Zdjęcie w tle
profil_e

profil_e

Koneser
  • 27wpisy
  • 206komentarzy

Chciałbym obalić pewien mit dotyczący cen lotów, który mówi "nie sprawdzaj cen bo ci podrożą". Często monitoruję konkretne loty wyszukując z tego samego konta i przez wiele dni dostaję ten sam zbiór odpowiedzi. Zbiór? Tak, bo cena często zależy od dnia tygodnia (weekend drożej, środa taniej, ale nie zawsze). Oprócz tego "tylko 1 miejsce w tej cenie" to często prawda - próbowałem w takiej sytuacji kupić 2 na raz z innych komputerów i drugi użytkownik dostał błąd i podwyżkę. Różną sezonowość i wyprzedanie konkretnych dni widać, ale nigdy nie zauważyłem podrożenia przez wielokrotne wyszukiwanie, a nawet zdażyło się taniej (bo np. dzień tygodnia).

No i miałem ziomków w liniach lotniczych. Ich full time pracą było ustalenie cen na kierunkach. Ale to w dużej "tradycyjnej" linii, tanie na pewno mają więcej automatyki.

#podroze

profil_e

@wonsz bezpośrednio na stronach tanich linii. Tam raczej do momentu kliknięcia zapłać nie ma nic na pewno 😁

wonsz

@profil_e udawaliśmy użytkownika tam gdzie nie było formalnego dostępu, więc tak, zanim zapłaciłeś też

profil_e

@wonsz czy można było zaobserwować wzrost cen po samym wyszukiwaniu kierunku, czy po akcji rezerwacji?

Zaloguj się aby komentować

Wiadomo, że tu sami eksperci w temacie, więc pytanie egzystencjalne: jaki kupić kibel (zestaw podtynkowy) i dlaczego? Od jednego producenta rozpiętość potrafi być 1000zł, na zdjęciach wszystko podobne, jebla idzie dostać. Jak się testuje ergonomię przed zakupem? xd

#remontujzhejto

408d778c-f693-406b-ad1f-66520c6fa2b2
NatenczasWojski

@profil_e czy już ktoś pisał że musisz w wybranym modelu zostawić klocka w sklepie?

AdelbertVonBimberstein

@NatenczasWojski nie musisz ale jest to w dobrym guście.

emdet

@profil_e kibel - wygodny. Jest problem mały, bo nigdzie nie można na nich siadać ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ja lubię szerokie i półkoliste. Brak rantu/kołnierza pomaga w czyszczeniu, choć imo nieco gorzej spłukuje niż klasyczne.

Stelaż - liczy się głębokość z takich ważnych rzeczy, no i żeby przyciski nie były za drogie bo niektóre firmy to pojebało. Ja brałem m.in. Tece.

ColonelWalterKurtz

Jak kupowałem ceramikę to powiedziałem aby dobrali mi jakiś stelaż. Nie wnikałem w szczegóły bo można zwariować z tym.

Zaloguj się aby komentować

InPost chyba zalicza jakiś cykl marketera, ze znośnej komunikacji, naśladowanej czasem przez inne firmy doszli do kolejnej totalnie bezużytecznych funkcji. Można zbierać ich shitcoina za odbieranie i nadawanie paczek - to jeszcze ok jako program lojalnościowy bo są zniżki na ich usługi. Ale teraz proponują, żeby ustawić awatar, który kosztuje 20 shitcoinów. Ktoś wyjaśni po co? Żeby maszyna się uśmiechnęła jak będę odbierał paczkę? Przecież te banery tylko zaśmiecają apkę, która na służyć do jednej, jedynej rzeczy...

#wspolczesnymarketing

2902c34d-e3a8-426d-94aa-9f682222d749
jonas

Niejedno oprogramowanie przechodziło taki sam cykl - od wykonywania jednej rzeczy/funkcji przez kolejne średnioprzydatne ficzery aż do otłuszczenie kompletnie zbędnym ociężałym badziewiem, które tylko pożera zasoby i nie robi nic użytecznego. Tak było z Adobe Readerem, Nero, Winampem, klientem GaduGadu i innymi takimi, o których pamiętają tylko geriatrycy w okolicach czterdziestki. Dlaczego miałoby to ominąć apkę do obsługi paczkomatów?

Zaloguj się aby komentować

Jakieś pomysły czym usunąć farbę anty-graffiti w mieszkaniu, tak żeby nie zniszczyć ściany? Nieużywana powłoka do pisania markerem.

#remontujzhejto

ciszej

@profil_e na infrastrukturze robi się to bardzo gorąca wodą w myjce z dużym ciśnieniem, ale to raczej nie pomoże - chyba że spróbujesz bardzo gorącej wody i szorowania? Jakiej to marki?

dez_

@ciszej ale on chce usunąć farbę, a nie grafitti :)

ciszej

@dez_ powłoki też tak schodzą zorientowaliśmy się jak ekipa rozwaliła robotę poprzedników bo ktoś posprayował przed odbiorem, za ciepło i za mocno wyczyścili no i zeszło wszystko. A powłoka nie była tracona tylko przewidziana na 100 cykli a to było czyszczenie nr 1 xd

profil_e

@Half_NEET_Half_Amazing fajnie jakby udało się chemiczne, bo nie mam sprzętu...

pigoku

@profil_e może po prostu zamaluj? Miałem kiedyś u klienta kwadrat z farby tablicowej na ścianie, malowałem ze 4 razy ten kawałek po porządnym zagruntowaniu i nie został żaden ślad po niej.

mortt

@pigoku pytanie czy nie zejdzie po czasie

Zaloguj się aby komentować

Pytanie do jeżdżących hybrydą. Miałem nowego Citroena C5 z wypożyczalni i trochę dziwne było jak agresywnie zwalniał po odpuszczeniu gazu, gdy wchodził na tryb charge. W zwykłym VW z automatem, szczególnie na wysokim biegu, auto bez gazu dryfuje, dość delikatnie zwalnia a z górki nawet przyspiesza. Citroen wymagał ciągłego trzymania lekko gazu, bo inaczej w chwilę tracił 10-15 kmph na liczniku, również ze stromej góry. Czy to typowe w hybrydach, a może jakieś ustawienie albo cecha tego modelu?

#samochody

Stashqo

@profil_e w skrócie tak, to normalne. Jednak każdy samochod z odzyskiwaniem energii hamowania działa nieco inaczej. W zależności od ustawień i tego czy silnik elektryczny ma sprzężony z mechanicznym układem napędowym czy osobno, odzyskiwanie energii będzie włączać się automatycznie przy puszczeniu pedału gazu lub dopiero po naciśnięciu hamulca.


Idealną sytuacją jest oczywiście one pedal driving, ale takie rzeczy to dopiero w full elektrykach.

Tak ogólnie to warto zawsze pogmerać w ustawieniach samochodu i skonfigurować ukł. hybrydowy pod swoje preferencje.

profil_e

Dzięki. Ciekawe jak to średnio wpływa na spalanie u kogoś, kto ma wyczucie ile wcześniej odpuścić gaz, żeby poruszać się płynnie. Pewnie "to zależy". Na pierwszy raz było to dość denerwujące, ten delikatny gaz, żeby utrzymać prędkość. No i spalanie tej hybrydy też nie było szałowe, pewnie w korkach by było inaczej

Odczuwam_Dysonans

@profil_e tak działa odzysk energii, wymusza trochę inne operowanie autem. W Teslach musieli w którymś momencie zrobić update, bo hamulce rdzewiały a zaciski się zastawały, bo mało kto musiał mocniej hamować jak się nauczył że auto samo to robi, zrobili chyba jakąś funkcję że fura sama "przeciera" tarcze od czasu do czasu.

Hybryda tak, jeżdżąc jak zwykłą spalinówką i nie w mieście nie pali wcale mało. Za to ziomkowi co dorabia na Corolli na Uberze potrafi spalić ~5L LPG w korkach w Krakowie. Jak pojechał w trasę do Warszawy to wyszło ponad 10 jadąc raczej spokojnie.

Zaloguj się aby komentować

badfunkydog

@profil_e Zgadza się dla Polskich klientów i Polskich oddziałów dużych korporacji, gdzie podpisuje się umowę przez pośrednika. Oferty dla klientów zagranicznych (remote, hybrid) w miare świeżych technologiach i na poziomie seniorskim wciąż wychodzą na poziomie około 90-120k USD / rok.


Jak dla mnie raport jest trochę przekłamany i robiony właśnie pod wspomniane firmy outsourcingowe, które wciąż próbują naganiać leszczy na karty multisport w zamian za 15% prowizji z kontraktu

profil_e

@badfunkydog 90k USD jest realne w polskim SH, oczywiście nie dla każdego. Co tylko pokazuje, ile więcej można by dostać pracując bezpośrednio... Raport nie pokazuje ile zarabiają Polacy, tylko ile oferują firmy ogłaszając się w Polsce - i tu widzę liczby trafne, przynajmniej w obszarze, który znam.

badfunkydog

@profil_e Z doświadczenia wiem, że warto pytać pośredników o to jaką mają prowizje. Niektóre są bardzo transparentne (jak np. 7N, czy eWork), a inne zasłaniają się lojalkami - te polecam unikać. Mało kto o tym wie, ale niektóre agencje rekrutacyjne biorą nawet więcej niż 30% pensji programisty każdego miesiąca.


Chętnie zobaczyłbym taki raport ale nie z danymi od programistów, a od agencji rekrutacyjnych i pracodawców - wtedy mielibyśmy pełny obraz tego ile warta jest jedna godzina robocza programisty w Polsce, niezależnie od tego czy jest to roboczogodzina biura typu Software House, czy body leasing z agencji.

Zaloguj się aby komentować

Poprzednia