Zdjęcie w tle
Gagger

Gagger

Sum
  • 131wpisy
  • 184komentarzy

Wciąż się nie poddajemy, nie wypalamy i działamy dalej.
Prace trwają w najlepsze.


Dzisiaj przychodzę wam z kolejną aktualizacją i małą opowieścią.
Gdyby ktoś z was się zastanawiał, jak wygląda proces tworzenia mapy do gier 2D
Przedstawiam poniżej swoją kolejność.

Zaczynamy od oczywiście samego pomysłu, czyli rozmiaru mapy, ścieżki, którą gracz może obrać i ewentualnie drugą, którą obrać musi aby poziom ukończyć, ponieważ moje mapy to świat otwarty, gracz może wracać na zwiedzone już poziomy, aby dotrzeć w miejsca, które były wcześniej niedostępne z powodu braku odpowiednich umiejętności.


Następnie tworzę tło samej mapy, aby gracz nie widział elementów których nie powinien.
Takich jak zakończenia tła, elementów kolizyjnych, czy po prostu końca mapy.


Następnie jest najlepsza część, dodawanie ozdób na mapę, czyli dodanie elementów, które nie reagują z graczem, nie wpływają na niego, ale dodają "duszę" poziomom.
Takie jak czaszki w rogach, elementach, które emitować będą nastrojowe światła, oraz oznaczam sobie miejsca bez nich, są to miejsca w których umieszczone będą przeszkody, takie jak lawa, kwas czy pułapki.

Kolejny etap dzieje się poza edytorem map, dzieje się na samym poziomie, jest to właśnie etap dodawania oświetlenia, przeszkód i pułapek.
Tutaj wchodzi najwięcej pracy, ponieważ światła nie mogą być zbyt mocne bądź zbyt słabe, aby były dobrze widoczne a zarazem nie oślepiały czy zniekształcały świat.
Proces czasochłonny, ponieważ nie można pominąć żadnego elementu ozdobnego, ponieważ źle to wygląda w czasie rozgrywki.

Warto tutaj wspomnieć, że w przypadku gdy pułapka czy przeszkoda nie pasuje w tym miejscu, następuje edycja mapy, tak aby wszystko do siebie pasowało.

Po tym sprawdzam czy światła, elementy mapy czy aktorzy nie wyrzucają błędów oświetlenia czy nie nachodzą na siebie w jakiejś nadmiernej ilości. Czas prób i błędów

Na koniec dochodzi testowanie przeszkód, czy są zauważalne i czy w ogóle gracz jest w stanie je zauważyć.
Działanie przeciwników, czy się nie gubią na mapie, nie wlatują w ściany, czy każdy z systemów działa jak powinien.
Sprawdzam dokładnie całą mapę, rozgrywając ją nawet kilkadziesiąt razy jeżeli wymagane są poprawki.
Te najbardziej zaawansowane z ważnymi przeciwnikami czy elementami fabularnymi, ukrytymi pokojami i masą elementów interaktywnych zabierają nawet kilka godzin testowania jeżeli wymagane są poprawki, a te czasem potrafią iść w ułamki sekund i zmienia się wartości po przecinku kilkukrotnie aż do otrzymania upragnionego efektu.

Jeżeli wszystko się zgadza pozostaje ostateczny test, czyli wejście na poprzedni poziom i przejście na ten do testowania.
Aby w pełni zasymulować mapę, tak jak ją będzie widział gracz.
Ostateczny test zawsze jest dwukrotny, z tego powodu, że gra zapamiętuje odblokowane platformy, zebrane elementy czy odkryte sekretne poziomy i musi wczytać je przy ponownym odwiedzaniu, aby gracz nie odblokowywał jednej i tej samej platformy czy sekretnego pokoju w nieskończoność.

Po tym wszystkim etap zaczyna się od nowa z kolejnym poziomem.
Budowa jednego poziomu może trwać nawet cały dzień, te mniejsze pokoje, które mają być łącznikami z innymi, zajmują o wiele mniej bo może to być nawet tylko 2h.

W przypadku, gdyby obrazek był zbyt mały, link do większej wersji: LINK

#chwalesie #gownowpis #programowanie #steam #rhr #gry

7c5be3d7-e53a-4d0b-8b0d-1cac21f4b04c

Zaloguj się aby komentować

Pora zacząć nocną zmianę po dziennej zmianie ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
Dzisiaj na warsztat wsiadają nareszcie umiejętności w postaci kart.

Czyli na starcie będzie tylko jeden skok, ale po zdobyciu umiejętności, będzie można w końcu wykonać double jump i dostać się do innych lokacji.
#rhr #programowanie #chwalesie #gry #hobby

db2cb517-e9b8-4bfc-92fc-11137532c5bb
Greyman

@Gagger chciałbym umić w programowanie. Takie prawdziwe, a nie gównoskrypty w powershellu do roboty.

wec-wec

@Gagger strasznie wkurzający font. Do nagłówków jeszcze by uszedł, ale opisy powinieneś dać czymś lżejszym dla oka.

inty

@Gagger na jakim silniku robisz grę?

Zaloguj się aby komentować

W końcu udało mi się dokończyć tekst wstępu do gry. 
Udało mi się wymyślić fajny i ciekawy wstęp tekstowy dla intra. 

Poza tym dodałem kilku nowych przeciwników. 
Jednym z nich jest pająk, który pojawia się tylko w pobliżu gracza, nie porusza się i nie idzie w jego stronę, czeka na ofiarę w jednym miejscu. 
Posiada 2 ataki, zwykłe uderzenie przednimi nogami oraz wyplucie jadu na duży obszar. 

Kolejnym jest owad kamikaze, który po zauważeniu gracza leci w jego stronę, żądli go a następnie wybucha. 
Zadając łącznie 2pkt obrażeń. 

Dodatkowo udało mi się w fajny sposób zaznaczyć pułapki, aby nikt nie pomylił ich z wyposażeniem świata, przykładowe kolce widoczne na filmie mają efekt krwi na kolcach oraz lekkie czerwone podświetlenie. 

Co najważniejsze, zmieniłem także element przechodzenia między poziomami, teraz jest to słup światła z wizualnym efektem, a nie dym jak poprzednio, nie wzbudza już to obaw o jakąś pułapkę. 

Jak na Metroidvanię przystało, zabity potwór już się nie odrodzi. 
Możemy wejść ponownie na ten sam poziom a on zostanie na miejscu gdzie umarł (a raczej jego spawnu) 
Tak samo zbierany Ember zapisuje swoją wartość i gracz może wyczerpać je tylko raz jak i kwiaty życia. 
Jeżeli ktoś zbierze 3 z 5 odłamków emberu, to po ponownym wejściu na poziom, te same złoże będzie miało tylko 2 odłamki w sobie. 

Na koniec poprawiłem warstwę wizualną, teraz wszystko zgadza się z sobą, nie ma różnych styli graficznych. 
Menu jest proste i przyjemne dla oka. 

https://youtu.be/sZEYYjd05ts
#rhr #gry #programowanie #hobby #chwalesie #steam

Alembik

@Gagger Bardzo fajnie.

Zaloguj się aby komentować

No i urlop się skończył, pora wrócić do projektowania ¯\_(ツ)_/¯

Nowe poziomy już się tworzą, dzięki mapie nad którą pracowałem tydzień, wiem jak budować teraz pojedyncze poziomy, więc idzie o wiele sprawniej.


Zmieniłem też wizualne przejście między poziomami, podoba mi się lepiej niż mgiełka, jest bardziej wyrazisty i pasuje tematycznie.

Teraz trzeba zacząć projektować przeciwników, bo co do nich mam specjalne zadania ༼ ͡° ͜ʖ ͡° ༽
#rhr #programowanie #indiegamedev #gry #chwalesie


1266f143-17d6-4e29-b39a-e176ba27bead

Zaloguj się aby komentować

2dni myślenia i wymyśliłem (mam nadzieję) efekt jaki ma oznaczać "tu przechodzisz do następnego poziomu"

Na początku miała to być mgła, ale ciężko w pixel arcie uzyskać ladnie wyglądającą
Potem macki, ale nie pasowało mi stylem, następnie wyrzut promieni światła, coś na styl magicznych igieł, które zazwyczaj są animacją "level up"

Aż skończyło się na czymś co przypomina płomień.
I oby to do mnie przemówiło, bo znów spędzę kilka dni na myśleniu czym to zastąpić ( ͡° ʖ̯ ͡°)

https://youtu.be/nfwDOLOfnqA


#rhr #gry #programowanie #grafika #zalesie

Kronos

Ładne chociaż gracze za pierwszym razem mogą mieć dylemat czy do tego wskoczyć no bo właśnie wygląda jak płomienie co się kojarzy z obrażeniami.

Mi by tam pasował portal zamykający się po wejściu z pyknięciem.

Gagger

@Kronos tam będzie popup z tutoriala

Więc spokojnie o pomyłkę


To otwarty świat, więc portale muszą być w jakimś sensie aktywne i umieszczone przy łączeniu z innym poziomem, bo na jednym poziomie może być i 4 przejścia więc i 4 portale

Kronos

@Gagger No to spox, wygląda nawet ładnie i pasuje stylem.

wombatDaiquiri

@Gagger zgadzam się z uwagą ze płomienie sygnalizują niebezpieczeństwo. A co myślisz o „klasycznym owalnym portalu”? Ewentualnie portal jako dziura w ziemi?

FriendGatherArena

@Gagger ja bym nie wskoczył

Zaloguj się aby komentować

Eh, po dłuższym czasie myślenia nad tym jak ma wygląd GUI w końcu udało mi się dojść do tego co mi się podoba.
A wystarczyło przejrzeć setki assetów, dziesiątki artystów i powymieniać kilkadziesiąt wiadomości, żebym stwierdził, że nie podoba mi się żaden z ich pomysłów.

Ale mam w końcu swój styl, minimalistyczny, elegancki, ciekawy.
Podoba mi się.
No i w końcu mogę klepać menu i ustawienia gry.
Na szczęście programowanie idzie mi lepiej niż projektowanie wizualnego stylu gry i całość jest już na wykończeniu.


Udało mi się nawet zaprojektować statystyki dla wczytywania gry, widoczne po najechaniu na przycisk.
Widać procent ukończenia gry i kilka innych statystyk ( ͡° ͜ʖ ͡°)

https://youtu.be/sWk7_mleI_I

#rhr #programowanie #gry #pcmasterrace #steam #chwalesie

Zaloguj się aby komentować

Mały update z programowania.

Aktualnie jestem w etapie tworzenia menu, aby całość ładnie zgrać i nie musieć nic przebudowywać później bo nie było menu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Mapa już zrobiona, gotowa do działania, będzie na prostej zasadzie, po wejściu na poziom gracz odblokuje widok poziomu na mapie, tak jak jest to pokazane aktualnie z jednym poziomem, po przejściu na następny na mapie widoczne będą 2 poziomy.
Widok poziomów na mapie ma dekoracyjne szczegóły, dodatkowo będą na wybranych poziomach anioły, które także widoczne będą na mapie.
Tak samo jak wskaźniki dla MiniBossów i Bossów.

Z tego samego menu, gracz widzieć będzie statystyki postaci oraz
Emblematy, które odblokują umiejętności, czyli podwójny skok, dash, teleportacja czy inne.
Wybrać można będzie tylko 3 emblematy, więc trzeba będzie dobrać je z głową, ponieważ ich zarządzanie jest dostępne tylko pod aniołami, w innym miejscu mamy tylko podgląd

Na ten moment warstwa wizualna menu mi się podoba, kilka dni męczyłem się z tym jak to zrobić i co zrobić, żeby wyglądało dobrze i schludnie.
W końcu można iść dalej.
Bo w planach jest tworzenie kolejnych poziomów i zaprogramowanie przeciwników.
https://youtu.be/keKvbJ54OAQ

#rhr #programowanie #chwalesie #gry #pcmasterrace #steam #indiegamedev

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

Kiedy masz ADHD i perfekcjonizm we krwi i po zobaczeniu jednej rzeczy musisz mienić całość.
Nie spodobała mi się z efektem "WOW!" mapa, tak więc zrobiłem coś więcej ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯

Ozdobiłem ją w elementy odpowiadające każdemu z aktów.
Kolejne 10h pracy nad grafiką, ale warto było, teraz mi się podoba o wiele bardziej


#programowanie #grafika #rhr #chwalesie #indiegamedev #steam

1410f5fd-fc1f-4028-a67a-269a82cc0c7d
wombatDaiquiri

@Gagger ciekaw jestem czy uda Ci się to wypuścić zanim się wypalisz i pierdolniesz w kąt, a widzę już pierwsze oznaki scope creepu i podążania za myślami przerużnymi natrętnymi (takie jak ten wpis)


a kibicuje bardzo mocno

Gagger

@wombatDaiquiri Nie obawiam się o wypalenie.
Wszystko co ma być dodane jest w jakimś stopniu ulepszane, żeby wprowadzić to od razu działające a nie bawić się tym w dłuższym okresie czasu

Siedzę w projektowaniu gier jakoś 2 lata już, cały czas mam ten sam poziom zabawy z tego.
Po prostu lubię coś tworzyć, tak samo jak lubię gry z budowaniem tak samo lubię budować.
To jest kwestia hobby, robię to co uwielbiam robić w grach od kilkunastu lat

Zaloguj się aby komentować

W końcu mapa zaimplementowana.

Teraz można zacząć znów programować ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Elegancko mapka wygląda, możliwość powiększania i przesuwania działa bez zarzutu, znaczniki w postaci aniołów już są, póki co widoczne, ale później będą widoczne tylko po wejściu na poziom i odblokowaniu ich.

Służyć będą jako punk odrodzenia i szybkiej teleportacji, oczywiście za srogą opłatą ༼ ͡° ͜ʖ ͡° ༽

Dzisiaj tylko jak się obudzę, to dodam nazwy biomów, ozdobię mapę porządnie i można lecieć dalej.

No i oczywiście pozycję gracza, bo sie zgubi na mapie jak nie będzie oznaczony, gdzie jest


Nie widziałem, że zaprojektowanie mapy w UE5 jest tak głupie, bo trzeba wpisywać koordynaty znaczników, nie można ich po prostu położyć na mapie (╯°□°)╯︵ ┻━┻

A to jest zabawa w kotka i myszkę, bo poprawianie czegoś o te 10px w bok czy górę to udręka.


No i znowu nie nagrał się dźwięk z gry ( ͡° ʖ̯ ͡°)

https://youtu.be/G8VQaBjFQRA


#chwalesie #programowanie #gry #steam #rhr #indiegamedev

Hoszin

a znacznik gdzie jest postać na mapie? czy tego nie będzie?

Gagger

@Hoszin Będzie, nawet opisałem że dodam, tylko muszę to ugryźć jakoś porządnie bo poziomów jest ponad 350

A wertowanie wszystkich zajmie trochę czasu


Muszę coś bardziej wydajnego zrobić

Hoszin

@Gagger no przydało by się coś takiego, ale ja się na tym nie znam więc nie pomogę, chociaż kibicuję całym serduszkiem.

Zaloguj się aby komentować

Nareszcie, trzy dni pracy, ale skończyłem tworzyć mapę do gry.
Którą spokojnie będę mógł wykorzystać jako UI mapy w samej grze i do projektowania znaczników czy punktów odrodzeń

Teraz trzeba będzie dodać MiniBossy oraz finalnego Bossa, a potem rozmieścić anioły odrodzeń ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Po powiększeniu widać nawet poszczególne etapy poziomów.

No i trochę mi odwaliło, jest tutaj ponad 300 poziomów, bo dalej mi się nie chciało liczyć xD

#rhr #chwalesie #grafika #programowanie

a4acfe42-245c-449b-a4c6-db2aeedde638
Gagger

@Opornik O co chodzi? Coś taki oporny

Opornik

@Gagger Przypomniało mi się, że jak byłem dzieckiem podobne mapy wydawali w czasopismach dla graczy na Atari itd. tylko tam były, oczywiście, pododawane wszystkie zagrożenia, bonusy, wrogowie, itd.

Zaloguj się aby komentować

Ogólnie trzecia nocka do prawie samego rana zarwana.

Ale 7 z 9 aktów ma już swój design mapy.
Jestem już wykończony, a jeszcze z dwie noce przede mną zanim to skończę, potem zostało wyeksportować to do gry i zbudować na podstawie designu mapy i całą grę ( ͡° ͜ʖ ͡°)


#chwalesie #grafika #programowanie #rhr

b63636f1-7995-4abf-9a3b-1467cafbf415
Gagger

Się chyba za bardzo rozpędziłem ( ͠° ͟ʖ ͡°) około 300 poziomów

Tyle to nawet Hollow Knight nie posiada


e0409363-b020-44f3-8613-dd9321974fa4

Zaloguj się aby komentować

Ehhhh...

2dni kombinowania, myślenia i projektowania i w końcu można zacząć robić mapę dla UI do gry.
W końcu wymyśliłem jak ma wyglądać wizualnie mapa, tak aby była gotowa do wrzucenia do gry.

Teraz tylko dokończyć rysowanie pokoi i można projektować gdzie mają znajdować się Anioły do odradzania postaci, umiejętności do zdobycia czy handlarze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Na szczęście teraz mam z górki

#chwalesie #programowanie #gry

Autorski tag dla obserwowania bądź dodania na czarną : #rhr <- Red Hood Requiem

239949c8-64ce-4f66-9aaa-4f798c6d5a6e
Alembik

@Gagger O czym będzie?

Gagger

@Alembik https://youtu.be/vobMu2v92to


Metroidvania

Taki słupskiej, coś jak hollow knight

Tylko po mojemu, to co na filmie to poprzednia wersja bo teraz się zmieniło trochę


Ale taki wygląd mniej więcej będzie

Alembik

@Gagger Fajne. Kibicuję.

Zmień tylko głos skakania, nieco za hentaiowy się wydaje.

Zaloguj się aby komentować

No i w końcu można wybierać się spać! ( ≖ ͜ʖ≖)


Kolejne rzeczy skończone, jak zwykle zaprogramowanie tego co kilkanaście minut, czas kilka godzin.
Ale wymyślanie niebanalnego pomysłu zajmuje dni.
Co się zmieniło i co trzeba było zrobić?

Ano, mamy teraz złota żaru, nie będzie finalnie zbierania przedmiotów latających na mapie, zamiast nich wpadają wspomniane złoża.
Będzie w nich od 3 do 5 (na start) odłamków żaru, które po prostu trzeba wydobyć.
Za odłamki kupować będziemy jak już wcześniej pisałem, mapy, ulepszenia broni, czy odblokowywać sloty na skille.

Dodatkowo kwiaty życia jak złota emberu mają różną ilość odłamków, w ich przypadku jest to 2-3, czyli jeden mniej niż pełna ilość, albo pełna ilość.
Każdy odłamek kwiatu dodaje +1 życie a gracz może mieć ich aż 8

Pojawiły się w końcu dwie przeszkody, jakimi są lawa i kwas.
Są to przeszkody permadeath, czyli gracz może mieć 8 żyć, ale lawa i kwas zabierają wszystkie, zadają 100 obrażeń (czyli 100 żyć) więc trzeba być szczególne ostrożnym w ich pobliżu.
Mają także swój kolor aby wyróżnić je na polu mapy i dodać ładniejszy wygląd.

Z lepszych nowości wpadły "Złote Anioły"
Są to specjalne posągi, które służyć będą do odradzania gracza, aktywacja posągu to podejście pod niego, aktywuje się wtedy aureola i złote światło z niej, po tym gracz może albo się teleportować używając specjalnych odłamków albo odrodzić w przypadku śmierci.
Będą one wyszczególnione na mapie, jako złote (odblokowane) bądź szaro-siwe (zablokowane)
Warto wspomnieć, że będą one umieszczone po prostu na pokoju, więc znalezienie ich na odpowiednim poziomie to zadanie gracza.

W przygotowaniu dodatkowo są dwie umiejętności obie do odblokowania.
Dash oraz Roll, czyli zwykły skok do przodu, który ma możliwość zadawania 1pkt obrażeń i odrzucania wroga w tył (jeżeli nie jest on bossem bądź minibossem)
Roll znów będzie służył do wyjścia z opresji, gracz prześlizgnie się po prostu po mapie i nie będzie kolidował z wrogiem.

https://youtu.be/vobMu2v92to

#programowanie #gry #chwalesie #steam #pcmasterrace

Gagger

A tak wygląda czwarty monitor, na którym mam notatki, żeby nie zapomnieć pomysłów jak akurat nie siedzę w grze ( ͡° ͜ʖ ͡°)

ee08fce5-0600-49a5-a2ac-351ed2c72c98
Kronos

@Gagger Fajna tapeta

Gagger

@Kronos Całkiem przyjemna, tutaj masz jak to wygląda przy włączaniu PC jak nic się nie zdąży jeszcze pojawić

1a44619a-75c1-4ad6-9cf7-f82ea3466d5d
Fen

Przewidujesz zniżkę dla kolegów z Hejto jak ruszy przedsprzedaż xD? Fajnie się zapowiada!

Gagger

@Fen Będzie opcja z rozdawaniem kluczy, preordery też będą tańsze
A sama gra kosztować będzie jakoś 30-40zł

Fen

@Gagger pójdzie to na telefonie xD? Fajnie by było!!!

totengott

@gager mam pomysł. Jak byś zrobił miejscówkę gdzie był by jakiś większy "skarb" który trzeba wydobyć ze skały/ kamienia/czego kolwiek. Przez chwilę trzeba by ten materiał usuwać w czym przeszkadzały by growe złole np. ze trzy fale. Coś typu kopiesz kopiesz, idą złole musisz na chwilę przestać kopać żeby zabić złole. Nic odkrywczego w sumieale jak by ci brakło pomysłów to korzystaj. Fajnie ta giera wygląda.

Gagger

@totengott Ogólnie wokół emberu będą krążyć przeciwnicy, nie zawsze ale będą.
W planach są także minibossy, którzy będą mieć lepszy loot, będą strzegli jakiegoś skarbu.

Najpewniej będzie to Magnam, filotowo-różowe złoże, sam magnam będzie do ulepszania broni.
Bo gracz będzie miał możliwość zadawania więcej niż 1dmg


Zaloguj się aby komentować

Tym razem się nie dam ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kopia na dysku, zwykła wersja i kopia w chmurze mojej gry.
Aktualizowana na żywo, nawet podczas grzebania w grze, mój nawyk CTRL+S synchronizuje wszystkie pliki na dysku google

Zbyt spodobał mi się aktualny pomysł i wykonanie, żeby stracić grę drugi raz

#nocnazmiana

100d59ae-6f0b-410f-8447-87399fe8d5a6
Gagger

@NiebieskiSzpadelNihilizmu tu mam automat.

Do tego nie chce żeby to ktoś dostał więc GD jest najlepszy

Działa zew tle, sam synchronizuje pliki, mam dostęp nawet z telefonu bo zalogowany na mailu jestem

Zaloguj się aby komentować

Kilka dni ciszy i wracam znów.

W końcu udało mi się zrobić i dostosować stary system do nowych mechanik w grze.
W planach jest jeszcze sporo do zrobienia i poprawienia ale na ten moment wygląda to całkiem ładnie.

Co najważniejsze ustawiłem i wybrałem całkiem przyjemną muzykę i dźwięki do gry.
Spośród 455 utworów wybrałem 78, zajęło mi to 6h żeby wszystko przesłuchać, a jeszcze kilka ma być dodatkowo od użytkownika Hejto ( ͡° ͜ʖ ͡°) tak więc czekam.
Finalnie na około 150-180 poziomów będzie około 100 nut

Zmienił się całkowity wygląd gry względem Walter'a
Nie ma latających kamieni do zbierania jak w Mario Bros monety, ale jest "Ember" czyli żar, który można wydobyć z kamieni znalezionych na mapie, każdy kamień posiada ich do 5 sztuk.
Służą do wydawania ich w sklepie za ulepszanie broni czy kupowanie map poziomów czy map z ukrytym pomieszczeniem (bo i takie są jak w Walterze, gdzie poziom ma ukryte miejsce)

Poza nimi jest także kwiat życia, ścinając go można dostać 3 dodatkowe życia.
Złoże emberu i kwiat świecą na odpowiednie kolory, aby zwracać uwagę gracza i oznaczać, że to jest to co powinien zebrać.

Dodatkowo gra zapisuje ile gracz zebrał bo w końcu nie musi zbierać od razu 3 żyć z kwiatka, a tylko 1
Gra zapamiętuje jaki kwiat ma ile życia i po powrocie do niego zostaje mu tyle ile powinno, nie regeneruje się znów do 3 sztuk, ani nie znika do 0

Pomiędzy poziomami potwory będą respić się zawsze aby utrudnić grę, czyli zabijając potworka on tam po powrocie będzie znów.
Sprawa nie dotyczy bossów, Ci umierają na stałe.

Do zrobienia zostały mi jeszcze umiejętności jak daszh, roll, podwójny skok
Wszystko to będzie jako amulety, gracz będzie mógł w specjalnym miejscu wybrać jakie amulety chce mieć założone.
Niektóre dadzą umiejętności jak wyżej a inne zwiększą życie czy prędkość gracza.

https://youtu.be/c1D0-dcNYHw


#gry #steam #programowanie #pcmasterrace

koszotorobur

@Gagger - nie napisałeś nigdzie jak teraz robisz backup plików gry - chętnie się dowiem na jakie rozwiązanie się zdecydowałeś.

Gagger

@koszotorobur Kopia na google drive, bo da się tam spokojnie prywatność ustawiać
Dodatkowo mam nowy dysk HDD zewnętrzny jak i kopię na jednym z 4 dysków w PC NVME.

Zaloguj się aby komentować

I tak mija pierwszy z dwóch dni wolnych od kołchozu.
Siedzę i wybieram muzykę do gry, spośród 455 utworów, które kupiłem ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯

Wybrałem już 20 ale to wciąż za mało, dla około 150 map w grze, chciałbym mieć te 50 piosenek, żeby się nie powtarzały za często w grze


#chwalesie #zalesie #gry #programowanie

fd867b47-b3ab-4ed7-a895-2e258f41ec22
starszy_mechanik

Masz błąd w 2 pierwszych literkach nicku

#humorniskichlotow

Gagger

@starszy_mechanik o ile pamiętam nie mogłem go wziąć w tamtych latach ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zaloguj się aby komentować

W końcu udało mi się zacząć robić grę a nie tylko kolorować stare kupione grafiki ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zostało mi tylko skontaktować się z starym muzykiem, żeby mi ogarnąć tło muzyczne odpowiednie dla gry i dźwięki.

Ale na ten moment już mi się podoba aktualny stan, kilkanaście godzin edytowania nie poszło na marne

https://youtu.be/8nhTyhP_g2g


Jak na ponowny początek po kilku dniach to udało mi się ogarnąć dość sporo.
Najżmudniejsze było składanie postaci, która w niektórych miejscach ma ponad 40 klatek animacji (w porównaniu do 8 w poprzednich częściach)

Dodatkowo ogarnąłem oświetlenie postaci, która wcześniej nie była oświetlana w Walter'ze
No i gra zmieni nazwę na "Red Hood Requiem" czyli "Odpoczynek Czerwonego Kapturka"
Bo fabuła kręcić się będzie wokół koszmarów i drogi przez czyściec ( ͡° ͜ʖ ͡°)


#chwalesie #programowanie #gry #steam

koszotorobur

@Gagger - wygląda porządnie - sam rysowałeś animację tego czerwonego kapturka?

Gagger

@koszotorobur Kupione i zmienione to co potrzebowałem, nie za wiele podmienione
Bo sama animacja w sobie była już piękna

Zaloguj się aby komentować

No i decyzja już zapadła.

Po stracie plików i ogólnie spadkowi chęci robienia gry (przez pierwszy dzień)
Postanowiłem skorzystać z okazji, że nie mam już swojej gry (nie licząc kopii sprzed miesięcy)

Tak więc, dzięki nabytej wiedzy i umiejętnościom zrobię to co chciałem zrobić na początku ale brakowało mi umiejętności.
Trudną grę, która pozwoli graczom zwiedzać świat, mimo że jest to 2D ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Całość w mrocznym stylu szaty graficznej a zarazem z "słodkim/uroczym" bohaterem, żeby wyróżniał się na tle wszystkiego.
Takie granie w koszmar senny ( ͠° ͟ʖ ͡°)

Tak więc powstaje właśnie "Red Hood Requiem"
Głównym bohaterem jest słodka Alice, która wyglądem przypomina czerwonego kapturka, ponieważ ma o dziwo czerwony kaptur i pelerynkę.

A poruszać się będzie w świecie horrorów, potworów i ciemności.
Całość jak wspomniałem będzie utrzymana w klimacie czerni i mroku, aby podkreślić miejsce jakim jest ten świat.

Na screenie prezentuję wam wyposażenie świata (jedno z bardzo wielu) jakimi są drzewa i korzenie (tak dużo pokazałem)
Co najlepsze, wyposażenie świata będzie określało lokalizację gracza z poprzedniego wpisu, gdzie widoczna była mapa, drzewa kolorystycznie i tematycznie zostaną przypisane do odpowiednich lokacji, tak aby w jakiś sposób ułatwić graczowi lokalizację siebie na mapie, a całość będzie przynajmniej lepiej wyglądała ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tak więc oficjalnie po porażce z dyskiem znów znalazłem chęć i to nie małą do robienia gry.
Ale tym razem z poprawkami, bo nauczyłem się na błędach poprzedniej gry

Wrzucam także zdjęcie Alice, czyli tytułowego czerwonego kapturka ( ͡ಥ ͜ʖ ͡ಥ)
I kilak zdjęć z assetów, które udało mi się dorwać (i które kupiłem)


! #chwalesie #programowanie #gry #steam

bffd1da3-ebd0-44c0-978e-0e74a2ab60ed
6f456ee0-6ca7-496f-a080-dc84ba48213b
7ad31445-2ff7-4555-8607-74166c5ed558
edcb9959-1875-492b-b5de-226037f9f17d
LovelyPL

Chmura to zuo? Jak widać niekoniecznie

A jak nie chmura, to nawet mały NAS pod biurkiem i spokój duszy.


Powodzenia przy nowym projekcie! I zautomatyzuj robienie kopii

DEATH_INTJ

planujesz robic backupy?

koszotorobur

@DEATH_INTJ - w poprzednim wpisie pisał, że robił - tylko jak widać nie za często

Kronos

@koszotorobur Robić backup projektu raz na cztery miesiącxe to tak jakby w ogóle nie robić

LovelyPL

Skoro padł dysk z kopią i nie ma nic, to znaczy, że kopia była na tym samym dysku co oryginał, czyli de facto - kopii nie było
No, chyba, że walnął piorun i spaliło wszystkie dyski - to już pech.

Gagger

@LovelyPL Otóż nie, w poprzednim wpisie pisałem o reinstalacji systemu, po zainstalowaniu nowego systemu chciałem sobie przenieść backup i go już nie było, a na dysku były bad sectory

Dlatego nie ma kopii ani oryginału.
Teraz trzymam kopię w 3 miejscach, jako oryginał, kopię i kopię zapasową, na 3 różnych dyskach

LovelyPL

@Gagger No to pech okrutny Zdarza się - niestety.

Zaloguj się aby komentować

Podobno orzechy pomagają na umysł, myśleć i zapamiętywać.
Więc będę po tym programował jak szalony


Ale kilogram, to chyba za dużo xD ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#heheszki #programowanie #indiegamedev

01fd71a4-5845-4282-adf0-ec3148409255
wombatDaiquiri

@Gagger tylko kolego na kalorie uważaj albo sobie kup bieżnię. Jak nie ze względu na wygląd to chociaż zdrowie i kondycja.

Gagger

@wombatDaiquiri Gram w Beat Saber, tam też da się zmęczyć porzadnie

jajkosadzone

I duzo wody pij Ten szachowy geniusz z Norwegii duzo wody pije

NatenczasWojski

@Gagger ale fistaszki to nie są orzechy...

Zaloguj się aby komentować

Następna