Zdjęcie w tle

Społeczność

Mechanika

12

Wrzucamy tutaj wszystko co jest związane z mechaniką

W końcu usunąłem rysę na zderzaku, nie było lekko musiałem użyć szmatki by wyczyścić powierzchnię. Jest jako tako
9a23df77-bac6-48c4-8ae0-0bbc750d1739
08c569be-4a58-430e-936a-ad927b281eab
Byk

Bardzo się podoba dla mnie Twoje zdjęcie #podlasie #heheszki

RACO

@Chunx no no widzę że zrobione jak dla obcego, na odpierdol. Mnie by było nie stać

Zaloguj się aby komentować

#186 ACS Dzień jak co dzień | MINI COOPER | BMW 840i E31 | BMW E30 | G30 | 116i N43 | BMW M3 M4 G82

jeżeli chcielibyście posłuchać i popatrzeć na usterki w BMW to polecam

https://youtu.be/xJS_U8FxS04

#mechanikasamochodowa #samochody #youtube #motokuncik
SuperSzturmowiec

daj jakiś filmik o awariach tojot xD

Czemu

@Half_NEET_Half_Amazing w skrócie? Warto nie warto?

Hejto_nie_dziala

@Half_NEET_Half_Amazing kiedyś w takim miałem okazję alternator robić. Jeśli nie masz serwisówki to się można wpieprzyć niesamowicie. Najlepszy element to wlot powietrza gdzie właściciel przykleił 'prosze nie wrzucać reklam'

Zaloguj się aby komentować

#konstruktorelektrykamator
Próbuje naprawić samochód #VW Lupo 1.4 silnik to AUD albo AKK, wygładzają podobnie.
Słaba kompresja na jednym cylindrze, zawory ssące nie trzymają szczelności. Pierścienie tak samo i jeszcze porysowane panewki wałka rozrządu, sam wałek jest ok.
Zastanawiam się czy jest sens go robić, ale kupić używany to też loteria.
myoniwy userbar
b8b9442f-1892-4d3f-bfda-27e494bbaa86
29d8bc8b-be91-480a-b3dc-24cedb1b6735
Felonious_Gru

@myoniwy idealna okazja na swap. Może wejdzie fiatowski R5 2.4

Sweet_acc_pr0sa

@myoniwy po chuj się pierdolic z silnikiem ktory kosztuje pewnie z 700 zeta + planowanie głowicy za 150


Edit szybki look


Dół silnika od 500 zeta

Cały od 900


U mnie w 2.4 v6 był podobny problem kupilem inny dobrze wyglądający dół silnika 60km od mojej miejscowosci, planowałem swoje głowice, zagazowalem w 2 lata zrobił 30k i gites majonez tylko olej mi gdzieś delikatnie pod cieka bo coś chujowo skręciłem xD ale to moja wina to narazie z tym żyje

Zaloguj się aby komentować

Witam. Dziś zatankowałem samochód do "pełna" czyli do odbicia pistoletu (weszło 55L, przed tankowaniem mialem może ze 3-4L a samochód ma teoretycznie pojemność baku 63L). Po odpaleniu auta wskazówka była na full na równi z ostatnią kreską ale po przejechaniu około 7km wskazówka cofnęła się o mniej więcej 1/8 (tak jakby zeszło ok. 7l benzyny). Czy to normalne? Pierwszy raz zatankowałem ten samochód do pełna i nie wiem dlaczego tak się stało. Bak się zapowietrzył i wcale nie weszło do pełna? A druga kwestia jest taka że po zalaniu większej ilości paliwa np. pół baku czy cały bak w samochodzie i poza samochodem śmierdzi lekko benzyną przez 30minut. Żadnych wycieków pod wózkiem nie widać. Spalanie wg. komputera to jakieś 9.2 ale samochód pali jak by więcej, ale możliwe że mi się wydaje. Samochód do BMW e46 318i
#samochody #mechanikasamochodowa #motoryzacja
dolchus

@kajman Wskaźnik wskaźnikiem..... Jak czuć wewnątrz to lepiej szybko zajrzyj do:


  1. wlewu i samej rury wlewu czy jest szczelna

  2. zdejmij kanapę i sprawdź czy pompa szczelnie siedzi

  3. sprawdź czy masz sucho przy wtryskach

  4. olej temat i dokup dobre AC xD


Jak uszczelka pompy lub przewód nie trzyma to będzie czuć w środku i wtedy nie będzie nic widać od spodu zbiornika. Jakby było czuć podczas jazdy przy nawet przy mniejszym poziomie to upewnij się czy ci się pod maską nie leje bo pewnego dnia niewiele ci z niego zostanie

Odczuwam_Dysonans

@kajman i od wlewu też idzie przewód odpowietrzający jak coś, może być tak że samo odpowietrzenie jest strzelone więc czuć wachą. Ale najpierw kanapa w górę i zaczynasz od podstaw. Pamiętaj że benzyna szybko odparowuje i może gdzieś się delikatnie rosić, a na ziemi śladu nie będzie.

Chunx

@kajman jeżeli czuć paliwem to może filtr paliwa do wymiany

Zaloguj się aby komentować

Od czego to może być? Lupo 1.0 benzyna 99r. Jak ściągnę zaślepke to w środku jest wtyczka. Znajduje się to pod lewą wycieraczką. Kabelki idą razem z wiązką od silniczka wycieraczek.
#mechanika #mechanikasamochodowa
Bigos userbar
8c98cb6c-5758-4a62-a067-e66dd31cbd81
Wesprzyj autora
mam uszkodzone przewody centralnie zaraz przed wtyczką (z drugiej strony niż foto) do czujnika przy silniku
takie wtyczki można rozebrać i ponownie zarobić? czy jak to mam naprawić?

#mechanikasamochodowa
5d7b5c61-0b07-4f01-9bf7-8e410bde87b1
Suodka_Monia

Da się to rozebrać i złożyć bez niszczenia

Zly_Tonari

@Half_NEET_Half_Amazing zwykła wtyczka "superseal3" koszt w hurcie za niemiecką 2.1zł za chińska 60gr

Zaloguj się aby komentować

Ej Tomeczki, szybkie pytanko, bo w #mechanikasamochodowa jestem cieki jak dupa weza, mianowicie czy rozrzad w takim samym aucie rozni sie ze wzglwdu na typnpaliwa, czyli benzyna od disla?

Oddalem auto do mechanika, sam kupowalem rozrzad, niby zgodny z moim modelem po numerach rejestracyjnych (vw cross polo 2017 benzyna), ale w opisie nie bylo zadnych konkretnych informacji i trudne mechanior mnie zbil z tropu:/

#mechanika #samochody #pytanie
Daewoo_Esperal

@nxo oczywiście, Że się różni

MostlyRenegade

@nxo to są zupełnie różne silniki. Wyszukuj części po numerze VIN.


Poszczególne wersje silnikowe danego samochodu mogą się różnić wieloma innymi rzeczami, łącznie z zawieszeniem i hamulcami.

Odczuwam_Dysonans

@nxo ale to kupiłeś, dałeś mechanikowi i teraz się zastanawiasz czy na pewno ma dobre cześci? Wyluzuj, jak dobierałeś po VINie to na 95% będzie dobrze, plus mechanik powinien wyłapać ewidentne różnice jeszcze przed montażem i najwyżej zwrócisz.

Te 5% pozostaje na błędy w katalogach producentów, tak jak ktoś wspomniał, podzespoły potrafią się zmieniać w trakcie produkcji, silniki mają różne rewizje, czasem błędnie zamieniają się z innym modelem, bywa. Ale to nie tak że mechanik wszystko złoży, będzie pasować, a po 100km silnik ci eksploduje bo masz nie te części. No chyba że meches niekumaty, ale na tej zasadzie nawet zmianę klocków można zepsuć xD

Nie przejmuj się na zapas. Faktem jest że mechanicy kasują czasem (nie że zawsze) więcej za części, ale też biorą na siebie odpowiedzialność za dobieranie gratów czy ich ewentualne reklamacje. Ale tak jak pisałem, nie masz powodów do tracenia nerwów.

Zaloguj się aby komentować

Jeździłem po mechanikach celem umówienia się na wymianę łożyska w kole, byłem u czterech. W jednym już tylko blacharkę robią a tam jeszcze reklamy spod bramy nie zdjęli, dwóch ma sezony urlopowe i tak ciężkich robót nie biorą a czwarty walnął terminem na połowę września.
Już się miałem wkurzyć, kupić prasę do łożysk i sam to w pizdu wymienić.

Ale dałem ogłoszenie na pewną stronkę z usługami i pyk - po kwadransie mam umówiony realny termin na za dwa tygodnie z podaną ceną.

Że też wcześniej tak nie robiłem.
Daewoo_Esperal

tak ciężkich robót nie biorą


Skoro wymiana łożyska to ciężka robota to co oni tam robią w tym warsztacie? Wycieraczki zmieniają tylko? :P

TrocheToBezSensu

@Dalmierz_Ploza Na jaką stronkę dałeś?

Half_NEET_Half_Amazing

@Dalmierz_Ploza 

wymiana łożyska w kole ciężka robota XDDD

mechaników już całkiem popierdoliło

Zaloguj się aby komentować

VW Polo 9N 1.9 TDI 101km

Od jakiegoś czasu czasami szarpnie podczas przyspieszania. Dodatkowo falują obroty i coś przerywa na biegu jałowym. Dzisiaj patrzę takie coś. Czy to 100% uszczelka pod głowicą? Jeszcze może być chłodnica EGR, ale przy nieszczelności chyba nie było by oleju w płynie chłodniczym?

#samochody #motoryzacja #mechanikasamochodowa
e33eb0bf-87c5-40b2-8293-589782e6db38
e77cd37d-0c41-4359-9de4-8bc27bd756b4
Daewoo_Esperal

Nie podpowiem.


Ale jak kiedyś pojechałem pod Radom oglądać corsę, to samo olej w zbiorniczku, mówię do gościa, że coś jest nie bardzo, że pewnie uszczelka, to ten na mnie z ryjem, że go oczerniam xD


A później mowi, że jak chce to żebym jutro przyjechał to zbiorniczek umyje i będzie czysty xD

D21h4d

kup zestaw na zawartość co2 w płynie. To powinno rozwiązać problem

Zaloguj się aby komentować

Tomki i tomkinie. Odebrałem auto od mechanika w którym jeszcze był do zrobienia (nie na już) katalizator. Nie chciałem już zwiększać kosztów i odebrałem bez jego robienia z myślą, że oddam później. Odebrałem po robocie, na drugi dzień check engine. Okazało się, że jeden cylinder przestał trzymać ciśnienie, będzie planowanie głowicy i wymiana pierścieni. Mechanik twierdzi, że to wszystko wina zapchanego katalizatora, że ciśnienie poszło i jebło. Pytanie moje, jak bardzo w chuja mnie robi?

#mechanikasamochodowa #mechanika
Bigos userbar
Wesprzyj autora
def

Auto by raczej po prostu stracilo moc, a potem by gaslo i nie chcialo odpalac.

Bigos

@Cybulion @Zly_Tonari @Quake @def

A i jeszcze jedna ważna rzecz o której nie wspomniałem. Auto pierwotnie trafiło na wymianę silnika który on sam kupował i miał być pryma sort.

def

No to masz odpowiedz xD po prostu wsadzil Ci niesprawdzone gowno, kaz mu robic w ramach gwarancji

Cybulion

@Bigos popieram @def niech robi teraz skoro tak za frajer. Ja oddalem z popsuta turbiną (traciłem turbo po 20 km jazdy, restart silnika i wracała). Okazalo sie ze turbo wrocilo z regenracji nie tkniete bo ... Dziala idealnie. I tak drugi miesiac czekam. A to nagle swiezo zregenerowany rozrusznik mu nie kreci a to teraz te cisnienie. Generalnie moj to szrot za 3k i nie zabieram go od niego z czystej ciekawosci ile jeszcze wymysli zanim mi odda fure. I tak fvat na firme wrzuce to tak kij w koszta. XD

Odczuwam_Dysonans

@Bigos bardzo nikła szansa. Tzn żeby kat był w takim stanie żeby spowodować takie uszkodzenia, to fura musiałaby już wcześniej "puchnąć", tzn przez restrykcję na kacie być zdławione i nie być w stanie przepchnąć spalin - przy wolnossaku po prostu przestawałoby jechać, przy turbo gdzieś zrobiłby się przedmuch. Temperatura mogłaby wzrastać, ale znowu, żeby to rozjebało cylinder to musiałby tłok spuchnąć. Raczej wsadził ci zastany silnik i coś nie wytrzymało. Dlatego ja bym nigdy nie wziął na siebie ryzyka kupna używanego motoru, transakcja zawsze po stronie klienta, no ale to w tym momencie nieistotne. Przy prawdziwie niesprawnym kacie w benzynie check wyskoczyłby maks po paru km, bo masz za katem sondę sprawdzającą sprawność katalityczną, przy dieslu raczej nic takiego nie ma (jeśli jest sam kat a nie DPF), no ale wciąż, to jest bardzo mało prawdopodobne. I to jeszcze na jednym cylindrze. Wsadził złom i się teraz jebie, sam się wkopał.

Zaloguj się aby komentować

hej, chcę się trochę pouczyć mechaniki/diagnostyki po godzinach.

Jaki interfejs diagnostyczny polecicie na początek, taki w miare uniwersalny, głównie żeby można było diagnozować i ewentualnie usuwać podstawowe błędy?

Chciałem kupić coś podstawowego najlepiej do 500zł chyba że warto dopłacić do 1000zł
#mechanikasamochodowa
Okrupnik

@StivRambo spróbuj zdiagonować poloneza na windowsie 98, potem lanosa na 2000/xp, reszta pójdzie z górki

StivRambo

widzę że tu nikogo nie ma, chyba czas wycofać dotacje

Hejto_nie_dziala

@StivRambo chcesz do silnika czy do wszystkiego? Do silnika w tej cenie autela szukaj, mają gdzieś 2 lata aktualizacji za free. Do wszystkiego to raczej tylko autocom chinski

Zaloguj się aby komentować

#samochody #motoryzacja #mechanikasamochodowa

Pacjent T4 '92
Coś bije na przednich kołach.
Szybsze bicie wraz ze wzrostem prędkości.
Odczuwalne po 40km/h.
Czuć na kierownicy i podłodze szoferki.
Opony świeże, wymienione u wulkanizatora - brak poprawy.
Szarpak na przeglądzie nic nie wykazał w czerwcu.
Swożnie wymienione z 1,5 roku temu.
Podczas hamowania brak różnicy, tak samo bije.
Co mogę jeszcze w miarę samodzielnie sprawdzić?
Yossarian

@Dalmierz_Ploza


Wzór na obwód koła to 2 * pi *r.


Pi to 3 z hakiem, o to ten hak bije.

Odczuwam_Dysonans

@Dalmierz_Ploza ciężko wróżyć, dodam tylko że jeśli tarcza byłaby mocno zwichrowana, to będzie bić również bez hamowania - chociaż hamowanie powinno uwypuklić problem, no i przy hamowaniu powinno to być wyczuwalne również przy niższych prędkościach.

Zacząłbym jednak od podstaw. Przednia oś w górę i poszarp kołami, może po prostu któreś łożysko się kończy, może któraś tuleja się oberwała.

Zwróć uwagę czy bicie występuje niezależnie od zasprzęglenia, tj. czy jazda na luzie zmienia objawy, bo jeżeli tak no to można założyć że problem najprędzej jest w samym układzie napędowym i trzeba iść od przegubów zewnętrznych, po półosi, aż do dyfra w skrzyni czy wręcz do dwumasu bo tam już chyba bywały, i próbować namierzyć luzy/bicie. Ale najpierw koła w górę i szarp. Na szarpakach nie zawsze wychwycą luzy, bo patrzą głównie na sworznie a może być rozsypane łożysko - nie zawsze będzie tak charakterystycznie huczeć.

Warto też sprawdzić stan zawieszenia silnika/skrzyni, niech ktoś napina układ sprzęgłem (jakby chciał ruszyć, może być na ręcznym) a ty patrz czy silnik nie gania, nie przeskakuje po całej komorze.

Dalmierz_Ploza

@Odczuwam_Dysonans Dzięki za tą garść przydatnych podpowiedzi

Odczuwam_Dysonans

@Dalmierz_Ploza to są takie rzeczy które ciężko oceniać na odległość, nawet na żywo czasem ciężko to ocenić mechanikowi ale próbuj w ten sposób, wołaj jak coś.

jajkosadzone

@Dalmierz_Ploza

Moim zdaniem maglownica ma wyciek i pompa wspomagania zaczyna wyc i dogorywac

Dalmierz_Ploza

@jajkosadzone Brak wspomagania

Zaloguj się aby komentować

Cześć, wracam z citroenem C4 1.6hdi (silnik 9hz) z 2006 roku. Błąd P0299, dźwignia gruszki rusza się przy uruchamianiu silnika, podciśnienie obecne, ale nie mam jak dokładnie zmierzyć. Podpatrzyłem w DiagBox parametry "zmierzony wydatek powietrza" i wartości zadane i wygląda to tak, że sterownik chce np 760mbar a turbo generuje ledwo 470. Odłączyłem wężyk podciśnienia od gruszki, ta sama sytuacja. Samo turbo ma na oko 0.5mm luzu na osi, wzdłużnego. Myślicie, że turbo kaput? Auto jakiś czas jeździło z zapchanym dpfem bo EGR się zaciął, teraz EGR mam zaślepiony, ale nie wyprogramowany.
#mechanikasamochodowa
HugeMetalFan

samochód odstawiony do mechanika, gruszka nie trzymała ciśnienia

Hejto_nie_dziala

@HugeMetalFan dobrze się takie rzeczy sprawdza strzykawką do cewnikowania... Znajomy mówił

Zaloguj się aby komentować

Citroen C4 Grand Picasso 1.6 THP 110kW 2009r.
Czy błąd sondy lambda wywołany przez zjebany katalizator może powodować pojawienie się innych (teoretycznie nie związanych z katalizatorem) błędów?
Bigos userbar
Wesprzyj autora
Glonojad

Skąd wiesz że kat jest zepsuty? Najczęściej jest tak że przez uszkodzoną sondę zapycha się kat a nie na odwrót

Bigos

@Glonojad Tak mi mechanik powiedział. Poza tym, na chwilę obecną jest przewiercony. Sonda wsadzona nowa (podobno).

Toarddd

Bład sondy jest tej przed czy po katalizatorze?

Bigos

@Toarddd Ręki uciąć sobie nie dam, ale wydaje mi się, że tej po.

Toarddd

Jak tej po to katcie to prawdopodobnie katalizatora już nie ma. Sonda p rzed katem złuży do regulacji mieszanki a ta po kacie sprawdza tylko czy jest i działa katalizator.

Zaloguj się aby komentować

#ogrodnictwo #elektryka
Jest na sali jakiś Johnny Goldhand? Podkaszarka do żywopłotu przestała kosić - silnik śmiga ale noże przestały, jakby ktoś wcisnął sprzęgło. Jakieś pomysły? Pacjent to ten szit poniżej.
9aa5d8c6-adc0-458c-bc85-392f800749b7
Jim_Morrison

Działało to cale dwa sezony, wow. Wcześniej padł mi po kilku taki nazista to stwierdziłem, że kupię najtańszy szit to wyjdzie na to samo tylko taniej. No, nie, jest jeszcze gorzej.

97641a62-9ebd-435f-8154-b52b5487662b
Half_NEET_Half_Amazing

@Jim_Morrison

wciśnij sprzęgło

a jak nie pomoże to przeniesienie napędu zdechło

Jim_Morrison

@Half_NEET_Half_Amazing To "sprzęgło" to tylko zabezpieczenie włączenia. Wygląda jakbyś miał rację - potrząsnąłem to na chwilę załapało ale po sekundzie lipa. Cóż, mnie sie nie spieszy a i tak 3/4 skosiłem, jak mu przeszkadza to dokończyć może sąsiad xd

Fifonge

Kiedyś też mi noże przestały się poruszać, wystarczyło rozkręcić na prowadnicy śrubki, trochę wyczyścić i nasmarować i chodziło xD nie wiem czy u Ciebie coś pomoże ale może warto spróbować

Jim_Morrison

@Fifonge Thx, po gwarancji, dzisiaj już mi się nie chce ale jutro rozbieram maszynę i zobaczymy.

Zaloguj się aby komentować

Następna