Zaloguj się aby komentować
Społeczność
Pociągi oraz ich zdjęcia
Społeczność świrów kolejarskich. Lubimy dyskutować o kolei w Polsce, fotografować jadące składy, wybierać pomiędzy Pesą a Newagiem
Diesel musi dymić
Zaloguj się aby komentować
@Miedzyzdroje2005 pociomg ma nierówno pod sufitem
@Miedzyzdroje2005 Hmm... Nie mogli ciut dalej wybudować tej stacji?
Z najdalszego miejsca wiochy 1km, 15 minut z buta. Lepiej jak by przez środek wiochy szły tory?
@ulan_mazowiecki @winet witajcie w Polsce
@Miedzyzdroje2005 A to przypadkiem nie było coś w stylu, że musieli pewne perony wydłużyć i "zaokrąglić" ich łuk, żeby Pendolino mogło sobie swobodnie śmignąć?
@Fletcher na tej trasie nie jeździ pendolino
@Miedzyzdroje2005 oks, w takim razie nieważne!
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
To chociaż zdjęcia pokaż, skoro tyle kosztowały.
mikolstwa
Czego?
@ElektrolizatorDwuczlonowy mikol - miłośnik kolei
@ElektrolizatorDwuczlonowy miłośnictwa kolei
@Miedzyzdroje2005 Kurła, gdzie te zdjęcia, pokaż. Załóż patronajta, damy grosza
@SuperMarian @Konto_serwisowe łapcie
Zaloguj się aby komentować
edycja: podobno ruch został już przywrócony.
ps. fot. Miejski Reporter Facebook
@Miedzyzdroje2005 od razu przypomniała mi się rosja gdzie też płoną transformatory a podpalane są za kilkaset dolarów przez rosyjską młodzież. Ciekawe czy to wypadek czy u nas też się zaczęło.
@Stashqo Zaczęło się jakiś czas temu.
"Rosja coraz częściej atakuje polską infrastrukturę "
Zaloguj się aby komentować
@Miedzyzdroje2005 wina papieża
Ciesz się, że cos przyjechało xD
Zaloguj się aby komentować
To kurwa nie jest śmieszne.
Każda ich reklama powinna zaczyna się od "przepraszamy"
Zaloguj się aby komentować
https://www.hessenschau.de/panorama/hochwasser-nidderau-104~_t-1703871321557_v.jpg
Źródło:
https://www.hessenschau.de/panorama/hochwasser-in-hessen-koennte-im-neuen-jahr-zurueckkommen-v3,hochwasser-jahreswechsel-100.html
https://www.reddit.com/r/europe/comments/18v32cw/flooding_continues_in_parts_of_germany/
#pociagi #pociagiboners
Zaloguj się aby komentować
https://streamable.com/6kteko
"Strzałkę mam na popielato", "Na popielato masz? A ja mam k...a na czerwono" – tak brzmiały ostatnie rozmowy dyżurnych tuż przed katastrofą pod Szczekocinami. Ujawniono je w raporcie komisji nt. przyczyn katastrofy.
https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/rozmowa-dyzurnych-przed-katastrofa-w-szczekocinach/zgrv3m3
Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami – czołowe zderzenie dwóch pociągów pasażerskich, do którego doszło 3 marca 2012 w miejscowości Chałupki, w pobliżu Szczekocin (województwo śląskie), o 20:55 na 21,250 kilometrze[1]linii kolejowej nr 64 (Koniecpol – Kozłów). Linia ta ma odgałęzienie (łącznica kolejowa nr 570) do Centralnej Magistrali Kolejowej w kierunku Grodziska Mazowieckiego.
Ofiary śmiertelne: 16 osób
Ranni: 61 osób
Śledztwo
Postępowanie prokuratury prowadzącej śledztwo było prowadzone równolegle w dwóch wątkach, zarówno dotyczącym bezpośrednich przyczyn wypadku, jak i dotyczącym odpowiedzialności osób, które dbały o infrastrukturę oraz organizację pracy na tym odcinku[22].
Prokuratura zdecydowała o postawieniu zarzutów dyżurnemu ruchu ze Starzyn, jednakże z powodu jego stanu został skierowany do szpitala psychiatrycznego i nie został przesłuchany[23].
Raport z badania wypadku
Według raportu[1] opracowanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Kolejowych bezpośrednią przyczyną czołowego zderzenia pociągów pod Szczekocinami było wyprawienie przez dyżurnego ruchu posterunku odgałęźnego Starzyny pociągu interREGIO „Jan Matejko” na sygnał zastępczy na tor w kierunku przeciwnym do zasadniczego po niewłaściwie ułożonej i niezabezpieczonej drodze przebiegu i wyprawienie przez dyżurnego ruchu posterunku Sprowa pociągu TLK „Brzechwa” na sygnał zastępczy na zajęty tor szlakowy.
Wskazano też przyczyny pośrednie – błędy i zaniedbania po stronie pracowników PKP Polskich Linii Kolejowych, w tym nieznajomość działania urządzeń obsługiwanych przez dyżurnych ruchu posterunków odgałęźnych Sprowa i Starzyny. Podkreślono niedostateczną czujność maszynistów obydwu pociągów, którzy kontynuowali jazdę, pomimo otrzymania sygnałów zastępczych bez (Starzyny) i ze wskaźnikiem W24 (Sprowa), podczas gdy rozjazdy kierowały na tor odpowiednio przeciwny do zasadniczego i zasadniczy, czyli niezgodnie z podawanymi sygnałami[24].
https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_kolejowa_pod_Szczekocinami
Źródło nagrania: https://www.tiktok.com/@zakochany_w_kolei/video/7301774342713543968
#kolej #pkp #katastrofykolejowe
Polecam podcast Czarna Seria, jest tam odcinek o tej i innych katastrofach kolejowych, lotniczych itp. Do osłuchania na spotify, w aplikacji polskiego radia i gdzieś chyba jeszcze.
@Jarosuaf Czarna Seria
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
#spokoj
@ICD10F20 zajebista nutka, próbowałem znaleźć ale shazam podpowiada różne nutki i żadna to nie jest ta ;(
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
O, pętla pociągowa, super sprawa. Pamiętam, jak za dzieciaka do babci na wieś jeździłem, to jedna była na trasie, trzeba było się przypinać, żeby głową w sufit nie wyrżnąć.
Dziś takich nie robią, za duże koszta. Ta z gifa to pewnie jedna z ostatnich niezdemontowanych, prawdopodobnie gdzieś na terenie byłego Związku radzieckiego.
@HollyMolly na trasie do Olsztyna?
Też ją pamiętam, z bratem zawsze czekaliśmy na wakacje, to największa frajda była całego lata u babci.
@pawel-boossko Dokładnie tak.
Do dzisiaj jak jadę w tamte strony to zjeżdżam nieco z trasy, by moim pokazać pozostałości po tej konstrukcji, tzn. jedno, zaniedbane przęsło na ćwierć pętli. I tak robi wrażenie.
@suseu chyba fake ale mogę się mylić
pindolino
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować