Zaloguj się aby komentować
Społeczność
Prawo jazdy
Społeczność dla wszystkich, którzy właśnie uczą się jeździć albo pragną poszerzyć swoją wiedzę o przepisach ruchu drogowego.
#państwozdykty #prawo #prawojazdy
@Enzo Czy to jest jakaś wyjątkowa sytuacja czy w Polsce złamanie wyroku sądowego jest jakoś nadzwyczaj luźno traktowane?
Jak nabije 10 to licznik się zeruje i może od nowa aktywować
Nie... Tym razem zejdą trochę z naciskiem, i będzie miał już tylko 6 zakazów. Taka promka!
Zaloguj się aby komentować
-
Korzystanie przez rowerzystę z chodnika jest dozwolone kiedy opiekuje się dzieckiem do lat 10, które samodzielnie kieruje rowerem. Oznacza to, że przepis ten nie odnosi się do przewożenia dziecka w przyczepce rowerowej lub foteliku.
-
Korzystanie z chodnika jest dozwolone, gdy warunki pogodowe, takie jak śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź lub mgła są to warunki które utrudniają jazdę po ulicy oraz zagrażają bezpieczeństwu rowerzysty.
-
Korzystanie przez rowerzystę z chodnika jest dozwolone gdy szerokość chodnika znajdującego się wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością powyżej 50 km/h, wynosi co najmniej 2 metry. I jednocześnie brakuje wydzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów.
Zapraszam na materiał wideo.
Cóż za bezczelne wykroczenie, spójrzcie ilu pieszych na chodniku, cóż za zagrożenie!
Spójrzcie również na tę drogę, te samochody tak wolno jadą, rowerzysta będzie zachwycony!
Zapraszam na materiał wideo:
Jedź bezpiecznie odc. 910 (wykroczenia rowerzystów w Krakowie)
https://youtu.be/OUaALCkUhVI?feature=shared&t=315 od 5:15
Nie abym namawiał do popełniania wykroczeń, jednak mój wewnętrzny zdrowy rozsądek stoi murem za rowerzystą w materiale.
#ruchdrogowy #rower #policja #prawojazdy
@Marchew @Zielczan no cóż, po drugiej stronie ulicy jest DDR
Problem jest taki, żeby znaleźć drogę z ograniczeniem do 50km/h w którym auta tego 50km/h nie przekraczają.
Mieszkam niedaleko dwupasmowej głównej drogi przez miasto i jazda rowerem po jezdni miedzy tirami jadącymi w okolicach 80 to proszenie się o kłopoty. Poruszanie się po chodniku rowerem w tempie pieszego nie powinno być karane.
@Marchew niech się psy zajma poważniejszymi sprawami jak złodzieje których w ogóle nie łapią
Zaloguj się aby komentować
#prawojazdy
Gratki! 🙂 Zawsze chciałem być przygotowany do egzaminów więc na B ubrałem sportowe buty z cienką podeszwą, gorzej, że była zima i tak zmarzłem, że było mi wszystko jedno a na dodatek chciało mi się przez to lać więc już siec niczym nie przejmowałem. Podszedłem na luzie i zdałem. Dwa lata temu robiłem A. Syn mi się rozchorował, miał jelitówkę. Siedziałem przy nim całą noc a rano miałem egzamin. Człowiek zarabia i stwierdziłem j... nie da zdać na takim zmęczeniu. Uwaga, da się 🤣 na luzie podszedłem do tematu oczekując, że obleję i zdałem 🙂 po prostu nie ma się co stresować.
Pamiętaj że prawko nie czyni Ciebie dobrym kierowca. Dobrym kierowca jest się wtedy gdy unikniesz kolizji i nic nikomu się nie stanie.
@Itgetseasier szerokości przyczepności
Zaloguj się aby komentować
Opłaciłem, no bo de facto auto było za znakiem, ale... Przyznam się - nie znam tak dokładnie przepisu, ale czy jest jakaś odległość za którą już kwalifikuje się, że "jestem za znakiem" czy po prostu bardzo dokładny pan strażnik miejski mi się trafił.
#prawojazdy #prawo #mandaty #samochody
@vealen strażnik służbista. Ale w sumie, od znaku, znak przekroczyleś sam przyznajesz...
Zaloguj się aby komentować
Jak sądzicie, kierujący nie ustąpił pierwszeństwa pieszemu czy pieszy wtargnął na jezdnię? A może obydwa na raz?
https://www.youtube.com/watch?v=fbRwX3jGx3E
#prawojazdy #ruchdrogowy
@Marchew przed każdym przejściem trzeba zachować "szczególną" uwagę.
No nie ma refleksu spadzisty. Ale przypominam że wprowadzamy przepisy na refleks a obok istnieją prawa jazdy bezterminowe xD i lekarz nie widział pana emeryta od 50 lat np xD
Komentarz usunięty
Zaloguj się aby komentować
PoRD Art. 19. 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany:
Zawsze używa się tego przepisu do atakowania osób jadących za wolno, ale czy nie ndaje się on też jako kontra dla jadących za szybko? Skakanie po pasach, przekraczanie prędkości i przeganianie innych chyba podchodzi pod utrudnianie im jazdy.
- jechać z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym;
#przemysleniazdupy
@shiranai nie ma czegoś takiego jak za szybko
Ale są przepisy nakazujące jazdy z prędkością nie większą niż ograniczenie, więc o co chodzi. Plus nakaz dostosowania prędkości do warunków na drodze.
@shiranai Nie wydaje mi się. Odnośnie wymienionych przewin ("skakanie po pasach, przekraczanie prędkości") masz szczegółowe przepisy które należy stosować zamiast bardziej ogólnych.
Zaloguj się aby komentować
Skrzyżowanie w częstochowie ul. Faradaya. Na wprost znajdują się dwa pasy oddzielone linią przerywana. 3 pas włączeniowy. Nagle linia przerywana się urywa i z dwóch pasów robi się jeden. Brak jakiegokolwiek oznakowania pionowego i poziomego odnośnie pierwszeństwa. Co myślicie? Droga wyprofilowana jest tak, że linia przerywana kończy się idealnie po środku już zmniejszonego pasa ruchu.
#drogi #prawojazdy #samochody #czestochowa #prawo
@ReniferApokalipsy Szybszy
A tak serio, to wjazd w Faradaya możliwy jest z legionów w lewo (sygnalizacja świetlna) oraz na wprost (sygnalizacja ). Pojazd włączający się w prawo z Legionów ma warunkową zieloną strzałkę lub nie, nie wiem, ale obstawiam że ma wtedy czerwone. Ty jadąc Faradaja i przecinając Legionów jedziesz tylko gdy masz zielone, wiec masz pierwszeństwo.
@DuchPrzeszlosci Problem w tym, że do jazdy na wprost są dwa pasy właśnie. Dalszy ciąg ulicy faradaya w dół. Każdy może jechać prosto
@DuchPrzeszlosci Tak do wygląda od strony przed skrzyżowaniem. Ulica Faradaya. Dwa pasy do jazdy na wprost, a za skrzyżowaniem nagle ciul wie co się dzieje i jest z dwóch jeden bez żadnego oznaczenia
@ReniferApokalipsy Pierwszeństwo ma lewy pas bo ten prawy się po prostu kończy. Analogicznie do sytuacji kiedy przy dwóch pasach ruchu prawy pas jest zablokowany np. przez zaparkowane samochody.
Zaloguj się aby komentować
tl:dw (pieszy stoi przy przejściu dla pieszych bez zamiaru przejścia na drugą stronę jezdni)
Czy na poniższym filmie, nagrywający zachowują się zgodnie z literą prawa?
Jak się mają do tego przepisy obowiązujące pieszych?
Czy zachowanie kierowców na filmie jest jedynym słusznym przy każdym przejściu dla pieszych? Również tych na drogach o czterech pasach ruchu w terenie niezabudowanym pośrodku niczego?
https://www.youtube.com/watch?v=Z9haLAnKe20
#prawojazdy #naukajazdy #ruchdrogowy
@Marchew
Czy na poniższym filmie, nagrywający zachowują się zgodnie z literą prawa?
Trzeba zachowywać szczególną ostrożność, ale nie trzeba być nadgorliwym.
Zgodnie z art. 13:
- Pieszy wchodzący na jezdnię, drogę dla rowerów lub torowisko
albo przechodzący przez te części drogi jest obowiązany zachować szczególną
ostrożność oraz korzystać z przejścia dla pieszych.
1a. Pieszy znajdujący się na przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo przed
pojazdem. Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma pierwszeństwo przed
pojazdem, z wyłączeniem tramwaju.
Zgodnie ze słownikiem języka polskiego: wchodzący - człowiek, który wchodzi.
Problemem jest to, że napisali przepisy, które potem zinterpretowali w inny sposób niż są napisane, nagłośnili to w TV i mamy to co mamy.
@Marchew powinien być mandat 1000zł za stanie przed pasami, dlaczego kierowcy mają tylko płacić. A swoją drogą przepis posrany jak każdy pomysł morowieckiego.
@obiektywny2023 Mandat dla pieszego za nadmierną emisję CO2 przez kierującego? (づ•﹏•)づヽ
Zaloguj się aby komentować
1. Stop i strzałka warunkowa.
Oba wymienione oznakowania charakteryzują się tym, że aby móc jechać dalej musimy wykonać pełne zatrzymanie. Niby nic skomplikowanego, ale kursantom bardzo często myli się, gdzie jest właściwe miejsce do zatrzymania.
Na pierwszy ogień idzie znak "Stop".
Zgodnie z przepisami:
§ 21. 1. Znak B-20 „stop” oznacza:
-
zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem,
-
obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą.
2. Zatrzymanie powinno nastąpić w wyznaczonym w tym celu miejscu, a w razie jego braku — w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się, że nie utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem.Niby nic skomplikowanego, ale gdzie jest to wyznaczone miejsce? Miejsce zatrzymania powinno być wyznaczone grubą linią bezwzględnego zatrzymania i właśnie przy tej linii zatrzymanie jest obowiązkowe.
Jeśli na skrzyżowaniu nie ma wyznaczonej linii, to trzeba zatrzymać się w takim miejscu, aby mieć dobrą widoczność na drogę z pierwszeństwem i nie utrudniać nikomu ruchu, czyli przy krawędzi jezdni poprzecznej (dokładnie w takim miejscu, w jakim malowane są linie zatrzymania).
Najczęściej występującym błędem, jest zatrzymanie się przed linią warunkową, namalowaną przed przejściem dla pieszych lub przejazdem dla rowerzystów (czyli mniej więcej na wysokości znaku "stop"). Przed pasami należy zatrzymać się tylko wtedy, gdy chcemy ustąpić pierwszeństwa przechodzącym pieszym (lub odpowiednio przed przejazdem rowerowym – jeśli chcemy przepuścić rowerzystów) albo w sytuacji gdy za pasami lub za przejazdem rowerowym stoi inny samochód i nie ma miejsca na kontynuowanie jazdy.
Po przejechaniu przez przejście lub przejazd rowerowy i dojechaniu do linii bezwzględnego zatrzymania, trzeba zatrzymać się w każdym przypadku, nawet jeśli już raz wykonaliśmy zatrzymanie, aby przepuścić pieszych lub rowery.
Sygnalizator S-2.
Jeśli chodzi o warunkową strzałkę, to w rozporządzeniu znajduje się następujący przepis:
§ 96. 1. Nadawany przez sygnalizator S-2 sygnał czerwony wraz z sygnałem w kształcie zielonej strzałki oznacza, że dozwolone jest skręcanie w kierunku wskazanym strzałką w najbliższą jezdnię na skrzyżowaniu, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. Skręcanie lub zawracanie, o których mowa w ust. 1 i 2, jest dozwolone pod warunkiem, że kierujący zatrzyma się przed sygnalizatorem i nie spowoduje utrudnienia ruchu innym jego uczestnikom.Pogrubiłem fragment, w którym ujęta jest zasadnicza różnica między zachowaniem w przypadku znaku „stop”, a sygnalizatorem S-2. Gdy występują światła, zatrzymanie musi być wykonane przed sygnalizatorem (nie bezpośrednio przed jezdnią).
Dokładne miejsce zatrzymania jest zdefiniowane przez:
§ 99. 1. Zatrzymanie pojazdu wynikające z nadawanego sygnału powinno nastąpić przed linią zatrzymania, a w razie jej braku — przed sygnalizatorem.W przypadku strzałki warunkowej, koniecznie trzeba wykonać zatrzymanie w miejscu zaznaczonym linią warunkowego zatrzymania (a gdy jej nie ma, przed sygnalizatorem) i ustąpić pierwszeństwa pieszym, jeśli jacyś przechodzą przez jezdnię (analogicznie rowerzystom - jeśli występuje przejazd dla rowerów). Po przejechaniu za przejście dla pieszych kolejne zatrzymanie nie będzie już konieczne. Wystarczy, zwolnići przepuścić pojazdy jadące drogą poprzeczną.
Najczęściej występujący błąd w takiej sytuacji, to zwolnienie przed linią warunkowego zatrzymania, a następnie zatrzymanie przy krawędzi jezdni poprzecznej.
#naukajazdy #prawojazdy
@pawel-boossko nie sądziłem ze są kierowcy nie wiedzący co to znaczy zatrzymać się. Mam nadzieje ze jak najszybciej wiedziesz pod pociąg towarowy i poza opóźnieniem w dostawie towaru nie ucierpią niewinni ludzie
@Rusty Nie sądziłem, że są ludzie, co nie tylko nie wiedzą, co to dokładność pomiaru, ale również potrafią życzyć komuś z tego powodu śmierci.
Ignorancja + agresja to przepis na nieszczęście.
Żegnam ozięble.
@pawel-boossko mogę ci jeszcze życzyć mandatu za niedostosowanie się do znaku Stop
Zaloguj się aby komentować
Często pojawia się tu wiele pytań dotyczących podstawowych zagadnień związanych z robieniem prawka.
W związku z tym, że przez spory kawałek czasu byłem z tym tematem związany zawodowo, stworzyłem społeczność Prawo jazdy i raz na jakiś czas postaram się wrzucić tam wpis, który, mam nadzieję, przyda się kursantom walczącym o wymarzony dokument.
Zacznę od rzeczy bardzo podstawowych, a jak mi się spodoba, to kto wie, gdzie to zawędruje
#naukajazdy
@SuperSzturmowiec
Dlaczego część instruktorów olewa temat w sensie nie pilnuje kursanta gdy skręca w prawo czy w lewo i nie ustawia się do krawędzi lub osi jezdni? Da się to wyjaśnić?
Ja zawsze robiłem tak, że oprócz wyjaśniania jak dany manewr wykonać i jakich błędów nie popełniać, pozwalałem kursantom popełnić jakiś błąd (oczywiście w kontrolowanych warunkach i w miejscu ze znikomym natężeniem ruchu). Czasami jeden taki przykład i wytknięcie złego zachowania dawał więcej, niż jedynie gadanie o tym w kółko po kilkanaście razy.
Ale jest też, niestety, część instruktorów, którzy mają takie rzeczy w dupie, zajęci są zabawą telefonem itp.
Zaloguj się aby komentować