Zdjęcie w tle
Motoryzacja

Społeczność

Motoryzacja

540
michal-g-1

@RzecznikHejto uwielbiam mechaników z Koziej D⁎⁎y którzy wiedzą lepiej "panie, 30 lat temu robili grube to czemu teraz robią cienkie? UE taka zła, nie znają się, ja bym zrobił porządnie bo robię na warsztacie"

dolchus

Cała grupa VAG to jedno wielkie nazistowskie gówno

Czarmiel

@RzecznikHejto Patrząc na komenatrze powyżej, to autor osiągnął zamierzony cel. Jest gownoburza, bo „Niemce oszukujo”. Jednak to nic innego, jak triumf chłopskiego rozumu.

Ten „nowoczesny” wałek jest z silnika sprzed 10 lat około, więc żadna nowość. A te wspaniałe pancerne wałki 1.9 TDI wycierały się przy 300-400 tys. km regularnie. Miliona nie zrobią.

Wałek „cienki” jest dlatego cienki, że ma zupełnie inne popychacze zaworowe niż 1.9. Widać na załączonych obrazkach. Te „cienkie” dźwigienki stosowane są przez Mercedesa i BMW, ale też przez VW w silnikach 2.0 TDI, które kręcą po 500 tys. km i więcej.

Dodatkowo chłop pomylił „osiowanie” z pierścieniem oporowym, którym ma spowodować, żeby wałek się nie suwał lewo-prawo. Osiowanie odbywa się na wszystkich krzywkach.

Ogólnie, straszny bullshit ten „vlog”, ale grunt, że zasięgi są, c’nie?

2cd3753c-5a5c-4c0b-b436-832d741ec4eb
3e86af81-64f0-4506-ab84-3b67310a9b24

Zaloguj się aby komentować

madhouze

@Chunx po raz pierwszy?

nikt_pan

U mnie też już się powoli zbliża na 1.6 hdi

Michumi

@Chunx tata miał forda mondeo z przebiegiem ponad 1 mln km. Miał go jakieś 17 lat

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

Sweet_acc_pr0sa

@SuperSzturmowiec najlepsza, jest chlop co lata tym na daily od 93 roku 250k na⁎⁎⁎⁎ni, nigdy sie nie zepsula xD tylko wymienia eksploatacyjne

MICK3Y

@SuperSzturmowiec 2 na OtoMoto w tym kolorze 450k PLN. Masakra już wolę coś nowego w tej cenie

Zaloguj się aby komentować

Tomeczki mordeczki, pijcie że mną Miłosław bezalkocholowa IPA, bo będziemy docierać.

Jednak jeszcze coś mnie w życiu potrafi cieszyć

#motocykle #chwalesie

5041250a-d4f5-4f26-9038-062c7d314ee9
WysokiTrzmiel

Super, oby służył przez milion kilometrów

Aktualnie przymierzam się do Himka lub tego właśnie skurczybyka.

AndrzejZupa

Sam się do tego przymierzam, za⁎⁎⁎⁎sty sprzęt!

loczek

O chłopie choruje na ten motocykl. Przepiękny, motor też całkiem całkiem😁

Zaloguj się aby komentować

Zielczan

@Ciuplowski Volvo to ta renomę bezpieczeństwa miało prawdziwa kilka lat temu, teraz już bym nie szafował tym okresleniem

Kronos

Od kiedy Chińczycy ich kupili to jest zjazd jakościowy, jeździłem S60 i V90 ale w tym ostatnim miałem nieusuwalną usterkę systemu BLIS a potem zrobili kaganiec na 180 km/h i zaczęli sprzedawać tylko hybrydy i elektryki więc przesiadłem się na Skodę i jestem zadowolony.

Pieszczoszek

Ogólnie to problem, który zaczyna pojawiać się w niektórych hybrydach. Jacek Balkan pokazał podobny przypadek chyba w VAG

Zaloguj się aby komentować

Hej, jako że seria #codziennawloszczyzna trochę się wypaliła postanowiłem włożyć minimalnie więcej wysiłki w to co wrzucam i czasem napisać jakiś moto news.

Zacznę od marki dość nieistotnej dla naszego rynku, niemniej pokazującej w którą stronę idzie luksusowa część koncernu VAG, czyli Bentley.

Bentley zobaczył co robi Jaguar i postanowił pokazać bardziej stonowaną interpretację.

Nowe logo wygląda bardzo schludnie i już nawet nie pamiętam jak wygląda stare więc jest chyba ok.

Koncept EXP 15 to nieco inna historia. Bentley obiecuje "holistyczne doświadczenie, które łączy świat cyfrowy i fizyczny" a tak naprawdę dostajemy sporo światełek, ekran na całą deskę i spanko dla pieska na miejscu pasażera.

To trzeci - po nowej 7 i Type 00 - samochód, który wygląda jakby powstał w głowie Bruce'a Timma i chyba niestety najbardziej azjatycko wyglądająca interpretacja. Myślę że największym problemem jest grill, który pasuje bardziej do Hongqi czy jakiegoś innego Yangwang..

Pozostaje nam czekać na premierę wersji cywilnej.


tag do blokowania: #radimotonews


#motoryzacja #samochody

fa7276de-09de-42ca-b5c7-99940cac12ad
0468db66-1777-43da-90db-5a3d2c2f90bd
c499fb84-2492-4832-a9d9-93732e19061c
e984cd6f-2e11-4839-99a2-583093d4cc0a
56f2186d-0296-4488-8527-8108458b3f70
radidadi userbar
LeniwaPanda

@radidadi

tag do obserwowania: #radimotonews

poprawiłem

Zaloguj się aby komentować

#tvnturbo

#motoryzacja

#dziennikarstwo


2025 rok znany "dziennikarz motoryzacyjny" będzie mógł zaliczyć do udanych. Wcześniej zarzuty w związku z aferą Buddy, teraz oskarżenie o gwałt a dopiero lipiec.

94527e4b-98c1-4ec2-8a90-65a0a0e7b445
Yes_Man

@Heterodyna ustalą kwotę zadośćuczynienia i wszystko się rozejdzie po kościach

Zaloguj się aby komentować

RogerThat

Kierownica tylko okrągła, bo lubię minimalizować ruch ręki podczas prowadzenia, więc żeby nie uciekała nagle.

Ten_koles_od_bialego_psa

@jajkosadzone spoko auto miałem na testy, wykonanie bdb. Drażni interfejs ekranów bo jest nieintuicyjny UX. Ale można się przyzwyczaić

30ohm

@jajkosadzone tragiczny pianoblack na desce, multimedia ciężkie w obsłudze, poza tym ok

Zaloguj się aby komentować

cebulaZrosolu

@Chunx też miałem być i startować clijuwą, ale, że nie lubię sprawiać ludziom przykrości, a wiadomo że by ze mną przegrali, to zrezygnowałem

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

SuperSzturmowiec

chyba nie do spotkania na ulicy

macgajster

ta stylówa se ne vrati, niesztety :<

Zaloguj się aby komentować

Niedawno kupiłem dość fajną scierę do osuszania samochodu, po myciu. No kurde... Małe to, ale grube, takie fajne pluszowe w dotyku. Ciągnie wodę, jak po*ebane. Dzisiaj sobie po prostu opłukałem wodą samochód. Kilka dni wcześnie pociągnięty był jakimiś woskami lub innymi środkami hydrofobowymi, więc woda zbierała się po prostu w krople. Nadmiar ściągnąłem ściągaczką, a resztę wykończyłem taka szmatą. No powiem Wam, że sam byłem w szoku, jakie to chłonne jest. Smug nie ma. Fakt, dwa razy wycisnąłem, tak z pasją, ale mimo wszystko zbierała wodę dalej. Jakby ktoś był zainterere, to z mojej strony mogę bardzo polecić.

#motoryzacja #autopucownictwo

https://www.action.com/pl-pl/p/3008282/scierka-do-polerowania-lub-osuszania-c-c/

01cbd979-ab6e-4211-b378-d21d8e3b782a
ColonelWalterKurtz

Powiem szczerze - szacunek, że chce Ci się auto osuszać po myciu. Jakoś mój mózg tego nie pojmuje że można się tak autem przejmować żeby je nawet wycierać.

Giban

 Małe to, ale grube, takie fajne pluszowe w dotyku.

Skąd znasz moją byłą?

Justyna712

Dziękuję za polecajkę. Skorzystam przy najbliższej okazji.

Zaloguj się aby komentować

#heheszki #rower #motoryzacja

Wczoraj zrobiłem jedną z najgłupszych i najbardziej po⁎⁎⁎⁎nych rzeczy jaką zrobiłem w tym roku, mianowicie przyholowałem samochód rowerem xD

Cały czas ściągało mnie na lewą stronę i największy problem to było ruszenie z miejsca, potem jakoś szło. Nawet mimo, iż duottsem to holowałem to kolana bolą do tej pory. Jakim cudem silnik się nie spalił? Nie wiem xD

Linka przywiązana do siodełka a i tak cały czas mnie podnosiło do góry.


Mimo wszystko, wzrok ludzi bezcenny xD

Kaligula_Minus

Może Modzelewski to pokaże u siebie jak mężczyzna, nazwijmy go Wojtek holuje Clio rowerem xD

JanPapiez2

Będę teraz obserwował profil „bandyci drogowi” xD

Eliasz_Oderman

@Okrupnik dobra reklama roweru. Jaki model wariacie?

Zaloguj się aby komentować

W 1936 roku bracia František i Mojmír Stránscy, prowadzący warsztat rowerowy, postanowili zbudować tani, trójkołowy samochód dla osób z niepełnosprawnościami, inspirowany brytyjskimi pojazdami Morgan. Ich pierwszy prototyp z 1943 roku nazwano „Oskar” – od czeskiego wyrażenia kára na ose („wózek na osi”) – i wykonano go z części rowerowych oraz motocyklowych. Konstrukcja opierała się na stalowej ramie z poszyciem z duralu.

Po wojnie, gdy przemysł motoryzacyjny Czechosłowacji nie nadążał za popytem, bracia rozpoczęli niewielką produkcję swoich pojazdów, tym razem z karoserią pokrytą skóropodobnym materiałem. Cena Oskara wynosiła około jednej czwartej wartości zwykłego samochodu, co czyniło go niezwykle atrakcyjnym – także poza jego pierwotną grupą docelową.

W 1950 roku warsztat został znacjonalizowany i podporządkowany firmie Velo w Hradcu Králové, później przemianowanej na Velorex i przeniesionej do nowego zakładu w Solnicy. W 1954 roku František zginął podczas testu prototypu, a Mojmír został zwolniony z pracy za odmowę wstąpienia do partii komunistycznej. Mimo to produkcja rozwijała się – w najlepszym okresie powstawało 120 pojazdów miesięcznie.

Największym sukcesem okazał się model Velorex 16/350 z silnikiem Jawa 350 – wyprodukowano 12 tysięcy egzemplarzy. W sumie, między 1950 a 1971 rokiem powstało około 15 300 trójkołowych Velorexów (modele 16/175, 16/250, 16/350) oraz 1380 czterokołowych (model 435-0), które nie zdobyły większego uznania. Pojazdy wyróżniały się lekką konstrukcją, niskim zużyciem paliwa, silnikami motocyklowymi (Jawa lub ČZ) i prędkością do 85 km/h. Karoseria była przymocowana do ramy na zatrzaski, a masa rzadko przekraczała 300 kg. Jeszcze do końca lat 90. do prowadzenia Velorexa wystarczało prawo jazdy kategorii A (na motocykl).

Velorexy były również eksportowane – trafiały m.in. do Polski, NRD, Bułgarii, a nawet do Azji, USA i Australii. W Czechach zyskały status pojazdu kultowego. Do dziś organizowane są zloty właścicieli (największy odbywa się w Boskovicach), działają kluby miłośników, a same pojazdy pojawiły się w filmach i serialach – m.in. Vrchní, prchni! z Josefem Abrhámem oraz Dobrá voda z Jiřiną Bohdalovą. Co ciekawe, w 1996 roku aż 62,5% wyprodukowanych trójkołowców nadal było zarejestrowanych.

Wielu właścicieli modyfikowało swoje egzemplarze – niektóre otrzymały karoserię z laminatu lub blachy, co z jednej strony obniżało ich autentyczność, z drugiej – czyniło je unikatami. Najbardziej znaną przeróbką był projekt Hoba, stworzony przez Františka Honca – Velorex z laminatowym nadwoziem w stylu mikrosamochodu.

W latach 70. i 80. Velorex produkował również boczne wózki do motocykli (modele 560, 562, 710), współpracując z firmą Jawa. Łącznie powstało ich niemal 300 tysięcy. Po upadku komunizmu spółdzielnia Velorex została rozwiązana, ale produkcja wózków została wznowiona przez prywatną firmę Velorexport.

W 2010 roku zapowiedziano projekt nowoczesnego trójkołowego sportowego auta o nazwie Velor-X-Trike, jednak nie ma on nic wspólnego z oryginalnymi projektami braci Stránskich.

Velorex dorobił się wielu prześmiewczych przydomków – hadraplán, pytel na mrzáky, splašené trubky czy uciekający namiot – ale dziś uchodzi za symbol czeskiej inwencji i epoki niedoboru, z nostalgią wspominany i wciąż obecny na drogach.

#ciekawostki #motoryzacja #carboners

780dd67d-7eb5-4c67-a6f9-242e8f58dac5
trixx.420

o, akurat dzisiaj widziałem na żywo na zlocie w Ładnej k.Tarnowa

0572cbbf-83e5-48c0-b764-243522fbd6b1
cb2fa5be-9624-4772-b226-27a2fac4226a
rain

@trixx.420 super To polski egzemplarz? Nie widać niestety tablicy rejestracyjnej.

trixx.420

@rain rejestracje ma naszą :)

dd1c7597-62e0-41c5-9707-07e5b8982061

Zaloguj się aby komentować

"Bestia"


Początki tego projektu sięgają lat 70., kiedy to brytyjski inżynier John Dodd postanowił wsadzić do seryjnego auta 27‑litrowy silnik V12 Rolls‑Royce–Merlin, znany z samolotów Spitfire i Hurricane, tworząc maszynę nazwaną po prostu „The Beast”. Ten kolos o mocy szacowanej na 750–950 KM i momentem prawie 1030Nm był przez dekady najsilniejszym autem drogowym świata. Dodd oparł zabudowę na ramie z lat 60., dodał automatyczną skrzynię GM TH400 z autorskim konwerterem momentu – i voilà, powstała bestia, która budziła respekt i kontrowersje.

Pierwszy prototyp spłonął po prezentacji królowi Szwecji, więc twórca odbudował auto z nowym silnikiem Merlin Mk35 z bombardiera, wyposażył je w dragsterską karoserię typu shooting‑brake, z atrapą Rolls‑Royce’a i słynną statuą Spirit of Ecstasy – aż do momentu, gdy firma pozwała go za naruszenie praw do znaków towarowych. Dodd przegrał proces, zdemontował oznaczenia i… zakasał rękawy dalej.

Beast mierzy ~5,8 m, waży ~2 tony, pali ok. 1.2l paliwa na kilometr i potrafi osiągnąć prędkość rzędu 300 km/h – choć część mówi o ~420 km/h. Bez wspomagania kierownicy, bez luksusów – tylko siła, metal i hart ducha.

Auto było jeżdżące do końca życia twórcy – Dodd przeprowadził się do Hiszpanii, a Beast towarzyszył mu na zlotach i imprezach motoryzacyjnych aż do jego śmierci w grudniu 2022 roku . W 2023 rodzina wystawiła maszynę na aukcji – i choć zmienił właściciela za cenę ponad 350 000 PLN legenda Beast’a wciąż żyje.


#motoryzacja #samochody #carboners

449f6445-3d90-4118-8852-98526a26afcd
Mr.Mars

@4pietrowydrapaczchmur Spalanie w normie, 1.2 l/km.

ciksters

Rodzinny sportowy dragster kombi

Zaloguj się aby komentować

Okrupnik

@Half_NEET_Half_Amazing czyżby haubstrasse auf ddr?

Zaloguj się aby komentować

Sweet_acc_pr0sa

@bucz jade tam jutro z wwa, BEDZIE TANKOWANE DO PELNA

Yes_Man

@bucz najsssssssss

Tydzień temu tankowałem po 2,69 na S7 w okolicach Radomia

jedzczarnekoty

@bucz bo Kraków jest tańszy od Rzeszowa, właśnie jestem na weekendzie i się zalałem pod korek w Auchan.

Zaloguj się aby komentować

FoxtrotLima

@Piciu713 nie znałem tej serii wyścigowej, ale właśnie znalazłem zespół, któremu zamierzam wiernie kibicować.

Ollie's Garage i ich Dacia Logan #300. Kozaki.

Piciu713

@FoxtrotLima Niestety, Dacia właśnie oberwała od Astona ( ͠° ͟ʖ ͡°)

FoxtrotLima

@Piciu713 wiem, widziałem na żywo. Niestety. C'est la vie :(

Zaloguj się aby komentować