Wczoraj znowu wylądowałem w Toruniu. Tym razem nie po to by lepić pierniczki tylko popaczać z rodzinką na drifty, impreza trwa jak cos do niedzieli
https://youtube.com/watch?v=HWpKAsJOujM
#motoryzacja #drift #torun #samochody






Społeczność
Wczoraj znowu wylądowałem w Toruniu. Tym razem nie po to by lepić pierniczki tylko popaczać z rodzinką na drifty, impreza trwa jak cos do niedzieli
https://youtube.com/watch?v=HWpKAsJOujM
#motoryzacja #drift #torun #samochody





@Chunx też miałem być i startować clijuwą, ale, że nie lubię sprawiać ludziom przykrości, a wiadomo że by ze mną przegrali, to zrezygnowałem
Zaloguj się aby komentować
Ja to mam farta, to już 2 tak pomalowany gruz w tym tygodniu (pacz ten z lewej)
#carspotting #drift #torun #nfs

Jak z nfsa
Zaloguj się aby komentować
Audi 100 Coupé SGT z 1972 r. 2,0l 136 KM
#motoryzacja #audi

chyba nie do spotkania na ulicy
ta stylówa se ne vrati, niesztety :<
Forfiter, ics bjutiful!
Zaloguj się aby komentować
Niedawno kupiłem dość fajną scierę do osuszania samochodu, po myciu. No kurde... Małe to, ale grube, takie fajne pluszowe w dotyku. Ciągnie wodę, jak po*ebane. Dzisiaj sobie po prostu opłukałem wodą samochód. Kilka dni wcześnie pociągnięty był jakimiś woskami lub innymi środkami hydrofobowymi, więc woda zbierała się po prostu w krople. Nadmiar ściągnąłem ściągaczką, a resztę wykończyłem taka szmatą. No powiem Wam, że sam byłem w szoku, jakie to chłonne jest. Smug nie ma. Fakt, dwa razy wycisnąłem, tak z pasją, ale mimo wszystko zbierała wodę dalej. Jakby ktoś był zainterere, to z mojej strony mogę bardzo polecić.
#motoryzacja #autopucownictwo
https://www.action.com/pl-pl/p/3008282/scierka-do-polerowania-lub-osuszania-c-c/

Powiem szczerze - szacunek, że chce Ci się auto osuszać po myciu. Jakoś mój mózg tego nie pojmuje że można się tak autem przejmować żeby je nawet wycierać.
Małe to, ale grube, takie fajne pluszowe w dotyku.
Skąd znasz moją byłą?
Dziękuję za polecajkę. Skorzystam przy najbliższej okazji.
Zaloguj się aby komentować

Francuska Dyrekcja Generalna ds. Konkurencji, Konsumentów i Zwalczania Nadużyć Finansowych (DGCCRF) prowadzi na zlecenie prokuratury obecnie postępowanie w sprawie silników benzynowych TCe 1.2 stosowanych przez grupę Renault w latach 2012 - 2016.
#motoryzacja
#renault
#dacia
#nissan
#heheszki #rower #motoryzacja
Wczoraj zrobiłem jedną z najgłupszych i najbardziej po⁎⁎⁎⁎nych rzeczy jaką zrobiłem w tym roku, mianowicie przyholowałem samochód rowerem xD
Cały czas ściągało mnie na lewą stronę i największy problem to było ruszenie z miejsca, potem jakoś szło. Nawet mimo, iż duottsem to holowałem to kolana bolą do tej pory. Jakim cudem silnik się nie spalił? Nie wiem xD
Linka przywiązana do siodełka a i tak cały czas mnie podnosiło do góry.
Mimo wszystko, wzrok ludzi bezcenny xD
Może Modzelewski to pokaże u siebie jak mężczyzna, nazwijmy go Wojtek holuje Clio rowerem xD
Będę teraz obserwował profil „bandyci drogowi” xD
@Okrupnik dobra reklama roweru. Jaki model wariacie?
Zaloguj się aby komentować

W całej Europie w kwietniu zarejestrowano tylko 49 samochodów Jaguara. Nie, nie chodzi o tysiące. Mowa dosłownie o liczbie modeli, którą może pomieścić parking pod najzwyklejszym supermarketem. W ujęciu rocznym mówimy tu o spadku rzędu aż 97,5%. Co stoi za tak drastyczną zmianą?
Chyba rebranding...
Według danych właścicieli porównywarki usług ubezpieczeniowych Rankomat, w okresie od 1 stycznia do końca października 2024 r. import aut z Japonii do Polski wzrósł o ponad 33 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2023 r. Co miesiąc do Polski trafia prawie tysiąc samochodów z kraju kwitnącej wiśni. Nie są to tak spektakularne liczby, jak w przypadku samochodów z Niemiec czy USA, ale wynika to przede wszystkim z innego profilu klientów oraz oczekiwań.
Dlaczego warto sprowadzić samochód z Japonii?
Samochody sprowadzane z Japonii to z reguły np. Porsche, Lamborghini, Bentley, Mercedesy AMG, BMW w wersjach M i tym podobne. To właśnie auta...
W 1936 roku bracia František i Mojmír Stránscy, prowadzący warsztat rowerowy, postanowili zbudować tani, trójkołowy samochód dla osób z niepełnosprawnościami, inspirowany brytyjskimi pojazdami Morgan. Ich pierwszy prototyp z 1943 roku nazwano „Oskar” – od czeskiego wyrażenia kára na ose („wózek na osi”) – i wykonano go z części rowerowych oraz motocyklowych. Konstrukcja opierała się na stalowej ramie z poszyciem z duralu.
Po wojnie, gdy przemysł motoryzacyjny Czechosłowacji nie nadążał za popytem, bracia rozpoczęli niewielką produkcję swoich pojazdów, tym razem z karoserią pokrytą skóropodobnym materiałem. Cena Oskara wynosiła około jednej czwartej wartości zwykłego samochodu, co czyniło go niezwykle atrakcyjnym – także poza jego pierwotną grupą docelową.
W 1950 roku warsztat został znacjonalizowany i podporządkowany firmie Velo w Hradcu Králové, później przemianowanej na Velorex i przeniesionej do nowego zakładu w Solnicy. W 1954 roku František zginął podczas testu prototypu, a Mojmír został zwolniony z pracy za odmowę wstąpienia do partii komunistycznej. Mimo to produkcja rozwijała się – w najlepszym okresie powstawało 120 pojazdów miesięcznie.
Największym sukcesem okazał się model Velorex 16/350 z silnikiem Jawa 350 – wyprodukowano 12 tysięcy egzemplarzy. W sumie, między 1950 a 1971 rokiem powstało około 15 300 trójkołowych Velorexów (modele 16/175, 16/250, 16/350) oraz 1380 czterokołowych (model 435-0), które nie zdobyły większego uznania. Pojazdy wyróżniały się lekką konstrukcją, niskim zużyciem paliwa, silnikami motocyklowymi (Jawa lub ČZ) i prędkością do 85 km/h. Karoseria była przymocowana do ramy na zatrzaski, a masa rzadko przekraczała 300 kg. Jeszcze do końca lat 90. do prowadzenia Velorexa wystarczało prawo jazdy kategorii A (na motocykl).
Velorexy były również eksportowane – trafiały m.in. do Polski, NRD, Bułgarii, a nawet do Azji, USA i Australii. W Czechach zyskały status pojazdu kultowego. Do dziś organizowane są zloty właścicieli (największy odbywa się w Boskovicach), działają kluby miłośników, a same pojazdy pojawiły się w filmach i serialach – m.in. Vrchní, prchni! z Josefem Abrhámem oraz Dobrá voda z Jiřiną Bohdalovą. Co ciekawe, w 1996 roku aż 62,5% wyprodukowanych trójkołowców nadal było zarejestrowanych.
Wielu właścicieli modyfikowało swoje egzemplarze – niektóre otrzymały karoserię z laminatu lub blachy, co z jednej strony obniżało ich autentyczność, z drugiej – czyniło je unikatami. Najbardziej znaną przeróbką był projekt Hoba, stworzony przez Františka Honca – Velorex z laminatowym nadwoziem w stylu mikrosamochodu.
W latach 70. i 80. Velorex produkował również boczne wózki do motocykli (modele 560, 562, 710), współpracując z firmą Jawa. Łącznie powstało ich niemal 300 tysięcy. Po upadku komunizmu spółdzielnia Velorex została rozwiązana, ale produkcja wózków została wznowiona przez prywatną firmę Velorexport.
W 2010 roku zapowiedziano projekt nowoczesnego trójkołowego sportowego auta o nazwie Velor-X-Trike, jednak nie ma on nic wspólnego z oryginalnymi projektami braci Stránskich.
Velorex dorobił się wielu prześmiewczych przydomków – hadraplán, pytel na mrzáky, splašené trubky czy uciekający namiot – ale dziś uchodzi za symbol czeskiej inwencji i epoki niedoboru, z nostalgią wspominany i wciąż obecny na drogach.
#ciekawostki #motoryzacja #carboners

o, akurat dzisiaj widziałem na żywo na zlocie w Ładnej k.Tarnowa


Zaloguj się aby komentować
"Bestia"
Początki tego projektu sięgają lat 70., kiedy to brytyjski inżynier John Dodd postanowił wsadzić do seryjnego auta 27‑litrowy silnik V12 Rolls‑Royce–Merlin, znany z samolotów Spitfire i Hurricane, tworząc maszynę nazwaną po prostu „The Beast”. Ten kolos o mocy szacowanej na 750–950 KM i momentem prawie 1030Nm był przez dekady najsilniejszym autem drogowym świata. Dodd oparł zabudowę na ramie z lat 60., dodał automatyczną skrzynię GM TH400 z autorskim konwerterem momentu – i voilà, powstała bestia, która budziła respekt i kontrowersje.
Pierwszy prototyp spłonął po prezentacji królowi Szwecji, więc twórca odbudował auto z nowym silnikiem Merlin Mk35 z bombardiera, wyposażył je w dragsterską karoserię typu shooting‑brake, z atrapą Rolls‑Royce’a i słynną statuą Spirit of Ecstasy – aż do momentu, gdy firma pozwała go za naruszenie praw do znaków towarowych. Dodd przegrał proces, zdemontował oznaczenia i… zakasał rękawy dalej.
Beast mierzy ~5,8 m, waży ~2 tony, pali ok. 1.2l paliwa na kilometr i potrafi osiągnąć prędkość rzędu 300 km/h – choć część mówi o ~420 km/h. Bez wspomagania kierownicy, bez luksusów – tylko siła, metal i hart ducha.
Auto było jeżdżące do końca życia twórcy – Dodd przeprowadził się do Hiszpanii, a Beast towarzyszył mu na zlotach i imprezach motoryzacyjnych aż do jego śmierci w grudniu 2022 roku . W 2023 rodzina wystawiła maszynę na aukcji – i choć zmienił właściciela za cenę ponad 350 000 PLN legenda Beast’a wciąż żyje.
#motoryzacja #samochody #carboners

Weź tym zaparkuj
@4pietrowydrapaczchmur Spalanie w normie, 1.2 l/km.
Rodzinny sportowy dragster kombi
Zaloguj się aby komentować
#motoryzacja #samochody #porsche #szwajcaria

@Half_NEET_Half_Amazing czyżby haubstrasse auf ddr?
Zaloguj się aby komentować

Mini supersamochód w maksi cenie — tak można w kilku słowach zapowiedzieć start rezerwacji na Renault 5 Turbo 3E. Elektryczny model jest nowoczesną interpretacją legendarnych modeli Renault 5 Turbo. Już teraz można złożyć zamówienie na jeden z 1980 numerowanych egzemplarzy.
#motoryzacja #carboners...
#krakow #motoryzacja #lpg
W kraku gazownia po 2.30 (stacja Pro-Car)
40gr taniej niz na najtanszej stacji w #rzeszow

@bucz jade tam jutro z wwa, BEDZIE TANKOWANE DO PELNA
@bucz najsssssssss
Tydzień temu tankowałem po 2,69 na S7 w okolicach Radomia
@bucz bo Kraków jest tańszy od Rzeszowa, właśnie jestem na weekendzie i się zalałem pod korek w Auchan.
Zaloguj się aby komentować
Jeśli ktoś czuje niedosyt po #lemans w ten weekend ma miejsce 24h Nürburgring.
W tej chwili mają miejsce kwalifikacje.
https://m.youtube.com/watch?v=R8Ext8hsyU8
Osobiście kibicuję #150, gdyż właśnie tam kierowcami są chłopaki, którzy zaczynali od sim racingu.
#wyscigi #nurburgring
@Piciu713 nie znałem tej serii wyścigowej, ale właśnie znalazłem zespół, któremu zamierzam wiernie kibicować.
Ollie's Garage i ich Dacia Logan #300. Kozaki.
Zaloguj się aby komentować
Kierownica w nowym DS No8, nie jestem przekonany
#motoryzacja #citroen #ds #design


@radidadi wg mnie to taka inspiracja starymi samochodami, takie retro jak w spykerze

za⁎⁎⁎⁎sta kiera,wkladasz rece do srodka i smigasz jak w f1
@radidadi chcecie ciekawostkę? To ja pracowalem / pracuję nad przyciskami w kierownicy, które widzicie na zdjęciu. To co w tym projekcie odwala klient przechodzi wszelkie pojęcie.
Zaloguj się aby komentować
Nowa Mazda CX-5 przed premierą
#motoryzacja #mazda


@radidadi wyglada identycznie jak stara xD albo ktos robi mnie w c⁎⁎ja
Jak nowy chinski samochod za 120k z silnikiem 1.5.
Dalej 2.0 bez turbo? To w ogóle nie jeździ.
Zaloguj się aby komentować

Rosnące rozmiary samochodów to trend, który w ostatnich latach zdaje się nie mieć końca. Zwiększająca się masa, grubsze drzwi wynikające z norm bezpieczeństwa, coraz bardziej skomplikowana elektronika – wszystko to skutkuje większym zużyciem energii i wyższymi kosztami. Denis Le Vot, szef marki...