Niestosowna kreskówka przedstawiająca postrzelenie Malali Yousafzai wykorzystana w kampanii reklamowej materacy
Opublikowano: 15 maja 2014 r. „Niesmaczna” reklama ukazuje Malalę Yousafzai „odbijającą się” po przerażającym zamachu
Ta głęboko obraźliwa kampania reklamowa przedstawia rysunkowe sceny, w których uczennica Malala Yousafzai zostaje postrzelona w twarz, po czym „odbija się” do zdrowia i otrzymuje Młodzieżową Pokojową Nagrodę Nobla. Całości towarzyszy hasło „bounce back” („odbić się”).
Malala, która w wieku 14 lat została postrzelona w twarz przez ekstremistę z Talibanu, jest dziś podziwiana za swoją siłę i sukcesy jako ikona walki o prawa kobiet na całym świecie. Reklama została stworzona przez międzynarodową agencję Ogilvy i wywołała skrajne reakcje.
Choć agencja twierdzi, że miała być hołdem, została odebrana jako przerażająco niedelikatna i niestosowna. Rzecznik Malali nazwał reklamę „niesmaczną”.
#marketing #reklama

