Zdjęcie w tle
Korposzczury

Społeczność

Korposzczury

1

Korposzczur czyli pracownik korporacji biorący udział w wyścigu szczurów.

Czy Wy też macie wrażenie, że jak dzwonicie / piszecie do korpo typu bank czy inny ogólnopolski uslugodawca, to osoba kontaktowa ma za zadanie tak udzielać odpowiedzi, by jej nie udzielić.


Dziś straciłem godzinę, by dowiedzieć się o tym dlaczego bank pobrał se z mego konta kasę. Po 40 miniutach dopytywania w koncu dowiedziałem się, że pani nie wie, bo nie ma dostępu do moich danych. Tak jakby nie mogła powiedzieć od razu.


Teraz napisałem konkretnego maila do usługodawcy. A on mi odpisuje elaborat jak z chata gpt - totalnie nie ma temat.


I żeby to pierwszy raz - przez lata miałem wiele kont w różnych bankach, wiele usług u różnych operatorów tele, i innych uslug w necie.


Zastanawiam się, czy w innych krajach też tak jest. Na przykład mieszkając w UK - zawsze bawiła mnie druga skrajność - tłumaczenie powoli, szczegółowo jak dla debila.


Ehhh, chyba to było lepsze Jakie macie doświadczenia?


#przemysleniazdupy

HmmJakiWybracNick

@tosiu Tak jest, wszędzie gdzie napiszę, to mi zawsze odpiszą 2 strony A4, z których wynika kompletnie nic.


Ostatnio w banku też płaciłem za coś 12k pln i dodatkowe 12k mi zablokowało (czyli w sumie utraciłem 24k). Dzwoniłem, to mi baba powiedziała, że w ciągu siedmiu dni powinni zwrócić od momentu zablokowania środków i ona na to nic nie poradzi, bo tak jest i już. Mówię, że dzisiaj mija siódmy dzień i jak mam dalej postępować, jeżeli nie odblokują się środki. To baba mi mówi, żebym dzwonił na infolinię XD Pytam ją, czy mam dzwonić dokładnie na tą samą infolinię, na którą teraz dzwonię i na której ona nie jest wstanie nic zrobić? W jaki sposób mi jutro ktoś pomoże, skoro dzisiaj się nie da nic zrobić, bo to jest proces. Ale na szczęście przez noc odblokowały się środki.


Innym razem pisałem maila z reklamacją sensora i baba do mnie oddzwoniła i pyta mnie jaki był błąd. To mówię, że opisałem wszystko dokładnie w mailu. A ona mówi, że "Błąd sensora. Zaaplikuj nowy sensor." nie jest błędem, tylko komunikatem i mam jej powiedzieć jaki był błąd sensora XD No to mówię babie, że w takim razie nie miałem błędu sensora, tylko komunikat na czerwono o treści "Błąd sensora. Zaaplikuj nowy sensor", po którym sensor przestał kompletnie działać. Baba bez cienia zawahania powiedziała, że następnym razem jak piszę o błędzie, to mam mieć błąd i ona w ramach k⁎⁎wa dobrej woli mi przyjmie tą reklamację.


Innym razem jeszcze dzwoniłem, że mam kompletnie losowo złe wyniki z sensora, a powinny mieścić się w zakresie błędu 8.2%.

I mówię jej na przykładzie, że mamy odczyt 100, 156, 140, 170, 100, 150, 144, 100, 102, 70, 150, 50 - gdzie z ręcznego pomiaru wychodzi mi 105, więc część wyników jest dobra, ale część jest zła. I baba pyta mnie jaki mam teraz wynik i jaki oczekuję, to mówię że teraz akurat jest dobrze, bo wychodzi 102, a oczekuję 105. No to ona nie przyjmuje reklamacji, bo dobry jest wynik, jak trzy wyniki po kolei będą złe, to ona wtedy może przyjąć reklamację XD To ją pytam, czy jak za 5 minut dostanę odczyt 200, to też to jest okej? A ona, że jak kolejny będzie 200, a następny bliski 105, to tak XD No to ją pytam, czy mam k⁎⁎wa zgadywać, który jest poprawny, a który nie? Bo jak mam się za każdym razem ręczenie upewniać, to po c⁎⁎j mi wasz sensor...

AndzelaBomba

@tosiu bo lecą najpierw wg standardowych templatek jak pan team lider przykazał, a dopiero potem, jak standardowe odp to za mało, agent po drugiej stronie zaczyna odpisywać swoimi słowami

FriendGatherArena

@tosiu tak, a potem mi wszyscy mówią "co ten biedny, szary konsultant jest winny, ze tak po nim jedziesz, przecież to korporacja i on nie ma nic do gadania". nie ze mną te numery

Zaloguj się aby komentować

W korpo, w którym pracuje jedna moja koleżanka, pracownicy dostali dzisiaj maila od zagramanicznej CEO, że ta choruje na raka piersi.


Przykra sprawa i pozostaje życzyć tej pani powrotu do zdrowia, ale z drugiej strony, to niezły poziom linkedinowej odklejki i atencjuszostwa, żeby od razu wszystkim rozsianym po świecie pracownikom pisać maila, że się choruje. Bądźmy szczerzy, przeciętnego Johna, Janka czy Pajeeta ta wiadomość wcale nie obeszła.


No i generalnie pracbazowy mail to raczej nie jest kanał do wieści nadających się na tag #zalesie


#gownowpis #przemyslenia #nowotwor #pracbaza #korposwiat

KLH2

Ile osób odpowiedziało " " ?

IgrajacyZOgniem

O, znam to korpo, jeszcze parę lat temu bym powiedział że jaki ten świat mały, ale już tam nie pracuje 😅

DexterFromLab

@AndzelaBomba słabe. Jej wypada się pożalić bo CEO, ale jak zwykły pracownik to już nie wypada się żalic. Kiedyś jak byłem w firmie i miałonsoe urodzić dziecko szefowi to się wszyscy obowiązkowo składali na prezent. Nie można było odmówić bo sekretarka nękała aż dostała kasę. Ale jak komuś innemu urodziło się dziecko to żadnej zbiórki nie było.

Zaloguj się aby komentować

GitHub

@Seele świecenie jarzeniówkami to powinno być karane :D

Ostatnio jak byłem w biurze, to ktoś włączył takie ledowe o zimnej barwie. Myślałem że oślepnę.

Zaloguj się aby komentować

sireplama

łem


#grammarnazi

Zaloguj się aby komentować

#korposwiat

Jadę podpisać UOP o 5:30 do Warszawy

Stres jak cholera związany z nowymi wyzwaniami.

Poradzę sobie.


PS jeśli myślicie że w korposwiat ktoś was doceni to się mylicie. Po 13 latach w firmie mój manager nawet nie odp na maila pożegnalnego

Robić minimum nie spalać się i mieć wyjebane

4033f7a5-cef6-48d7-9f26-fa3e8edb0ade
dsol17

@bagela No gratulację,ja jeszcze mam odrobinę do przepracowania a potem trzeba będzie coś nowego. Specjalnie urlopik ze względu na rozmowę brałem na ostatnie dni (to nie IT, trzeba było wszystko odświeżyć ze studiów i nie tylko - składam przed wygaśnięciem bo inaczej to siedzieć na bezrobociu to będzie padaka), po rozmowie, od jutra jeszcze praca na starych śmieciach... Żeby było pewne,że albo z dzisiejszego coś będzie albo że jeszcze się ktoś odezwie... Na razie tylko bandzioch mnie boli (zjadłem coś nie teges czy nerwy ?).


Z Bydgoszczy do Warszawy trochę jest- zdalnie na codzień pracujesz w tym IT ?

Markowowski

@bagela Nie mogli ci tej umowy przysłać pocztą? xD

randomowyrandom

@bagela nie każdy taki jest, ja miałam tego farta że gdy przyniosłam wypowiedzenie poza kasą spytali o inne powody. Powiedziałam że nie dokońca się dobrze czuje w obecnych obowiązkach i poza przebiciem kontroferty, dopasowali moje preferencje do zakresu pracy i potrzeb działu.

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

tellet

@porter ale klikanie w sensie stricte IT? banki/ubezpieczenia- projekty z naleciałościami sprzed lat 2000, wszędzie wymagane 300 zgód, żeby wdrożyć zmianę jednego elementu, a ostatecznie i tak rozwleczone w czasie.

Zaloguj się aby komentować

Przypomniało mi się, jak to kilkanaście lat temu koleżanka z ówczesnej pracy poszła na jakieś szkolenie z samoorganizacji, i potem utrzymywała max 20 email. Starsze/załatwione/zignorowane po prostu kasowała, zamiast przesunąć do archiwum. Chyba nie zrozumiała koncepcji ze szkolenia. Potem ilekroć czegoś od niej potrzebowałem, lub upominałem się o niezałatwioną sprawę - prosiła by podesłać jeszcze raz. Z grubsza - "ja mam pustą skrzynkę, i to jest wasz problem".


Serdecznie pozdrawiam, Joanno.


#gownowpis #korposwiat

plemnik_w_piwie

@sebie_juki ja bym tak robił XD

MrBean

W ogóle skądś to znam. Koleżanka poszła kilka razy na szkolenie z asertywności i zrozumiała to w ten sposób, że na wszystko była na nie (ale tak na prawdę na wszystko) i nie dało się z nią współpracować.

JakTamCoTam

@sebie_juki czyli w sumie szkolenie było owocne. Jak ktoś chce to będzie do niej kilka razy pisał i tyle xd

Zaloguj się aby komentować

ciken007

@Klopsztanga Cudowne Pjorun! Fuck Teams, ament.

bug-overflow

K⁎⁎wa, mam takiego "Michaela" w zespole. Może nie sra na daily, ale zawsze jest u niego ku⁎⁎⁎⁎ki hałas i typ nie jest w stanie pojąć, że nikt nie ma ochoty słuchać jego piszczącego dzieciaka, albo siorbania zupy, którym potrafi zagłuszyć rozmowę. I za każdym pierdolonym razem jak ktoś mu zwróci uwagę, czyli przynajmniej raz na każdym spotkaniu, jest zaskoczony. Skąd się tacy ludzie biorą?

Zaloguj się aby komentować

To jest w sumie fajne


Najpierw, na początku lutego firma ogłasza, że mimo kryzysu, inflacji i wojny odnotowuje wysokie zyski, które zawdzięcza zaangażowaniu pracowników, Pan Prezes bardzo dziękuję w mailu wszystkim za wytężoną pracę.


Potem na koniec lutego niestety słyszymy, że nie będzie nawet minimalnych podwyżek ale na szczęście nie dostaniemy też premii


#korpo #korposwiat #praca #pracbaza #gorzkiezale

staryhaliny

@kodyak


klasyka zarobiliśmy dużo ale czasy są niepewne i nie wiemy ile zrobimy w następnym roku więc musimy oszczedzac


klasyka to jest jak firma ma problemy albo się wypierdala na ryj, a różnej maści komentatorzy pi⁎⁎⁎⁎lą: "co to za firma, która nie miała poduszki na gorsze czasy".


no więc właśnie firma robi poduszkę, żeby jeden z drugim za 3 lata dalej mieli gdzie pracować. ale nie, lepiej rozjebac na premie, a za rok się zwijać.

kodyak

@staryhaliny to może niech prezes nie kupuje następnego dnia kolejnego audi rs8 w leasing oczywiście to może by tak w oczy nie kulo,


Też klasyka

mejwen

@kodyak albo wlasnie zapierdalasz po to, by prezes mial na nowe auto czy wakacje

Zaloguj się aby komentować

#pracbaza #korposwiat


trzymajcie za mnie kciuki, do godziny w pociągu do Wawy, na rozmowę rekrutacyjną.


Boję się jak cholera. Chciałbym zmienić robotę

ccfe2308-8475-4365-b32c-eda0410b3226
the_good_the_bad_the_ugly

@bagela co to za robota że nie ma rekrutacji online?

bagela

@lexico @v___ch @the_good_the_bad_the_ugly Najdziwniejsza rozmowa, jaką miałem. Uczyłem się rzeczy technicznych, nie było ani 1 pytania technicznego. Rozmawialiśmy o tym, kim jestem, co robię, jakie mam hobby. Pan się znał trochę na detektorach metalu pytał, czy chodzę legalnie, czy na przypał. Dziwna rozmowa. Uważam, że dobrze poszła. Zobaczymy co dalej

bagela

@the_good_the_bad_the_ugly nie mogę mówić ściśle tajne, ciężko się dostać i trzeba się spotykać osobiście. Sprawdzają we wszystkich możliwych bazach danych.

Zaloguj się aby komentować

Kyr_Kaw

@SUQ-MADIQ Sranie do żwira już nie tylko na międzynarodówce

Zaloguj się aby komentować

jarezz

@SUQ-MADIQ poradnik z cyklu "Management for dumbs" zamiast "dummies" - takie nawiązanie do poradników z Tag i MS WIN z lat 90.

OperatorGranatnika

@ql00 to nie brednie tylko oczywista rzeczywistość lat 90 i wczesnych 00. Roboty nie było, a januszom się w dupach przewracało ze szczęścia. Oby te czasy już nigdy nie wróciły.

Neetowiec

@SUQ-MADIQ A potem płacz i zgrzyt że ludzie neet wybierają xD

Zaloguj się aby komentować