Zdjęcie w tle
Motocykle

Społeczność

Motocykle

101

Dla tych co jeżdżą, chcą jeździć albo po prostu im się to podoba

#motocykle #biwakowanie #hamak
W ostatni weekend wybrałem się z dziewczyną na biwak pod słowacką granicę.
Górskie drogi to eldorado dla motocyklistów ale trzeba mieć się na baczności. Więcej zakrętów to i większa szansa na spotkanie debila co ścina zakręt lub nie wyrabia się w nim. Takim to bym zabierał dozywotnio prawko i odsyłał na przymusową chłostę. Ale to tyle z wylewania moich frustracji.
Zrobiłem 800km by spędzić jedną noc w lesie. Czy było warto? Mam mieszane uczucia 😅 Dobrze spędziłem czas w lesie, spanie w hamaku, górska fauna bez kleszczy i strzyzakow, pojeździłem sobie w górach... A z drugiej wymeczyla mnie podróż na Podkarpacie. Stosunek czasu biwakowania do samego dojazdu nie był zadowalający.
Co do biwaku. Przy łączeniu biwakowania z motocyklem mocno ogranicza bagaż (mam 3 sakwy o łącznej pojemności może 70l). Przy jednej osobie idzie się spakować ale przy dwuch robi się już problem. Dlatego na takie wypady biorę hamak. Daje to duża oszczędność miejsca bo wystarczy jeden materac i jeden śpiwór. Mały minus to konieczność brania tarpu by mieć osłonę przed deszczem.
Jak w ogóle śpi się w hamaku w 2os? Dobrze o ile się dobrze ułoży 😁 Polecane sposoby to spanie stopami do siebie (ważne by mieć skarpety na zmianę). Drugie ułożenie to spanie obok siebie o ile materac pozwala na to. Spanie jedna osoba na drugiej odpada. Główne wady to osoba na dole jest skrępowana i bez budzenia tej na górze nie zmieni pozycji. A w ogóle spanie płasko w hamaku może z czasem doprowadzić do bólu kolan z powodu przeprostu. Cały czas ciągnie się za mną temat ocieplony do hamaka. Na razie widziałem dwa rodzaje. Jest taka co pokrywa hamak od spodu. Wówczas wywalilbym materac który jest głównym powodem dyskomfortu. Inny rodzaj ocieplony to taki kokon na cały hamak. Rozwiązanie jeszcze lepsze bo mógłbym dodatkowo zrezygnować ze śpiwora i mieć jeszcze więcej miejsca. Ale to rozwiązanie nie bardzo idzie w parze z hamakami z moskitierą. Wiec nie łatwo podjąć mi decyzję w co zainwestować.
Zawsze biorę dodatkowy tarp by mieć osłonę przed deszczem dla rzeczy motocyklowych. Zrzucenie ubrań na motocykl odpada bo mój pokrowiec przemaka. I tutaj pojawia się kolejne pole do usprawnień. Obecny srebrny pokrowiec jest widziany z daleka a wolabym nie świecić motocyklem w środku lasu. Myślałem by kupić jakiś pokrowiec zielony/moro, też fajnie by nie przemakał to byłoby gdzie rzeczy zostawić. Ale też nie próbowałem chować motocykl pod tarpem, nie wiem czy to będzie miało sens.
Koniec.
b3193b53-df2a-4d41-89ae-a38e508ca67d
46a3d188-c555-4ea0-a24b-fa319c9c3276
f260abd4-9be3-48fc-8c32-745c285a370a
dd232038-f6a9-48a4-8f16-9a13da9fcbbf
SunSenMeo

Było coś pod chmurką?

GrindFaterAnona

@szczekoscisk boze w lekki namiot sobie chlopie zainwestuj. Rozwiazesz problem ocieplenia, materaca, drugiej osoby budzacej pierwszą, moskitiery, miejsca na ciuchy. I jeszcze moze jedna osoba na drugiej spac. Ten twoj hamak to taka sztuka dla sztuki z tego co piszesz.


Nie zabieraj np pokrowca na moto to oszczedzisz miejsce. Zamiast materaca kup karimatę dmuchaną.

GSX-R750

@szczekoscisk gdzie te winkle? jaki asfalt? daj jakiś nr. drogi/pinezkę

Zaloguj się aby komentować

Jakiś czas temu kolega @szczekoscisk wykonał testy praktyczne pokonywania zakrętów, to może teraz nieco teorii.

Motocykl/rower znajdujący się w stanie równowagi jedzie prosto - teoretycznie nawet bez kierowcy. Aby wejść w zakręt trzeba go z tej równowagi wyprowadzić. O ile na rowerze da się to zrobić wyłącznie balansem ciała, to na motocyklu stosunek masy kierowcy do pojazdu jest już zupełnie inny. Dlatego dużo łatwiej zrobić to przy pomocy ruchu kierownicy.
107% motocyklistów stosuje w tym celu tajemną technologię przeciwskrętu, tylko większość o tym nie wie. Po prostu nie da się inaczej pokonać zakrętu/łuku jadąc powyżej 40-50 km/h. Stąd obśmiewam filmiki, które robią z tego jakąś niezwykłą wiedzę i technikę, która zmieni wszystko, bo KAŻDY to stosuje, choć niekoniecznie zdaje sobie z tego sprawę. Samym przeciwskrętem wyprowadzamy motocykl z równowagi (robiąc to podświadomie), a potem stosujemy dużo małych ruchów korygujących.

Druga sprawa, to balans ciała. Ma spory wpływ na pokonywanie zakrętu, czego się uczymy już na placu manewrowym, gdzie bez tego nie da się właściwie zrobić ósemki. Warto też kiedyś wziąć niedoświadczonego pasażera i sprawdzić jak bardzo on przeszkadza nam w pokonywaniu zakrętu.

A co z gazem?
Dodawać. Gdybyśmy zablokowali obroty, to w czasie pokonywania zakrętu/łuku prędkość zacznie spadać. Dzieje się tak, gdyż zmniejsza nam się obwód opon (punkt styku znajduje się wtedy na ich boku). Ta zmiana prędkości obniża zawieszenie i może wpływać na rozkład sił/masy na opony. Jadąc na wprost wysokość zawieszenia nie ma znaczenia, bo mamy duży prześwit, natomiast już w zakręcie dodatkowa przestrzeń pod motocyklem pozwala go mocniej położyć. Utrzymując stabilną prędkość możemy też pomóc w równomiernym rozkładzie sił na obie opony, co może pomóc z przyczepnością.
Więc hamujemy przed zakrętem, składamy się i delikatnie dodajemy gazu. Mi nawet mocniejsze dodanie gazu pomaga na łukach, ale to już są subiektywne doświadczenia jazdy dwoma konkretnymi motocyklami (niezbyt masywnymi).

Coś jeszcze?
Timing/skalkulowanie zakrętu. Motocykl ma tę przewagę, że można nim ścinać zakręty. Jeśli jednak zrobimy to za wcześnie (niedoszacujemy), to nagle zaczniemy wychodzić z zakrętu w jego połowie. Może być za mało czasu i miejsca, aby się ponownie złożyć - a tu jeszcze dochodzi często panika. Obstawiam, że to, obok nieprawidłowego balansu i prędkości, również jest jedną z głównych przyczyn wypadania z zakrętów.

Temat więc jest złożony, a ja tylko obśmiewam robienie wielkiej tajemnicy z czegoś, co stosują absolutnie wszyscy. Równie dobrze można by podsumować osobę, która się przewróciła na chodniku, że gdyby znała tajemne prawo powszechnego ciążenia (albo zasadę działania błędnika), to by do tego nie doszło.
#motocykle
MiernyMirek

@Nemrod pełna zgoda z jednym zastrzeżeniem. Instruktorzy na pierwszym poziomie kursu jazdy "drogowej" sami mówią o tym, że bez podświadomego korzystania z przeciwskrętu to byśmy nie dojechali na ten tor treningowy. Jednakże czymś innym jest jazda na pełnej świadomce, kiedy przetestowałeś możliwości moto pod okiem profesjonalisty, a coś innego, jak jeździsz tak se (i niestety większość w ten sposób jeździ). Stąd właśnie tyle wypadków, bo motór mu wyniosło prosto pod koła auta z naprzeciwka.

szczekoscisk

Wróćmy do początku. Twoje komentarze do materiału gdzie gość (wyraźnie niedoświadczony) wyleciał z zakrętu:

Zaraz się zlecą i napiszą, że trzeba było zastosować specjalną, tajną technikę przeciwskrętu xD

A to zwykły problem hamowania na zakręcie, gdzie akurat paradoksalnie pomaga dodanie gazu.


Pytanie, czy jesteś w stanie przeciwdziałać tej sile rękami - np. tej, która prostuje motocykl podczas hamowania. Przy odpowiednio dużej prędkości... no nie wiem. Po prostu nie należy hamować, a jeśli chcesz ciaśniej wejść w zakręt, to wystarczy dodać gazu.


A więc poświęciłem czas by zweryfikować niebezpieczną tezę, że w sytuacji podbramkowej nie wolno hamować tylko należy dodać gaz. Przy okazji też sprawdziłem czy używanie kierownicy przy wyższych prędkościach, przyśpieszaniu i hamowani ma sens. Podałem prędkości i typy maszyn by warunki były jasne.


Do meritum, czy hamowanie prostuje maszynę? Nie.

GSX-R750

@Nemrod 1.pozycja

2.przeciwskręt

3.odkręcasz gaz bo zmniejsza się obwód koła


4.tl;dr ale obstawiam, że to jest we wpisie

5.zero hejtu, lewa!

Zaloguj się aby komentować

Zostań Patronem Hejto i odblokuj dodatkowe korzyści tylko dla Patronów

  • Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
  • Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
  • Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
  • Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
Zostań Patronem
świetna sprawa z tymi zatyczkami, ale trzeba uważać bo przez to tłumienie zachęcają do szybszej jazdy xD
#polecam #motocykle
3c69fd89-24b3-4fd5-bc86-2b18a7356df5
SuperSzturmowiec

mam uzywałem na najedzie, ale po dłuższym czasie bolały uszy od tych zatyczek. ale fajnie tłumiły

GrindFaterAnona

@Erebus dopiero je odkryles? Ja sobie nie wyobrazam jazdy bez, ogluchnac mozna od szumu powietrza

cebulaZrosolu

@Erebus no założy taki słuchawki a później piłuje tą swoją stodwudziestkepiatke do odciny, w nocy w centrum miasta xD


A tak serio to używam zatyczek tej firmy do spania i są tip top, polecam model sleepdeep jak ktoś musi spać w zatyczkach by taki ktoś mógł tym swoim komarkiem wkurwiać ludzi po nocach :D

Zaloguj się aby komentować

#motocykle
Jakiś czas temu pod tym wpisem dyskutowałem z @Nemrod o przeciwskręcie.
Padła tam dość niebezpieczna teza, że w kryzysowych sytuacjach należy przyśpieszyć dzięki czemu uda się zawęzić zakręt a hamowanie jest najgorszą możliwością. Oraz, że skręcanie kierownicy (przeciwskręt) przy dużych prędkościach jest nie warte uwagi i nie tędy droga.
A więc, dzisiaj w końcu miałem czas przelecieć 100km na VFR by ostatecznie upewnić się w moich twierdzeniach. To co tu napisałem testowałem na:

  • VFR (sprotowy-turystyk) (prędkość do 150km/h)
  • CB 750 Seven Fifty (naked) (prędkość do 120km/h)
  • Transalp 600 (ADV) (prędkość do 120km/h)
  • Tenere 700 (ADV) (prędkość do 170km/h)

Tak więc, to co tu przedstawiam testowałem na rożnych maszynach. We wszystkich przypadkach, niezależnie od prędkości, kierowanie motocyklem przy pomocy kierownicy jest bezproblemowe. Niezależnie czy przyśpiesza się czy się zwalnia, świadome przeciwskręcane umożliwia dowolnie zmieniać tor jazdy na zakrętach. My jedynie musimy utrzymać stabilną pozycję.
Druga kwesta, @Nemrod twierdził, że hamowanie prostuje maszynę (czytaj, przeszkadza w skręcaniu). Z kolei kolega @Cinkciarz przedstawił odwrotną tezę (przyśpieszanie prostuje maszynę).
Ocb? Otóż najprawdopodobniej jest to efekt złej pozycji na motocyklu i w efekcie napieranie/ciągnięcie za manetki przy hamowaniu/przyśpieszaniu. Badając ten wątek takie odniosłem efekty gdy słabo zapierałem się motocykla nogami. Przy dobrym "zakleszczeniu" i luźnych ramionach, przyśpieszanie i hamowanie nie wpływało na tor jazdy ani na pochylenie na zakrętach.
Na zakończenie, sami musicie sprawdzić czy to co napisałem jest prawdą. Nawet jeśli nie plotę głupot to może się okazać, że na twojej maszynie ciężko o dobre zaparcie udami i ostatecznie jednak lepiej przyśpieszyć/hamować. Warto to sprawdzić w kontrolowanych warunkach. A i drogi publiczne nie są miejscem do sprawdzania swoich limitów...
ccafcd90-6a84-4dd0-bd0b-e00d0be63bcd
Cinkciarz

@szczekoscisk Elegancki wpis, szanuje za testy

Prostowanie poprzez dodanie gazu wydaje mi się naturalne (być może mylnie) bo na każdym wyjściu z zakrętu odkręcam i moto "wstaje". Może to efekt czegoś innego, nie wiem.

Co do pozycji stabilnej, opartej kolanami o bak 100% zgoda.

przyśpieszanie i hamowanie nie wpływało na tor jazdy ani na pochylenie na zakrętach

No na tor jazdy jak najbardziej. Kiedy przyspieszasz, twój łuk się zwiększa, musisz pochylić mocniej maszynę, żeby to skompensować. Jeśli chcesz zacieśnić - zwalniasz (lub pochylasz bardziej). Prędkość przeciwstawia się zmianie kierunku, a jeśli ktoś umie udowodnić że jest inaczej, to chyba może liczyć na nobla z fizyki.

Dwa eksperymenty myślowe, wystarczy wziąć skrajne przypadki:


  • kiedy musisz być mocniej przechylony w tym samym zakręcie - przy 20 czy przy 60 km/h?

  • kto jest w stanie skręcić ciaśniej - ten co jedzie 50 czy ten co ma 100 km/h?


Co do samej zmiany prędkości (hamowanie/przyspieszanie), to tam jeszcze inne efekty wchodzą w grę. Zmiana geometrii zawieszenia i rozstawu osi, dobicie amorków, zmiana docisku opon do asfaltu.

Kiedyś się nad tym rozwlekłem o tutaj: https://www.hejto.pl/wpis/siema-sezon-na-moto-otwarty-co-widac-i-slychac-na-ulicach-i-w-komentarzach-na-ne

A i drogi publiczne nie są miejscem do sprawdzania swoich limitów...

Pjona!

GSX-R750

@szczekoscisk dobrze napisane - wszystko zaczyna się od pozycji

Nemrod

Nie zrozumiałeś. Nie da się pokonywać zakrętów inaczej, niż przeciwsjrętem. Po prostu. To nie jest żadna technika, to jest fizyka.

Zaloguj się aby komentować

#motocykle #majsterkowanie
Serwis na 30k km powoli się robi.
Szkoda oryginalnego oleju ale jednak wymieniłem na świeży, pdk 😉
Przy okazji zajrzałem do zębatki zdawczej. Jak na zdjęciach, dużo smarnej papy z piachem, słomą i co dusza zapragnie 😅
Wieczorkiem jeszcze serwis hamulców, kloci są git więc sam płyn do wymiany.
7a6d81a1-d79c-4853-96bc-8a56d461c353
3d8aa35c-9c8f-4d50-911a-f208ceae408d
starszy_mechanik

Jak odkręcałem nakrętkę od zdawczej to ujebalem podnóżek xD

KochanekJaroslawaKaczynskiego

@szczekoscisk Co do łańcucha używałeś? Masz olejarke czy szpraj?

KochanekJaroslawaKaczynskiego

@szczekoscisk I szacun za ochronę stóp podczas prac! W rękawicach to każdy głupi robi, tylko prawdziwy fachura pamięta żeby założyć też skarpety.

Zaloguj się aby komentować

Pyk 563 km
Ryba w Budowie Zdroju, 100 zakrętów + Anna Berg
#wycieczka
#motocykle
75c694ee-c512-4085-b4c8-89ee05167bae
ICD10F20

udanej wyprawy życzę.

GrindFaterAnona

@SuperSzturmowiec to jest skuter? Gdzie jest to 100 zakrętow? Tez sie przejade

Solar

@SuperSzturmowiec Co ciekawe droga stu zakrętów była w zeszłym roku zamknięta i remontowana, w tym roku jechałem i nie zauważyłem żadnej różnicy xD

Zaloguj się aby komentować

Może i było drogo, ale za to badzo ładne zdjęcia zrobili ( ͡° ͜ʖ ͡°)
"Szybko tam gdzie wolno" ze światem motocykli na torze jastrząb.
Tracer bardzo dzielnie znosił niezbyt łagodne traktowanie 🙃
#motocykle
dd8a3522-4c2f-4bd4-b774-ad99e0fb395b
85b7d418-6fe4-451d-aca1-4cc1fb9f3b17
Solar

Jest pozycja na motocyklu, tak trzymać

GrindFaterAnona

@cfaniaczeQ daj wiecej info co to byl za event

cfaniaczeQ

@GrindFaterAnona


https://swiatmotocykli.pl/aktualnosci/wydarzenia/redakcjasm/spedz-dzien-na-torze-z-simpsonem-szybko-tam-gdzie-wolno-na-autodromie-jastrzab/


Impreza z serii "szybko tam gdzie wolno" organizowana przez świat motocykli. W skrócie powiedziałbym że wydarzenie z kategorii premium - małe grupy, mocno indywidualne podejście instruktorów, fajna oprawa foto/video, dobra jakość jedzenia. Z minusów moim zdaniem tylko jeden, wynikający trochę z rozmiaru grup - za krótkie przerwy między sesjami, event był prowadzony w trybie 15 min jazdy/ 15 min przerwy podczas której większość czasu było spędzone na omawianie z instruktorami poprzedniej i następnej sesji. Trochę za duże tempo jak dla mojej leniwej dupy więc w drugiej połowie dnia już nie korzystałem w pełni z czasu na torze bo byłem zmęczony i skupienie siadało.

Zaloguj się aby komentować

Honda Motocompo, czyli kolejny dziwak z Japonii. Składany skuter o pojemności 49ccm i mocy 2,5KM (dwusuw), masa na sucho 42 kg. Do sprzedaży trafił 1981 roku. Historia projektu sięga jeszcze czasów drugiej wojny światowej. Japończycy wzorowali się na brytyjskim pomyśle.
Welbike, bo tak nazywał się supertajny brytyjski projekt, był składaną hulajnogą zaprojektowaną tak, aby pasowała do standardowego kontenera zrzutowego spadochronu CLE Canister – o długości 51 cali (130 cm), wysokości 15 cali (38 cm) i szerokości 12 cali (30 cm). Wyprodukowano ponad 3000 Welbike'ów, które po wylądowaniu zapewniały natychmiastowy transport spadochroniarzom. Oczywiście, gdy zostały już złożone.
Honda Motocompo nie zrobiła kariery, sprzedaż była taka sobie i była do nabycia tylko w latach 1981-83.
#ciekawostki #motocykle
9e60b425-5a09-4460-a471-d69198084a45
21cbffeb-2948-4299-88d6-9d61cc24e68c
5e80065d-e923-4754-a44a-66c2d715a57f
588145fe-f430-4876-a434-f0673b9f8546
cbbdc36f-c104-4a70-abc0-9872afd61a9f
SpokoZiomek

One w ogóle były w sprzedaży? W sensie jako oddzielny produkt? Zawsze myślałem że dodawali je tylko jako gratis do tej małej, śmiesznej hondy.

SuperSzturmowiec

Kurde grzeje a z rana pizgalo . Myślałem że zawrócę bo tak kiepsko pogoda mgła jak cholera . Na szczęście się wypogodziło

Zaloguj się aby komentować

Ktoś narzekał że jest za mało turystyków na Hejto. Proszę: klasyczna FJota oraz jej młodsza i mniejsza siostra XJ600 Diversion S. Co cztery kominy to nie dwa
#motocykle #pokazmoto
86c7c5f3-c29f-4d08-9ced-8305738274fd
fb86db54-7386-4041-9b1f-6b58c20b2451
cebulaZrosolu

@Yes_Man mój ojciec ma xj diversion 900. Ale nie jeździ, rok temu zrobił 4 kilometry xD

SuperSzturmowiec

kiedyś na samym początku miałem w planach zakup Xj 600 Diversion S

PontyfikatJP2

Ale trawnik to ty szanuj okej?

Zaloguj się aby komentować

#motocykle #gownowpis
30 tyś tyś metra. Dotarty już? Można zmienić olej?
12349666-53d3-4e3e-8721-7f201af187ed
KochanekJaroslawaKaczynskiego

@szczekoscisk Olej to. Nikt tak często nie zmienia. Jeszcze 5000 tys spokojnie przejedziesz.

MiernyMirek

@szczekoscisk ojeju już nie ma, zobacz, że kontrolka się świeci

Po prostu wlej świeży

Zaloguj się aby komentować

#motocykle #gownowpis
Znalazłem 5zl na myjni więc mycie darmo 🥳
Nieszczęśniku, będę pić kompot za twoje zdrowie
80a687e9-92dd-4876-b6f1-db96d9b82a07
GrindFaterAnona

@szczekoscisk yamaha robi najbrzydsze motory, change my mind

bartek555

Kurde, mam moto 3 lata i nigdy go nie umylem 😄

VonTrupka

mycie i kompot za piątaka?

kuuurde, gdzie tak tanio? (☉__☉”)

Zaloguj się aby komentować

I cyk, przelot na 180 zrobiony.. @DirtDiver, było też co najmniej sto 43! 🙃muchy zgarnął deflektor.

Utwierdziłem się, że na trasę zdecydowanie kanapa jest za niska...idzie do tapicera za tydzień.
Te włoskie motorki są chyba dla karłow ( ͠° ͟ʖ ͡°)
Aż zatęskniłem za turystykiem (chociaż na kiblu jest plakietka "sport touring")...heh
#dzialka
f41d5509-591b-4849-b98e-55a40d9049c0
f349ceea-b68d-435d-a322-3a84db12ab25
GrindFaterAnona

@AndrzejZupa nic nie zrozumialem ale ładna dzialeczka

Zaloguj się aby komentować

No i kupiłem sobie moto. Trzecie w mojej niezbyt bogatej historii. A było tak:

Pierwsze było SUZUKI GS400 rocznik '80. Hmm, to było ze 20 lat temu. Ależ to była piękna maszyna. Taka fanaberia, moto kupione zanim zapisałem się na kurs na prawo jazdy. Głupi ja na kurs przyjeżdżałem na moto... Sam egzamin praktyczny w tamtych czasach to był dla mnie tylko plac manewrowy. Slalom, ósemka, ruszanie pod górkę i koniec! Nie do pomyślenia w dzisiejszych czasach. Z perspektywy czasu mogę powiedzieć, że kompletnie nie umiałem jeździć. Niewiele nacieszyłem się tym motorkiem: studia, praca, wyjazd za granicę. Nie był to też szczęśliwy zakup bo jak się później okazało rama była spawana. Mimo wszystko jednak wspominam z sentymentem.

Po wielu latach w momencie dołka emocjonalnego i (tak to sobie teraz tłumaczę) jako lekarstwo na zbliżającą się deprechę związaną z sytuacją osobistą w jakiej się znalazłem kupiłem znowu GS'a. Tyle tylko, że z innej stajni i innej kategorii. BMW G310GS, tzw. "Baby GS". Mały, w miarę lekki. Nie chciałem przesadzić po ponad 15 latach przerwy. To były wspaniałe dwa sezony. Nauczyłem się w asfaltu. A możliwości terenowe motocykla pokazały mi, że bezdroża i szuter to coś co sprawia mi ogromną frajdę (mimo braku umiejętności). Każda kolejna wycieczka to planowanie trasy jak najbardziej bocznymi drogami. Im szybciej skończy się asfalt tym lepiej ;). Z motocyklem pożegnałem się pod koniec zeszłego sezonu.

Ten sezon miał być spalony bo finanse itp. Nie wytrzymałem jednak no i jest. Nie ważne, że stary grat, za to trzęsie, wibruje i w ogóle BMW F650GS, dwudziestolatek. Mocy ciut więcej niż poprzedni, musi tyle wystarczyć. Manewrowanie łatwiejsze niż w 310, czort wie dlaczego. Może ten bak pod kanapą i niski środek ciężkości? Podoba się dla mnie. Są kufry, jest dobrze. Zakładam nowe gumy i znowu będzie jeżdżone! Do zobaczenia na trasie.

Dzień dobry
#motocykle
Erebus

@Maniek

Głupi ja na kurs przyjeżdżałem na moto...

ja kiedyś przyjechałem na egzamin na kartę motorowerową swoim motorowerem i akurat zatrzymała mnie ta sama policja co mnie zaraz egzaminowała xD powiedziałem im, że właśnie jadę zdawać xD

_Maniek_

@sleep-devir @Yes_Man @SuperSzturmowiec @Erebus @GrindFaterAnona Oto i on(a,o) w naturalnym środowisku.

4f680b98-218c-4f03-9359-4073fd274018

Zaloguj się aby komentować

#motocykle #gownowpis
Wczoraj robiłem trasę 500km i ilość gości jeżdżących na zdrapkę mnie przeraża.
Też trafiła mi się grupa w której część gości bezmyślnie wyprzedalo pod górę, bez widoczności co jest za wzniesieniem, byleby trzymać się reszty..
c3d01e16-6a4c-4500-8d96-261272fca9dc
RACO

Ja np mam klimatyzację i nie musze się tak ubierać

Dzika_kaczka_bez_dzioba

Dlatego motocyklistów nikt nie lubi, oprócz motocyklistów.

Felonious_Gru

@Dzika_kaczka_bez_dzioba to nieprawda, między sobą też czasem się nie lubią

Dzika_kaczka_bez_dzioba

@Felonious_Gru a no tak, zapomniałem że ci od tych głośno pierdzacych nie lubią tych plastikowych szybciej pierdzacych xD

wiacus

Co do wyprzedzania pod górę "ogona" grupy to mogli mieć interkomy i ktoś z przodu im powiedział że jest czysto za wzniesieniem. Zdarzało mi się tak robić.

Zaloguj się aby komentować

Następna