Pora zacząć nocną zmianę po dziennej zmianie ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
Dzisiaj na warsztat wsiadają nareszcie umiejętności w postaci kart.

Czyli na starcie będzie tylko jeden skok, ale po zdobyciu umiejętności, będzie można w końcu wykonać double jump i dostać się do innych lokacji.
#rhr #programowanie #chwalesie #gry #hobby

db2cb517-e9b8-4bfc-92fc-11137532c5bb

Komentarze (11)

Greyman

@Gagger chciałbym umić w programowanie. Takie prawdziwe, a nie gównoskrypty w powershellu do roboty.

Gagger

@Greyman Jak chcesz się nauczyć, a nie tylko "a chcę napisać" to w rok ogarniesz, mi zajęło właśnie coś około 12-15 miesięcy na naukę, potem jakieś głupie pisanie gry na VR, potem 3D, 2D izometryk, klikacz
I teraz właśnie 2D sidescroller


Rok i tak minie.
Ale trzeba pamiętać, że taka nauka to pożegnanie się z życiem poza komputerem, bo siedzisz i ogarniasz pętle warunkowe czy zależność warunków ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

Greyman

@Gagger z żoną, dziećmi i pracą na pełen etat to raczej niewykonalne. Ale pomarzyć można. Pętle i warunki mi niestraszne, raczej jak już to strona kreatywna leży.

wec-wec

@Gagger strasznie wkurzający font. Do nagłówków jeszcze by uszedł, ale opisy powinieneś dać czymś lżejszym dla oka.

Gagger

@wec-wec Font jest specjalnie dobrany do tematyki gry.
Gra jest Dark Fantasy, z elementami dark souls i głównym nurcie Metroidvanii

Font jest stylizowany na XVI wieczne pisma, stosowane w pismach świętych, przekazach czy właśnie stylu czarnej magii.
Dlatego ten font wręcz idealnie pasuje do gry, bo zgadza się z jej tematyką.

Ponadto gry, które korzystają z zwykłych fontów idą na łatwiznę, były też tematy o tym, że twórczość w grach zanika, bo nawet fonty są brane typu Arial ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯

plemnik_w_piwie

@Gagger dobra, stylizacja jest ważna ale bez przesady. Czcionka jest po to by była czytelna. Ta tutaj jest bardzo ładna, ale faktycznie wymaga skupienia. Ty robiles tego fonta albo masz opcję jego edycji? Może warto pojedyncze litery skompromisować, albo pobawić się trochę kerningiem.

Turborealizm też jest jest opcją, lepiej widzieć że aktora przebranego za Godzillę, niż montować sceny że smokami z komodo

Gagger

@plemnik_w_piwie Może to kwestia przyzwyczajenia, ale mi czyta się ją dobrze.

wec-wec

@Gagger Dobra, wybacz za enigmatyczny komentarz. Rozumiem stylistykę, jak na taką font jest całkiem niezły, ale to dopiero 20% sukcesu. Ze względu na wykorzystanie tożsamego fontu we wszystkich elementach UI, bardzo cierpi czytelność: brakuje wyraźnej hierarchii treści, a stylizowany font ciężko rozczytać. Byłby idealnym fontem dla nagłówków, które user ma przeczytać w pierwszej chwili: w Twoim przypadku pewnie byłby to "szept wichru".

Gdybym miał zasugerować rozwiązanie, pobawiłbym się kontrastem fontów (obok stylizowanego warto postawić na szeryfowy, prosty w odczycie. Arial to nie jest dobry pomysł - pierwszy lepszy który mi się rzucił w oko w bazie. Drugi temat to dopracowanie hierarchii wizualnej: każdy tekst jest tym samym kolorem, czyli pełną bielą. Jeżeli zmienisz opacity treści pod nagłówkiem na 80-90%, ekran stanie się łatwiejszy w odbiorze - nie uderzy mnie ściana tekstu z obrazami o równej wadze, a mój wzrok dostanie wytyczne.

Co do górnego menu - dołożyłbym ikonki odpowiadające konkretnym zakładkom. Nie chcę za każdym razem wchodząc na ten ekran czytać kolejnych przycisków, a potrzebuję visual clue gdzie jest to, czego szukam.

Menu po lewej stronie byłoby git, gdybyś rozmiar naglówka ze środka ekranu zwiększył 2krotnie. W tej chwili rozmiar treści w środku ekranu i w tym menu są takie same, co sprawia, że intuicyjnie traktuję je jako część tego samego ekranu, a nie osobne elementy.

Oczywiście nie chcę podkopywać wizji artystycznej. Mój komentarz traktuj jako luźne uwagi z doświadczeniem.

inty

@Gagger na jakim silniku robisz grę?

Gagger

@inty Unreal Engine 5

inty

@Gagger dzięki za opdowiedź! Właśnie też sobie ostastnio ściągnąłem UE i bawię się w 3D ale bardzo dużo rzeczy do ogarniecia i trochę to przytłacza

Zaloguj się aby komentować