No i w końcu można wybierać się spać! ( ≖ ͜ʖ≖)
Kolejne rzeczy skończone, jak zwykle zaprogramowanie tego co kilkanaście minut, czas kilka godzin.
Ale wymyślanie niebanalnego pomysłu zajmuje dni.
Co się zmieniło i co trzeba było zrobić?
Ano, mamy teraz złota żaru, nie będzie finalnie zbierania przedmiotów latających na mapie, zamiast nich wpadają wspomniane złoża.
Będzie w nich od 3 do 5 (na start) odłamków żaru, które po prostu trzeba wydobyć.
Za odłamki kupować będziemy jak już wcześniej pisałem, mapy, ulepszenia broni, czy odblokowywać sloty na skille.
Dodatkowo kwiaty życia jak złota emberu mają różną ilość odłamków, w ich przypadku jest to 2-3, czyli jeden mniej niż pełna ilość, albo pełna ilość.
Każdy odłamek kwiatu dodaje +1 życie a gracz może mieć ich aż 8
Pojawiły się w końcu dwie przeszkody, jakimi są lawa i kwas.
Są to przeszkody permadeath, czyli gracz może mieć 8 żyć, ale lawa i kwas zabierają wszystkie, zadają 100 obrażeń (czyli 100 żyć) więc trzeba być szczególne ostrożnym w ich pobliżu.
Mają także swój kolor aby wyróżnić je na polu mapy i dodać ładniejszy wygląd.
Z lepszych nowości wpadły "Złote Anioły"
Są to specjalne posągi, które służyć będą do odradzania gracza, aktywacja posągu to podejście pod niego, aktywuje się wtedy aureola i złote światło z niej, po tym gracz może albo się teleportować używając specjalnych odłamków albo odrodzić w przypadku śmierci.
Będą one wyszczególnione na mapie, jako złote (odblokowane) bądź szaro-siwe (zablokowane)
Warto wspomnieć, że będą one umieszczone po prostu na pokoju, więc znalezienie ich na odpowiednim poziomie to zadanie gracza.
W przygotowaniu dodatkowo są dwie umiejętności obie do odblokowania.
Dash oraz Roll, czyli zwykły skok do przodu, który ma możliwość zadawania 1pkt obrażeń i odrzucania wroga w tył (jeżeli nie jest on bossem bądź minibossem)
Roll znów będzie służył do wyjścia z opresji, gracz prześlizgnie się po prostu po mapie i nie będzie kolidował z wrogiem.
https://youtu.be/vobMu2v92to
#programowanie #gry #chwalesie #steam #pcmasterrace

