Bardzo się podoba dla mnie Twoje zdjęcie
@Chunx no no widzę że zrobione jak dla obcego, na odpierdol. Mnie by było nie stać
Zaloguj się aby komentować
Społeczność
Wrzucamy tutaj wszystko co jest związane z mechaniką
Bardzo się podoba dla mnie Twoje zdjęcie
@Chunx no no widzę że zrobione jak dla obcego, na odpierdol. Mnie by było nie stać
Zaloguj się aby komentować
daj jakiś filmik o awariach tojot xD
@Half_NEET_Half_Amazing w skrócie? Warto nie warto?
@Half_NEET_Half_Amazing kiedyś w takim miałem okazję alternator robić. Jeśli nie masz serwisówki to się można wpieprzyć niesamowicie. Najlepszy element to wlot powietrza gdzie właściciel przykleił 'prosze nie wrzucać reklam'
Zaloguj się aby komentować
@myoniwy idealna okazja na swap. Może wejdzie fiatowski R5 2.4
@myoniwy po chuj się pierdolic z silnikiem ktory kosztuje pewnie z 700 zeta + planowanie głowicy za 150
Edit szybki look
Dół silnika od 500 zeta
Cały od 900
U mnie w 2.4 v6 był podobny problem kupilem inny dobrze wyglądający dół silnika 60km od mojej miejscowosci, planowałem swoje głowice, zagazowalem w 2 lata zrobił 30k i gites majonez tylko olej mi gdzieś delikatnie pod cieka bo coś chujowo skręciłem xD ale to moja wina to narazie z tym żyje
Zaloguj się aby komentować
18+
Treść dla dorosłych lub kontrowersyjna
@kajman Wskaźnik wskaźnikiem..... Jak czuć wewnątrz to lepiej szybko zajrzyj do:
wlewu i samej rury wlewu czy jest szczelna
zdejmij kanapę i sprawdź czy pompa szczelnie siedzi
sprawdź czy masz sucho przy wtryskach
olej temat i dokup dobre AC xD
Jak uszczelka pompy lub przewód nie trzyma to będzie czuć w środku i wtedy nie będzie nic widać od spodu zbiornika. Jakby było czuć podczas jazdy przy nawet przy mniejszym poziomie to upewnij się czy ci się pod maską nie leje bo pewnego dnia niewiele ci z niego zostanie
@kajman i od wlewu też idzie przewód odpowietrzający jak coś, może być tak że samo odpowietrzenie jest strzelone więc czuć wachą. Ale najpierw kanapa w górę i zaczynasz od podstaw. Pamiętaj że benzyna szybko odparowuje i może gdzieś się delikatnie rosić, a na ziemi śladu nie będzie.
@kajman jeżeli czuć paliwem to może filtr paliwa do wymiany
Zaloguj się aby komentować
@sone masz adres tego ogłoszenia?
Zaloguj się aby komentować
Szukaj, może trafisz na coś.
Ale jak wszystko działa to nawet bym sobie głowy nie zawracał bo równie dobrze ktoś mógł wcześniej jakieś przyłącze zrobić do jakichś pierdół od chińczyków.
Stawiam na czujnik temperatury
Zaloguj się aby komentować
Da się to rozebrać i złożyć bez niszczenia
@Half_NEET_Half_Amazing zwykła wtyczka "superseal3" koszt w hurcie za niemiecką 2.1zł za chińska 60gr
Niby można je rozebrać ale mi się nigdy nie udało bez uszkodzenia wtyczki. Tu masz linka do sklepu co ma wszystkie wtyczki chyba.
Zaloguj się aby komentować
@nxo oczywiście, Że się różni
@nxo to są zupełnie różne silniki. Wyszukuj części po numerze VIN.
Poszczególne wersje silnikowe danego samochodu mogą się różnić wieloma innymi rzeczami, łącznie z zawieszeniem i hamulcami.
@nxo ale to kupiłeś, dałeś mechanikowi i teraz się zastanawiasz czy na pewno ma dobre cześci? Wyluzuj, jak dobierałeś po VINie to na 95% będzie dobrze, plus mechanik powinien wyłapać ewidentne różnice jeszcze przed montażem i najwyżej zwrócisz.
Te 5% pozostaje na błędy w katalogach producentów, tak jak ktoś wspomniał, podzespoły potrafią się zmieniać w trakcie produkcji, silniki mają różne rewizje, czasem błędnie zamieniają się z innym modelem, bywa. Ale to nie tak że mechanik wszystko złoży, będzie pasować, a po 100km silnik ci eksploduje bo masz nie te części. No chyba że meches niekumaty, ale na tej zasadzie nawet zmianę klocków można zepsuć xD
Nie przejmuj się na zapas. Faktem jest że mechanicy kasują czasem (nie że zawsze) więcej za części, ale też biorą na siebie odpowiedzialność za dobieranie gratów czy ich ewentualne reklamacje. Ale tak jak pisałem, nie masz powodów do tracenia nerwów.
Zaloguj się aby komentować
tak ciężkich robót nie biorą
Skoro wymiana łożyska to ciężka robota to co oni tam robią w tym warsztacie? Wycieraczki zmieniają tylko? :P
@Dalmierz_Ploza Na jaką stronkę dałeś?
@Dalmierz_Ploza
wymiana łożyska w kole ciężka robota XDDD
mechaników już całkiem popierdoliło
Zaloguj się aby komentować
Nie podpowiem.
Ale jak kiedyś pojechałem pod Radom oglądać corsę, to samo olej w zbiorniczku, mówię do gościa, że coś jest nie bardzo, że pewnie uszczelka, to ten na mnie z ryjem, że go oczerniam xD
A później mowi, że jak chce to żebym jutro przyjechał to zbiorniczek umyje i będzie czysty xD
kup zestaw na zawartość co2 w płynie. To powinno rozwiązać problem
Możesz sprawdzić to czymś takim: https://allegro.pl/oferta/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-5-testow-8615870248
Zaloguj się aby komentować
A jaki to gruz?
@Half_NEET_Half_Amazing lepiej naprawic niz tylko błedy kasowac
ELM327 + Torque Pro na Androida
Zaloguj się aby komentować
Auto by raczej po prostu stracilo moc, a potem by gaslo i nie chcialo odpalac.
@Cybulion @Zly_Tonari @Quake @def
A i jeszcze jedna ważna rzecz o której nie wspomniałem. Auto pierwotnie trafiło na wymianę silnika który on sam kupował i miał być pryma sort.
No to masz odpowiedz xD po prostu wsadzil Ci niesprawdzone gowno, kaz mu robic w ramach gwarancji
@Bigos popieram @def niech robi teraz skoro tak za frajer. Ja oddalem z popsuta turbiną (traciłem turbo po 20 km jazdy, restart silnika i wracała). Okazalo sie ze turbo wrocilo z regenracji nie tkniete bo ... Dziala idealnie. I tak drugi miesiac czekam. A to nagle swiezo zregenerowany rozrusznik mu nie kreci a to teraz te cisnienie. Generalnie moj to szrot za 3k i nie zabieram go od niego z czystej ciekawosci ile jeszcze wymysli zanim mi odda fure. I tak fvat na firme wrzuce to tak kij w koszta. XD
@Bigos bardzo nikła szansa. Tzn żeby kat był w takim stanie żeby spowodować takie uszkodzenia, to fura musiałaby już wcześniej "puchnąć", tzn przez restrykcję na kacie być zdławione i nie być w stanie przepchnąć spalin - przy wolnossaku po prostu przestawałoby jechać, przy turbo gdzieś zrobiłby się przedmuch. Temperatura mogłaby wzrastać, ale znowu, żeby to rozjebało cylinder to musiałby tłok spuchnąć. Raczej wsadził ci zastany silnik i coś nie wytrzymało. Dlatego ja bym nigdy nie wziął na siebie ryzyka kupna używanego motoru, transakcja zawsze po stronie klienta, no ale to w tym momencie nieistotne. Przy prawdziwie niesprawnym kacie w benzynie check wyskoczyłby maks po paru km, bo masz za katem sondę sprawdzającą sprawność katalityczną, przy dieslu raczej nic takiego nie ma (jeśli jest sam kat a nie DPF), no ale wciąż, to jest bardzo mało prawdopodobne. I to jeszcze na jednym cylindrze. Wsadził złom i się teraz jebie, sam się wkopał.
Zaloguj się aby komentować
Gdzieś to wtykał
@Glonojad hehe ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zaloguj się aby komentować
@StivRambo spróbuj zdiagonować poloneza na windowsie 98, potem lanosa na 2000/xp, reszta pójdzie z górki
widzę że tu nikogo nie ma, chyba czas wycofać dotacje
@StivRambo chcesz do silnika czy do wszystkiego? Do silnika w tej cenie autela szukaj, mają gdzieś 2 lata aktualizacji za free. Do wszystkiego to raczej tylko autocom chinski
Zaloguj się aby komentować
@Dalmierz_Ploza
Wzór na obwód koła to 2 * pi *r.
Pi to 3 z hakiem, o to ten hak bije.
@Dalmierz_Ploza ciężko wróżyć, dodam tylko że jeśli tarcza byłaby mocno zwichrowana, to będzie bić również bez hamowania - chociaż hamowanie powinno uwypuklić problem, no i przy hamowaniu powinno to być wyczuwalne również przy niższych prędkościach.
Zacząłbym jednak od podstaw. Przednia oś w górę i poszarp kołami, może po prostu któreś łożysko się kończy, może któraś tuleja się oberwała.
Zwróć uwagę czy bicie występuje niezależnie od zasprzęglenia, tj. czy jazda na luzie zmienia objawy, bo jeżeli tak no to można założyć że problem najprędzej jest w samym układzie napędowym i trzeba iść od przegubów zewnętrznych, po półosi, aż do dyfra w skrzyni czy wręcz do dwumasu bo tam już chyba bywały, i próbować namierzyć luzy/bicie. Ale najpierw koła w górę i szarp. Na szarpakach nie zawsze wychwycą luzy, bo patrzą głównie na sworznie a może być rozsypane łożysko - nie zawsze będzie tak charakterystycznie huczeć.
Warto też sprawdzić stan zawieszenia silnika/skrzyni, niech ktoś napina układ sprzęgłem (jakby chciał ruszyć, może być na ręcznym) a ty patrz czy silnik nie gania, nie przeskakuje po całej komorze.
@Odczuwam_Dysonans Dzięki za tą garść przydatnych podpowiedzi
@Dalmierz_Ploza to są takie rzeczy które ciężko oceniać na odległość, nawet na żywo czasem ciężko to ocenić mechanikowi
@Dalmierz_Ploza
Moim zdaniem maglownica ma wyciek i pompa wspomagania zaczyna wyc i dogorywac
@jajkosadzone Brak wspomagania
Zaloguj się aby komentować
@Half_NEET_Half_Amazing wczoraj było w gorących, tylko bez cenzury tablicy
Zaloguj się aby komentować
samochód odstawiony do mechanika, gruszka nie trzymała ciśnienia
@HugeMetalFan dobrze się takie rzeczy sprawdza strzykawką do cewnikowania... Znajomy mówił
Zaloguj się aby komentować
Skąd wiesz że kat jest zepsuty? Najczęściej jest tak że przez uszkodzoną sondę zapycha się kat a nie na odwrót
@Glonojad Tak mi mechanik powiedział. Poza tym, na chwilę obecną jest przewiercony. Sonda wsadzona nowa (podobno).
Bład sondy jest tej przed czy po katalizatorze?
@Toarddd Ręki uciąć sobie nie dam, ale wydaje mi się, że tej po.
Jak tej po to katcie to prawdopodobnie katalizatora już nie ma. Sonda p rzed katem złuży do regulacji mieszanki a ta po kacie sprawdza tylko czy jest i działa katalizator.
Zaloguj się aby komentować
Działało to cale dwa sezony, wow. Wcześniej padł mi po kilku taki nazista to stwierdziłem, że kupię najtańszy szit to wyjdzie na to samo tylko taniej. No, nie, jest jeszcze gorzej.
@Jim_Morrison
wciśnij sprzęgło
a jak nie pomoże to przeniesienie napędu zdechło
@Half_NEET_Half_Amazing To "sprzęgło" to tylko zabezpieczenie włączenia. Wygląda jakbyś miał rację - potrząsnąłem to na chwilę załapało ale po sekundzie lipa. Cóż, mnie sie nie spieszy a i tak 3/4 skosiłem, jak mu przeszkadza to dokończyć może sąsiad xd
Kiedyś też mi noże przestały się poruszać, wystarczyło rozkręcić na prowadnicy śrubki, trochę wyczyścić i nasmarować i chodziło xD nie wiem czy u Ciebie coś pomoże ale może warto spróbować
@Fifonge Thx, po gwarancji, dzisiaj już mi się nie chce ale jutro rozbieram maszynę i zobaczymy.
Zaloguj się aby komentować