Zdjęcie w tle
Gagger

Gagger

Sum
  • 131wpisy
  • 184komentarzy

Niedziela i zabawa nie ustaje.
Z racji, że ma być od teraz jedna postać i inna mechanika gry, trzeba zmienić wszystkie animacje

A te skubańce sypią błędami jak głupie, do poprawy jest kilkanaście stanów animacji ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Ale idzie to do przodu


A u was jak niedziela mija?
#gry #pcmasterrace #programowanie

56746fdf-47b9-42cb-9b2a-bb6a2af2bddd
wombatDaiquiri

@Gagger ile masz klatek na bieg/idle/atak itp?


Ja póki co miałem dzień leniwy, wyszedłem tylko na spacer i oglądałem TV.

Zaloguj się aby komentować

No dobra, nie poddajemy się.

Pliki gry przepadły, ale mogę zacząć od nowa w nowym stylu.

Ma to swoje plusy, mogę zmienić grę w sposób, który nie byłby możliwy z nowszą wersją z powodu nadmiernej ilości kodu i część mogłaby przestać działać.

Zaczynamy od nowa i ogarniamy nową mapę, porzucam styl Dungeon Crawling i przechodzę w etapy map, otwartą mapę gdzie gracz może chodzić gdzie chce.
Przechodzimy z jednego trybu na kolejny.

Na start nowy projekt mapy, zamiast małej jednej mapki, jest ogromna mapa, którą można zwiedzać i przechodzić kilka razy.
Potwory na mapie teraz będą się ponownie respić gdy gracz wejdzie ponownie w dany segment mapy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#nocnazmiana

a0dcb3de-ecca-47fa-a40d-20df8ed7be98
bishop

Przez chwilę myślałem, że to mapa z Silksong 😉

Gagger

@bishop Jedynie kolorystycznie, w designie może być podobna

Gagger

@bishop Teraz mam więcej czasu, żeby odpisać ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jest podobna, bo postanowiłem zmienić grę na Metroidvalny styl.
Poprzednia gra mnie nie zachwycała i robiłem ją ciężej, więc postanowiłem zmienić styl (mam nadzieję, że na lepsze)

Teraz zrobię poziomy krótsze z większą ilością kontentu.
Teraz to gracz wybierze swój punkt odrodzenia poprzez odwiedzenie odpowiedniego miejsca, będzie mógł zapisać sobie lokację samodzielnie i wybrać gdzie chce się odradzać.

Odchodzę także od zwykłego stylu poziomów na rzecz 9 map (9 kolorów to sugeruje) i segmentów/etapów na każdej z map.
Każda mapa będzie i posiada już około 20 segmentów aż do największych 40
Co daje 40 poziomów na segment nawet.

Każda mapa bedzie posiadała 1 głównego bossa i ewentualnie mniejszych.
Tak samo na każdej z map będzie do znalezienia umiejętność, czyli jak właśnie w Hollow Soul wejście do odpowiednich miejsc będą blokowane za umiejętnością, jak podwójny skok za pierwszego bossa czy umiejętność lewitacji w ukrytym pokoju.

Tak samo zmieniam system umiejętności na system run, które gracz znajduje i wybiera, które mają być aktywne.

Zaloguj się aby komentować

No i dzisiaj z niewiadomego powodu, z mojego dysku zniknęły wszystkie pliki mojej gry (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Kilka miesięcy pracy poszło się yeba...

Mam ostatnią kopię sprzed dużej aktualizacji (・へ・)


#nocnazmiana

7d56c2a5-ea8b-464c-a2a8-9e2d94c5b83c
Czokowoko

Miałem coś podobnego po aktualizacji windowsa. Poznikały mi zdjęcia zbierane 20 lat i dokumenty firmowe. Tak sie nauczyłem robić cykliczne buckupy zamiast raz na jakiś czas xd

Giban

Jeśli granie w grę nazywasz pracą, to coś robisz źle:p

Gagger

@Giban A tworzenie swojej gry?

Bo napisałem "MOJEJ gry" którą właśnie programuję i tworze

Giban

@Gagger Aaa no chyba że!

Atexor

@Gagger są programy do przywracania usuniętych danych, nawet uszkodzonych. To był SSD czy HDD? W SSD raczej to nie jest wadliwy sektor, raczej cały dysk by padł. Sam korzystałem z takich rozwiązań, ale mniej legitnych bo drogie to ustrojstwo (i część darmowych nie dawała rady, albo dawała radę częściowo bo nie miała deep scana) a potrzebowałem jedną SD odratować. I udało się.

Gagger

@Atexor Problem jest w skryptach, jak odzyskam 99.99999% to wciąż jest ot wadliwy kod, muszę odzyskać 100% idealnie


A to jest mega ciężkie

Atexor

@Gagger z tego co kojarzę to używałem easeus data recovery albo diskdrilla, ale głowy nie dam urwać. Masz SSD/HHD? Jaki model z ciekawości?


Co do skryptów, to nie jesteś w stanie sprawdzić w którym miejscu brakuje danych, otworzyć w Notepad++? Nie wiem w czym piszesz kod i jak to wygląda, ale u mnie pliki .cs, .sln etc. mogę normalnie podejrzeć.


A jeśli to jakieś UnrealEnginowe, to teraz zrobiłem mały research i widzę że... ludziom potrafiło wywalić pliki same z siebie XD


Znalazłem też to, sprawdzałeś jeśli Cię dotyczy?

https://www.youtube.com/watch?v=2daAYgtq9L0

Zaloguj się aby komentować

No i nareszcie poszła aktualizacja gry na steam ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Link do aktualności steam


Wreszcie dodałem to co chcę, sporo zmieniłem i sporo naprawiłem, oby aktualizacja się przyjęła.


Nowości i zmiany w grze

  • Od teraz potwory zabijać można na 2 sposoby, mieczem oraz skokiem na ich głowę

  • Mechanika atakowania mieczem wprowadziła nowych przeciwników do gry i pozwala na ich umieszczanie w niskich tunelach

  • Dash - czyli umiejętność dostępna w sklepie została zmieniona na ogólnodostępną

  • Każda postać w każdym momencie może go wykonać bez konieczności kupowania

  • Dodano nowy przedmiot do gry "Hollow" jest to postać, która postawiona na mapie służyć będzie jako kotwica ostatniej szansy, gdy gracz straci ostatnie życie zostanie do niej przeteleportowany.

  • Negatywną stroną Hollowa jest odbieranie ostatniego życia, gracz po uzdrowieniu przez Hollowa ma 0 żyć

  • Usunięto postacie ze sklepu, od teraz jedynym sposobem na ich odblokowanie jest pokonanie Bossa

  • Usunięto skille i umiejętności ze sklepu, przedmioty te zostały porozrzucane na mapach jako przedmioty do znalezienia i używania ich na danym poziomie, nie zapisują się pomiędzy poziomami.

  • Poprawiono błędy Audio, które uniemożliwiały odpalenie muzyki po jej wyłączeniu, oraz przycisk który sugerował jej ciągłe wyłączenie.

  • Dodano liczniki czasu do gry a wraz z nim licznik czasu spędzonego na mapach, licznik ten zapisuje tylko i wyłącznie czas po przejściu mapy, jeżeli opuścimy ją w trakcie grania licznik nie zapisze tego czasu

  • Nowa zakładka pomoc, znajdują się tam informacje na temat sterowania a w przyszłości i poradniki

  • Wraz z wprowadzeniem systemu walk mieczem, zamieniono postacie.

  • Poprawiono kilka mniejszych błędów w grze

  • Zmieniono design poziomów, oraz będzie on w najbliższym czasie dopracowywany do nowych mechanik gry

#pcmasterrace #gry #programowanie #chwalesie

1714520c-45d2-439f-a82b-115b0387e962
c0c8ca26-e9d5-40f7-9027-d577abac1a4c
2341e88c-a9be-47f2-bd9e-c48bae6a5608
a487eca0-07b8-4aa0-9da1-1e12bc643695
5e262e98-74f0-4d15-8ec5-3b5622227d14

Zaloguj się aby komentować

W końcu dopadła mnie wena, żeby robić więcej przy grze ( ͡ಥ ͜ʖ ͡ಥ)


Wraz ze zmianą fabuły zmieniłem cały pierwszy poziom, powiększyłem go 4 krotnie, dodam tam więcej poradników, żeby nie zaśmiecać kolejnych poziomów.

Tak samo nagrywana będzie historia na początku, aby wyjaśnić małą fabułę w grze.


A ta zmieniła się z odzyskania kamulca na odzyskanie rodziny.

Pierwszą postacią będzie Walter, który wracając z lasu zobaczy, że jego wioska jest spalona a siostry porwane.

Gracz będzie przemierzał poziomy i ratował rodzinę, z każdą odblokowaną postacią będzie mógł ją zmienić i grać jedną z sióstr, uratowanie siostry to zadanie pokonania bossa aktu.

A będzie ich aż 8, 7 bossów będzie służyło do odblokowania postaci a ostatni będzie do zabicia jako zakończenie gry.

W międzyczasie przygotowane są także dramaty i poboczne historie aby gracz mógł się lepiej wczuć w ratowanie.


Od teraz gracz nie zaczyna przygody od ładnej wioski, ale od spalonej, pośród płomieni i widoku katastrofy.

Dodatkowo będzie można przejść "platformowo" czyli pod i na samej platformie, co pozwoli lepiej przygotować poziomy.


W grze zmieniłem praktycznie całą mechanikę, sklep utracił 90% opcji, ale umiejętności pozostaną w grze jako umiejętności specjalne, już w samym demo będzie można pobawić się kulami ognia.


Na screenie nowy wygląd pierwszego poziomu

Oraz filmik

https://youtu.be/iMKW2en4i4Y


#pcmasterrace #gry #programowanie #hobby #steam

28fc958b-557d-49d0-998f-7a73882f53b9

Zaloguj się aby komentować

3 w nocy a chłop dalej siedzi nad swoją gierką.

Na szczęście pierwszy akt jest już prawie zrobiony.


Dzisiaj ogarnąłem etap z Bossem i zrobiłem małe zmiany, zamiast kupować postaci będziemy je odblokowywać, a te będą miały dialogi dopasowane do postaci, którą aktualnie gramy, więc będzie odzywała się dosłownie do gracza a nie ogólnikowo ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■


No i zaszła zmiana w fabule, od teraz nie idziemy odzyskać kryształu, ale odzyskać swoją rodzinę

Jack jako młody chłopak, jako jedyny ocalał nalot na wioskę a resztę jego sióstr porwał wróg, gracz będzie co akt ratował jedną z 8 postaci

Na każdy akt przypadać będzie około 10 poziomów.

Po odblokowaniu wszystkich zostanie finalny boss ( ͡° ͜ʖ ͡°)


A tutaj filmik jak się odzywa pierwsza uwięziona siostra w zależności od postaci.

Teraz tylko poprawić stare dialogi, ogarnąć i ogromny update wpada na steam 乁( ʖ̯)ㄏ


Od pierwszej wersji gry zmieniło się już praktycznie wszystko


https://youtu.be/l131ZfSl9xU


! #indiegamedev #pcmasterrace #programowanie #hobby #steam

mannoroth

@Gagger Ale jak to tak, odblokowywać, bez mikropłatności? No kto to widzioł!

wombatDaiquiri

@Gagger


No i zaszła zmiana w fabule, od teraz nie idziemy odzyskać kryształu, ale odzyskać swoją rodzinę


to daje ciekawą opcję na prolog, w którym przez kryształ rodzina się od nas odwraca ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zwalisty

@Gagger A gdzie to na tym Steamie masz? Też się bawię tematem, jakieś tam prototypy w Unity rozgrzebane, ale jak zerknąłem co się dzieje na Steam, np. w gry wydane danego dnia, to trudno zachować zapał.

Zaloguj się aby komentować

Wreszcie skończyłem pisać kilka nowych rzeczy do swojej gry

Ale najbardziej zadowolony jestem z "Hollow'a"


Czyli ducha gracza, który pozwoli przejść trudne etapy w grze bo po prostu przy pomyłce i śmierci zamiast zaczynać od nowa gramy z miejsca gdzie postać postawiliśmy ze wszystkim co mieliśmy wcześniej.


Dodatkowo zmienione w grze zostało dość sporo, a jutro mam nadzieję wpadnie duży update do zamkniętego playtestu na steam.


Co zostało zmienione / dodane

  • Walka mieczem - od teraz można pokonać wroga na 2 sposoby

  • Usunięto umiejętności ze sklepu - są to teraz rzadkie itemy do znalezienia, które działają na danej mapie tylko

  • Dodano Hollow'a właśnie - dostępny w sklepie do kupienia za 150 kamyków

  • Dash jest teraz domyślną umiejętnością postaci, pozwoli to na lepszą dynamikę gry

  • Dodano latających przeciwników, do zabicia tylko mieczem z powodu ich latania

  • Stworzyłem UI dla sterowania, żeby na początku każdy wiedział jak wygląda + pomoc w menu dla sterowania

  • Nie ma już flag do zapisywania poziomów dla kontynuowania gry, gra zapisuje ukończony poziom za każdym razem

  • Odchudziłem grę jak i z RAMu tak i pamięci, gra zajmuje już mniej niż 1GB na dysku

  • Akcje w grze mają suwak głośności czyli możemy zmniejszyć dźwięk zabijania czy podnoszenia

Kolejna aktualizacja gry będzie dość duża ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

https://youtu.be/0DFufKGRqwA

! #pcmasterrace #gry #programowanie #walteradventure #tworczoscwlasna

Zaloguj się aby komentować

Anioł już w grze, podoba mi się ta animacja, ładny ruch postaci, szkoda tylko że dwa typy ataków.

Jeszcze tylko 4 postacie do dodania i można nową mechanikę programować ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Jeszcze tylko muszę dopieścić odblokowywanie tych postaci, w jakiś sensowny sposób i potem ich zmianę bez ułatwiania zbyt mocno gry


https://streamable.com/wf4s4e


#pcmasterrace #gry #programowanie

koszotorobur

@Gagger - widzę, że się kolego rozwijasz - przyjemnie się to obserwuje jak ktoś robi postępy

Gagger

@koszotorobur No na początku ta gra wygląda jak kupa.

I to dosłownie, szkoda że nie mam filmików ani pierwszej wersji bo wyglądało to okropnie


Teraz po dodaniu oświetlenia, shaderów wygląda o niebo lepiej

Mimo, że zostały tekstury z starej wersji


No i słucham to co mi mówicie, tutaj na JBZD czy wykopie.

Dodanie nowego stylu walki z przeciwnikiem to był pomysł kogoś stąd i fajnie wychodzi bo dodaje mi opcję na dodanie nowego wroga bo można atakować w powietrzu teraz


No i gra straci na wadze z około 950MB na jakieś 800MB bo usunę sporo niepotrzebnych rzeczy, które zastąpiłem innymi

Zaloguj się aby komentować

Chłop zaprogramował całą grę a teraz będzie zmieniał przynajmniej połowę z tego ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Zachciało mi się zmieniać mechanikę gry i dodawać nowe ataki i postacie.


Tutaj na przykład mamy króliczka xD

No i walka z przeciwnikami będzie teraz polegała także na walce mieczem

Dodatkowo gracze mają dostęp do dasha bez kupowania umiejętności żeby poprawić trochę dynamikę gry.


Mam też już dodaną mysz, w stylu mnicha z mieczem ( ͡° ͜ʖ ͡°)


A w planach jest dodanie jeszcze diablicy, anioła, zwykłego rycerza babę i chłopa + babkę i chłopa zwykłego


#pcmasterrace #gry #tworczoscwlasna #programowanie

8612540c-cb4c-47b8-8d51-cf58bcb7036e
68395acd-8af1-4f9e-9b75-79ed93c31508
hellgihad

@Gagger Gdzie jest Walter?

Zaloguj się aby komentować

W końcu się udało!


Steam zatwierdził moją aplkację na swojej platformie.

Od dziś (godziny około 1:00) można zgłosić swoje uczestnictwo do playtestów, czyli takiej zamkniętej bety, gdzie gra będzie zmieniana i ulepsza podczas grania w nią.


Jak jest ktoś chętny może się zgłaszać, jak komuś się gra spodoba i będzie chciał kupić, to możemy się wymienić kluczykiem za porządną opinię na temat gry ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

Chętnych nie brakuje, bo na ten moment jest już 30 graczy w grze


#pcmasterrace #programowanie #steam #gry

b041d449-0de2-4913-a040-4e9c804df9df
Felonious_Gru

@Gagger czyli takie early access bez płacenia?

Gagger

@Felonious_Gru Coś w ten styl.

Takie demo dema, Można grać ale w każdej chwili cała gra się może zmienić

To jest test gry, ale grywalny

Catharsis

@Gagger Jeśli cię to ciekawi to sprawdziłem czy zadziała na Linuxie odpalonym na kompie bez dedykowanej karty graficznej. Otusz nie zadziała xD. W sensie gra się odpala ale ale z framerate na poziomie 13 FPS i to w menu xD. Jak się udało odpalić pierwszy poziom to klatkarz spadł w okolice 8-9 FPS xD. Wiem, że ta gra nie ma release na Linuxa i nie czepiam się o nic jak coś, po prostu piszę w celach informacyjnych.


Sprawdzę potem czy na tym samym komputerze działa lepiej pod Windowsem. Jeszcze dla ścisłości to odpalałem to na integrze z Ryzena 7 7700.

Gagger

@Catharsis Przydatne info.

Wiem, że potrzeba czegoś mocniejszego


W twoim CPU siedzi grafika z 2 rdzeniami, pewnie takie wyniki bo ten układ nie ma swojego VRAMu, tylko korzysta z RAM w PC

Musiałbym kupić jakąś starą 1050Ti czy 1030 i sprawdzić, bo optymalizowałem grę pod telefony

Catharsis

@Gagger Dobra wbiłem specjalnie dla ciebie na Windowsa żeby sprawdzić jak działa no i nie jest lepiej. W grze jest ok 15 fps no więc raczej średnio grywalne. I ta, brakuje VRAMU to oczywiste.


Wiem, że ta integra jest słaba fes ale gram na niej w gry od prawie roku i jakoś daje rade xD. W sensie jeszcze nie trafiłem na grę 2D która by na niej się cięła jak ta. Weź popytaj inne osoby które testowały tę grę czy sprawdzały wydajność na integrze bo chyba musisz lekko zmienić te wymagania na Steamie bo jednak jakakolwiek karta będzie potrzebna.

4fc8193f-9a3c-47ed-a5ec-9c02d3c12bfd
Bigos

Panie, dostęp machen!!!

632cfb26-d2e7-4bc2-8e59-a3343f270f87
Gagger

@Bigos Poszedł szefie

Bigos

@Gagger A właśnie zauważyłem, dziękować.

Zaloguj się aby komentować

koszotorobur

@Gagger - wolę słuchać kompletnych wizualizacji: https://www.hejto.pl/wpis/https-youtu-be-ohgpqhyf42q-beatsaber

Zaloguj się aby komentować

W końcu, po 2dniach myślenia, wymyśliłem ( ͡° ͜ʖ ͡°) 


Jak zaprogramować walkę z pierwszym bossem w mojej grze, aby nie zepsuć całego efektu "WOW" i trudności gry, a jednocześnie umożliwić walkę każdym typem postaci i umiejętności ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■ 


Gracze, którzy w sklepie kupią "Fireball" będą mieli ułatwione zadanie podczas atakowania bossa, ale utrudnione podczas obrony. 

Gracze z tarczą albo dashem będą mieli utrudnione atakowanie go, ale łatwiej im będzie uciec od jego ataków. 

A jednocześnie oba typy mają zaprojektowany atak. 


Gracze zbierać będą kule ognia, które są specjalnym atakiem (poza fireballem z umiejętności, wtedy gracz na Q ma swój atak i na F atak specjalny). Kule respić będą się co określony czas na mapie. ( ͡° ͜ʖ ͡°) 

Czas walki z bossem się wydłuży, a gracz dostanie wyższe wymaganie do walki. 

Co najważniejsze, kule pojawią się wcześniej aby można było nauczyć się ich używać. 


#pcmasterrace #gry #programowanie #gownowpis

922ce19e-2247-40dc-9478-36ed8b094799
Gagger

No i patrząc na aktualny poziom szczegółów i level design, widzę że umiejętności poszły do przodu i to ogromnie.

A to dzięki opiniom z hejto między innymi

c6f5e878-866d-4791-8483-b3585f45d575
koszotorobur

@Gagger - sam siebie chwalisz

No ale jest za co

Gagger

@koszotorobur miało zabrzmieć jak zdziwienie bo gdyby nie komentarze tutaj i innych stronach to dalej by biednie wyglądała

wombatDaiquiri

@Gagger kurde, nieźle to wygląda, pomysły na mechanikę tez spoko jesteś już na early access czy póki co wszystko w szufladzie?

Gagger

@wombatDaiquiri szuflada, ale to kwestia dni

Zaloguj się aby komentować

Z racji, że demo mojej gry coraz bliżej.

o już w tym miesiącu na steam, robię pierwsze #rozdajo kluczy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Do rozdania mam dość trochę kluczy, więc przed oficjalnym demo rozdaję 3 klucze, dla 3 osób.


Walter's Adventure to gra 2D platformowa, w stylu dungeon crawler.

Gracz przejmuję kontrolę nad mieszkańcem wioski, który wyrusza odzyskać skradziony skarb, pokonuje przy tym wąskie alejki dungeonów, unika pułapek, tych widocznych oraz ledwo widocznych pry czym pokonuje napotkanych wrogów.

Jednak na nieszczęście przeciwników gracz może rozwijać swoją postać, kupować specjalne umiejętności, które odpowiadają jego stylowi gry.


Zakupić można umiejętności atakowania kulą ognia, dla tych co chcą szybko przechodzić poziomy

Tarczę, dla tych co biegają bez rozglądania się gdzie idą

Oraz skok do przodu, aby eliminować wrogów, w których uderzy czy z łatwością skakać w trudno dostępne miejsca.


Do dyspozycji są także dodatkowe skórki postaci, które posiadają własne umiejętności, od uzupełniania 1 życia za ukończony poziom, znajdowania sakiewki z dodatkowymi kamykami do sklepu a nawet anulowania otrzymywania obrażeń przy odrobinie szczęścia, a dokładnie w 35% ( ͡° ͜ʖ ͡°) przypadków.


Całość utrzymana w pixelowej grafice, tak aby odzwierciedlić klasyczny styl platformówek 2D

Lecz z dodatkiem lepszego oświetlenia i ozdób poziomu niż za czasów Mario czy podobnych tytułów ( ͡° ͜ʖ ͡°)


W skład demo wchodzi 5 pierwszych poziomów + poziom z bossem, aby każdy mógł sobie bez problemu sprawdzić co w grze będzie.

Jakby ktoś chciał dodać do wishlisty steam: KLIK


Zasady rozdajo:

1. Zielonki - out

Będę łaskawy i czarnolisto może wziąć udział.

Udział biorą osoby, które polubią ten wpis.

Losowanie odbędzie się jutro o godzinie 20:00


Losowanie odbędzie się za pomocą HejtoLos, który wylosuje 3 osoby, które dodadzą piorun do tego wpisu


Gdyby, ktoś chciał dodać sobie grę do wishlisty: https://store.steampowered.com/app/3681830/Walters_Adventure/?l=polish


! #gry #tworczoscwlasna #pcmasterrace #rozdajo


https://youtu.be/QN9AQ49FnOg

Banan11

@Gagger #teamamiga here. Grałbym

Gagger

@Banan11 Będą 3 losowania, jedno właśnie wpadło.

Kolejne będzie jak skończą się zamknięte beta testy i ostatnie będzie przy wydawaniu gry za kilka miesięcy.


Beta testy potrwają mniej więcej do końca tego miesiąca, więc jak teraz nie trafisz, to masz 2 szanse jeszcze, jedną za 3tyg i drugą jakoś za kilka miesięcy.


No chyba, że chcesz potestować grę wcześniej, to kluczyk jest gwarantowany wtedy

Banan11

@Gagger chętnie przetestuję. Ta gra mi tak przypomina Super Froga, w którego gram do dzisiaj, że chętnie porównam

Felonious_Gru

@Gagger

czarnolisto może wziąć udział.


Udział biorą osoby, które polubią ten wpis.


Hehe he

Gagger

Wygrani w losowaniu.

Każdy dostanie wiadomość prywatną z kodem do steama.

Gratuluję

0a4383ab-a9a3-49a5-b514-9042f03dc33e

Zaloguj się aby komentować

W sumie jestem pomału gotów wydawać demo mojej pierwszej gry ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Teraz wysłać to beta testerom i kilku znajomym, żeby poszukali krytycznych błędów i leci na steama w demo


W grze od pierwszego screena sporo się zmieniło, co widać gołym okiem.

Poziomów jest 5 + walka z bossem, na każdym jest jakieś ukryte pomieszczenie + przejście do nowego ukrytego poziomu na jednym.


Jak ktoś będzie chciał polować na demko na steam: https://store.steampowered.com/app/3681830/Walters_Adventure/?l=polish


#gry #programowanie #pcmasterrace #walteradventure

717f231a-0cf9-44ad-92d5-8587ebaad101
boogie

@Gagger dejsz darmowego koda na pełną wersję jak już będzie? Mogę być betą

Gagger

@boogie U mnie bety dostają darmowy klucz do pełnej wersji dodatkowo.

boogie

@Gagger a jak zostać betą?

Zaloguj się aby komentować

Od prawie miesiąca nic nie było.

Ale to nie oznacza, że nic nie robiłem ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Gra idzie w najlepsze, aktualnie poprawiłem dość sporo w samym kodzie gry, co jest dość nudne.

Ogólnie mówiąc, poprawiłem wydajność na naprawdę starych PC i pójdzie nawet na ziemniaku z wbitym RAMem w niego ༼ ͡° ͜ʖ ͡° ༽


Ale dodałem także coś dla osób, chcących rywalizować, licznik czasu oraz innych rzeczy w grze.

Zmienił się styl przechodzenia na nowy poziom, teraz musimy zatwierdzić przejście z okna statystyk.

Widać na nim czas jaki był nam potrzebny na ukończenie poziomu

Ilość zebranych kamieni oraz ile ich było na danym poziomie

Ilość pokonanych wrogów oraz ile ich było

Ilość odkrytych sekretnych poziomów i ile ich było


W planach jest dodanie statystyk, które pokażą totalną ilość śmierci ze wszystkich poziomów oraz ile razy umarliśmy na danym poziomie, oraz ile mamy totalnie zebranych kamieni oraz przycisk do powtórzenia poziomu jak ktoś będzie chciał.


https://youtu.be/KFUChgUIDHQ


#steam #tworczoscwlasna #gry #pcmasterrace #chwalesie


Link do steam: https://store.steampowered.com/app/3681830/Walters_Adventure

CzosnkowySmok

@Gagger dlaczego węgierski? XD

Gagger

@CzosnkowySmok No jest w grze, ale skąd wyciągnąłeś Węgierski teraz?

Na filmiku go nie ma


Ogólnie będzie kilka języków

Angielski, Węgierski, Słowacki, Czeski.

A to dlatego, że się z nimi lubimy, więc to taki ruch (bywałem tam) w stylu "Dam wam, bo was lubię"

CzosnkowySmok

@Gagger no na steam wypisane są 3 języki, polski, angielski i węgierski xD

Zaloguj się aby komentować

moderacja_sie_nie_myje3

@Gagger Czemu się muszę logować do yt? Dobry link dałeś?

Gagger

@moderacja_sie_nie_myje3 Tak, bez +18, odpowiedni dla dzieci.

Coś hejto musi odwalać bo mi też każe się logować


Zaraz sprawdzę inny

Gagger

@moderacja_sie_nie_myje3 Poprawiony i naprawiony

Zaloguj się aby komentować

Chyba skończyłem wizualnie projektować poziomy w swojej grze. 

Z pustych korytarzy zrobiłem tętniące szczegółami i elementami miejsca.

Każdy z poziomów zyskał sporo światła, elementów i szczegółów. 


Posłuchałem też kilku rad Mirków i innych ludzi z różnych forum.

Poprawiłem sporo też w dźwiękach i animacjach.


Dość sporo się nauczyłem przez te dwa miesiące, a efekty można zobaczyć na filmiku ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Jak kogoś tytuł interesuje, to jest na steam w zapowiedzi: https://store.steampowered.com/app/3681830/Walters_Adventur


! #gry #steam #walteradventure #indiegamedev #tworczoscwlasna

https://youtu.be/glUxw8E5HkA

Fly_agaric

Muzyczka jak z C64 skradła moje serce. Fajnie, że te gemy na kamienie zamieniłeś. Dobrze idzie.

Jest wsparcie dla padów, czy tylko klawa?

Gagger

@Fly_agaric Jest wsparcie, póki co dla xboxa ale jak zaprogramuje całe sterowanie poprawnie razem z zabezpieczeniami to i dla PS

Fly_agaric

@Gagger Moje arcadowe joy'e mogą w obu trybach pracować, na szczęście W takie gry najlepiej na joysticku.

Zaloguj się aby komentować

W końcu!

Skończyłem w pełni konfigurację pada i chyba wszystkie scenariusze, które mogą się stać u gracza. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Odłączanie się pada, wyłączanie, brak połączenia, zapomniane przełączenie pada na klawiaturę, sprawdzanie na starcie poziomu i gry czy pad jest podpięty i ewentualna zmiana na klawiaturę jeżeli nie jest.


Teraz zostało mi usunięcie komentarzy z trybu edycji i gotowe.

Cały kod + przybliżenie na wykrywanie podczas startu poziomu, żeby gracz nie próbował biegać klawiaturą jak ma wybranego pada i odwrotnie.


A dlaczego nie zostawię sterowania padem i klawiaturą w tym samym czasie?

Bo stwarza to problem, uszkodzony pad? No i postać może się dziwnie poruszać

Uszkodzona klawiatura, kot wejdzie i coś kliknie, sami klikniemy bo opuścimy ręce.


! #chwalesie #gry #walteradventure #steam

c959003e-5ced-49e5-a7ae-8668505c20cc
c35145a3-e656-450c-be26-a83e43884a9f

Zaloguj się aby komentować

Nareszcie, po dwóch dniach tworzenia fokusa dla kontrolerów skończyłem ten task.

Oficjalnie kontrolery są wspomagane w mojej grze, było to o wiele więcej programowania niż się spodziewałem.


Nie wystarczyło dodać "B=interact / A=jump", trzeba było napisać na nowo system menu w grze, aby było widać co aktualnie jest zaznaczone bo padem wszak nie celujemy jak myszką, więc przycisk musi być zaznaczony.

Do tego trzeba sprawdzać czy ktoś nie używa klawiatury, bo po co mu zaznaczać guzik skoro korzysta z myszki


I w ten sposób mały kod do aktywacji padów zmienił się w dość duży system wykrywania padów, aktywowania fokusów (zaznaczania wybranego guzika) przełączania sterowania i blokowania klawiatury jak ktoś gra na padzie, jednocześnie zostawiać opcję bezpieczeństwa w postaci zostawionej myszki i otwierania menu w przypadku odłączenia się kontrolera od systemu.


Ale jest, działa elegancko, teraz postarać się o weryfikację "Steam Deck"

Grę można sprawdzić na steam: https://store.steampowered.com/app/3681830/Walters\_Adventure


#steam #gry #walteradventure #chwalesie #indiegamedev #tworczoscwlasna

9c64bed4-e616-41d0-8e7a-2f3a76b01880
SuperSzturmowiec

nie jest dostępna tak mi pisze na steam. a bym z ciekawości sprawdził

Gagger

@SuperSzturmowiec Jest w zapowiedzi, w zdaniu "Sprawdzić na steam" bardziej chodziło mi o gameplay, film który tam jest i screeny aniżeli o zagranie


Demo dostępne będzie za jakiś czas

SuperSzturmowiec

@Gagger aaaaaaaaa takie bóty

koszotorobur

@Gagger - ile się nauczyłeś i nawkurwiałeś to Twoje

Bigos

bo padem wszak nie celujemy jak myszką, więc przycisk musi być zaznaczony

W Final Fantasy XVI dokładnie tak to wygląda, że analogiem przesuwasz kursor w menu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Gagger

@Bigos Przecież to głupie.

Celuj teraz analogiem, zamiast elegancko klikać i mieć zaznaczone

Zaloguj się aby komentować

Wczorajszy trolling, poszedł trochę za daleko ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Za bardzo mi się nudziło


Był to ten post: LINK

Pisałem w nim o optymalizacji gry i zrzuceniu z 8,33GB RAM na 5.90GB


Były to wyniki z uruchomionego edytora gry, czyli coś jakby ktoś chciał oglądać film zamiast z pliku MP4 to odpalił go w edytorze video i tam oglądał ʕ•ᴥ•ʔ

Więc wartości to były Gra + Surowy stan silnika, który działał w trybie edycji


Poniżej realne wartości, przy 60FPS zużycie CPU to tylko 4% (R7 9800x3D) oraz 933MB RAM przy 60FPS zablokowanych.

Wartość jaką gra ma na dysku to 550MB ʕ•ᴥ•ʔ


! Troszku przesadziłem, bo szedłem w zaparte z kilkoma osobami ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯


! #heheszki #nosory #gry #programowanie

81b6e216-6aa5-4dba-bb59-ec99464c7af1
Gagger

@damw Przepraszam xD

Poniosło mnie, a wyszło to na początku tak szczerze, że ciągnąłem to do dziś aż nocki nie skończyłem

owczareknietrzymryjski

@Gagger w dalszym ciągu xD tylko z innych powodów

a7b47ddc-f9f2-4621-95b5-14bf299ac512
maly_ludek_lego

@Gagger spoko. Leci czarnolisto.

Zaloguj się aby komentować