Zdjęcie w tle
Marketing

Społeczność

Marketing

2

Społeczność dla osób zainteresowanych marketingiem.

Zaloguj się aby komentować

poprostushadi

Po miniaturce myślałem, że to ten ksiądz z 1670

Zaloguj się aby komentować

Boukalikrates

@5tgbnhy6 ja dla zasady nie kupuję nic z nestle /shrug

ciri0x5a

Linkedinkara i wszystko jasne. Zaraza tam gorsza niz na tiktoku, 1200 obserwatorow i chwalenie sie kursem z udemy od hindusa.

kodyak

Jest taki teleturniej the floor (mozna zobaczyć na max ) gdzie laska tak zażartowała wiec teraz czuję konsternację. Erotomanka gawędziarka?


A tak w ogóle to środa to dzień wody;)

Zaloguj się aby komentować

Niestosowna kreskówka przedstawiająca postrzelenie Malali Yousafzai wykorzystana w kampanii reklamowej materacy

Opublikowano: 15 maja 2014 r. „Niesmaczna” reklama ukazuje Malalę Yousafzai „odbijającą się” po przerażającym zamachu


Ta głęboko obraźliwa kampania reklamowa przedstawia rysunkowe sceny, w których uczennica Malala Yousafzai zostaje postrzelona w twarz, po czym „odbija się” do zdrowia i otrzymuje Młodzieżową Pokojową Nagrodę Nobla. Całości towarzyszy hasło „bounce back” („odbić się”).


Malala, która w wieku 14 lat została postrzelona w twarz przez ekstremistę z Talibanu, jest dziś podziwiana za swoją siłę i sukcesy jako ikona walki o prawa kobiet na całym świecie. Reklama została stworzona przez międzynarodową agencję Ogilvy i wywołała skrajne reakcje.


Choć agencja twierdzi, że miała być hołdem, została odebrana jako przerażająco niedelikatna i niestosowna. Rzecznik Malali nazwał reklamę „niesmaczną”.


https://www.cosmopolitan.com/uk/reports/a26732/inappropriate-advertising-campaign-malala-yousafzai-shooting/


#marketing #reklama

bcf13ed7-d260-4ed1-b403-7ac5e7034065
Rudolf

Wyzwolona ale obrusu z głowy zdjąć nie może

Zaloguj się aby komentować

pierdonauta_kosmolony

Kurde, miałem dokładnie ten sam pomysł, i też z Nabuchodonozorem. Tyle że tylko raz byłem w Starbucksie.

Zaloguj się aby komentować

Chciałbym się coś poduczyć w #marketing Polecacie jakieś kursy albo inne źródła/koncepty o których trzeba wiedzieć? Chodzi mi o takie, po których poczuliście, że faktycznie coś się zmieniło w waszej pracy albo uważacie je za kanoniczne.


Ja mam 3+ lat doświadczenia. Jestem jedną z tych osób, które ogarniają praktycznie cały dział - od grafik i SM, przez lead generation po organizację eventów. Dlatego obszar nie ma znaczenia tak, jak sam fakt użyteczności/przełożenia na skuteczność


Dzięki z góry!

5f2cc5bc-5302-4f57-9a4d-f04a63d63193
slawek-borowy

od adsów jeszcze blog Adequate Witolda Wrodarczyka, bardzo głęboko omawia niuanse i matematykę reklam

Zaloguj się aby komentować

onlystat

Takie cos na powaznie?

RogerThat

Lepiej powiedz ktoś, do kogo napisać ws. pracy w promocji komitetów xd

jiim

I pomyśleć, że połowa ma tag polityka zablokowany a druga połowa czuje trolle na odległość. Przejebane być taką sprzedajną dziwką - wróć, nawet nie dziwką bo te jednak jakiegoś klienta znajdą.

Zaloguj się aby komentować

Spacerując parę dni temu ulicami swojego miasta, natknęłam się na takie niecodzienne ogłoszenie.


Minimalistyczny plakat od razu przykuł moją uwagę. Tło, zdjęcie stolika, napis "Stolik kawowy" i numer telefonu.

Jaka jest historia tego stolika? Pewnie jest na sprzedaż. A co, jeśli nie jest? Jeśli to jest jakiś performance? Czemu w prawym górnym rogu jest "Your Logo"? Czy ktoś nie usunął tego napisu z szablonu w Canvie, czy może reprezentuje ono coś głębszego?


I wiecie, co? Od niemal tygodnia codziennie myślę o tym stoliku.


I codziennie zastanawiam się, czy nie zadzwonić pod ten numer. Nie dlatego, że stolik mi się spodobał; nie dlatego, że chciałabym go kupić.


Chciałabym poznać historię tego plakatu. Marzy mi się, żeby stało za nim właśnie coś... więcej. Chciałabym zapytać jego twórcę, skąd pomysł na taką formę ogłoszenia, niespotykaną w mieście w kontekście sprzedaży ruchomości. Dlaczego umieścił go właśnie na tej ulicy, którą przechodziłam. I czy ktoś już dzięki niemu kupił ten stolik.


Czy jest w tym jakaś nauka z zakresu #marketing i #reklama ?

Może taka, że wciąż można zrobić coś nieszablonowego w reklamie, działając z niskim budżetem. I choć na marketingu się nie znam, to jako konsumentka po prostu lubię takie reklamy.


Może w końcu zadzwonię na ten numer.


#przemysleniazdupy #przemyslenia #gownowpis

d56cf21f-9f83-4c54-98a0-871b588d2e51
Wrzoo userbar
Felonious_Gru

@Wrzoo niby z Ciebie taki uxmaster, a lewej strony od prawej nie odróżniasz ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Dgd2471

@Wrzoo zadzwoń do Sławka by go wywrócił

Zaloguj się aby komentować

#uxplakaljakuzywal - dziś z bardziej marketingowej strony.


Dlaczego marki wciąż to sobie robią?

...czyli o spójności wizerunkowej słów kilka.

Biedronka nie ma lekko. Kryzysy - te offine'owe i online'owe - związane z jej udziałem przewijają się przez Internet dość często. Jednak dość regularne są te dotyczące komentarzy na Facebook'owym profilu marki. Z czego to wynika?


W skrócie: z rozdźwięku między wizerunkiem, który marka próbuje nam sprzedać, a jej faktycznymi działaniami. Branding i zachowania są niespójne.


Na stronie Biedronki, w sekcji o wartościach, możemy znaleźć taką informację: "Wierzymy w robienie właściwych rzeczy.", "Nie kłamię, biorę odpowiedzialność za swoje decyzje i uczę się na błędach", "Traktuję wszystkich z szacunkiem", "Działam etycznie i uczciwie we wszystkim co robię". W swoich reklamach Biedronka kreuje się na miejsce przyjazne - zarówno pracownikom, jak i klientom, stawia na bliskość.


Tylko gdzieś te wartości umykają, gdy dotyczą komunikacji między marką a klientem. A wtedy kryzys wizerunkowy gotowy.


Każda firma podlega krytyce - im jest większa, tym więcej głosów niezadowolenia może usłyszeć, zwłaszcza w socialach. Należy zatem skupić się na wypracowaniu takiej strategii komunikacyjnej, która będzie gasić pożar, i jednocześnie będzie spójna z wizerunkiem marki.


...A przy okazji ogarnąć te nieszczęsne palety.


#biedronka #content #marketing

ca40ca06-65c3-4e0e-9cf3-0e579c00cd91
Wrzoo userbar
AndzelaBomba

@Wrzoo te wartości w każdej firmie to pierdololo i propaganda sukcesu (często również woke) rodem z USA, na którą łapią się może stażyści cieszący się że zdobyli pierwszą robotę. W rzeczywistości i zarząd, i pracownicy starsi stażem mają je w dvpie.

Jim_Morrison

Biedronka - kolejki do kasy w XXI wieku jak za PRL. Lidl pod tym względem dużo nie lepszy ale tam przynajmniej czasem jak widzą tłum to otworzą drugą kasę.

Shivaa

Te ich populistyczne hasła to se w d⁎⁎ę mogą wsadzić. Przecież te rebusy na cenówkach to bezczelne plucie w twarz klientowi, omijam szerokim łukiem ten 'biznes'

Zaloguj się aby komentować

KatieWee

@razALgul rzeczywiście pierogi mają najlepsze w mieście, a zupy po prostu wymiatają Zawsze jak wracam trochę wcześniej to kupuję (jak wracam normalnie to wszystko jest już dawno wyprzedane )

Zaloguj się aby komentować

VonTrupka

zaryzykowałeś już logowanie?


przedwczoraj coś wystawiałem

wy⁎⁎⁎ał się serwis gdy nacisnąłem zatwierdzenie ogłoszenia

5tgbnhy6

darmowa wysylka po prostu mi sie nalezy

Rmbajlo

@Heheszki nic dziwnego jak podnoszą ceny za przesyłki inpost. Kurierzy mają mieć podniesione pensje również.

Zaloguj się aby komentować

Wytyczne Norweskiego Urzędu Ochrony Konsumentów dotyczące etykietowania retuszowanych reklam

Opublikowano: 10 listopada 2022 r. Zaktualizowano: 25 stycznia 2023 r.


Wprowadzenie


Od 1 lipca 2022 r. ustawa o kontroli marketingu, sekcja 2 akapit drugi, wymaga stosowania standardowej etykiety do wszystkich reklam, w których kształt, rozmiar lub skóra ciała są zmieniane poprzez retusz lub inną manipulację.



Celem tego nowego przepisu prawnego jest zwalczanie presji na wizerunek ciała w społeczeństwie, którą można przypisać wyidealizowanym ludziom w reklamie. Wymóg oznaczania wyretuszowanych lub zmanipulowanych reklam ma na celu zwiększenie świadomości konsumentów, zwłaszcza dzieci i młodzieży, że osoby występujące w reklamie odbiegają od rzeczywistości. Celem jest ograniczenie wykorzystywania wyidealizowanych ciał, które są retuszowane w reklamach.


Przetłumaczono z DeepL.com (wersja darmowa)

https://www.forbrukertilsynet.no/english/guidelines/the-norwegian-consumer-authoritys-guideline-on-labelling-retouched-advertising


W sumie nie wiem jak to działa/będzie działać, ale przykłady które widzę spoko.


#norwegia #marketing #reklamy

2035032e-a16f-4315-8111-81cbf0226f24
4726e0bc-adcc-45b0-82ec-7e679cb6d7b1
e10fe48b-1f26-4bf0-90ea-b270e3a8afac
d20d5a43-20de-40da-842b-571bde712402
bernsteinka

Celem jest ograniczenie wykorzystywania wyidealizowanych ciał, które są retuszowane w reklamach.

Cel słuszny, ale obawiam się, że zamiast wizerunków zwykłych ludzi pójdzie to w stronę tworzenia reklam, gdzie postacie są wygenerowane przez ai tak jak @moll napisała. Mimo wszystko każde działanie walczące z niezdrową obsesją piękna i promujące normalny wygląd jest na plus.

Zaloguj się aby komentować

kurfa...

Ja rozumiem wojnę gangów. Didl vs Stonka, ale chwalić się, że ma się tańsze zakupy, o aż 1,54 zł.

No róbcie zakupy i za zaoszczędzone hajsy, kupcie se jakąś chatę z basenem... #lidl #biedronka #marketing #paranoja

98622d46-7e25-413b-a9f8-7164be0225bc
ColonelWalterKurtz

Lubię oszczędzać ale zakupy z biedry musiałyby być przynajmniej z 25% tańsze niż w lidlu żebym zniósł ten syf i ciasnotę, które panują w każdej k⁎⁎wa biedronce w mojej okolicy XD

Boltzman

1,54 powoduje że można zatrudnić więcej pracowników, mieć czyste sklepy bez śmieci w przejściach i w ogóle mieć godność.

kodyak

Ja mam wrażenie że Lidl w tej wojnie jest bardziej profesjonalny a bieda strasznie się mota i to agresywnie jakoś tak. W biedzie wieje trochę bardziej Januszem.


Oczywiście to tylko moje odczucie. Nie musi być prawdziwe.

Zaloguj się aby komentować

Hejciaki, możecie polecić kogoś do pozycjonowania - głównie link building?

Zależy mi na wartościowych linkach, nie spam strony czy darmowe fora o słabym dr.


#seo #marketing

Zaloguj się aby komentować

Następna