Zdjęcie w tle
Dagonet

Dagonet

Twórca
  • 25wpisy
  • 147komentarzy
AndrzejZupa

"- Ja nie robie wygłupów, ja jadę jak człowiek!" ( ͡° ͜ʖ ͡°) Gratulacje!

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

Piechur

Super zajawka, brawa dla młodej

Ten_koles_od_bialego_psa

@Dagonet mega pozytywne XD

Zazdro że macie gdzie, ja swojego lvl11 uczyłem na dircie a młodą lvl8 na quadzie 50cm3 ale musiałem to cholerstwo wywozić 60km od domu na przyczepie żeby było bezpiecznie i legalnie...

Więc szybko im obrzydło zbieranie majdanu....

Mam nadzieję że twoja się nie zrazi po kilku wpadkach i sama będzie cisnąć żeby jeździć ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

cebulaZrosolu

@Dagonet za⁎⁎⁎⁎ście


Pozdrów młodą, i następny filmik dawaj jak na koło idzie ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

Zaloguj się aby komentować

Cześć,

Chcę podzielić się z wami filmem z mojego wyjazdu do Bośni i Hercegowiny, kraju w którym nie ma złej drogi dla motocyklisty. Sama Bośnia wydaje się trochę pomijana przez motocyklistów, którzy zaliczają większe miasta jak Sarajewo czy Mostar, lub traktują ją jako tranzyt do innych krajów bałkańskich. Jak można zobaczyć na filmie Bośnia jest idealnym krajem pod wyjazd na motocyklu ADV - nie brakuje tutaj dróg offroadowych o różnym stopniu trudności, czy krętych dróg asfaltowych.


https://youtu.be/CsB2SqM2YUI


#motocykle #podroze

5b80b0ca-a17b-4374-b925-b61883cbc4cc
Cinkciarz

@Dagonet jak się Touareg spisał? Właśnie szukam takiej maszynki, CF 450 mi wpadła w oko.

Specjalnie przyciąłeś film do tej długości?

Zaloguj się aby komentować

kitty95

Jak ci ta aprilka jeździ?

Dagonet

@kitty95 14 tysięcy km, jeszcze się nie zepsuła. Idealny motocykl do podróżowania on/off road, nie wiem jakim cudem nie zabiłem się na drodze z Lukomiru do Konjic. Ten motor sam jedzie w terenie, nie wolno tylko mu przeszkadzać. Na autostradzie mogłaby mieć ciut więcej mocy i być bardziej wygodna ale nie po to ją kupowałem. Jestem w stanie taki dzień dojazdu przeżyć

Zaloguj się aby komentować

moderacja_sie_nie_myje3

@Dagonet 5:52 na⁎⁎⁎⁎ny się przewrócił xD

Zaloguj się aby komentować

WysokiTrzmiel

Ja za dzieciaka nie mogłem nawet marzyć o własnym motocyklu.


Pozytywnie zazdroszczę twojemu synowi.


Tak trzymaj i bądź za⁎⁎⁎⁎stym ojcem

Dagonet

@WysokiTrzmiel *córce Od 3 roku życia chciała jeździć bo ojciec jeździ to nie odpuściłem. Przerobiła już 2 elektryki - nie mogła się doczekać aż będzie miała na paliwo. Chcę żeby w przyszłości te motocykle były takim punktem wspólnym, który pomoże nam zachować bliskie relacje.

WysokiTrzmiel

@Dagonet Ten plan nie może się nie udać W przyszłości będziesz mógł spojrzeć w lustro i powiedzieć

Wyszło zajebiście

Ten_koles_od_bialego_psa

@Dagonet sam jeżdziłem, mój syn też ma teraz 12 jeździ ale obowiązkowo zbroja.

Nie puściłbym go bez zbroi.

Dagonet

@Ten_koles_od_bialego_psa oczywiście. Pod koszulka jest buzzer. Będziemy ogarniać jeszcze jakieś portki i buty wyższe

Half_NEET_Half_Amazing

ale fajnie

ja w jej wieku jeździłem na 20letnim składaku

Zaloguj się aby komentować

kubex_to_ja

@Dagonet fajną miejscówka na opony

swrscyk

@Dagonet co tam masz fajnego? Metzelery? :) szukam inspiracji

Dagonet

@swrscyk wrzucam Dunlop trailmax raidy. Mam nadzieję, że będą ok. Chce coś co będzie kleić na asfalcie a w terenie będą lepsze jak Pirelli, które były założone fabrycznie

swrscyk

@Dagonet ja właśnie wrzuciłem po scorpionach karoo4 i jest lepiej na asfalcie i trochę lepiej ma szutrach ale mam wrażenie że znikają o wiele szybciej niż pirelli. Przód też wymieniałeś? Lepiej na piaskach ? :)

Dagonet

@swrscyk też myślałem o karoo 4 ale w końcu po tysiącu filmów na YT wybór padł na Dunlopy. Tak, przód i tył od razu. Na pewno będą szybciej schodzić niż str ale nie będzie tak jak z np anakee od michelina, że 4k i nie ma opon. Dopiero dzisiaj je założyłem, testy może będą w weekend. Z tym piachem to jest tak,że przede wszystkim trzeba mieć jaja i nie zamykać gazu, wtedy i str dają radę. Ja aktualnie szukam tych jaj niżej film z moich prób

https://youtu.be/TVYUs1JeRvw?si=mXqASYGisF\_7i-oP

Zaloguj się aby komentować

d.vil

@Dagonet przymierzałem się do takiej we Wrocku przy okazji targów. Wygodna się wydaje, muszę jazdę testową zaaplikować

Dagonet

@d.vil polecam poturlac się testowką. W mojej opinii po 11k km jest to motocykl do wszystkiego - turystyka długodystansowa, jeżdżenie po bułki, jazdy poza asfaltem. Mam w głowie taką myśl nagrać jakiś film podsumowujący eksploatację - usterki/awarie, koszty serwisu i ogólną ocenę motocykla ale to zobaczymy czy chęci przełożą się na czyny:)

d.vil

@Dagonet pewnie, po 11 tys. można już coś powiedzieć.

Zaloguj się aby komentować

Dagonet

@Zielony34 Aprilia Tuareg

Zielony34

@Dagonet Egzotycznie. Akurat Apki to się nie spodziewałem, a napisu na baku nie mogłem na telefonie odczytać.

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

Siema.


W ramach odpoczynku od szutrów i lekkiego terenu w weekend udało mi się wyskoczyć na ciekawą trasę po Słowacji - nie, nie był to typowy objazd wokół Tatr a efekt skrupulatnego planowania.

Całą trasę bardzo polecam, idzie się wyjeździć. Trochę na minus to niestety długość - 400km, ok 7-7.5h samej jazdy, na jeden dzień jest trochę męczące. W moim przypadku nie miałem innej możliwości na podzielenie - wyjazd piątek po pracy, powrót w niedzielę. Wrzucam na foto przebieg.

A jak spisał się motocykl - jak najbardziej na plus. Bardzo fajnie prowadzi się po górskich zakrętach, wystarczająca dynamika jazdy, tempomat pozwala odpocząć na odcinkach przez wiochy i stosunkowo mały apetyt na paliwo - ok 4l/100 na tej trasie.

8043fe64-9c92-4f1e-afe5-5cd4cd2ede2b
04709f7c-1e5f-465c-9bb2-6b80b7962b7e
sleep-devir

To jest tuareg?

Ile tym można jechać na trasie w sensie przelotowa autostradą żeby nie męczyć siebie i silnika?

Dagonet

@sleep-devir tak, Turek

140-150 licznikowe jest ok. Ja przeważnie trzymam mniej więcej 140 na tempomacie, jeszcze nie ma wiru w baku.

sleep-devir

@Dagonet supi, dzięki za błyskawiczną odpowiedź.

Fajna maszyna!

Bystrygrzes

masz tam tempomat?

Skad ruszales?

Chorujemy z zona na x1000xr ale zeby kupic 2 na raz to chyba 2 worki z kasa bym potrzebowal....

-------

Offtop:

Mieszkam teraz w gorach - mozna spokojnie 3 trasy po 400 km wykroic i zastanawiam sie czy nie zaczac tego jakos w sieci reklamowac - oraz podnajmowac pokoi... Bo w sumie dom duzy a mieszkamy tylko we 2-je...

Dagonet

@Bystrygrzes jest tempomat na pokładzie - to był jeden z warunków przy zakupie Moto. Ogólnie jestem z mazowieckiego - powiedzmy Grodzisk Mazowiecki. W piątek ruszyłem z domu do Starego Sącza, gdzie miałem nocleg. W sobotę od 8rano trasa ze zdjęcia i nocleg w Witowie.

Co do offtopu - myślę,że to spoko pomysł. Motocykle są coraz bardziej w modzie, chętni na nocleg przyjazny motocyklistom jak najbardziej na plus. Dodatkowo gospodarz, który proponuje kilka tras to duży atut. Ogólnie sugerowalbym kilka tras o różnej długości - 400 km to już dla tych co lubią się pomęczyć. Optymalnie myślę, że takie 250 do 300 by sprawdziły się najlepiej. Gadałem z gościem, u którego nocowałem w sobotę, że właśnie 90% motocyklistów robi po prostu kółko wokół Tatr bo są ładne widoki i trasa nie jest za długa.

Mewtyla

Od roku się zastanawiam nad tą Aprilla. Jakie wrazenia? Jakie wady?

Dagonet

@Mewtyla Przy zakupie kierowałem się myślą, że chce coś uniwersalnego - możliwość zjazdu z asfaltu, stosunkowo lekki, dający radę przy tygodniowych wyjazdach za granicę i dający jakąś frajdę z jazdy. Wcześniej jeździłem vfr 800 rc79. Wiadomo, że Tuareg od vfr odstaje mocą - tam spokojnie 200 można było cisnąć ale jakoś fajniej mi się nim jeździ. Jest lekki, łatwiej się prowadzi - jakby sama jazda wymagała mniej energii. Do 140 nawet to przyspiesza. Komfort jak najbardziej na plus, tempomat to koniecznosc jak dla mnie w motocyklu. Jak wsiadasz to masz uczucie jazdy na rowerze, nie czuć tej masy. Jak jeździłem na Tenere to miałem wrażenie,że zaraz się przewali na bok (wysoki środek ciężkości), tutaj tego nie ma. Jakbym miał się przyczepić do czegoś to może bym chciał z 20km więcej ale serio jakoś bardzo mnie to nie boli. W teren mocy ma aż za dużo, na asfalt w sam raz. W tych pieniądzach raczej nic lepszego o tych właściwościach nie ma ma rynku.

Zaloguj się aby komentować

W weekend zaliczony wyjazd na mazury. W sobotę zrobione 420km, około 6-7h jazdy z 2 przerwami na tankowanie i jakieś fotki po drodze. Nawet udało się przejechać 40km offroadem - z moim zerowym doświadczeniem to już coś jestem zdziwiony jak ten motocykl sobie radzi poza asfaltem. Wystarczy wstać tyłkiem z siedzenia, odkręcić gaz, za bardzo nie zwalniać i motor sam jedzie.

Pod kątem komfortu jest całkiem spoko - na koniec jazdy już trochę było czuć plecy ale bez tragedii. Jak na razie jestem zadowolony z wyboru

617b2e4b-210f-4b86-b43f-9bf31d1788bd
f394006a-a819-4208-b78c-bcc31b8b25e7
d9e17a7f-7f28-4219-876b-c43967f89c84
adin

Skąd jeździsz kolego? 😉

Dagonet

@adin Grodzisk Mazowiecki. Tutaj lokalnie mało jeżdżę, bardziej celuje w jakieś dalsze trasy.

d.vil

@Dagonet przecież to moto idealne na szutry (a takimi jechałeś, nie offem), więc nie dziwota, że zachowywał się super Takimi leśnymi dukatami na typowo szosowych oponach latam i jest git.

Dagonet

@d.vil moje zdziwienie wynikało jedynie z tego, że to samo jechało przy moim zerowym doświadczeniu i umiejętnościach

Rafau

@Dagonet na moim typowo szosowym motocyklu nauczyłem się jeździć po offroadzie z konieczności. Musiałem pokonać kilka kilometrów drogi leśnej wysypanej kamieniami. Jedna gleba nauczyła mnie, żeby przede wszystkim nie odpuszczać gazu. I koniec końców miałem z tego ogromną frajdę, kolejna klapka w głowie się odblokowała, zniknął strach, pojawiła się radość

Dagonet

@Rafau dokładnie, coś w tym jest. Przy małej prędkości przód może łatwo uciec. Dobra pozycja na Moto plus utrzymywanie otwartej manetki i można jechać. Na razie jest plan porobić jakieś łatwe trasy off i w przyszłym roku zaliczyć jakieś szkolenie

Rafau

@Dagonet tu nawet nie chodzi o prędkość, co kąt wyprzedzania pływający na rozłożenie masy poprzez pracę zawieszenia. Sama jazda na półsprzęgle już zaburza równowagę i lepiej sprawdza się hamowanie tyłem z dodanym gazem - stary trick ułatwiający pokonywanie łuków z małą prędkością, który sprawdza się i w innych sytuacjach fizyki nie oszukasz!

Zaloguj się aby komentować

Przez święta dorzucone kolejne 200km. Dobrze,że już po 1 serwisie to można tym jakoś w miarę jeździć. Teraz nic tylko zaplanować jakiś pierwszy dalszy wyjazd.

84325e24-833e-4026-9057-8b523b2528bf
Rafau

@Dagonet to jest taureg 660? Ile ją masz? Byłeś już w jakiejś dłuższej trasie? Jak pozycja? Nie bolą plecy/łapy? Ile zrobiłeś najwięcej w jeden dzień?

Dagonet

@Rafau tak, Tuareg 660. Kupiłem pod koniec zeszłego roku, w listopadzie. Aktualnie 2000km nabite. Najdłuższa trasa to 280km, około 3h jazdy. Pozycja jest mega wygodna - proste plecy, dobre ugięcie kolan. W porównaniu z moją była vfr niebo a ziemia. Motocykl super się prowadzi, jakbyś rowerem jechał. Nie masz wrażenia,że środek ciężkości jest wysoko i wali się w zakrętach. Czekam jeszcze aż przyjdą mi g mole i zacznę częściej zjeżdżać z asfaltu.

Rafau

@Dagonet 280 to na sv robiłem daj znać jak jakąś większą trasę zrobisz. Mocy nie brakuje po przesiadce z VFR?

Pytam bo będę moje bmw zmieniał, ale to najwcześniej za jakieś 2 lata pewnie albo i 3, bo do tego czasu raczej nigdzie dalej nie dam rady pojechać ze względu na dzieciaczki

Zaloguj się aby komentować

Siema,


Wrzucam trzecią i ostatnią część z rumuńskiej wyprawy. Filmik to taki przegląd całego wyjazdu - znajdą się tu również fragmenty z filmików poświęconych trasie Transfagaraskiej i Transalpinie. Nawet udało się nagrać glebę i akcję ratunkową na jednej z nich.


https://youtu.be/uLqp-5LC3aY


#motocykle #podroze #motoryzacja

sleep-devir

Jadę w sierpniu. Jak ze spaniem pod namiotem ?

Dagonet

@sleep-devir tutaj nie pomogę - my mieliśmy codziennie wykupiony nocleg. Średnia cena noclegu ze śniadaniem w 3/4* hotelu to ok 110 zł, dlatego nawet nie rozważaliśmy namiotu. Z tego co wiem dużo ludzi jeździ pod namiot, więc pewnie trzeba by pogrzebać w necie na ten temat.

Ramirezvaca

@sleep-devir w Rumunii spałem w namiocie w różnych miejscach, tak prawdę rzecz biorąc to tylko bałbym się przy transfogarskiej bo niezbyt rozsądni turyści dokarmiają misie. Niby w Bucegi mieliśmy alerty na komórkę ale zero misiów, tak samo w rejonie Moldovanu, ślady owszem, nawet świeże ale nigdy nie doszło do konfrontacji peer to peer.

Zaloguj się aby komentować

json.json

@Dagonet Po wpisach widziałem, że byłeś na obu, jakieś tipy na wyjazd? 3-4 dni wystarczą na objechanie obu tras? BTW VFR <3, chciałem na pierwsze moto, ale przy 190+cm mogłem się tylko oblizać

Dagonet

@json.json ja robiłem każdą osobnego dnia. Tak żeby nie spieszyć się i nie mordować. W Rumunii byłem tydzień i powiem,że to mało. Mocno polecam na moto wyjazd. Dużo krętych tras, jakość dróg jest w porządku. Ludzie są dobrze nastawieni do motocyklistów, policja nie chowa się z suszarkami w krzakach. Kolejny plus to ceny - jest na prawdę tanio. Spokojnie idzie znaleźć noclegi w miastach po ok 100zl ze śniadaniem. Paliwo było taniej niż u nas ok 60gr za litr. Nie ma strachu zostawić moto na ulicy, nikt nas nie okradł.

Z VFR tak wyszło,że to był pożegnalny wyjazd. W garażu na przyszły sezon czeka już Tuareg.

16bd8817-ce28-44ee-bdfc-c348931564f1

Zaloguj się aby komentować

AndrzejZupa

Jaką masz kamerkę na garnku?

Dagonet

@AndrzejZupa na vfr DJI osmo action, na BMW jakiś model sony

Zaloguj się aby komentować

parapet-inferno

Tez byłem w tym roku. Taguj czy coś

Zaloguj się aby komentować

lactozzi

@Dagonet i jak wrażenia?

Dagonet

@lactozzi ogólnie spoko - na pewno misie na drodze na plus. Jakość asfaltu na minus, dużo nierówności i dziur. Widokowo super.

Ogólnie bardziej podobała mi się transalpina, tam jakość asfaltu mega.

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

Następna