#usa

11
2042
Tucker u Lexa Fridmana:
Putin, Navalny, Trump, CIA, NSA, War, Politics & Freedom

Mam mieszane uczucia, chwilami wydaje się, że jest totalnym debilem, a w innym momencie udaje debila. Irytująca maniera mówienia, ale jest kilka ciekawych wątków

https://www.youtube.com/watch?v=f_lRdkH_QoY

#rosja #podcast #wojna #usa #ukraina #polityka #wywiad #geopolityka

Jak oceniasz pobyt Tuckera w Moskwie?

VanQuish

Właściwie kilka opcji jest prawidłowe. To GRIFTER. Nie wyznaje ideologii tylko frajerów głównie prawicowców trzepie na kasę. Jest pełno np. Ateistów co wyskoczyli, że nagle wierzą w boga i pełno Chrześcijan kase im sypie z tego faktu. Jak masz wywalone to Prawica to idealne miejsce zarobku na naiwniakach.

Skylark

Tucker pracowal najpierw w CNN, przez niemal 6 lat. Potem 3 w MSNBC, ktore tez ma znaczny odchyl w lewo. Mysle, ze on raczej w nic nie wierzy, nawet w wilkolaka.

Niewiedza_jest_blogoslawienstwem

Pożyteczny idiota Kremla, któremu chodzi tylko o hajs. Tak naprawdę to jest bardzo bogaty człowiek i właściwie cynik, który wali zwolenników MAGA na grubą kasę. Szkoda tylko, że ktoś taki ma wpływ na miliony ludzi przy urnach

Zaloguj się aby komentować

Žižek: Atak na Rafah jako wydarzenie geopolityczne

Nic dziwnego, że Itamar Ben-Gewir, przestępca skazany za rasizm, a obecnie piastujący stanowisko ministra bezpieczeństwa narodowego Izraela, gdzie „w salach będących oazą władzy krzewi etos typowy dla gangów”, posunął się nawet o krok dalej, stwierdzając w niedawnym wywiadzie dla „Wall Street Journal”: „Zamiast dać nam pełne poparcie, Biden zajmuje się pomocą humanitarną i dostawami paliwa dla Gazy, które trafiają do Hamasu. Gdyby to Trump był u władzy, Stany Zjednoczone zachowywałyby się zupełnie inaczej”.

@dsol17 musisz to oceniać jako dobrą wiadomość skoro Izrael stawia na Trumpa. Jego szanse na wygraną wzrosły xD
I nawet nie mówię tego z ironią bo lobby Izraela w USA jest rzeczywiście silne.

#wybory #usa #polityka #izrael
dsol17

@Al-3_x Ani dobrą ani złą. Zobaczymy.

Zaloguj się aby komentować

Moment ogłoszenia decyzji przez Dr Ruth Gottesman - byłą profesor "Albert Einstein College of Medicine" -przekazania 1 miliard dolarów (922 mln euro) nowojorskiej szkole, na opłacenie czesnego wszystkich jej uczniów! Jest to największy dar tego typu, jaki kiedykolwiek przekazano w Stanach Zjednoczonych! Wow!

Doktor Ruth Gottesman przekazała darowiznę z fortuny pozostawionej przez jej zmarłego we wrześniu 2022 r. męża Davida „Sandy” Gottesmana, finansistę z Wall Street.

 „Jestem bardzo wdzięczna mojemu zmarłemu mężowi, Sandy, za pozostawienie tych funduszy pod moją opieką i czuję się błogosławiona, że ​​otrzymałam wielki przywilej przekazania tego daru na tak szczytny cel”

Ruth Gottesman rozpoczęła studia na uczelni medycznej w 1968 r. W szkole badała trudności w uczeniu się dzieci i stworzyła program czytania i pisania dla dorosłych, a obecnie jest przewodniczącą Rady Nadzorczej "Einsteina" i zasiada w zarządzie Montefiore Health System, szpitala filialnego tej szkoły.
Dzięki podarunkowi wszystkim obecnym studentom studiów stacjonarnych zostanie zwrócona opłata za semestr wiosenny 2024 r., a wszyscy przyszli studenci będą mogli uczęszczać do szkoły bezpłatnie!
Czesne w tej szkole wynosiło do tej pory około 60 000 dolarów (55 000 euro) rocznie, co powodowało, że wielu uczniów po ukończeniu studiów było zadłużonych na ponad 200 000 dolarów! (184 000 euro).
https://streamable.com/scej11
mir.
https://video.twimg.com/amplify_video/1762269390387707905/vid/avc1/1280x720/w4Y2AeyHrwEg-y9X.mp4?tag=14

więcej.
https://eu.usatoday.com/story/news/nation/2024/02/26/ruth-gottesman-albert-einstein-medical-school-donation-tuition/72752939007/

#ciekawostki #zydzi #nauka #medycyna #usa #pieniadze #edukacja
feb82179-5295-4046-8650-76bd317f5783
AndrzejZupa

Nie może zabraknąć tego ¯\_(ツ)_/¯

0a0b85b2-c540-44aa-8abc-c53db50cf641

Zaloguj się aby komentować

14/20 dzień amerykańskich dowcipów z "The Official Italian Joke Book" (1973)
#italianjokes #angielskizhejto #usa #heheszki
Ostatnio głosów 51, 78% na walkę Włocha z higieną. Kartki żłute od słońca.
UmytaPacha userbar
2e8a3ac7-5c5a-4a03-8468-9b93cdd9ead5

który lepszy

Felonious_Gru

@UmytaPacha dziś wybór łatwy mimo, że wszystkie fajne

ErwinoRommelo

Heheszkometer musialem sprawdzic bo przy kazdym z 3 pomiarow wychodzilo 0. Wstrzmam sie z glosowaniem i oddelegoje to zadanie mojemu asystentowi @splash545 bo wyjebany jestem po robo i mi sie nie chce literek liczyc a chyba tylko tak sie da wybrac « najlepszy ».

VonTrupka

qczak, polski akcent zawsze na propsie, ale jednak śmieszniejsza 1 (´・ᴗ・ ` )

Zaloguj się aby komentować

Jedni w niedzielę zabierają dzieciaki do kina, do lasu, jeśli jest ładnie, do kościoła, albo na jakąś imprezę.

Genesse Moreno postanowiła zabrać dzieciaka na strzelaninę.

https://youtu.be/DUVNi6V-hp8

#strzelectwo #strzelanina #usa #dzieci
Opornik userbar
moll

Też mam takie plany jak mi dzieciaki podrosną, fajnie byłoby razem postrzelać... Ale na strzelnicy xD

Zaloguj się aby komentować

13/20 dzień amerykańskich dowcipów z "The Official Italian Joke Book" (1973)
#italianjokes #angielskizhejto #usa #heheszki
W pracy, a gdzie? W ostatnim pojedynku padło krągłe 50 głosów, a zwycięskim gladiatorem 60% został kawał spod ręki @DiscoKhan ! To ten o małpach jakby co.

Słówka pomocnicze:
- razor - brzytwa, golarka
- capture - schwytać, pojmać
- underwear - bielizna
- prison camp - obóz dla jeńców wojennych
quartermaster - kwatermistrz (?)
UmytaPacha userbar
5d590191-20c3-4bec-8424-2279653cff94

który lepsz

ErwinoRommelo

Ehh no i wracamy do klasyki ( ✧≖ ͜ʖ≖) jedynki heheszkometer nawet nie rozpoznal jako cialo smiechopodobne. A 2 wskazal ponizej 20%, ale wysoko w skali Splasha bo wiadomo slaba puenta utopiona w tekscie. Jakby z takim walczyl @DiscoKhan to ez 90/10 wygrana, nawet bez glosow co

poszly po sympati bo wiadomo calosc byla zorganizowana jak rosyjskie wybory.

Felonious_Gru

@UmytaPacha drugi znałem w wersji z Anglikiem i Francuzem, ale Anglik wymieniał dni tygodnia, a Francuz wymieniał kolejno miesiące

klaudia

głos na drugi, bo pierwszego nie rozumiem xd no i nie mogę czytać takich kawałów, potem mam rozkminy, że czemu Anglik tylko na tydzień przyjechał, francuz na miesiąc a Włoch na rok, może to powinno być dostosowane liczbowo, bo jeśli przyjechali na taki sam okres czasu to po tygodniu Anglik będzie chodził bez majtek, no i oczywiście ile potrzebowałby ich Polak?

Zaloguj się aby komentować

Killing Me Softly to amerykańska piosenka folkowa skomponowana i napisana w 1971, wydana rok później w wykonaniu współautorki tekstu, Lori Lieberman. Jednak oryginalnie wykonanie nie chwyciło, nie rozeszło się po rozgłośniach w USA, było raz emitowane w ogólnokrajowej telewizji ale popularność utworu była względnie niewielka.

Przebojem piosenka stała się w 1973 za sprawą wykonania Robety Flack. Takie czasy, że zarówno w boksie jak i w muzyce jak chciało się coś zrobić dobrze trzeba było do tego zatrudnić czarnych. Wykonanie czarnoskórej wokalistki znalazło się na pierwszym miejscu plejlist w USA, Kanadzie i Australii.
Jest jeszcze w sumie najpopularniejsza wersja od Fugees ale tej nie lubię to tylko wspominam z racji dziennikarskiego obowiązku.

https://www.youtube.com/watch?v=DEbi_YjpA-Y&t=0

#muzyka #folk #usa

> #jurtadiscokhana <
DiscoKhan userbar
DiscoKhan

Oryginalna wersja od Lieberman. W sumie nie jest zła ale w moim odczuciu wokal jest trochę zbyt energiczny jak na słowa utworu, no i zdecydowania aranżacja jest znacznie gorsza, trochę taka nijaka.


https://www.youtube.com/watch?v=ua4n_sTa9f4&t=0

Zaloguj się aby komentować

Wygranie wyborów przez Trumpa już na zawsze powinno się zapisać w historii ludzkości jako wydarzenie przełomowe. Nie dlatego, że Trump był jakimś wybitnym prezydentem który uczynił amerykę znowu wielką, ale za obranie kursu bardziej izolacjonistycznego dla swojego kraju co mogło być szokiem dla tych którzy byli pewni, ze tendencje globalistyczne są nie do zatrzymania. Wygrana Bidena w kolejnych wyborach mogła sugerować, że wszystko wraca na stary kurs, ale tak się nie stało. Biden utrzymał bardziej protekcjonistyczną politykę Trumpa na wielu obszarach, a do tego wybuchła potem pandemia, która pokazała słabość trzymania prawie całej własnej produkcji w krajach takich jak Chiny. Nawet gdy pandemia minęła to wybuchła niedługo potem wojna na Ukrainie, a rywalizacja USA i Chin zaczęła się zaostrzać. Świat zaczął więc znowu odwracać się od idei globalnej wioski. Zwycięstwo w zimnej wojnie i wynikająca z tego dominacja zachodniego porządku nad światem nie okazała się być tak wieczna jak przewidywał Francis Fukuyama.

#polityka #geopolityka #rosja #chiny #usa #revoltagainstmodernworld
bbd25fed-a98b-4ce5-9766-1ce5122dcaa1
def

A pamietasz jak ponizyl dude jak kazal mu podpisywac papiery na stojaco?

Topia

Widać analogię do upadku Rzymu. Teraz życie jest szybsze, postęp jest szybszy, to też upadek jest szybszy.


Stany straciły możliwość globalnej projekcji siły. Nawet jeśli nie teoretycznie, bo militarnie daliby radę, to politycznie/realnie. Nie są więc już supermocarstwem.

Alky

Trump gada to, czego chcą słuchać rednecks i hillbillies, polityka USA nie zmieni się niezależnie od wyniku wyborów również dlatego, że w US of A masz realny podział władzy, więc prezydent (jako szef rządu) jest wykonawcą woli Kongresu.

Zaloguj się aby komentować

12/20 dzień amerykańskich dowcipów z "The Official Italian Joke Book" (1973)
#italianjokes #angielskizhejto #usa #heheszki
Dziś będą zapasy między dowcipem wylosowanym przez @moll i dowcipem stworzonym przez @DiscoKhan . I nigdy nie zgadniecie który jest który, bo użyłam podobnej czcionki, cha cha!
Wczoraj 38 głosów, 55% na You-Boota.

Słówka pomocnicze:
- pick out - wybierać coś
- exclaim - wykrzykiwać
UmytaPacha userbar
2949cdae-5106-4543-af9e-f0086204a67f

który lepszy?

ErwinoRommelo

XD no niemoge dzisiaj grubo, oba smiechowe nawet ale jedynka ez win. Widac nastarowanko ten autorski od @DiscoKhan nawet kropki sie nie dorobil.

VonTrupka

>użyłam podobnej czcionki, cha cha!


czacza? (⌒ ͜ʖ⌒)


https://www.youtube.com/watch?v=4HTBhhwWFd8

Zaloguj się aby komentować

11/20 dzień amerykańskich dowcipów z "The Official Italian Joke Book" (1973)
#italianjokes #angielskizhejto #usa #heheszki
Buongiorno principessa, wczoraj 67 głosów i 50.75% zwyciężyła przewaga kultu maryjnego nad kultem Chrystusa.
Skończyły mi się zdjęcia z wyselekcjonowanymi dowcipami (xd), więc mam taką propozycję - kto chce niech poda liczbę od 8 do 98. Mongoł @DiscoKhan wczoraj wybrał 8 i przedstawiam stronę ósmą poniżej:

Słówka pomocnicze:
- square inch - cal kwadratowy (ok. 6.6cm)
penny - cent
- torpedo - torpedować
- life raft - tratwa ratunkowa
- skim - poruszać się szybko po powierzchni
- nudge - szturchać
UmytaPacha userbar
9ef47545-4279-48bc-b1e8-197c6d0e9abf

który lepszy?

DiscoKhan

Nie wczoraj, koło 2 ci odpowiedź wysłałem, bo się obudziłem akurat na chwilę.


Cały czas podtrzymuję propozycja robienia autorskich żartów o Włochach jakby co xd


Why they don't eat potatoes in Italy?

- so far no one managed to explain them how to cook them up

UmytaPacha

@DiscoKhan xd dobra wyślij mi na priva swój dowcip i jutro będzie walczył w zapasach z dowcipem z Italian Jokes

ErwinoRommelo

@UmytaPacha Xd czyli bedzie walka na suchary

Felonious_Gru

cal kwadratowy (ok. 6.6cm)


Co?

UmytaPacha

@Felonious_Gru ostatnio musiałam coś mierzyć w stopach kwadratowych, co za kretyn zdecydował by utrzymać jednostki imperialne xD

Felonious_Gru

@UmytaPacha pomieszalas kwadrowe z linearnymi. Co do reszty się zgadzam

Felonious_Gru

@UmytaPacha btw, ten pan zna lepszą wersję pierwszego

e60787cc-f8c6-4541-bdee-24debe42de39

Zaloguj się aby komentować

Następna