
Kultowy króliczek Nesquik oficjalnie zniknął z opakowań płatków śniadaniowych w Meksyku - nie z powodu decyzji marketingowej, lecz w wyniku wprowadzenia pierwszych na świecie przepisów zakazujących stosowania atrakcyjnych maskotek na produktach o wysokiej zawartości cukru. Meksykańska decyzja to odpowiedź na rosnącą epidemię otyłości wśród dzieci i młodzieży oraz próba ochrony najmłodszych konsumentów przed agresywnym marketingiem słodkiej żywności.
Decyzja meksykańskiego rządu o wprowadzeniu surowych przepisów dotyczących oznakowania żywności stanowi bezprecedensowy krok w globalnej walce z otyłością dziecięcą. Meksyk boryka się z jednym z najwyższych wskaźników otyłości na świecie, co skłoniło władze do podjęcia radykalnych działań regulacyjnych.
Nowe przepisy wprowadzają całkowity zakaz stosowania maskotek, postaci animowanych oraz innych elementów przyciągających uwagę dzieci na opakowaniach produktów spożywczych o wysokiej zawartości cukru, soli lub tłuszczów nasyconych. To pierwsza tego typu regulacja na świecie, która może stać się modelem dla innych krajów zmagających się z podobnymi problemami zdrowotnymi. [...]
#wiadomosciswiat #meksyk #zywnosc #nestle #ochronazdrowia






