Wszystko fajnie ale nie wiem po co ten deszcz pada #stepujacybudowlaniec



Wszystko fajnie ale nie wiem po co ten deszcz pada #stepujacybudowlaniec


Cóż za fatalny dzień, żeby mieć oczy...
Kamień ci mocno glonem obrasta i zmienia kolor na zielony. Będziesz coś z tym robił?
@StepujacyBudowlaniec ja wiem ze wloskie samochody bywaja rozne, wkoncu mam ojca fana lancii(ma ich 4)
Ale zeby ukrzyżować alfe 159? XD
Zaloguj się aby komentować
Antrykot wołowy i stek z dzika - kolacja do oceny #stepujacybudowlaniec

Chociaż bym to posolił ... tak na surowo
Concretena kolacja
Idealne połączenie
Zaloguj się aby komentować
Zacząłem demontaż tylnego zawieszenia. Robię to ze względu na to, że nie wiem w jakim jest stanie a wydawało jakieś dziwne odgłosy. Dodatkowo zacisk w lewym kole był zaciśnięty czyli coś z nim na pewno nie tak. Do tej pory udało mi się odkręcić zacisk (została jeszcze linka od hamulca ręcznego oraz wężyk z płynem hamulcowym). Wyjąłem lewy amortyzator razem ze sprężyną (okazało się, że dolna śruba nie była dokręcona i miała co najmniej pół centymetra luzu a u góry jedna z nakrętek była oderwana od nadwozia - pozostałe 3 są przyspawane). Odkręciłem tez piastę i jest na 100% do wymiany (czuć kulki w łożysku jak się nią obraca). Odkręciłem też jedną śrubę z trzech na której trzyma się prawy wahacz wzdłużny - jak odkręcę wszystkie 3 po obu stronach to zostaną mi jeszcze dwie przy belce poprzecznej i wszystkie wahacze tylne będę mógł wyjąć z auta. Wyjmuję to wszystko żeby mieć dobry dostęp do karoserii bo w kilku miejscach pojawiają się ślady rdzy więc będę to czyścił a później pomaluję. Przyszły nowe kierunkowskazy boczne i je od razu zamontowałem oraz zrobiłem test (dynamika bardzo ładnie działa - nagrałem film więc wam go udostępnię). Przyszedł też lewy próg więc teoretycznie będę mógł go jutro przyspawać ale coś czuję, że w moim żółwim tempie to najwcześniej zrobię to w przyszłym tygodniu. #stepujacybudowlaniec
P.S. podniosłem też d⁎⁎ę Alfy trochę wyżej bo te słupki z kostki trochę mi kolidowały podczas prac wszelakich z zawieszeniem. Teraz jest dużo stabilniej i bezpieczniej. https://youtube.com/shorts/QFt4SkN4AJs

@StepujacyBudowlaniec Zaciekawiła mnie ta drewniana konstrukcja.
Możesz wrzucić parę fotek za dnia?

Zaloguj się aby komentować
Ale mgły naebao! Dzisiaj wymieniłem świece żarowe na nowe oraz ten dzynks od sterowania geometrią turbo co to zamyka albo otwiera obieg podciśnienia i powiem wam, że auto elegancko odpaliło i na desce rozdzielczej nowe błędy się uwidoczniły czyli jest zdecydowanie postęp. Odkręciłem tarczę hamulcową w lewym tylnym kole i próbowałem ją zdjąć próbując odkręcić zacisk ale jedna ze śrub nie chciała puścić a że była trudno dostępna to miałem bita pod lekkim kontem i mi ją ładnie ohełtało na okrągło. Nic to, jutro naprawię spawarkę (obciąłem kabel bo był marnej jakości i się zwarcia robiły) to inaczej porozmawiamy z panią śrubką. Wyskrobałem też trochę syfu z progów (ogólnie przed spawaniem progów muszę wszystko ładnie oczyścić zwłaszcza z jakichś gum i klejów bo to się wszystko zacznie palić podczas spawania).
P.S. testowo odpaliłem auto i poszło od kopa, dosłownie moment a wcześniej były problemy po dłuższym postoju więc chyba jednak te stare świece żarowe były do niczego.
P.S.2 jak zgasiłem silnik to mało się nie zesrałem jak klapa spadła bo auto pod kątem i klapa sama leci - tylko, że na początku nie wiedziałem, że to klapa XD
P.S.3 tarczę odkręcałem bo się nie chciała obracać czyli zacisk nie puszcza, trzeba będzie przeczyścić albo w ogóle zregenerować a w ostateczności nowe zaciski kupić (najlepsza opcja)
P.S.4 ale tarcze z tyłu nówki sztuki, ktoś wymieniał niedawno - te z przodu zajechane i miały niezły rancik który zeszlifowałem szlifierką kątową
P.S.5 jak dobrze pójdzie to jutro zamawiam nowe progi (może wystarczy tylko jeden bo drugi ma małą dziurkę więc z dwóch wystarczy materiału na dwa)
P.S.6 zamówiłem nowe kierunkowskazy boczne bo stare uszkodzone (z dynamiką i przydymione - na bogato)
#stepujacybudowlaniec

darmowy tunel aerodynamiczny
Zaloguj się aby komentować
Będę wieszał furtkę na tych słupkach które postawiliśmy w zeszłym tygodniu. Na razie tylko pierwsze przymiarki czy w miarę pasuje no i wygląda na to, że pasuje ale mogło by być lepiej bo słupki trochę nierówno wyszły (jeden od drugiego jest niższy o 1,5 centymetra). Później będę musiał dorobić jeszcze ten fragment krótkiego przęsła i zostanie tylko brama do zamontowania (i jeszcze jeden słupek przy bramie). Jak wam się podoba taka koncepcja? #stepujacybudowlaniec

Mnie bardziej zastanawia jak wy te slupki obsadzaliscie, ze na 1,5m odleglosci wyszlo wam 1,5cm nizej. Poziomicy niet?
A jesli chodzi o koncepcje to skrajnie paskudna
Elegancko
To może obetnij o 1.5cm ten wyższy słupek? Jak dobrze widzę to stalowa rura bez żadnego specjalnego wykończenia na końcach.
Co do samej estetyki furtki to kwestia indywidualna. Pasowałaby do bycia ukrytą w gęstym żywopłocie za którym kryje się PRLowska kostka, co może nawet dodawać się z brutalizmem Twoich prac. Na pewno patrząc na te słupki i furtkę mam przyjemne uczucie wyobrażając sobie jak sztywną konstrukcję to stworzy - byle tylko zawias pozwalał nią odpowiednio lekko manewrować.
Co to za patent z betonowaniem słupków w kawałkach rury kanalizacyjnej, czemu to służy?
Zaloguj się aby komentować
Zdjąłem wygłuszenia od środka i od zewnątrz nadkoli tylnych. Zdemontowałem lampy i zderzak tylny. Będę się brał za naprawę progów które jakiś baran "zabezpieczył" pianką montażową oraz za konserwację nadkoli. #stepujacybudowlaniec
P.S. a przy okazji sprawdzam co tam u mojej mamusi w tylnych kołach obciera (wygląda na to, że bębny hamulcowe).
P.S.2 jak dobrze pójdzie to jutro będę miał część przez którą ECU przełącza się w tryb awaryjny

Akcja nabiera tempa
@StepujacyBudowlaniec masz dużo zaufania do tych kostek brukowych

W koncu zamruczy jak niedzwiedz po snie zimowym !
Zaloguj się aby komentować
Udało mi się wczoraj odpowietrzyć układ chłodzenia silnika (auto pracowała chyba kilka godzin a w tym czasie dolewałem płynu chłodniczego). Poprawiłem też zderzak przedni. Posprzątałem w środku i wyjąłem ostatni dywanik pod nogami kierowcy. Włożyłem fotel kierowcy i pojechałem na małą przejażdżkę. Niestety ECU cały czas przestawia auto w tryb awaryjny (max 2000 obrotów) bo są błędy. Najważniejszy to chyba ten od zaworu sterującego geometrią turbiny przez co auto nie ma mocy (brak doładowania) i ECU przechodzi w tryb awaryjny. Kolejny błąd to świece żarowe - mam nowe więc dziś postaram się je wszystkie wymienić. Brakuje mi trochę elementów więc przydało by się pojechać na szrot i zrobić jakieś grubsze zakupy (jak dobrze pójdzie to w tym tygodniu pojadę). Zauważyłem też problem ze wskaźnikiem doładowania który cały czas trzymał wskazówkę na zerze i ani nie drgnęła więc wymieniłem czujnik MAP w kolektorze ssącym na ten oryginalny z tego auta i coś tam zaczęło się pokazywać i wskazówka dyga ale słabo. Przypiąłem 3 moduły od wyposażenia wnętrza - 2 w drzwiach przednich i jeden na podłodze po prawej stronie pod kanapą pasażera. Trochę błędów wysypało ale wszystkie usunąłem - będę monitorował sytuację. Brakuję mi jeszcze czujnika kąta skrętu w kierownicy i taśmy spiralnej pod kierownicą (tą taśmę ciężko dostać i na allegro znalazłem tylko za kilka stówek ale ze wszystkimi manetkami więc trochę lipa). Napełniłem zbiorniczek od wycieraczek i okazuje się, że działają bez problemu. Podczas przejażdżki przypomniało mi się, że coś stuka z tyłu (obiera i stuka) więc dzisiaj zdejmę tylne koła i się temu przyjrzę. Przy okazji może zdejmę tyny zderzak bo wygląda podejrzanie (wczoraj odkryłem, że był malowany i farba z niego odpryskuje na krawędzi; dodatkowo prawdopodobnie ma uszkodzone uchwyty po prawej stronie - auto ma ślady z prawej strony jakiejś przeprawy przez rów ale nic poważnego, same drobiazgi). Wypadało by jeszcze odpowietrzyć układ hamulcowy bo hamulce ledwo działają.
P.S. Cały czas diagnostyka zgłasza mi błędy:
P0683 Preheating Control Unit (Feetback)
P2620 Motorised Throttle (Feedback)
P2014 Flow Shutter Valve (Feedback)
P2008 Flow Shutter Valve
P0380 Preheating Unit Control
P0530 Air Conditioner Pressure Sensor
P0480 Cooling Fans Control 1
P0403 EGR Valve
P0045 Turbo Actuator Command
Przy czym ten od turbo wydaje mi się najbardziej krytyczny dla pracy silnika. Ten od klimy to dlatego, że nie ma gazu. Świece wymienię i się zobaczy. Nie mogę namierzyć problemu z pierwszym biegiem wentylatora bo wszystko wydaje się być ok ale to najpierw muszę ogarnąć temat z klimą i wtedy będę mógł łatwo sprawdzić wentylator (klima włącza pierwszy bieg wentylatora). Przepustnica, EGR i flapy mogą być spowodowane tym, że są to elementy z nowego silnika i nie zgrywają się ze starym ECU ale żeby na przykład podpiąć flapy to musiał bym cały kolektor ssący wymienić bo są z nim zintegrowane. Chyba lepiej wyłączyć te rzeczy z poziomu ECU (podobno się da) i raczej nie są one krytyczne. Dodatkowo wcześniej cały czas pokazywał się błąd przepustnicy i nie dało się go skasować a teraz pojawia się dopiero po jakimś czasie (wcześniej było zwarcie na kablach które naprawiłem). Co ciekawe na samym początku błędy od świec, EGR i klap się nie pojawiały a zaczęły się pojawiać gdy zacząłem tam grzebać więc może coś z kablami jednak.

Jeździć obserwować musi się dotrzeć
Zaloguj się aby komentować
Całkiem daleko zajechała jak na pierwszą przejażdżkę :P
@StepujacyBudowlaniec ง(͡ ͡° ͜ つ ͡͡°)
Zaloguj się aby komentować
Lampy i zderzak już przykręcone (ale zderzak zdejmę jeszcze bo źle go zamontowałem). Udało się odpowietrzyć sprzęgło (borze co za udręka) ale jeszcze nie testowałem. Udało się uruchomić biegi (linka była zapieczona). Znalazłem najbardziej prawdopodobną przyczynę błędu z przepustnicą (zwarcie kabli które nie miały izolacji bo ta się zsunęła - zwykła czarna taśma czyli najgorsze badziewie jakie istnieje). Odciąłem kable w tym miejscu gdzie zaczynał się problem i przylutowałem wtyczkę od nowego silnika przy okazji wymieniając tą starą bo była popękana (chyba na nią nadepnąłem przez przypadek). Coś czuję, że jeszcze z jedną wtyczkę w ten sposób wymienię (albo dwie). Kolega wróci z obiadu to pożyczę od niego diagnostykę i sprawdzę czy dalej widać błąd. Nie naprawiłem wentylatora ale podejrzewam, że to mogą być styki przy opornicy (wyjąłem ją i jak pójdę do kumpla to dam mu od razu do sprawdzenia czy sprawna). Coś czuję, że jutro włożę fotel kierowcy i udam się na jazdę próbną po okolicy. #stepujacybudowlaniec

Komentarz usunięty przez moderatora
Zaloguj się aby komentować
Jak już pewnie wszyscy wiecie silnik w Alfie zapalił wczoraj i pracował bardzo ładnie. Niestety ECU przestawiło się w pracę w trybie awaryjnym po jakimś czasie (tylko 2k obrotów). Jest dużo błędów które podejrzewam, że wynikają z problemami ze stykiem we wtyczkach bo pojawiają się i znikają a dużo ostatnio przepinałem kabelków. Okazało się, że czujnik ciśnienia ze starej listwy wysokiego ciśnienia był walnięty (działał przed demontażem ale po zamontowaniu już nie więc to musiały być jego ostatnie chwile) dlatego przeniosłem czujnik z nowej listwy (na szczęście pasował chociaż czat AI pewnie twierdził by, że nie będzie - nie wnikam, nie pytałem, nie było czasu na pierdoły). Po wymianie czujnika ciśnienia okazało się, że nie nabija ciśnienia podczas rozruchu (nabijał z 35 barów a powinien ponad 300). Po oględzinach instalacji wyszło, że rurka z pompy wysokiego ciśnienia jest niedokręcona i to sprawiało problemy bo po prostu uciekało paliwo. Gdy dokręciłem rurkę z paliwem to auto od razu zapaliło. Pali bardzo ładnie i bardzo szybko. Pokazuje błąd ze świecami żarowymi ale myślę, że to kwestia styku bo był moment, że tego błędu nie było. Pokazuje też od samego początku błąd przepustnicy i nie wiem czy to styki czy przepustnica do wymiany (jeszcze nie wymieniałem mimo, że były takie plany). Całego kolektora ssącego nie będę wymieniał bo to za dużo roboty a do tego te klapki wirowe musiał bym pousuwać więc raczej po prostu wymienię EGR i przepustnicę bo tutaj najwięcej błędów. Coś nie tak jest też z wentylatorem chłodnicy - prawdopodobnie walnięty rezystor niskiego biegu. Mimo wszystko priorytetem jest dla mnie odpowietrzenie sprzęgła i odpowiednie zamontowanie odpowietrznika do wysprzęglika bo brakuje mi takiej zapinki do niego (nie wiem jak to się stało bo miałem dwa takie odpowietrzniki i jeden zaginął a drugi nie ma zapinki). Druga ważna sprawa to odblokowanie drążka zmiany biegów. Bez tych dwóch rzeczy auto w dalszym ciągu nie jeździ - brak sprzęgła i brak biegów.
Gdy się z tym wszystkim uporam będę mógł zająć się środkiem auta oraz karoserią (mam dwie spore dziury w progach do załatania ale mam już plan działania).
Dzisiaj pewnie jeszcze założę zderzak bo lampy już są - wczoraj w nocy jeszcze się tam krzątałem. #stepujacybudowlaniec

Pianka montazowa w progi i ogien xD
Zaloguj się aby komentować
No i jak zwykle miałem rację - oczywiście haters gonna hate #stepujacybudowlaniec
https://youtu.be/awYBK3q6O24

Jest! Sukces :)
Dziala? Gratuluje!
„No i jak zwykle miałem rację” - no i jak zwykle za którymś razem xD jednego nie można ci odmówić - bycia upartym. Ładniej brzmi konsekwentnym ale upartym lepiej do ciebie pasuje
Zaloguj się aby komentować
Jednak TEN dzień jest dzisiaj - pewnie spytacie czemu akurat dzisiaj? Sprawa jest prosta - odkryłem, że muszę przełożyć cały kolektor ssący ze sterowaniem klapkami wirowymi, ze sterowaniem przepustnicą oraz sterowaniem EGR. Te 3 elementy mam nie pasujące do mojego ECU i to one powodują problemy w odpalaniu więc jeśli je zamienię na te które były oryginalnie w tym aucie to będzie wszystko śmigać. 3 majcie kciuki jak zwykle! Tym razem na pewno się uda! #stepujacybudowlaniec

@StepujacyBudowlaniec czekam na wieści z frontu! ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ
Trzymam kciuki! Te u stop tez!
@StepujacyBudowlaniec nagraj filma z odpalania!
Zaloguj się aby komentować
Tak sobie gadam z tymi czatami i wychodzi na to, że do silnika 2.0 (39a2000) założyłem głowicę od silnika 1.9 (937a8000) a do tej głowicy przykręciłem kolektor ssący i wydechowy od 2.0. Przy czym w wersji 2.0 jest inny EGR, inna przepustnica i inne sterowanie klapkami wirowymi. Dodatkowo w tę głowicę 1.9 włożyłem wtryski od 2.0. Jakby tego było mało to pompę wysokiego ciśnienia dałem też z wersji 2.0 a to podobno zupełnie inny model pompy. Kolejna sprawa czyli listwa wysokiego ciśnienia też poszła od wersji 2.0 a tam jest dodatkowo czujnik temperatury którego nie ma w wersji 1.9 i też jest dodatkowy powrót paliwa z tej listwy którego nie ma w 1.9. Czyli sporo zmian w osprzęcie które mogą nie być kompatybilne z oryginalnym ECU. Oznacza to, że będę miał jeszcze trochę zabawy zanim auto uda się uruchomić. Jak mawiała moja znajoma: "Przygoda, przygoda - każdej chwili szkoda!". #stepujacybudowlaniec

@StepujacyBudowlaniec juz ci lepiej schody wychodza
A ja trzymam kciuki i podziwiam za wytrwałość. Oby jeździł bezawaryjnie jak już ruszy
@AdelbertVonBimberstein xD
Zaloguj się aby komentować
Z żalem muszę oświadczyć, że Alfa nie odpaliła
P.S. przykręciłem też 3 śruby do kół które przywiozłem z tego samego szrotu ale okazało się, że brakuje jeszcze jednej (możliwe, że gdzieś się znajdzie)

Nie o to chodzi, by złapać króliczka, ale by go gonić!
@StepujacyBudowlaniec trzymam kciuki i czekam na dalsze postępy
No i co ? Mogłem się założyć. Intuicja mnie nie zawodzi jestem synem czarownicy
Zaloguj się aby komentować
Nie wiem czy wiecie ale dzisiaj jest TEN dzień. Wypiję kawkę i idę odpalać auto :)
#stepujacybudowlaniec
P.S. byłem wczoraj na szrocie i zrobiłem zakupy na całe 90 PLN

@StepujacyBudowlaniec to już trylogia powoli z tą Twoją alfą
No to czekamy na dym z rury wydechowej
Udało się czy nie? Bo nie widzę żadnej deklaracji OPa
Zaloguj się aby komentować
Ok, zrobiłem trochę diagnostyki i takie mnie naszły wnioski (po konsultacjach z panem czatem):
- muszę przełożyć listwę wysokiego ciśnienia ze starego silnika
- muszę przełożyć zawór z pompy wysokiego ciśnienia ze starego silnika
- muszę przełożyć przepustnicę ze starego silnika
#stepujacybudowlaniec
P.S. prawdopodobnie mam uszkodzony silnik wentylatora chłodnic




@StepujacyBudowlaniec Lampa alladayna to zawsze problemy
Zaloguj się aby komentować
Woda się zaczyna bezczelnie wylewać z oczek #stepujacybudowlaniec

@StepujacyBudowlaniec Bardzo ładnie ty wszystko wygląda.
A co do wody, pewnie pompa coś nie domaga.
Byle nie do garażu
Jak jest zbyt szczelnie to się wylewa beszczelnie.
Zaloguj się aby komentować
Auto cały czas nie odpala. Drążek od zmiany biegów cały czas jest zablokowany. Sprzęgło cały czas zapowietrzone. Zderzaka nie zamontowałem bo okazało się, że mam do zamontowania takie owiewki przy chłodnicach a do tego muszę zdjąć kawałek karoserii który zamontowałem zbyt wcześnie więc już sobie odpuściłem tą operację. Za to mam zamontowane już wszystko co jest pod maską (cały osprzęt, rurki i kabelki, nawet zbiorniczek na płyn do spryskiwaczy i klakson wróciły na swoje miejsce). Ups, właśnie mi się przypomniało, że nie mam zbiorniczka na płyn chłodniczy bo rurka przelewu się urwała chyba ze starości i zbiorniczek na płyn hamulcowy też do wymiany ale to wszystko jest na wierzchu i z dobrym dostępem więc nie będzie problemu, zderzak i lampy można montować.
Dzisiaj jak buk da to podepnę napleta (znaczy się tableta) i sprawdzę co tam za błędy się pojawiają, że bestia nie chce zagadać. No i może coś z tym sprzęgłem i biegami uda się posunąć do przodu. Zderzaka raczej nie będę przykręcał bo ma padać deszcz a auto pod chmurką stoi (chyba, że zagada to wtedy przeparkuję pod dach i przypnę zderzak oraz lampy).
Jak zwykle trzymajcie kciuki (najlepiej jakby się okazało, że jakiś czujnik jeszcze nie podpięty albo zdupcony - czujniki są z nowego silnika więc jeszcze ich nie testowałem pod tym względem). #stepujacybudowlaniec

Nie poddawaj się
A buda od spodu nie zgniata, że jest sens robić grata? Nie śledzę twojego uniwersum więc nie wiem co i dlaczego było robione. Ale jak nie odpala to albo brak iskry/kompresji (jeżeli to gnój) albo brak paliwa. Może też być przestawiony rozrząd jeżeli było grzebane. Jeżeli nie wyjdzie na błędach to poluzuj przewody paliwowe przy wtrysku/listwie - zobaczysz czy podaje. W drugiej kolejności sprawdź czy jest iskra/kompresja (jeżeli to gnój). Brak iskry to może faktycznie jakiś czujnik odcina zapłon - ale to powinno wyjść na błędach.
Powodzenia
@StepujacyBudowlaniec sprzęgło odpowietrz od strony wysprzęglika, przeciągając płyn strzykawką. Pompując pedałem na sucho jest duża szansa że podwinie się gumka - dwa razy coś takiego widziałem.
Zaloguj się aby komentować
Dla tych którym bałagan się nie podobał - już prawie posprzątane #stepujacybudowlaniec

Żartowałem tylko😉
@Pawel45030 specjalnie dla ciebie

@StepujacyBudowlaniec jeszcze tylko umyc kostke z oleju
Zaloguj się aby komentować
Teoretycznie można już zakładać zderzak i lampy #stepujacybudowlaniec

Ale rozpierdol
@Pawel45030 no właśnie, nie chce mi się już dzisiaj nic robić przy aucie bo muszę jeszcze posprzątać
@Pawel45030 Niedbale i bezładnie; nieporządek miły! Niestare były rączki, co je tak rzuciły.
Zaloguj się aby komentować