować

Greyman

@Nemrod bo to nie od tej strony trzeba wyłamywać mordeczko XD

FriendGatherArena

@Nemrod wyglada jak proba samobójcza

PanW

Halyna to było wyłam i przejedź czy przejedź i wyłam?!

Zaloguj się aby komentować

Na hipoksji, a gdzie?

Fajne to, obniżają poziom tlenu do 3000-3100 m npm, a jak jest ekipa, to mogą iść wyżej. 3 rowerki i 8 bieżni. Za pierwsze wejście na godzinę tylko 39 zł xD

#trenujzhejto #ciekawostki #dabrowagornicza

b13886af-54e6-42c4-8561-e3aab3a30d13
zed123

Czyli płacisz za to, że Cię próbują udusić? A nie taniej wstrzymać oddech?( ͡~ ͜ʖ ͡°)

cebulaZrosolu

@zed123 przecież to Ślązak, ich ciężko udusić, jak Krakusów...


Całe życie smrodem oddychają to myślisz, że tak łatwo

Zaloguj się aby komentować

green-greq

@Nemrod a z Alaski czyli najbardziej wysuniętego stanu na północ nie dojedziedziesz/dolecisz/dopłyniesz do innego stanu kierując się tylko na południe

green-greq

@Nemrod a i to mimo tego że Alaska jest najbardziej wysuniętym stanem zarówno na wschód i zachód

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

Pan @bojowonastawionaowca łaskawie wstał. Witamy!

@hejto Pomysł, żeby zrobić takich pół-adminów np. tylko do sprzątania spamu nie jest wcale taki zły i mógłby być czasem przydatny. Wiem, że w tym roku już wyczerpano limit jednego popołudnia pracy nad serwisem, ale może się uda w 2026 r.?

#hejto

70024e95-9223-45a3-bc2e-fe51a9c0e418
bojowonastawionaowca

@Nemrod od tego miałyby być społeczności, kiedyś

Nemrod

@bojowonastawionaowca W sensie, że każda miałaby swojego moderatora, a spam byłby publikowany w społeczności "spam", gdzie ktoś by go usuwał? W sumie mogliby tagować spam #spam i wtedy każdy miałby go na czarno i nie trzeba by było go usuwać...

5d6aff52-a7c2-49aa-bf54-700a1b2781ef
SuperSzturmowiec

ok zgłaszam swoją kandydaturę BEEEEEEE

Nemrod

@SuperSzturmowiec Za późno, my z @Half_NEET_Half_Amazing już nawet specjalnie monitory do tego zainstalowaliśmy (tzn. ja mam telewizor do Hejto akurat)

Zaloguj się aby komentować