W końcu mapa zaimplementowana.

Teraz można zacząć znów programować ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Elegancko mapka wygląda, możliwość powiększania i przesuwania działa bez zarzutu, znaczniki w postaci aniołów już są, póki co widoczne, ale później będą widoczne tylko po wejściu na poziom i odblokowaniu ich.

Służyć będą jako punk odrodzenia i szybkiej teleportacji, oczywiście za srogą opłatą ༼ ͡° ͜ʖ ͡° ༽

Dzisiaj tylko jak się obudzę, to dodam nazwy biomów, ozdobię mapę porządnie i można lecieć dalej.

No i oczywiście pozycję gracza, bo sie zgubi na mapie jak nie będzie oznaczony, gdzie jest


Nie widziałem, że zaprojektowanie mapy w UE5 jest tak głupie, bo trzeba wpisywać koordynaty znaczników, nie można ich po prostu położyć na mapie (╯°□°)╯︵ ┻━┻

A to jest zabawa w kotka i myszkę, bo poprawianie czegoś o te 10px w bok czy górę to udręka.


No i znowu nie nagrał się dźwięk z gry ( ͡° ʖ̯ ͡°)

https://youtu.be/G8VQaBjFQRA


#chwalesie #programowanie #gry #steam #rhr #indiegamedev

Komentarze (6)

Hoszin

a znacznik gdzie jest postać na mapie? czy tego nie będzie?

Gagger

@Hoszin Będzie, nawet opisałem że dodam, tylko muszę to ugryźć jakoś porządnie bo poziomów jest ponad 350

A wertowanie wszystkich zajmie trochę czasu


Muszę coś bardziej wydajnego zrobić

Hoszin

@Gagger no przydało by się coś takiego, ale ja się na tym nie znam więc nie pomogę, chociaż kibicuję całym serduszkiem.

Gagger

@Hoszin Ogarnę na 100%

Tylko chcę zrobić to wydajnie żeby nie marnować zasobów komputera na żmudne wczytywanie 350 poziomów, żeby sprawdzić na którym jest gracz, bo tutaj zwykłych pozycji gracza w świecie użyć nie mogę, bo mam poziomy a nie jeden otwarty

Po prostu muszę znaleźć poziom na którym jest gracz (łatwe) a następnie w odpowiednim miejscu wyświetlić postać gracza na mapie (trudne, bo skrypt musi sprawdzić mapę i do niej określić pozycję stałą zmienną)

Zaloguj się aby komentować