Zdjęcie w tle
Pociągi oraz ich zdjęcia

Społeczność

Pociągi oraz ich zdjęcia

57

Społeczność świrów kolejarskich. Lubimy dyskutować o kolei w Polsce, fotografować jadące składy, wybierać pomiędzy Pesą a Newagiem

#pociagi #pociagiboners #kolej #historia #ciekawostki #suseuspamuje


26 marca 2010 r.


Lokomotywa TKt48-151 stojaca obok dworca kolejowego.


Parowóz tendrzak TKt48-151 odrestaurowany przez pracowników lokomotywowni pozaklasowej w Częstochowie. Ustawiony jako pomnik przed Dworcem PKP w dniu 17.XI.1996 z okazji 150 rocznicy częstochowskiego węzła kolejowego. W roku 2008 parowóz odnowiono.
Wybudowano go w Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie w 1956 roku

21634a1e-ea7d-4b57-ad85-e17ae6da97eb
WatluszPierwszy

@suseu Często go mijałem swego czasu. Teraz remontują dworzec w Częstochowie, to może i tę lokomotywę gdzieś fajnie wyeksponują.

Zaloguj się aby komentować

bori

@suseu A parowozowni już nie ma...

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

#pociagi #pociagiboners #kolej #suseuspamuje


Wtorek, 18 sierpnia 2015 r.


Stacja w Siankach, niegdyś stacja graniczna w międzywojennej Polsce, na granicy z Czechosłowacją, teraz na granicy między województwami (obłastiami) na Ukrainie - woj. lwowskim i woj. zakarpackim.

bb4aa72f-f49d-47ff-86fc-75b6935dc107
twardy_kal_owiec

Ciekawe czy ostały się jakieś artefakty po pkp.


Ale po kolei widać, że Wukraina to jednak realny socjalizm cały czas jest.

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

suseu

@cebulaZrosolu Jakby ktoś nie wiedział co to koromysło, ja nie wiedziałem xD


Koromysło to

drewniane nosidło, pałąkowaty przyrząd zakładany na ramiona, służący do noszenia dwóch naczyń (np. wiader) z wodą, aby wyrównoważyć ciężar. Używane było powszechnie na wsiach do czasu wprowadzenia bieżącej wody. Nazwa jest zapożyczeniem z języka ukraińskiego (корóмисло) i w gwarach polskich ma wiele synonimów, takich jak «sądy», «jarzemka», «kluki» czy «siudy».

cebulaZrosolu

@suseu różne są znaczenia tego słowa, a że to przyrząd do noszenia wody to sam nie wiedziałem xD


Dla mnie koromysło to właśnie jakieś dziwne coś niewiadomo co

64625197-a131-4e8c-83dd-9782b0593a18

Zaloguj się aby komentować

twardy_kal_owiec

Niesamowite, że mimo całkiem rozległej sieci PKS te wszystkie wąskotorówki aż do lat 80-tych funkcjonowały i ludzie tym jeździli.

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

#pociagi #pociagiboners #kolej #historia #ciekawostki #suseuspamuje


Lata 1948-1958


Ługowina, droga do Sokołowska. Parowóz TKt48 prowadzi skład osobowy w kierunku Mieroszowa. Wagony to przekrój konstrukcji niemieckich z różnych lat. Ostatni wagon to pocztowy, lub bagażowy. W owym czasie (l. 48-53) kursowała para pociągów do Mezimesti, które po okresie krótkiej odwilży w stosunkach "bratnich" krajów zostały zawieszone na wiele lat (do l. 90).

199bee5f-ee73-4b8f-9645-b8bc621e28a6

Zaloguj się aby komentować

peposlav

Pociąg z Tłuszcza warszawę opuszcza XD

Zaloguj się aby komentować

#pociagi #pociagiboners #kolej #historia #ciekawostki #suseuspamuje


2 września 1995 r.


Stacja kolejowa w Kowarach. Pociąg specjalny Jelenia Góra - Ogorzelec prowadzony parowozem Tkt48 -18, uruchomiony z okazji V Ogólnopolskiego Zlotu Miłośników Kolei.


Drugie zdjęcie przedstawia ten sam pociąg specjalny na trasie Jelenia Góra - Ogorzelec, na zdjęciu nasyp kolejowy w okolicy przejazdu kolejowego przez ulicę Karkonoską w dzisiejszej dzielnicy Kowar - Krzaczynie.

351c12a7-5081-4517-9a1d-db9d88650b60
e27d16e2-df58-422b-8c43-57268b3f3052
zomers

aż człowiek czuje zapach dymu i smaru, patrząc na to zdjęcie

Cosmo77

Jechałem tą trasą i teraz znów można

twardy_kal_owiec

Dobrze zainwestowany wungiel.

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

#pociagi #pociagiboners #kolej #historia #ciekawostki #suseuspamuje


27 maja 1976 r.


"Kibelki" SKM-ki EW90-53, EW90-54 oraz EN57-750


Pośrodku i z lewej są składy EW90 z reparacji wojennych o zasilaniu 800V i kursujących na trasie do Gdyni Głównej lub Gdyni Stoczni. Natomiast z prawej strony stoi skład EN57 zasilany 3000V jadący do Nowego Portu. Kolejka pośrodku jest składem szczytowym, gdyż w godzinach szczytów porannego i popołudniowego składy jeździły co 6 minut, w tym w pewnym okresie były po dwa wyjazdy z częstotliwością 4 minut. Innymi słowy, skład z prawej oraz skład z lewej właśnie wjechały na perony gdańskiego dworca i za minut kilka lub kilkanaście odjadą.

d3e27695-79ee-4ee0-ae8c-30301f5bb5b5
FoxtrotLima

@suseu smutne jak cały PRL.

twardy_kal_owiec

@FoxtrotLima za prl publiczny transport gdzie niegdzie był dużo lepszy niż obecnie - choćby na zaoranych po zmianie ustroju liniach kolejowych. Częstotliwości kursowania pociągów w obrębie aglomeracji też potrafiły być większe niż dziś i to bez tej całej komputeryzacji.

FoxtrotLima

@twardy_kal_owiec nie wątpię. Ale te kible takie smutne.

starszy_mechanik

Ahh pamiętam jak w czasach studenckich co 7 minut odjeżdżały z Gdańska i się wybierało ten skład z najwygodniejszymi siedzeniami

Lemon_

@suseu Jakich reparacji wojennych?! O czym ty mówisz?

twardy_kal_owiec

@Lemon_ 54 sztuki zostały przekazane Polsce w ramach reparacji. Oryginalnie jako ET165 jeździły po berlińskim S-Bahnie. Produkcja z lat 1928-1931 i jeździły do 1997.

26cac91b-c5ba-4493-9a76-649d6d7da12c

Zaloguj się aby komentować

bucz

Ciekawe w ktorym roku zrobili trakcje

Zaloguj się aby komentować

Cybulion

Mieli fajne te lokomotywy, az jestem ciekaw co tutaj jezdzilo w tych czasach. W sumie parowozownia z nalewakami byla, nalewaki na stacji i dwie wieże ciśnień wiec obawiam sie ze dopiero polak elektryfikowal.

bori

@Cybulion Niemcy elektryfikowali Śląsk ze względu na warunki terenowe, Prusy pozostały pod parą do końca

Cybulion

@bori do 76. Juz wszystko wiem.

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

Następna