Zdjęcie w tle
kitty95

kitty95

Tytan
  • 109wpisy
  • 1011komentarzy

What comes around goes around

Robiłem tu kiedyś wpis, że mam imbę reklamacyjną z firmą od której zakupiłem drzwi wewnętrzne - w skrócie mieli w duepie reklamację dwóch uszkodzonych skrzydeł z powodu tego, że wada została odkryta po montażu, a nie przed, co narusza warunki gwarancji. Doszło nawet do sytuacji, gdy byłem straszony pozwem obsługiwanym przez "wielką i znaną kancelarię prawniczą". Tak bardzo się przestraszyłem, że aż zacząłem uruchamiać procedurę charge backu. Jakież było moje zdziwienie, gdy januszex na wieść o tym nagle wyraził chęć polubownego załatwienia sporu.

Zobaczymy co z tego wyjdzie, ale morał jest jeden i niezmienny od lat - chama trzeba napierdalać zawsze i wszędzie, bo inaczej nie zrozumie.

#budowadomu #budujzhejto #januszebiznesu #prawo
a18eb5ba-660e-42bf-9ed4-f90c7374f01c
Fen

@kitty95 Jak ja uwielbiam takich ludzi, jak Ty <3. Nie daj się tym Januszerkom i do spodu z nimi!


Podpowiesz mi tylko jak rozpocząłeś procedurę Charge Backu? Płaciłeś kartą za zakup i to umożliwiło Ci tą procedurę? Wydawało mi się, że przy rozliczeniu gotówkowym nie ma takiej opcji?

wombatDaiquiri

@kitty95 ALE ONI SĄ FIRMĄ I NARAŻASZ ICH NA STRATĘ!!!! BÓJ SIĘ!!!!! CZEMU SIĘ NIE BOISZ PANA PCIEMBIORCY???!!!!!

Heheszki

Dlatego już nie sprzedaje drzwi wewnętrznych: jedno skrzydło uszkodzone i cały zysk w pizdu, a o to mega łatwo. Jeszcze białe+ zdolny monter to zdąży zamaskować woskiem lub od razu wrzuci na pakę i ogarnie na warsztacie. Przy czym teraz zdolni monterzy to wolą płytki kłaść prywatnie niz drzwi wstawiać na rg,-

Zaloguj się aby komentować

Zostań Patronem Hejto i odblokuj dodatkowe korzyści tylko dla Patronów

  • Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
  • Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
  • Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
  • Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
Zostań Patronem
Ciekawe czy w tym roku też będzie tyle tego gówna.

#budowadomu #budujzhejto #patologiazewsi #przyroda #biedronka #hydepark #gownowpis
8cc1b26f-ec41-45ad-a35e-e4ddef38024b
kitty95

Ciekawe, że nauka nie potrafi wymyśleć jak się takich inwazyjnych syfów pozbyć.

Oczk

@kitty95 pewnie będzie, bo zima słaba i nie wyginęły XD

Zaloguj się aby komentować

Amerykanie narzekają, że są najgrubszą nacją na świecie. Ale jak można nie być grubym, jak się chla landrynki w płynie i to w rozmiarze XXL?

#hydepark #ciekawostki #gownowpis #usa
2152bd42-e80a-4969-a927-80eb37b4857c
bojowonastawionaowca

@kitty95 ale przecież zero sugar!

aleextra

Amerykanie mają przecudowne jedzenie w knajpach. Nigdy nie jadłem tyle razy pod rząd tak smacznie. Wielkość posiłków dla mnie to 2x za duża - a gruby jestem. Byłem z rodziną, stąd wiem, że śniadania i inne dania w restauracjach/barach - przygotowane dla dzieci mają mniej więcej kaloryczność około 1200-1500kcal (jeden posiłek).


Podtrzymuję - Amerykanie umieją dać dobrze zjeść, rewelacyjnie posolone i tłuściutko. Tylko chyba nie za zdrowo. Finansowo - $11 koszt posiłku dla dziecka - robiąc to co wszyscy mówią, aby nie przeliczać na pln, tylko 1:1 - bo tak ludzie tu zarabiają - za taką kasę sam bym nie gotował, ale widać tutaj tkwi pułapka


Aby nie być gołosłowny: $65 470 średni dochód roczny amerykanina za 2023r. U nas roczny 93,888zł, czyli jakoś z 15zł za śniadanie nie do przejedzenia...

aleextra

@kitty95 a chciałbym jeszcze kiedyś spróbować tego sera w sprayu Chyba gdzieś w polsce widziałem, ale sprawdzając z przyzwyczajenia skład odłożyłem

Zaloguj się aby komentować

Ostatnio w #romantycznemorze było o atomowych latarniach morskich. Stąd są dwie opcje. Można kontynuować albo o latarniach albo o atomowych. Ponieważ jestem z natury leniwy i piszę głównie z głowy, to krótszy temat będzie zawsze lepszy od dłuższego.

A więc będzie o atomowych.

A konkretniej o atomowej flocie cywilnej (handlowej). Tak, tak jest taka.

Napęd nuklearny na statkach polega mniej więcej na tym, że kupuje się zwykłą elektrownię atomową w sklepie z elektrowniami atomowymi i zmniejsza się ją tak, aby zmieściła się na statku lub okręcie (okręt to taki co szczela, a statek to taki co cargo wozi i inne dziury w dnie wierci).

A poważniej, to mamy wszystkie elementy z typowej elektrowni - reaktor, pompy, wymienniki ciepła, turbiny parowe lub gazowe, generatory elektryczne i śruby lub pędniki - wszystko to wchodzi w skład napędu nuklearnego.

Zasada działania jest prosta - ciepło powstające z rozpadu pierwiastków promieniotwórczych ogrzewa czynnik chłodzący reaktor - wodę, gaz lub ciekły metal. Ten następnie oddaje ciepło w wymienniku najczęściej wodzie, która zamienia się w parę i napędza turbinę, która z kolei albo bezpośrednio napędza śrubę statku albo generatory elektryczne, a potem silniki i na końcu śrubę (bez śruby nie ma jazdy zasadniczo).

Proste prawda? Ale co z tą flotą?

Ano tak, że napęd nuklearny nie potrzebuje paliwa (ok, potrzebuje ale bardzo rzadko, raz na kilka albo kilkanaście lat pracy). Brzmi idealnie. Dla wojska. I tu też w latach 50-tych nastąpił boom na reaktory okrętowe - zaczęły być powszechnie (tzn. powszechnie w mocarstwach atomowych - USA, ZSRR, UK, Francja, a nie w Polsce, my jesteśmy potęgą humanitarną) używane na pokładach okrętów podwodnych, lotniskowców i krążowników.

Oczywiście były też próby zastosowania napędu nuklearnego na jednostkach cywilnych. Całe cztery (nie uwzględniając ruskich lodołamaczy).

Pierwszym cywilnym statkiem o napędzie atomowym był NS (Nuclear Ship) Savannah pływający pod banderą USA. Zwodowany w 1959 pływał do 1972 roku i okazał się całkiem sprawny, jednakże nieopłacalny ekonomicznie. Na chwilę obecną Savannah oczekuje na demontaż reaktora (od 1972 roku(!)), co ma nastąpić najpóźniej do 2031 i wtedy statek zostanie najprawdopodobniej przekształcony w stałe muzeum.

Drugim niemiecki Otto Hahn, zwodowany w 1968 i przekonwertowany na disela w 1979. W trakcie swojej komercyjnej kariery nie odnotował żadnych problemów technicznych.

Trzecim nuklearnym statkiem był japoński Mutsu, zwodowany w 1970 roku i w 1992 roku przekształcony w tradycyjny napęd silnikiem diesla. Nigdy nie przewoził on komercyjnego cargo i służył głównie jako statek badawczy.

Czwartym i ostatnim, pozostającym do dziś w służbie, rosyjski Sevmorput, zwodowany w 1988 roku LASH Ship, czyli tzw. barkowiec, statek przewożący barki. Z sukcesem obsługiwał Północny Szlak Morski po wodach Arktyki.

Wszystkie powyższe statki, mimo sprawności technicznej, cierpiały na nieefektywność ekonomiczną związaną z wysokimi kosztami obsługi i koniecznością istnienia specjalnej infrastruktury do ich serwisowania.

Czy to już wszystko? Niekoniecznie.

Są też atomowe lodołamacze made in USSR z powodzeniem służące na arktycznych szlakach - aktualnie 8 w służbie i 4 kolejne w budowie, ale to temat na osobny wpis.

Pod wpływem trendów eko i oszczędności poszukiwane są różne alternatywne do spalania ropy i mazutu sposoby napędu. W 2014 największe na świecie towarzystwo ubezpieczeniowe i certyfikacyjne Lloyd's opublikowało pierwsze dokumenty dotyczące certyfikacji statków z napędem nuklearnym. W 2023 roku Chińczycy przedstawili oficjalne plany kontenerowca o pojemności 24000 TEU (12000 kontenetow 40', a więc całkiem spory), który ma być napędzany nowoczesnym reaktorem torowym (Tor pierwiastek, nie tory kolejowe).

Także przyszłość zapowiada się interesująco.

I tym optymistycznym akcentem kończę wpis, bo stukanie dłuższego tekstu na telefonie przyprawia o płacz i ból.

Na zdjęciach: schemat działania reaktora; NS Savannah; mostek NS Savannah; stanowisko kontroli reaktora NS Savannah; Sevmorput

#morze #kittytheskipper #ciekawostki #energetykajadrowa
413355e8-5922-434c-af8d-83fea3e403f5
5b6d7ee2-b888-483c-b35c-7fad073df037
5721c3bc-7d86-4ff4-8163-64e738575ae0
da7f993f-5275-4cb7-98c2-ffd4c11ca9e6
3432a76c-17a1-4b0e-8a96-e9a54a07f93e
globalbus

@kitty95 o ile pamiętam, w wojskowych reaktorach wzbogacenie uranu było bardzo wysokie, żeby całość była mniejsza i rzadziej uzupełniać paliwo. A wysokie wzbogacenie paliwa to "prawie bomba", więc nie można tego dać cywilom.

pierdonauta_kosmolony

To jeszcze jedna ciekawostka.

Kapitanem Otto Hahna był Heinrich Lehmann-Willenbrock, niemiecki as podwodny, na którym Buchheim wzorował postać Kapitänleutnanta w książce a potem filmie "Das Boot"

Zaloguj się aby komentować

Nawiązując do mojego ostatniego wpisu o chujowej akustyce poświęciłem jakieś 13 minut żeby bardziej wgryźć się w temat. Poniżej skrót, może kogoś zainteresuje.

Ogolnie wszędzie piszą, że hałas szkodzi, ale sensownych opracowań ile tego halasu, jak i po co, to wcale nie za dużo.

Jak powszechnie wiadomo istnieje coś takiego jak miara natężenia dźwięku wyrażana w decyBelach (dB). Każda czynność lub zjawisko generujące fale dźwiękowe ma swój poziom ich natężenia, odbierany przez nas jako głośno lub cicho.

Przykladowo zwykła rozmowa to natężenie ok. 60dB, a pracująca kosiarka to 90dB, z kolei szept to około 30dB. Pomiary natężenia dźwięku poza laboratorium nie są proste, gdyż dochodzi dużo zjawisk dodatkowych.- odbicia, tłumienia, wzmocnienia, interferencje, całe spektrum zjawisk związanych z propagacją fal (zainteresowanych odsyłam na fizykę, klasa 6 podstawówki).

Istnieje też coś takiego jak izolacyjność dźwiękowa przegrody, zarówno w zakresie blokowania dźwięku, jak i jego tłumienia. I tak przykładowo typowa ściana ma +/- 40db izolacyjności, a okna +/- 30db. Czyli o tyle mniej więcej zmniejsza się natężenie dźwięku słyszalnego za przegrodą (upraszczam, bo jest to trochę bardziej skomplikowane, różne częstotliwości są różnie przepuszczane przez przegrodę, itp).

No i teraz tak. Samochód (normalny, nie pierdzący trup) jadący po asfalcie z prędkością 90km/h generuje około 80db hałasu. Jakże popularny u nas trup z pierdzikiem (vel tjuning sportowy) spokojnie 100dB i więcej. Przy prędkości 120km/h może to już być 90-100dB dla zwykłego samochodu. Czyli jeżeli mamy przegrodę o izolacyjności 40db, to hałas słyszalny za przegrodą bedzie na poziomie... rozmowy. Czyli będzie słyszalny. W praktyce będzie niższy, bo w grę wchodzi tłumienie i obniżanie natężenia dźwięku o ok. 6dB na każde podwojenie odległości, rozpraszanie o przeszkody, itp. Czyli np. jeżeli w odległości 10 metrów mamy 90dB, to w odległości 20 metrów bedzie 84db. Czyli tak czy inaczej nadal głośno.

I takie jest rozwiązanie zagadki czemu w chałupie słychać ulicę.

Co mozna z tym zrobić? Można podbić izolacyjność akustyczną przegród. Typowe okna dźwiękoszczelne to 40dB. Użycie wełny mineralnej zamiast styropianu na elewacji to 25-30db zysku i wtedy może być naprawdę baaardzo cicho nawet mieszkając przy autostradzie. To oczywiście wszystko kosztuje i to niemało. Szkoda że wielkie pany architekty nie tłomaczą takich rzeczy inwestorom, no ale po co. Do bramy i się nie znamy.

Jest też inne rozwiązania, a mianowicie można nie zapierdalać w terenie zabudowanym, w szczególności starymi trupami. Stąd uspokajanie ruchu na terenach zamieszkałych daje przede wszystkim efekt ciszy, a nie że mniej wypadków.

Oczywiście jest to najtrudniejsze do realizacji, bo husaria musi zapierdalać, zwłaszcza ta wracająca z roboty na schabowego.

Można też oczywiście wybrać lokalizację w lesie albo na końcu spokojnej ślepej uliczki.

I tym optymistycznymi akcentem kończę wpis.

Jak ktoś chce poczytać coś ciut bardziej naukowego:

https://inzynierbudownictwa.pl/wplyw-ocieplenia-na-izolacyjnosc-akustyczna-sciany-zewnetrznej/

http://transportproblems.polsl.pl/pl/Archiwum/2023/zeszyt2/2023t18z2\_06.pdf

#budowadomu #budujzhejto #ciekawostki #halas
652d9d54-d345-41e4-8595-6229191b6603
bartek555

mozna sie wybudowac na wsi, po co sie budowales przy ulicy i teraz narzekosz!!one11!1one!one

GazelkaFarelka

@bartek555 uprzejmie informuję, że na wsi też mamy ulice

w0jmar

@kitty95


Mądry wpis.

Stąd uspokajanie ruchu na terenach zamieszkałych daje przede wszystkim efekt ciszy, a nie że mniej wypadków.


Odkąd te kurwie)* wpwadzili odcinkowy pomiar predkości plus dwa fotoradary, i to wszystko na krótkim odcinku prostej dtogi, wszyscy jeżdżą spokojniej.

Ale najważniejsze to w

domu blisko drogi jest ... ciszej.


I to jest argument żeby na zabudowanym nie za....ć tylko było te 50 -60kmh dozwolonej.


Dzieki. Dobry wpis.


)* - już nie kurwie.

cododiaska

@kitty95

Szkoda że wielkie pany architekty nie tłomaczą takich rzeczy inwestorom, no ale po co.

Tłumacza architekty, tłumaczą. A inwestory na to: minimum wymagane przez prawo/normy jest jakie? No to zna już Pan moją odpowiedź. Ma być dużo, ma być tanio. Rozliczamy się za m² PUM z aru działki. Żadnych dodatkowych kosztów a kolorki na elewacji zaprojektuje moja siostrzenica, bo wygrała konkurs malarski organizowany przez parafię.

Zaloguj się aby komentować

Zastanawiam się ostatnio, czy nie mam coś zjebanego z akustyką budynku, czy tak po prostu jest. Ściana Porotherm 25+20 styro, okna trzyszybowe 6/14/6/14/6, do ulicy 12m i pas rzadkich drzewek, a jak jedzie coś głośniejszego albo jakiś zapierdalacz, to normalnie jakby przez ścianę było słychać. Oczywiście jak w chałupie głucha cisza. Takiego normalnego ruchu nie słychać w ogóle. Fakt, że zimne powietrze, gęste i mokre to niesie dźwięk jak cholera, ale żeby aż tak?

Trochę żałuję, że w wełnę fasadową nie poszedłem, ale koszta były co najmniej x2 i ryzyko, że będzie gnić. Szukałem jakichś opracowań i poza pierdoletami, że tyle i tyle decybeli izolacyjności przegrody, to tak naprawdę nie wiadomo, czy powinno być cicho, czy jednak nie.

Jak odpalam steranego życiem diesla 3 metry od okna to tylko szmer delikatny słychać.

No i sam już nie wiem.

#budownictwo #budujzhejto #akustyka
c6915619-3a14-4b42-81b3-253a486c950f
totengott

@kitty95 To mogą być częstotliwości harmoniczne. Coś w konstrukcji budynku może się wzbudzać akurat przy tych dźwiękach. W całym budynku słychać czy tylko w niektórych miejscach?

kitty95

@totengott w pomieszczeniach od ulicy

zed123

Z tego co czytałem w kwestii dźwiękoszczelnych okien (wiele lat temu), to zalecanym jest, żeby szyby były różnej grubości. Ogranicza to możliwość wystąpienia rezonansu. Wówczas modne było też użycie gazu SF6 (sześciofuorek siarki) zamiast argonu.

kitty95

@zed123 widziałeś kiedyś typowe pakiety z szybami różnej grubości? Chyba w oknach dźwiękoszczelnych tylko.

zed123

@kitty95 Dokładnie tak, mowa o oknach dźwiękoszczelnych. Niewiele brakowało, a zamówiłbym takie 20 lat temu. Wychodziło tylko 20% więcej niż za dobry zestaw dwuszybowy. Wówczas jeszcze nikt nie słyszał za bardzo o pakietach trzyszybowaych.

lipa13

@kitty95 Tak jak pisali poprzednicy - drobne nieszczelności w oknach wpływają dramatycznie na akustykę. Napisałeś o ścianach a nic o stropie i dachu - może tam masz zrobioną jakąś fuszerekę która zaniża parametry akustyczne domu.

kitty95

@lipa13 strop to ma nic do dźwięków z zewnątrz. Dach 35cm welna i na górze to tylko przy oknach coś slychac.

Zaloguj się aby komentować

Czasem robię donosy na Krajowej Mapie Zagrożeń. I tak się zastanawiam po chuj ta mapa jest, skoro zagrożenia dziś zgłoszone jutro magicznie znikają albo mają status "rozwiązane".

Szczegolna beka z przekraczania prędkości. Zglasza się zapierdalaczy, kolejnego dnia "zweryfikowane i rozwiązane", a drogówki od 3 lat nikt nie widział.

#patologiazmiasta #patologiazewsi #policja #polska #krajowamapazagrozen
ad239e9e-2bc3-4a53-aeb0-d499db23d6a8
lagun

@kitty95 też się tym kiedyś jarałem, dopóki nie wysłałem zgłoszenia o nieprawidłowym parkowaniu niedaleko mojego domu (obok szkoły). Panowie milicjanci przyjechali po trzech dniach w sobotę, spisali protokół i nara bujaj się frajerze

kitty95

@lagun ale jak po inbie z granatnikiem zgłosiłem niszczenie mienia na Puławskiej 148 (KGP), to zniknęło w 15 minut. Straszny paździeż to wszystko jest.

Sweet_acc_pr0sa

@kitty95 podpierdalasz ludzi zakurwiajacych 120 po czerniakowskiej? XD

kitty95

@Sweet_acc_pr0sa 150 po wiosce z 40-tką. Na Czerniakowskiej mniej niż 120 nie wypada.

Sweet_acc_pr0sa

@kitty95 no, bo juz sie obawialem xD bo ja przywyklem po czerniakowskiej jebac 120 i slalom przez 3 pasy xD

kitty95

@5tgbnhy6 punkt nr. 1 szkoleń z obsługi klienta!

Zaloguj się aby komentować

Czy taki kibel byłby zbyt pretensjonalny?

#budownictwo #budujzhejto
eb592335-36c3-4e6f-92e6-f3365f72c3d3
kitty95

@5tgbnhy6 made my day

no-name

Tylko po co ma dwie klapy?

AI radzi sobie już dobrze z dłońmi, teraz muszą jeszcze popracować nad klapami do sedesu.

Pirazy

@kitty95 dawaj wlasny tag i wrzucaj tam poszczegolne wyposazenie z opisem wad i zalet, wydanej kasy, roboty majstrow, ewentualnych fakapow itd. Zrob to np w formie pamietnika. Mysle, ze fajnie by sie to czytalo

Zaloguj się aby komentować

Bywają zimą takie dni, że czuję straszny wkurw na otaczający świat. Nosi mnie. Rozpierdoliłbym wszystko i wszystkich. Puścił bombę atomową i polał napalmem. Zaorał, dojebał meteorytem tunguskim i jeszcze raz atomówką. Zasiał trawkę na zgliszczach cywilizacji i odpoczął. Nie jest to "work frenzy", bo te objawia się maksymalnym skupieniem i robię wtedy jak robot przemysłowy. Może mam dwubiegunówkę?

#hydepark #gownowpis #nastroje
6d60e9db-a38f-4c2a-a373-84d74d191f29
kitty95

@Half_NEET_Half_Amazing z taką uwagą, że konia bić nie można, walić tym bardziej, bo to pod znęcanie podchodzi.

Byk

@jimmy_gonzale żyć obserwować

SuperSzturmowiec

Bywają zimą takie dni,

"u mnie niezależnie od pory roku xD

Zaloguj się aby komentować

Następna