Zdjęcie w tle
groman43

groman43

Twórca
  • 44wpisy
  • 78komentarzy
Jesus, u was też tak zimno? Niech ktoś mnie przytuli? #uk
cododiaska

To są konsekwencje #brexit

Brak korzyści że wspólnego rynku, ale z to pogoda też do dułpy.

sireplama

@groman43 różowa czy niebieski?

groman43

@sireplama niebieski, ale taki ciepłolubny.

sireplama

@groman43 no to przykro mi, nie pomogę

Today

@groman43 nie jest tak źle xD może 1 dzień był ziąb a teraz spoko. Chyba się już przyzwyczaiłam do tego klimatu tu i nawet nie zwracam uwagi

Zaloguj się aby komentować

Najbardziej wkurza mnie w dzisiejszym świecie, że wszystko ma być takie, miłe, łatwe, przyjemne i ostatnio nawet uśmiechnięte. Bo przecież w porządku jest słabym. Nic nie może być trudne, bo przecież można się zmęczyć. Więczne okłamywanie siebie, że rzeczy nieprzyjmne w ogóle nie istnieją. Ale prędzej czy później przychodzi zderzenie ze ścianą. Bo życie prędzej czy później przypierdoli z półobrotu każdemu.
9b0e10f8-3b1e-4bf3-8faa-be2e090bd927
MiernyMirek

@groman43 .... i bedziesz szczęśliwy

Millionth_Visitor

@groman43 ale co pożyłeś przed "zderzeniem ze ścianą" to twoje!

cweliat

@groman43 i gdzie tak niby jest, jak opisujesz?

Zaloguj się aby komentować

Rynna służy po to, żeby zebrać wodę z dachu, a potem ja odprowadzić. No chyba, że w #uk, wtedy rynna służy głównie dla ozdoby i jest zamontowana pół metra od dachu.

#budownictwo
e01ec56d-b85b-4acc-8d36-b42b0bd0c184
starszy_mechanik

Czuć tą wilgoć przez internet

pol-scot

@groman43 co chcesz, przecież jest zgodnie ze sztuką, rynna ma mieć spadek na dwie strony no i ma...

bartlomiej_rakowski

Przeglądając to właśnie se siedzę na brytyjskim tronie bez kontaktów, gniazdek i kranów z mieszaczem wody. Także nie powinno to dziwić…

04d1f20e-f14b-4b87-a9f1-0d175190247c
starszy_mechanik

@bartlomiej_rakowski co to zwisa z sufitu

bartlomiej_rakowski

@starszy_mechanik Włącznik światła i wentylacji oba na sznurku. Nie można normalnych włączników bo to niedobra jest bo przecież morką ręką dotkniesz i zginiesz od prądu… a jeszcze od tej wilgotności w powietrzu, która by się osadzała to już wgl… 100% take care. Prześmiewcze zobrazowanie tego "fenomenu" na filmiku poniżej xD

https://www.tiktok.com/@irish_man_in_germany/video/7351841608746437921

Zaloguj się aby komentować

Kasie i Tomki - wytłumaczcie mi proszę jedną rzecz. Naprawdę na pólnocy Anglii jest tak tanio jak mówi ten człowiek w tym filmie - https://www.youtube.com/watch?v=1X5_-n61WMw&pp=ygUQa29yZGlhbiBib3Jvd2lhaw%3D%3D. Bo mi się wierzyć nie chcę, że za minimalną krajową można na przykład wynająć jednopokojowe mieszkanie.

#uk
wykopany

Kurwa, w Polsce place wyższe rachunki niż to co gość opowiada. Ja jebie.

DeGeneracja

@wykopany Chociaż masz namiastkę rodziny. Coś za coś

groman43

Basement flat, ale ma zdjęciach wygląda spoko.

Taxidriver

Ok ale to jest po prostu pierwsze co znalazłem.

Za podobne pieniądze da się znaleść 2 sypialniowy dom.

motoinzyniere

@groman43 Pamiętaj, że minimalna od przyszłego tygodnia to £11.44ph czyli £1721.01 na rękę. Sporo, i pewnie starczy na ok życie.

Zaloguj się aby komentować

Znowu #lotnictwo, ale tym razem z innej perspektywy - https://www.bbc.co.uk/news/uk-scotland-edinburgh-east-fife-68606629#:~:text=Delta%20has%20been%20contacted%20for,is%2020%20milligrams%20of%20alcohol. Pilot w #uk został skazany na 10 miesięcy więzienia za próbę lotu z Edynburga do Nowego Yorku na podwójnym gazie. Koleś przekroczył dwa razy dopuszczalną zawartość alkoholu we krwi dla pilotów.

I tutaj pojawia się ważkie pytanie - dlaczego do cholery jasnej jest dopuszczalna zawartość alkoholu we krwi dla pilotów?!
pszemek

@groman43 dziwne, zawsze myślałem że piloci mają limit 0.0. do tego, przynajmniej w Polsce, nie mogą pić bodajże na 24h przed lotem. A kolega pilot nawet się żalił, że nie może wypić piwa w mundurze, bo gdyby zdjęcie pilota w mundurze z piwem trafiło do neta, to z miejsca wywalają z roboty xD

DiscoKhan

@groman43 po szklanie i pilotowanie na aeoroplanie xD

motoinzyniere

@groman43 Z tego samego powodu, dla którego jest dopuszczalna ilość alkoholu we krwi dla kierowców.

Zaloguj się aby komentować

Znowu j*blo - https://www.dailymail.co.uk/news/article-13203463/Boeing-United-Airlines-flight-Oregon-loses-panel-medford-airport.html

Tak, ale nie do końca. Tym razem chodzi o Boeinga 737-824, numer na ogonie N26226. Ten samolot ma grubo ponad 20 lat , więc obwinianie o problemy producenta jest, mówiąc delikatnie, nie na miejscu. Podobnie było z innymi incydentami, jakimi jak odpadające koła (w jednym przypadku był to Boeing 757, w drugim 777), czy rozlewający się płyn (znowu, 777). Media teraz będą dostawać biegunki jak cokolwiek stanie się z samolotem Boeinga. Nawet jak ten samolot ma 20+ lat.

#technologia #ciekawostki #inzynieria #lotnictwo
pszemek

@groman43 20 lat to nie jest stary samolot. Plus pytanie kto go serwisował, bo możliwe że też Boeing

groman43

@pszemek 20 lat dla Boeinga 737-800 to dość dużo. Generalnie linie lotnicze bardzo chętnie wymieniłyby starsze samoloty ze względów ekonomicznych, ale zarówno Boeing jak i Airbus nie nadążają z produkcją nowych.


737-800 jest tak popularny, że nie wierzę, że linie lotnicze serwisuje je u Boeinga. Pewnie jest pierdyliard niezależnych serwisów, które je obsługują.

Zaloguj się aby komentować

Kretyńskie pytanie z cyklu "groman43 po 5 latach życia w UK, uczy się tego kraju". Czy mogę coś zyskać, jeśli zarejestruje się w HMRC Self Assessment? Zwykle ignorowałem to, ponieważ
- mam tylko jedno źródło dochodu (tax code 1257L)
- zarabiam mniej niż £100,000
- odsetki z moich kont oszczędnościowych nie przekraczają £10,000

#uk
bacteria

@groman43 Nie jestem ekspertem ale wydawało mi się że self assessment robisz wtedy jak prowadzisz swoją działalność a skoro masz tax code to zakładam że pracujesz dla kogoś. Poczytaj sobie https://www.gov.uk/self-assessment-tax-returns/who-must-send-a-tax-return

groman43

@bacteria To co muszę zrobić, żeby dostać ten legendarny czek od HMRC?

bacteria

@groman43 jaki legendarny czek od HMRC?

Zaloguj się aby komentować

W poniedziałek pojawił się raport FAA na temat procedur i kultury bezpieczeństwa w Boeingu. Dochodzenie jest oczywiście związanie z incydentem Alaska Airlines 1282, ale jak czytamy w raporcie jego celem nie jest ustalenie przyczyn konkretnych wypadków lotniczych (tym, u wujka Sama zajmuje się NTSB), ale nakreślenie szerszego obrazka. Panel eksperów znalazł 27 uchybień i wystosował 53 zalecenia. Czy to dużo? Na pierwszy rzut oka tak, ale takie dochodzenia zawsze coś znajdują.

Cały dokument ma 50 stron i jeszcze przez niego się nie przebiłem. Na szczęście, na początku raportu jest krótkie podsumowanie. Na załączonych obrazkach dwa, moim zdaniem najważniejsze punkty. W dużym skrócie, pracownicy Boeinga nie do końca wiedzieli co robią.

Raport nie zawiera żadnych informacji na temat kultury bezpieczeństwa w Spirit Aerosystems, a to moim zdaniem jest tutaj również bardzo ważne.

Teraz Boeing ma 90 dni, żeby opracować postępowanie naprawcze.

#inzynieria #technologia #ciekawoski #lotnictwo
7f65c321-5644-4651-b896-284dd7605c49
b2eac1f8-4d2a-40df-872c-2f86a573bfcc

Zaloguj się aby komentować

Z czystej ludzkiej ciekawości, jakich zmian oczekujecie w kolejnej generacji sieci komórkowej?

#technologia #telcozhejto
Nedkely

@groman43 Minijacka xD

Marchew

@groman43 Łączność satelitarna.

groman43

To akurat już zostało dodane w 3GPP Release 17, tylko nikt tego nie chce ( ͡° ͜ʖ ͡°)

slynny_skorpion

@groman43 a jakby wprowadzić ustawę, że każdy ma to mieć do 2030?

jonas

Żeby zasięg był wszędzie.

Zaloguj się aby komentować

Piękny, wspaniały, niepowtarzalny fragment speca 3GPP (3GPP TS 38.213)! Musiałem sobie na kartce sobie to rozrysować, żeby zrozumieć o co chodzi. I tak, ten paragraf to jest jedno zdanie!

#technologia #ciekawostki #telekomunikacja #telcozhejto #programowanie #programista15k #pracait
de6e0132-449c-46fa-8b99-7b35adaecd9c
psalek

@groman43 piękne. Implementujesz takie rzeczy? Czy pełna specyfikacja to tysiące stron pełnych podobnych zdań?

groman43

Tak, pisze soft związany z sieciami komórkowymi już ponad 10 lat. Najgorze, że do takich kwiatków po prostu nie można się przyzwyczaić.


Tak, standard ma oczywiście tysiące stron. Niektóre fragmenty zostały napisane raz i dobrze. Inne ciągle sobą zmieniane, niekoniecznie przez najmądrzejszych ludzi. W rezultacie mamy to, co mamy.

Zaloguj się aby komentować

Kilka tygodni temu pisałem o wstępnym raporcie NSTB w sprawie feralnego lotu Alaska Airlines 1281 i nieszczęsnej zaślepki drzwi. Teraz pojawiło się kilka szczegółów, więc pora na update.

1. Tak, to pracownicy Spirit Aerosystems byli odpowiedzialni za naprawę nitów w rejonie zaślepki. Naprawa była wykonana w fabryce Boeinga w Renton.
2. Pierwotnie pracownikcy Spirita po prostu zamalowali uszkodzone nity, co nie spotkało się z entuzjazmem pracowników Boeinga xD
3. Najprawdopodobniej podczas drugiej próby naprawy pracownicy Spirita uszkodzili uszczelkę zaślepki drzwi, dlatego konieczne było jej "otworzenie".
4. Ponieważ zaślepka była "otworzona", a nie "zdemontowana", według procedur nie kontrola jakości nie była wymagana po zakończeniu prac.

Dodatkowo, feralny lot nie był pierwszym podczas którego pojawiły się problemy z ciśnieniem w kabinie. Systemy bezpieczeństwa samolotu już wcześniej zgłaszały, że coś jest nie tak. Jednak inżynierowie Alaska Airlines podejrzewali usterkę kontrolerów ciśnienia, a nie mechaniczne uszkodzenie kadłuba. Co ciekawe, niektórzy pasażerowie zgłaszali dziwne odgłosy w kabinie podczas wcześniejszych lotów. Nie wiadomo jednak czy były to te same loty, podczas których systemy bezpieczeństwa wykryły problemy z ciśnieniem w kabinie.

W końcu, z jednej strony problemy z jakością Spirit Aerosystems wyglądają absurdalnie na pierwszy rzut oka. Jednak poniekąd sam Boeing jest za nie odpowiedzialny
- Według doniesień medialnych, przez niekorzystną umowę z Boeingiem, Spirit Aerosystems tracił milion dolarów na każdym wyprodukowanym kadłubie Boeinga 787.
- Przez uziemienie 787 Max 8, Spirit dodatkowo stracił w cholerę kasy.
Innymi słowy, Boeing swoimi działaniami wpędził Spirita w złą sytuację finansową, a Spirit nie był w stanie zapewnić odpowiedniej jakości przez brak funduszy.

https://www.youtube.com/watch?v=ROeGKs4xTfs

#inzynieria #technologia #ciekawostki
Marchew

@groman43 Brzmi trochę niczym, ciemna strona kapitalizmu.

Zaloguj się aby komentować

Standard z definicji ma być jednoznaczny, nie pozostawiać miejsca na interpretacje. Mówić wprost jak coś ma działać. Tymczasem dyskusja w 3GPP na temat kawałka speca
- zdecydowana większość firm twierdzi, że ten kawałek speca jest niejasny, musi zostać zmieniony tak żeby wprost mówił że trzeba zrobić X.
- jedna firma mówi, że ze speca wynika Y, ale faktycznie jest niejasny i wymaga zmiany.
- jeszcze inna firma mówi, że ze speca wynika wprost Z, wszystko jest jasne, a inni się w ogóle nie znają ( ͡°( ͡°͜ʖ( ͡°͜ʖ͡°)ʖ͡°) ͡°)

Najlepsze jest w tym wszystkim, że ten kawałek speca, poza zmianami redakcyjnymi, nie był dotykany od października 2018 roku. A ty, biedny robaczku jesteś na samym końcu tego wszystkiego i musisz się z tym wozić jak turecki sprzedawca dywanów.

!Co ja robię ze swoim życiem. Niech ktoś mnie przytuli!

#technologia #ciekawostki #telekomunikacja #telcozhejto #programowanie #programista15k #pracait
Marchew

@groman43 To znaczy że kupię telefon firmy X, w który nie będzie działać funkcja Y, a X mi odpowie że jest zrobione zgodnie z definicją zawartą w specyfikacji Z, kiedy to pewien segment sieci zgodnie z specyfikacją Z będzie realizował Y zupełnie inaczej niekompatybilnie z sprzętem X jednak również zgodnie z Z?

Zaloguj się aby komentować

We wtorek pojawił się wstępny wstępny raport NTSB dotyczący wypadającej zaślepki drzwi. W dość dużym skrócie

0. Boeing sam nie produkuje kadłubów do 737 Maxów tylko zamawia je u swojego podwykonawcy - Spirit Aerosystem. Relacja pomiędzy tymi dwoma firmami jest, mówiąc delikatnie, skomplikowana. Boeing ciągle zarzuca Spritowi problemy z jakością i dlatego nie chcę im płacić. Tylko problem polega na tym, że obie firmy trzymają się za jaja. Boeing jest największym klientem Spirita i bez Spirita nie może funkcjonować.

1. Kadłub feralnego 737 Max 9 został dostarczony z Witicha (Spirit Aerosystems) do Renton (Boeing) 31 sierpnia 2023.

According to records, the accident fuselage arrived at Boeing’s Renton facility by rail on August 31, 2023. During the manufacturing process, if any defects or discrepancies were found, a Non-Conformance Record (NCR) or a disposition required NCR were generated.

2. 1 września 2023, podczas kontroli jakości, pracownicy Boeinga zauważyli problemy z nitami w pobliżu feralnej zaślepki drzwi.

On September 1, 2023, records show that NCR 1450292531 was created noting five damaged rivets on the edge frame forward of the left MED plug.

3. Zaślepka musiała zostać zdemontowana, aby naprawić ten problem.

Documents and photos show that to perform the replacement of the damaged rivets, access to the rivets required opening the left MED plug (see figure 15). To open the MED plug, the two vertical movement arrestor bolts and two upper guide track bolts had to be removed.

4. Nity zostały naprawione przez pracowników Spirita 19 września. Chociaż raport o tym nic nie mówi, najprawdopodobniej ta naprawa została dokonana w Renton (moim zdaniem odsyłanie całego kadłubu z powrotem do Witicha nie ma sensu).

Records show the rivets were replaced per engineering requirements on Non-Conformance (NC) Order 145-8987-RSHK-1296-002NC completed on September 19, 2023, by Spirit AeroSystems personnel.

5. Na zdjęciu wykonanym tego samego dnia widać brakujące śruby zabezpieczające zaślepkę (trzy z czterech, miejsce w którym powinna się znajdować czwarta śruba jest zasłonięte).

Photo documentation obtained from Boeing shows evidence of the left-hand MED plug closed with no retention hardware (bolts) in the three visible locations (the aft upper guide track is covered with insulation and cannot be seen in the photo). See figure 16. This image was attached to a text message between Boeing team members on September 19, 2023, around 1839 local. These Boeing personnel were discussing interior restoration after the rivet rework was completed during second shift operations that day.

Niestety raport nie mówi wprost, kto usunął śruby, żeby naprawić nity. Moim zdaniem, skoro pracownicy Spirita byli odpowiedzialni za naprawdę nitów, oni usunęli śruby zabezpieczające, zdemontowali zaślepkę, wykonali wymagane naprawy, a potem zamontowali ponownie zaślepkę i zapomnieli o śrubach. Tylko, że są to wyłącznie moje domysły.

Wina Boeinga jest tutaj niezaprzeczalna, ponieważ tak poważny problem nie miał prawa przejść przez kontrolę jakości. Wygląda na to, że Boeing wykonał ją od razu po odbiorze kadłubu od Spirita, ale już nie po naprawach nitów (albo drugie QA było wykonane niechlujnie i skupiło się tylko na nitach, a nie na zaślepce).

A teraz najważniejsze - dlaczego o tym wszystkim wam truje. Ponieważ moim zdaniem media wszystko zbytnio upraszczają i ignorują ważne detale. A poza tym, za dwa dni też pewnie będę lecieć Boeingiem 737 Max 8-200, którego kadłub został wykonany przez Spirita ( ͡º͜ʖ͡º)

#inzynieria #technologia #ciekawostki
slabyslabek

@groman43


Niestety raport nie mówi wprost, kto usunął śruby


Myślę, że w wielu firmach wygląda to jak w mojej obecnie. Blacharze dotykają się tylko i wyłącznie naprawy - szczególnie, że tą firmę interesuje tylko i wyłącznie kadłub, a nie podzespoły montowane na nim - a kwestia demontażu i montażu pewnie zespołów pozostaje w zadaniach mechaników i techników boeing'a. Ostatecznie to ich ludzie przeprowadzają inspekcje każdej pojedynczej strefy i to dopuszczają.

Zaloguj się aby komentować

Następna