Moja gra trafiła na steam [Walter Adventure]

hejto.pl

Witam Hejtowcy, chciałbym się wam pochwalić oficjalnie swoją grą, którą tworzę od prawie 6 miesięcy. Walter Adventure - to gra w stylu PixelArt 2D z elementami gry przygodowej i rozbudową swojej postaci. 


Gra w swojej mechanice jest dość prosta, rodzimy się na kolejnych poziomach, gdzie naszym celem jest przejście na każdy kolejny, na każdym poziomie znajdują się wszelakiej maści pułapki, przeszkody i przeciwnicy, którzy mają za zadanie nam to utrudnić, tak abyśmy poziomu nie ukończyli. 


Przeciwnicy są najróżniejszych typów, od latających, czyhających pod sufitami, przez zwykłych chodzących czy nawet duchów znikających i pojawiających się w innym miejscu. 

Każdego z przeciwnik można pokonać w podobny sposób, po prostu skacząc im na głowę. 

W grze dostępne są także ulepszenia, skille pasywne i aktywne dla ułatwienia nam gry. Każdy element w grze kosztuje odpowiednią ilośc gemów, które znaleźć można na każdej mapie. 

Możemy wybrać sobie spośród 3 skilli głównych, takich jak Fireball, Dash czy Shield, zależnie od naszego trybu gry. 

Jak i wybrać nowego skina z unikalnymi umiejętnościami, każde odblokowanie skórki pozwala dobrać drugą umiejętność, która działa przez cały czas jej noszenia. 


Oraz oczywiście można ulepszyć samą postać, aktualnie podnieść można limit żyć z 2 dostępnych na początku gry do maksymalnie 10, dodatkowe życia poukrywane są na mapie, warto wspomnieć, że istnieje w grze skórka, która potrafi nam dodawać +1 życie za każdym ukończonym poziomem i może to przekroczyć maksymalny limit poziomów 


Tutaj zamieszczam także filmik z najnowszego patcha z gry

https://youtu.be/9cDns5KEF-o


Gra dostępna jest już na steam:

 https://store.steampowered.com/app/3681830/Walter_Adventure/?beta=1



Ma także swój kanał na YT: https://www.youtube.com/@LumeBit



Dostępna będzie w kwocie nie przekraczającej 40.99zł (uzależnione od kursu dolara)

Dostępna oczywiście jest także w pełnej Polskiej wersji językowej. 

Wymagania gry są bardzo niskie, ponieważ testowanie na zintegrowanej grafice w FHD 1080p działa znośnie i dało się spokojnie grać.

Gra portowana będzie także na Androida i iOS z wsparciem kontrolerów. 


#pcmasterrace #tworczoscwlasna #gry #steam #chwalesie #walteradventure

hejto.pl

Komentarze (21)

owczareknietrzymryjski

Jakby Forager był platformówką +1 i czekam na premierę.

rain

@Gagger gratuluję i oby gra odniosła wielki sukces

Hajt

Languages: Hungarian

Gagger

@Hajt Sporo problemów z nim było ni w ząb nie potrafię tego języka.

Ale z racji, że jest nam bliski, to tłumaczenie dla nich musi być.


Już walić niemiecki czy ruski, niech grają po angielsku, ale Węgierski być musi.

maly_ludek_lego

Spoko wszystko, tylko z takimi grami indie jest jeden problem:

Where is the hook?

Czym chcesz się wyróżnić w zalewie podobnych produkcji?


  • Unikalny gameplay i klimat gry?

  • Znany twórca gry?

  • Znany kompozytor muzyki?

  • Jakaś nowa fantastyczna mechanika?

  • Nowy ciekawy lore?

  • Wpisanie się w rosnący trend?


Niestety nic takiego w tej grze nie ma. Takich platformówek 2D w ostatnich latach powstały tysiące!

No chyba, że robisz tę gierkę trochę dla siebie i niejako do szuflady, to wtedy spoko.

Jeśli jednak liczysz na zarobek, no to mam niestety złe wieści


Tutaj trochę na temat tego o czym mówię:

https://www.youtube.com/watch?v=LlAc5sBtGkc

Gagger

@maly_ludek_lego Przeglądając steama nie znalazłem nawet kilkuset, ciężko było zrobić listę platformówek 2D na steam.

Skąd Wy bierzecie dane?


Bo serio przeglądając wiele stron czy nawet widząc to czego nie widzą gracze nie jestem w stanie znaleźć takich ilości gier podobnych do mojej.


A pragnę Ci przypomnieć, zę hitami steama były gry o symulatorze kromki chleba, kamienia, latania gołębiem po mieście bez celu, czy nawet gra "The Long Drive" gdzie po prostu musisz przejechać kilka tysięcy kilometrów po pustej praktycznie pustyni.


To nie serwer minecrafta, żeby musiał różnić się od innych w takim stopniu jak sobie to wyobrażacie.

Działa to trochę na innej zasadzie

maly_ludek_lego

A pragnę Ci przypomnieć, zę hitami steama były gry o symulatorze kromki chleba, kamienia, latania gołębiem po mieście bez celu, czy nawet gra "The Long Drive" gdzie po prostu musisz przejechać kilka tysięcy kilometrów po pustej praktycznie pustyni.


No i co Ci to mówi o rynku? Dokładnie to, co jest na filmiku powyżej.


To nie serwer minecrafta, żeby musiał różnić się od innych w takim stopniu jak sobie to wyobrażacie.

Działa to trochę na innej zasadzie


Powiem tak: powodzenia ziomek

Daj znać jak sprzedasz >1000 kopii (baardzo optymistycznie). Wypluję swoje słowa.

maly_ludek_lego

@BoTak Ale jak to, przecież chuop mówił, że na steamie jest maksymalnie kilkaset platformerów 2D

A o itch.io to chyba już w ogóle zapomniał, że istnieje.

No ale dobra, nie będę się już pastwił.

BoTak

@maly_ludek_lego Itch.io to jest dla takich hipsterskich nerdów jak ja i ty Mało kto zna i używa tego sklepu.

BoTak

Całkiem fajnie to wygląda. W czym robiłeś? Znienawidzone obecnie Unity, Unreal Engine na które teraz patrzy się z obrzydzeniem, Godot czy jeszcze coś innego?


Jeżeli wideo jest aktualne to widzę, że dźwięki są opóźnione i sporo ich brakuje. Przykładowo tasak płapka w podłodze nie ma żadnego dźwięku, trochę to psuje efekt i klimat. Skrzynia przy spadających platformach nie spada i wisi w powietrzu.


Graficznie mi się podoba, ale muzyka w tle mnie nie porywa, to oczywiście tylko moje zdanie inni mogą być zachwyceni.


Na pierwszym zrzucie ekranu te klocki w ziemi są takie nijakie. Jak masz jeszcze chęci i czas to może rozważ dodanie tam czegoś śmiesznego zamiast tego? Np. szkielet dinozaura czy smoka śpiącego w czapce z pomponem albo robaczki, które sobie ryją w ziemi czy coś w ten deseń.


Rozważ port na Switcha i Switcha 2. Na Switchu 2 może być na początku posucha z gierkami, więc masz szansę coś zarobić.


Ogólnie dobra robota, cieszę się, że ci się udało wydać grę. Ja kiedyś próbowałem, ale się poddałem. Teraz jestem za stary i czasu oraz zapału już nie mam tyle co kiedyś. Życzę ci sprzedania przynajmniej miliona kopii

Gagger

@BoTak Odpowiadam później, bo sporządziłem listę bugów, które wyłapaliście (nie tylko z hejto)

Ogólnie tak, dźwięki poprawione, nie zauważyłem, że miały około 1s ciszy na starcie, aktualnie są przycięte elegancko i działają poprawnie i z odpowiednich czasem


Grafika w głównej mierze jest kupna, nie mam talentu do rysowania więc kupuję, muzyka tak samo.

Repertuar będzie większy, o ile mi się uda zdobyć to i style będzie można przełączać


Pierwszy screen to taki poglądowy jest, mapy będą zmieniane bo podobno level design jest średni.

Więc uczę się nowego aktualnie


Ogólnie portować ją będę chciał, Unreal pozwala na sporą modyfikację finalnego systemu bez zmiany całej gry

Banan11

@Gagger jako że lubię sobie ciupnąć w SuperFroga, zapisuję gierkę na wishlistę. Grafika bardzo podobna.

Time_Machine

@Gagger Wołaj jak będzie na andka

TRPEnjoyer

Wygląda ładnie i wygląda spoko/10. Jak chłop napisał wyżej, może być problem z wybiciem się, IMO będzie gorzej niż w przypadku klona autoshooterów jak https://store.steampowered.com/app/2101250/Nebula/ więc potrzebujesz trochę szczęścia jeszcze.


Ja mam pytanie: dlaczego jest lag w efektach dźwiękowych na filmikach? I dlaczego zostawiłeś filmik z glitchem graficznym (pierwsze 10 sekund filmiku z chatkami) xD ?

Gagger

@TRPEnjoyer Ten efekt przeoczyłem, zdarzył się pierwszy raz i drugi nie mogłem go nawet odtworzyć.

Dźwięki poprawione, miał 1s ciszę na starcie w nagraniu, nie wiem czemu w sumie i po co


Ale aktualnie wszystko jest ładnie zsynchronizowane

Catharsis

Parę pytań:


  1. Czysta ciekawość, bo jestem pewien, że to jest robione w jakimś engine typu Unity. Jako uzytkownik Linuxa ofc muszę zapytać czy zamierzasz też wypuścić na Steamie natywny build na Linuxa? Jak to wygląda w wypadku takich programów, jest tam gdzieś w Unity jakiś dodatkowy switch typu "skompiluj pod Linuxa" czy wymaga to więcej pracy od ciebie? W sumie podobne pytanie o MacOS. Ludzie często o to płaczą a ciekawi mnie ile to faktycznego zaangażowania wymaga a ile po prostu lenistwo z powodu braku chęci/możliwości testowania potem takich buildów.

  2. Steam nie będzie się rzucać o minimalne wymagania podane w taki sposób?

  3. Nie uważasz, że ~ 40zł za odtwórczą platformówkę 2D to trochę dużo?


Koniecznie zrób za jakiś miesiąc/pół roku po premierze posta z podsumowaniem jak ci to wyszło. Kiedyś widziałem, że Steam udostępnia dużo różnych ciekawych wykresików itp dla developerów z danymi o popularności według kraju, czasu gry i tym podobne.

d81eb40d-65d4-4450-b299-f369193be26e
Gagger

@Catharsis Musiałbym sprawdzić jak to na Linuxa wygląda, bo portowanie na androida jest proste, więc i pewnie na linuxa takie będzie


Nie powinien, przepuścili mi to przez rewizję i moderatorów i przeszło.

Sam widziałem sporo takich "wymagań" systemowych.

Gra praktycznie nie ma wymagań, na zintegrowanym procesorze z grafiką pójdzie


Ogólnie to jest górna granica, dałem 8.99$ bo steam coś wymagał, a 9$ to nie majątek w obecnych czasach za gry

W rozmyślaniu jest jeszcze kwota 7.99$ co daje mniej więcej 30zł

wonsz

te kolce to jak z SuperFroga, generalnie taki feel jest. może sekrety też tak odblokowywane jak w SF? me wants!

Zaloguj się aby komentować