Zdjęcie w tle
Gagger

Gagger

Sum
  • 131wpisy
  • 184komentarzy

Cała noc optymalizowania gry, tylko po to, żeby zejść z 8.33GB RAM na 5.90GB

Oraz zejść z rozmiarem gry z 3GB na okolice 2.5GB ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Dodatkowo udało się uciąć kilka procent na zużyciu CPU, bo GPU praktycznie się tutaj nudzi ¯\(ツ)/¯


Czuję się zadowolony z optymalizacji, kilka długich godzin grzebania i zmiany kodu, ale podoba mi się ten efekt.

Dopełniam coś, czego nie robi prawie nikt, czyli dbanie o słaby segment sprzętu

#chwalesie #programowanie #gry

3584e6cf-02f2-4584-b49c-07fcabd2bd29
Eruanno

6GB RAM do platformówki 2D xD fajnie się bawisz się w optymalizację ale wyczuwam trolling

sierzant_armii_12_malp

@Gagger Czy ty chcesz mi wmówić, że ta gra ze screenshotu zżera prawie 6 GB RAM? Sorry, ale jeśli tak, to straszne gówno odwaliłeś.

Zaloguj się aby komentować

xepo

@Gagger Trochę za głośne dźwięki skakania i zbierania gemów w stosunku do muzyki w tle

na_marginesie

Niektóre napisy znikały za szybko, przez co nie można było doczytać do końca. Poza tym trochę monotonnie, mogłeś zaprezentować różne lokacje, żeby było przyjaźnie dla oka

hellgihad

@Gagger Słyszałeś o platformie https://itch.io/? Sporo indie gierek tam zaczynało przed wjazdem na Steama bo mają o wiele lepsze warunki do publikacji i nie koszą od razu prowizji - ostatnio mi to ktoś nawinął, może się przyda?

Zaloguj się aby komentować

Nocne pracowanie ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Elegancko dodałem światła do gry, zaprogramowałem efekt latarni czyli migającego światła losowo

Do tego lawa i kwas mają własne poświaty światła, które płynnie zmienia natężenie


Dodałem kilka pułapek i ozdób na poziomy.

Już nie wygląda to tak płasko, drewnianie i nijako, gra nabiera ładnej głębi i ładnego wyglądu


Chop popracował to może iść spać już


#indiegamedev #nocnazmiana #chwalesie

98725587-ee05-49a3-a34b-86fb7081c791
potato_fairy

@Gagger Ładne, jaki silnik wariacie?

Zaloguj się aby komentować

Kolejna aktualizacja z mojej gry.

Tym razem aktualizacja artystyczna związana z modelowaniem poziomów.


Pojawiło się wiele nowych szczegółów na poziomach, które nie wyglądają teraz pusto.

Miasto początkowe także zyskało "życie" i według mnie wygląda o wiele lepiej niż ta pustka z poprzednich odsłon ( ͡° ͜ʖ ͡°)


https://youtu.be/jPwcJYDdiic


Poprzednia wersja, gdzie widać przeskok wizualny


https://youtu.be/V89Ixb-8Nug


#gry #steam #tworczoscwlasna #walteradventure #indiegamedev

Fly_agaric

Te 'gemy' mnie odrzucają. Nie wiem, jak to lepiej przedstawić: kosztowności, albo - najlepiej chyba - 'klejnoty'. No, ale nie 'gemy' pliz!

Zaloguj się aby komentować

hellgihad

@Gagger Hm, to opóźnienie miedzy trafieniem a zgonem trochę mnie zmyliło na początku bo myślałem że po dwa hity zaliczasz ale nie widziałem nigdzie drugiego Nie powinno to być bardziej "instant"?

Zaloguj się aby komentować

Po ostatniej wrzucie, wziąłem sobie trochę rad do serca i poprawiłem trochę błędów.

Ogólnie gra przyjęła się bardzo dobrze, dostałem wiele wiadomości prywatnych.

Wiele z nich zawierało wskazówki, inne pochwały a jeszcze inne pytania.


Gra zyskała na klimacie oraz treści.

Co zostało poprawione?


  • Level design, poziomy są bardziej "wypchane" nie ma pustych ścieżek, gdzie po prostu idziemy

  • Poziom trudności, został poprawiony, w jednym miejscu obniżony, bo ciężko było wykonać akcje, a w innym utrudniony

  • Rozjeżdżający się dźwięk czy animacje, proste błędy, już wszystko działa poprawnie

  • Aktualnie kamera na starcie poziomu "jedzie" pokazać gdzie leży klucz

  • Dodatkowo po podniesieniu klucza, kamera jedzie pokazać gdzie są drzwi na następny poziom

  • Poprawiono także sam kod gry, który zjada mniej pamięci, więc gra pójdzie znowu na starszym sprzęcie


No i wprowadziłem poprawki w fabule, bo jakaś jest ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A poniżej krótki filmik z najnowszej wersji, jest tam tylko pierwszy poziom, ale pokazuje jak dużo się zmieniło


https://youtu.be/V89Ixb-8Nug


#chwalesie #walteradventure #gry #pcmasterrace #programowanie #steam

koszotorobur

@Gagger - trudno jest dowieźć projekt i później go rozwijać - więc za samo to szacunek.

A jakich bonusów można się spodziewać dla hejtowiczów?

Catharsis

@Gagger No lepiej to wygląda niż jak kiedyś dawno temu oglądałem tutaj gameplay z tego. Pamiętam, że chyba nawet ci pisałem, że irytowało mnie jak ta kamera latała podczas skoków i faktycznie chyba poprawiłeś to bo już nie widzę niczego takiego.


Jeszcze takie pytanie, bo widzę, że na video we wszelkich menu poruszasz się myszką, nie da się sterować strzałkami czy wsad tak aby nie odrywać rąk od klawiatury?


No i czy gra wgl obsługuje sterowanie padem bo to w sumie też ważny aspekt w platformówkach. No i ułatwi granie ludziom na różnych przenośnych konsolkach typu Steam Deck itp.

Zaloguj się aby komentować

Drodzy Hejtowi użytkownicy

Chciałbym się ponownie podzielić z wami moim demo mojej gierki, jeszcze zanim będzie ogólnodostępne na steam.


Jest to zaktualizowana wersja o wiele nowych mechanik i rzeczy w samej grze, oraz z poprawionym systemem i optymalizacją


Link do demo: 

https://drive.google.com/file/d/1VAg6PgDr3Vn0l3AyepJg1QGK9q1F7HkQ/view?usp=sharing


Link do VirusTotal jak ktoś potrzebuje: 

https://www.virustotal.com/gui/file/0245de0c68dafd83cde92b128af273c2622bbe6d006c229844de9f4238faf869?nocache=1


Gra w stylu 2D z elementami ulepszania postaci oraz kupowaniem umiejętności.


Aktualnie możliwe jest kupienie jednej z trzech umiejętności 

FireBall | Dash | Shield 


Dodatkowo każda z skórek postaci, a jest ich 3 + główna postać 

Posiada unikalne umiejętności.


W sklepie znajdzie się także ulepszanie postaci, podnosząc limit na maksymalne życia oraz zmniejszając cooldown umiejętności.


O co chodzi w grze?

Prosta fabuła i skomplikowane poziomy, które wymagają myślenia i zwinności. 


Fabularnie jesteśmy tytułowym Walterem, jednym z naszej wioski (która liczy aż 4 członków) do odzyskania kamienia teleportacji, aby nasza wioska nie umarła z głodu bo bez niego nie mogą handlować (poruszać się po świecie) 


Poziomy zbudowane są w przeróżny sposób, raz musimy przebiec prosty odcinek, a raz musimy patrzeć pod nogi, żeby nie nadepnąć na pułapki porozstawiane przez wrogie jednostki przeciwnika.


Na każdym poziomie znajdziemy owoce.

Jest to waluta w grze, za którą kupimy dosłownie wszystko.


Nie ma tutaj płatnych skórek do konia za 2.99$ 

Wszystko co jest, jest do odblokowania w grze.


Domyślnie gra posiadać będzie około 40-60 poziomów (aktualnie w DEMO jest ich 6) 

Gdzie co kilka bądź kilkanaście poziomów będzie nowy etap.

Czyli przechodzenie z kanałów do zamku, lasu, pustyni etc.


W grze możecie znaleźć coś niedokończonego, ponieważ programuję to sam, czasami czegoś nie dopatrzę, przeoczę.

Więc z racji, że jest to DEMO, dodajcie sobie troszkę więcej cierpliwości jakby się coś odwaliło.


#pcmasterrace #indiegamedev #gry #steam #programowanie #tworczoscwlasna

6ce42315-00bf-4685-96b5-1e6fe4a0fbe7
koszotorobur

@Gagger


  1. Fajnie, że robisz grę

  2. Wrzucasz wpis w nocy gdzie go mało kto zobaczy

  3. Wpis nie ma linka do filmiku z gameplayem czy nawet przyciągającego oko GIFa

  4. Nie wspominasz o unikalnych bonusach dla użytkowników Hejto

  5. Czy Unity nie pozwala na eksport gry do wersji Webowej?

Zaloguj się aby komentować

Hejtowcy, chciałbym się wam czymś pochwalić. 


Od jakiegoś czasu tworzę sobie grę na komputery 


Gra nosi tytuł: Walter Adventure

Jest to platformówka w stylu retro z pikselową grafiką i 8bitowymi dźwiękami.


Poniżej krótki filmik z gry, póki co bez komentarza mojego i gadania z wyjaśnianiem, ale nagrywa się coś lepszego. 


Pod filmem jest opis "fabuły" i minimalne wyjaśnienia o niej.


https://youtube.com/watch?v=tEiEO9Qcers


W grze wcielamy się w Waltera, mieszkańca wioski, która stanęła w obliczu poważnego problemu.

Złodzieje ukradli magiczny kamień zasilający portal teleportacyjny kluczowy dla handlu i podróży mieszkańców.

Bez niego wioska jest skazana na izolację.


Walter zostaje wybrany, by wyruszyć na niebezpieczną misję odzyskania kamienia.

Czeka go przemierzanie różnorodnych poziomów, walka z potworami i zmierzenie się z potężnymi Bossami.


Podczas gry gracz napotka wiele wyzwań. Na każdym poziomie pojawiają się różne rodzaje wrogów: chodzący, strzelający, latający, a także ci uśpieni, którzy aktywują się, gdy zbliżymy się zbyt blisko.


Walter, uzbrojony jedynie w swoje nogi, będzie musiał pokonać te przeszkody i przeżyć.


Życia zdobywać można na wybranych poziomach, ale aby gra nie była zbyt łatwa, ich początkowy limit wynosi dwa.


Odblokowanie większej liczby żyć stanie się możliwe w specjalnych miejscach, takich jak przyjazne wioski czy sprzedawcy w dungeonach.


Jeśli gracz straci ostatnie życie, zostanie cofnięty do ostatniego zapisanego Checkpointa.

Przykładowo, jeśli zapis był na poziomie 10, a gracz zginie na poziomie 13, rozgrywkę będzie musiał rozpocząć od poziomu 10.

Gra domyślnie pojawi się na steam'ie, za kwotę około 10$ (czy nawet 5$ zależnie od kursu) tak aby była bliżej 35-40zł

Z wymagań systemowych to jedynie co, to trzeba posiadać klawiaturę i mysz z działającym PC.

Gra będzie także na telefony, więc nie ma dużych czy nawet średnich wymagań systemowych.


#pcmasterrace #gry #indiegamedev #walteradventure #tworczoscwlasna

Kronos

Fajne nawet, zagrałbym.

2 uwagi: poziomy są moim zdaniem zbyt liniowe, korytarze powinny się bardziej rozgałęziać, łączyć, jakieś klucze, zamknięte drzwi tak żeby trzeba się było wracać, to wydłuży też czas rozgrywki.

I w 3:55 sprajty owoców coś się rozjechały

kodyak

Daj znać jak coś sprzedaz. Wydaje mi się że generalnie rynek jest zawalony indyczkami ale ciekawe czy coś z tego wyjdzie

Zaloguj się aby komentować

Robię sobie menu w gierce i przyszła pora na zrobienie ekranu końcowego / "Credtis"

No to zrobiłem, mam nadzieję, że nie zapomniałem o nikim ważnym ( ͡° ͜ʖ ͡°)


#nocnazmiana #programowanie #gamedev #indiegamedev #walteradventure #pcmasterrace #heheszki

67cf3b9d-3160-4e87-9a59-5f564e542db8
ErwinoRommelo

Ten gagger troche sus, pewnie sie przespal z szefostwem zeby dostac taka posadke

wombatDaiquiri

@Gagger nepotyzm, kolesiostwo, a pewnie również mobbing i wykorzystywanie seksualne pracowników. Nie wiem czy mogę wspierać takie studio ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zaloguj się aby komentować

W końcu skończyłem to tak jak chciałem, wszystko działa poprawnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■ 

Jeszcze zostało mi wymyślenie jakie obrazki albo co wrzucić jako zdjęcia dla ulepszeń do życia i obniżenia cooldownu umiejętności 


Ale sam system działa bez zarzutu, wszystko się odświeża, wszystko da się kupić i ma realny wpływ na grę ( ͡° ͜ʖ ͡°) 

Chyba dodam jeszcze jedną umiejętność, ale muszę przemyśleć jaką, żeby miało to sens i nie niszczyło gry, zmniejszanie cooldownu zajęło mi prawie 2tyg, żeby to wymyślić i dodać poprawnie ( ͡° ʖ̯ ͡°)


Najcięższe w tym tworzeniu nie jest programowanie, tylko wymyślanie tego, żeby to miało sens i nie było gówniane.

https://streamable.com/es5w01

#walteradventure


! #pcmasterrace #gry #steam #chwalesie #indiegamedev #programowanie

kodyak

Tak się zastanawiam. Czy te image niesa to jakieś standardowe animacje z unreala?

Zaloguj się aby komentować

#nocna a chłop se siedzi i w GIMP'ie tworzy tła dla okienek w swojej grze.


Ale udało się i stworzyłem nowe menu w swojej gierce (。◕‿‿◕。)

Podoba mi się teraz o wiele lepiej niż te zasrane ikonami menu, gdzie było za dużo. (Można popatrzeć na poprzednie posty)


Aktualnie jest tło i przycisk, bez ikonek.

A tak wygląda ekran kupowania umiejętności dla postaci.

Elegancki wygląd, wszystko widać razem z opisami umiejętności, co chciałem dodać od dłuższego czasu (งⱺ͟ل͜ⱺ)ง


Teraz zrobić to samo dla ulepszenia postaci i będzie fajrant z tym.

Nawet dodałem zdjęcia jak każda umiejętność wygląda, specjalnie kupowałem 3x skille do zdjęć xD

ddf88483-119f-4e03-a094-c982f1e1ce1a

Zaloguj się aby komentować

Hejtorzy, jakby ktoś z was, chciał sobie przetestować Demo mojej gierki.

To zapraszam pod link do pobrania: Link


Grę należy jedynie wypakować z .rar i można grać.

W wersji demo znajduje się 5 poziomów do przejścia, pobawienia się.

Na start ustawiłem w tej wersji 250 owoców, aby można było zakupić sobie umiejętność na sam start, w oficjalnej wersji będzie to możliwe dopiero na poziomie 4

Ale chciałem, żebyście mogli się pobawić umiejętnościami trochę wcześniej.


Ustawienia gry są wyłączone, bo nie będzie ich za wiele, poza dźwiękiem, językiem gry oraz trybem fullscreen nie przewiduję więcej ustawień, bo gra ma być wydana na systemy iOS oraz Android także, więc powinna pójść na mikrofalówce z podpiętym ekranem ( ͡°͜ʖ͡°)

No chyba, że ktoś ma laptopa w teczce podróżnej z czasów zimnej wojny.


Gra waży 208MB, więc zmieści się nawet na płytce CD jakby komuś miejsca brakowało ( ͡º͜ʖ͡º)


Aktualnie grę uruchomić można tylko na PC, nie dodawałem więcej ustawień sterowania poza klawiaturą i myszką.

Te zostaną dodane trochę później.


#pcmasterrace #indiegamedev #chwalesie #gry #walteradventure

e118a6ea-cfb4-425d-9492-c04ff981c239

Zaloguj się aby komentować

No i nareszcie.

Demo gierki ukończone.


Teraz rozesłać je znajomym i sprawdzić opinie (。◕‿‿◕。)

Na demo składa się 5 poziomów, które można ukończyć w około 5minut każdy, o ile jest się uważnym.

Bo pułapki czekają na każdym kroku (sam na jednym spędziłem 30minut xD)


Do tego jest możliwość ulepszenia postaci i jej maksymalnych żyć.

Standardowo dostajemy 2 życia, można je zwiększyć do 10 maksymalnie, co pozwoli nam pożyć trochę dłużej.

Poza nimi dodane są 3 skille

Fireball - zwykła kula ognia, która zabija wrogów

Shield - przez 5 sekund nikt nie może nas zranić

Dash - skok do przodu, jesteśmy odporni na ataki podczas skoku.

Dash przydatny jest w miejscach, które są ciasne, bo nie wymaga skoku i ruchu.


A więc można się trochę pobawić ( ͡°͜ʖ͡°)ノ⌐■-■


Jedynie czego nie kończyłem to ustawienia (te, które ustawia gracz)

Bo nie ma za bardzo jakich robić, gra domyślnie ma być na Windowsa, iOS oraz Androida ( ͡°͜ʖ͡°)


#pcmasterrace #indiegamedev #gry #chwalesie

f9b8a1f6-048d-45b5-8787-166c63c11e10
SuperSzturmowiec

dej to przetestuje na steam deku

Gagger

@SuperSzturmowiec Nie jest jeszcze dostosowana pod SD.

Nie ma odniesień do sterowania, tylko klawiatura i mysz w menu

SuperSzturmowiec

@Gagger to akurat raz dwa idzie ustawic

Zaloguj się aby komentować

Uwielbiam, jak z prostego kodu i pomysłu, rodzi się kilkugodzinne programowanie i testowanie kodu (。◕‿‿◕。)

To pokazuje, jak ciężko zaprogramować prostą rzecz.


Teraz muszę zaprojektować tarczę, która jest kolejną umiejętnością, a to wiąże się z edycją aktualnego kodu ヽ(☼ᨓ☼)ノ

Bo muszę dodawać warunek dla obrażeń.


To co na screenie, to prosty kod, który tworzy kulę ognia, którą rzuca gracz, ustawia timer i tyle.

Resp kuli + odliczanie do następnego rzutu.

! #pcmasterrace #gry #programowanie #chwalesie

! Tag do czarnolistowania #WalterAdventure

7c9ca1d3-da5f-4456-899c-2f263bfb9db4
kodyak

Jakby coś z kolizja było nie tak?

Gagger

@kodyak Dlatego jest prawie, na dziś jak pocisk uderzy we wroga, to jest animacja wybuchu i nie leci dalej

Musiałem tylko dokończyć wybuch

Zaloguj się aby komentować

Moja własna gra mi ciśnie po zginięciu postaci xD

Wymyśliłem ponad 30 takich tekstów, żeby się nie nudziło graczom jak skończę ją projektować


! Podoba mi się to rozwiązanie, szkoda że mnie nie stać na lektora, to by animacja była jak w Styx ( ͡° ʖ̯ ͡°)

863748ea-5b81-4461-bebc-0d279a125ad0
w0jmar

@Gagger


"Dobre! Ale teraz na poważnie!"


"Następnym razem screeny. Jak NIE należy grać"


"Eej! Jak to zrobiłeś? Możesz powtórzyć?"


"Jestes motzny ja jak w j. polskim"


"Który to już raz? Daj sobie spokój..."

Dzemik_Skrytozerca

@Gagger


"Wincyj! Dajcie wincyj!"


"Przebacz mu, bo nie wie co czyni."


"Cużem Ci uczynił?"

SuperSzturmowiec

owca chyba śpi bo tagów nie dal

Gagger

@SuperSzturmowiec zapomniałem, że tutaj na nocnej się taguje

Zaloguj się aby komentować

Chciałbym się Wam czymś pochwalić! (。◕‿‿◕。)


Podczas gdy wczoraj większość z Was bawiła się na sylwestrze, piła szampana i puszczała fajerwerki, ja spędziłem wieczór przed komputerem, pracując nad swoją grą. I dziś chciałbym zaprezentować Wam efekty tej pracy!


Gra nosi tytuł: Walter Adventure

Jest to platformówka, którą najprościej porównać do klasyków takich jak MeatBoy, Mario Bros czy Contra.


W grze wcielamy się w Waltera, mieszkańca spokojnej wioski, która stanęła w obliczu poważnego problemu.

Złodzieje ukradli magiczny kamień zasilający portal teleportacyjny kluczowy dla handlu i podróży mieszkańców.

Bez niego wioska jest skazana na izolację.

Walter zostaje wybrany, by wyruszyć na niebezpieczną misję odzyskania kamienia.

Czeka go przemierzanie różnorodnych poziomów, walka z potworami i zmierzenie się z potężnymi Bossami.


Rozgrywka


Podczas gry gracz napotka wiele wyzwań. Na każdym poziomie pojawiają się różne rodzaje wrogów: chodzący, strzelający, latający, a także ci uśpieni, którzy aktywują się, gdy zbliżymy się zbyt blisko.

Walter, początkowo uzbrojony jedynie w swoje umiejętności ruchowe, będzie musiał pokonać te przeszkody i przeżyć.


Gracz dysponować będzie ograniczoną liczbą żyć — na starcie otrzymuje jedno główne oraz dwa dodatkowe.

Można je zdobywać na wybranych poziomach, ale aby gra nie była zbyt łatwa, ich początkowy limit wynosi trzy.

Odblokowanie większej liczby żyć stanie się możliwe w specjalnych miejscach, takich jak przyjazne wioski.


Funkcje wioski


W wioskach gracz będzie mógł:

• Zapisać postęp gry – zapisywanie jest możliwe wyłącznie w tych lokacjach.

• Kupić nowe postacie (skiny) – zmiana wyglądu bohatera.

• Ulepszyć postać – zwiększenie liczby dodatkowych żyć lub innych zdolności.


Jeśli gracz straci ostatnie życie, zostanie cofnięty do ostatniego zapisanego postępu.

Przykładowo, jeśli zapis był na poziomie 10, a gracz zginie na poziomie 13, rozgrywkę będzie musiał rozpocząć od poziomu 10.


Dodatkowe życia


Dodatkowe życia pełnią funkcję ochronnej tarczy.

Przy każdym otrzymanym obrażeniu tracimy jedno dodatkowe życie, ale gra nie resetuje poziomu ani stanu postaci.

Oznacza to, że nadal kontynuujemy rozgrywkę z miejsca, w którym się znajdujemy.

Trzeba jednak uważać, by nie stracić wszystkich żyć w niefortunnych wypadkach! ( ͡°͜ʖ͡°)


Jeśli macie jakiekolwiek pytania dotyczące gry, śmiało pytajcie!

Gra aktualnie w wersji 0.0.1.5, więc trochę rzeczy nie jest dokończonych.


https://youtu.be/tYEz_cglnBc


! #pcmasterrace #gry #chwalesie #indiegamedev #gamedev #komputery #programowanie

Legendary_Weaponsmith

Wygląda bardzo sympatycznie, gj!

michal-g-1
  • Niby średniowieczna wioska a grasz Amongasem

  • Czym będzie się różnić od 100000 podobnych gier?


A tak to fajnie wygląda i może mieć potencjał

Gagger

@michal-g-1 Ogólnie jakby nie patrzeć, to każda gra jest podobna do 100000 innych.

Wszystkie tematy zostały już wyczerpane, praktycznie każda technika zrobiona.


Nawet te popularne jadą już tylko na nazwie.

GTA ma to samo co wersję, jedyny przeskok był z 2D na 3D

Metro to samo, fabuła tylko inna, ale mechanika taka sama jak w innych platformowo-otwartych światach

Fallouty, Stalker, GTA, DragonAge


Teraz gdy odnoszą sukces jak się przyjemnie gra, jest ciekawa i nie nudna gra.

Sam pomyśl ile technik spotkałeś w innych tytułach ze swojej gry ( ͠° ͟ʖ ͡°)


Nawet moja ulubiona gra TitanFall 2 ma to co inne gry, strzelasz do wrogów, nie ważne w jakiej postaci, szukasz czegoś, kończysz grę i tyle.


No właśnie to nie AmongUs, tylko VirtualGuy, od VR to co ma zamiast oczu to okulary wirtualne xD a przynajmniej tak miały wyglądać


Ogólnie nie takie gry były hitami, taki AmongUs trafił w dobrej porze na rynek, a na przykład Van Helsing (top-downRPG) gra z bogatą fabułą trafiła w złych czasach i mało kto o niej słyszał, a gra jest mega rozbudowana bo możesz grać kim chcesz, modyfikatory postaci są naprawdę dopracowane razem ze światem i questami

Catharsis

@Gagger Ustawiłbym jakiś margines przy którym kamera nie lata przy ruchu postaci. W innych platformówkach kamera nie rusza się tak agresywnie góra dół podczas każdego skoku. Nie wiem ale strasznie mnie to irytuje i wyłączyłbym tą grę po 5 minutach xd.


Oprócz tego to nie chce zniechęcać ale powodzenia wybić się z platformówką 2D ponieważ jest to jeden z najdłużej istniejących gatunków gier komputerowych, takich gier powstaje setki jak nie tysiące rocznie a każdy możliwy pomysł na gameplay jest już przeruchany po parę razy. Nie ułatwia faktu też ilość wszelkich silników i kreatorów gier które sprawiają, że każdy dosłownie może coś takiego zrobić. Nawet ja w podstawówce i gimnazjum bawiłem się TGF robiąc podobne platformówki 2D.


Zacząłbym od znalezienia czegoś co będzie tą grę wyróżniać na tle reszty i potem rozwijał grę wokół tego pomysłu. Oczywiście wiadomo nie wiem jakie wiążesz z tym projektem nadzieje, bo jak to jest tylko hobby po godzinach to spoko, ale jeśli wiążesz swoją przyszłość z game devem to poczytaj sobie artykuły i historie podobnych ludzi ponieważ nie jest to takie proste i kolorowe jak się może wydawać, a taki itch.io jest pełen gier z potencjałem o których nikt nie słyszał i mało kto zagra.

Gagger

@Catharsis Nie powstaje, aktualnie na topie są survivale w otwartym świecie jeżeli chodzi o tworzenie gier.

W mniejszością są fabularne a 2D są robione głównie przez indie devów i to nie w takiej ilości.

Śledzę rynek wydawnictwa.

Nawet ogromne studia idą pomału w otwarty świat i przetrwanie.


Kamera jest "sztywna" można do niej dodać efekt "spowolnienia" żeby nie było takiego skakania kamerą ostrego a powolne podążanie, to zmiana ustawień tylko i jednak będę musiał przemyśleć nad powolnym poruszaniem się, bo jest kilka zmiennych które są w świecie gry i kamera musi być na równi z graczem, jak na przykład przeszkody, bo nie raz spotkasz w świecie kilka przeszkód i lepiej, żeby kamera była dobrze ustawiona

Catharsis

@Gagger Jak dam sobie na Steamie na kategorie > nowości > filtry 2D i platformowe to wychodzi ponad 400 gier wydanych w ostatnim czasie. A jak usunę filtr "nowości" to tych gier jest ponad 6k. Ja nie mówię o dużych studiach czy nawet studiach indie. Teraz każdy może sobie wydać grę na Steamie. Ofc wiadomo nie każda z tych gier jest podobna do twojej ale nadal.

39c737f6-7a57-47ce-a7dd-3cb8cdff8252

Zaloguj się aby komentować

Dzisiaj dzień wolny, więc człowiek siedzi i wymyśla zagadki do swojej gry ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■

Nie mogę się doczekać jak wrzucę ten poziom znajomym do przejścia, żeby zobaczyć czy dadzą radę je rozwiązać.


Moja pierwsza gra, do tego na Virtual Reality, ciekawe jak się sprzeda ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#pcmasterrace #programowanie #gry #gamedev #chwalesie

72a9b60d-ae1d-411e-955f-7a492cdb28f9
MrGerwant

Ja nad swoją #wirsprawiedliwosci wstrzymałem pracę do wtorku, bo mam rozmowę o pracę techniczną (nie gamedev, Java) i trzeba się przygotowywać

Gagger

@MrGerwant Ja łączę magazyn z tworzeniem gry.

Czekam na jakieś dofinansowania do gier, to może uda mi się zrobić kilka miesięcy bez pracowania i samego programowania


Ostatnio było 10-400k bezzwrotne na wszystko, takie 20k daje 4miesiące pracowania nad grą

Zaloguj się aby komentować

cebulaZrosolu

@Gagger kończę stawiać klocka, idę się kąpać i idę spać

vredo

@cebulaZrosolu Uwolnić Barabasza!

koszotorobur

@Gagger - my #dziwentorobur swoją gierkę akurat dzisiaj wypuściliśmy: https://bojowo-nastawiony-dziwen.vercel.app/

wiatraczeg

@Gagger Nie śpię, bo smarkam glutami przez to, że dostałem zapalenia zatok. Najgorzej. Nie da się odpocząć, boli głowa i pulsuje. Jak zasypiam to zaraz się budzę w bezdechu z glutami w gardle.

Zaloguj się aby komentować

Chciałbym się drugi raz pochwalić swoją pracą.

Dwa dni temu stworzyłem poziom do gry #vr

Małe biuro, w którym ukryte są przedmioty do otwarcia drzwi aby przejść na kolejny poziom.

Gra typu Escape Room, w stylu lekkiego horroru i zagadek.

Fabułą gry jest ucieczka z własnego umysłu (stąd nazwa), jesteś detektywem, który po wypadku wylądował w śpiączce i od teraz poruszasz się po swoich wspomnieniach, musisz odnaleźć drogę do wyjścia aby móc wrócić do życia.

Przemierzasz poziomy z biurem detektywa, posterunku policji, swojego domu, czy nawet miejsc zbrodni.


Dzięki takiej fabule mogę stworzyć różnorodne poziomy bez ograniczeń, mogą to być mieszkania, czy nawet miejsce szalety w stylu horroru jako miejsce zbrodni, daje mi to także możliwość do wstawienia na mapę obiektów straszących ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Przez dwa dni, zdążyłem dodać do gry kilka bardzo ważnych technik, takich jak ukryte drzwi z dźwignią, klucze do otwierania drzwi, szuflad, szafek.

Tak samo jak przenoszenie przedmiotów w odpowiednia miejsca aby wywołać akcję w świecie gry.


Niektóre elementy służyć będą do odpowiednich działań, jak na przykład zaprezentowane na filmie odkładania warcabów na miejsce, aby wyświetlić blok z instrukcją w świecie gry.

Będą one służyły na przykład do odkładania rzeczy na wagę i uruchamiania przedmiotów, kompletowania puzzli.


Najbardziej zadowolony jestem z ukrytych drzwi, z których można zrobić sekretne pokoje, przejścia i inne rzeczy, jak na przykład otwieranie zsypu w suficie, ścianie i wyrzucanie stamtąd kluczy, elementów układanki jak na przykład dźwignie do przekręcania mechanizmów.


To co widać na filmie to 4miesiące nauki programowania w UnrealEngine5 i miesiąc pracy przy tworzeniu mapy, uczeniu się mechanik VR

W planach mam dodać jeszcze więcej mechanik, jak łączenie przedmiotów w jeden, który wykorzystać można do kolejnych celów.

Elementów do burzenia, ponieważ nie zawsze trzeba szukać klucza a wystarczy rozwalić drzwi.

Czy w późniejszych cięższych etapach zgrywania kilku elementów aby można było wykonać jedną akcję jak na przykład użycia magnesu na ścianie o odpowiedniej godzinie aby odblokować zamknięte drzwi.

https://youtu.be/Hi0Tlpl6wI4

Dodaje także tag do obserwowania i czarnolistowania jakby kogoś męczyły te wpisy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

! #pcmasterrace #gry #oculus #virtualreality #oculusquest #programowanie #komputery

Zielczan

@Gagger w jaki sposob sie to debuguje na VR? odpala sie z kompa czy apke z gogli?

Gagger

@Zielczan Musisz odpalić silnik, a następnie w silniku ustawić, że nie ma to być "Standalone Game/Selected ViewPort" czyli gra w oknie silnika, tylko symulowanie gry w goglach wirtualnej rzeczywistości "VR Preview"


Następnie musisz założyć google i połączyć się z komputerem, zarządzać nim z poziomu gogli.

Wtedy gra odpala się jak każda inna w VR, nie widzisz silnika gry, tylko jesteś jak na filmiku.


Brzmi złożenie, ale to strasznie prosta rzecz, zmienaisz jedne ustawienia, odpalasz steamVR, virtual desktop czy airlink i tyle

ErwinoRommelo

Fajne ale pamiętaj mordzia ze max 5 tagów na hejto, więcej niezadziała.

roadie

@ErwinoRommelo o kurde nie wiedziałem

Gagger

@roadie Chyba mało kto wie

zostanieszzasymilowany

@Gagger Do czego jest ten niemiecki link?

Gagger

@zostanieszzasymilowany Jaki niemiecki link?

Jedyny link tu to link do youtube i filmiku z mojej gry

Zaloguj się aby komentować