Toyota przechytrzyła rywali. Koncern nie nadąża z dostawami tych aut

Gwałtowny wzrost popytu na hybrydy benzynowo-elektryczne Toyoty sprawił, że dostawcy mają problemy z nadążaniem za nim, co prowadzi do niedoborów części i wielomiesięcznych oczekiwań nabywców samochodów - poinformował Reuters.


Z informacji agencji Reutersa wynika, że zapasy hybryd u dealerów Toyoty na głównych rynkach, w tym w USA, Japonii, Chinach i Europie, są małe.


Wzrost popytu stanowi nie lada wyzwanie dla Toyoty, dominującego gracza na rynku hybryd, ale potwierdza również słuszność strategii japońskiego producenta samochodów. Nie sprawdziły się bowiem przewidywania niektórych jego rynkowych rywali, że pojazdy elektryczne zasilane wyłącznie bateriami zlikwidują popyt na hybrydy - pisze Reuters. [...]


#motoryzacja #rynekmotoryzacyjny #toyota #hybrydy #wnppl

wnp.pl

Komentarze (52)

A_a

@Mr.Mars od lat mi się marzy by współpraca BMW i Toyoty nie ograniczała się do pojedynczych modeli, ale do całej gamy. Dopracowanie i pedantyczność Japończyków z designem i osiągami BMW

Mr.Mars

@A_a Hmmm. Ciekawe marzenie.


Jest tylko jeden problem. Każdy z tych producentów uważa, że robi najlepsze samochody na świecie.

eloyard

@A_a od designu BMW uchowaj nas benzynowy panie i dieslowa panienko.

Czokowoko

@eloyard i awaryjnosci. Obecnie BMW to alfa naszych czasów 😅

Chunx

@A_a dojebales z tym dezajnem BMW

2fde766e-351b-4f32-ab0a-9b9f614b9c2a
Artic

@Chunx czytałem że ta zmiana grilla była podyktowana upodobaniami Chińczyków. Tylko że oni już nie potrzebują bmw

kermelanik

@Chunx wygląda jak coś z Walaszka

L4RU55O

@Artic Bo Nowychiński musi zakomunikować innym że się dorobił kiedy w Europie seria 5 to taka większa 3 z wyglądu a 7 jest dłuższa więc patrząc z okna auto pracownika, kierownika i prezesa są podobne.


A co tam jest pod maską i w kokpicie to inna inszość.

kitty95

@A_a


z designem i osiągami BMW


Z czym? Największe osiągi bemewu to pierdzenie z rury i stanie po warsztatach.

nikt_pan

@A_a najgorsze silniki jakie miało PSA powstały we współpracy z BMW, także podziękuję

GitHub

@A_a

Dopracowanie i pedantyczność Japończyków z designem i osiągami BMW


Japońska precyzja, niemiecki temperament xD

ramen

@Mr.Mars No bo właśnie hybrydy to jest przyszłość, a nie pełne elektryki. Po mieście jeździmy na e-napędzie, a w trasę odpalamy benzynę i wio, z zapasem mamy 1000 km zasięgu. Jak ktoś obserwuje zagraniczne kanały motoryzacyjne, to już widział "korki" przed ładowarkami.

SST82

@ramen Tylko taka hybryda na silniku spalinowym żre sporo paliwa.

PanAreczek

@SST82 No byś się zdziwił. Żre w trasie, bo jedziesz na benzynie a wieziesz baterię, ale podczas jazdy po mieście w godzinach szczytu mam spalanie na poziomie 5,5-6l/100km

WiesiekPaleta

@ramen w UK ceny uzywanych elektrykow leca na leb i szyje.

notak

@SST82 No i od razu wiadomo, że nie miałeś do czynienia z hybrydą.

Ja mam hybryde toyoty i latem w mieście mi pali 4,5 a jak wyjade na trase (prędkości 120-140) to żłopie potężne 6,5.

Stashqo

@ramen meh, hybryda to dwa upośledzone napędy do wożenia i naprawy zamiast jednego, porządnie zrobionego. Miałem i znacznie lepiej oceniam użytkowanie zarówno pelnego elektryka jak i pełnej spaliny niż hybrydy plug-in.

maks_kow

@Stashqo no patrz, to miliony taksowkarzy i uberowcow, znanych ze swej rozrzutnosci i checi wydawania hajsu na naprawy i serwis auta, dali sie nabrac na te hybrydy.

Haha - jokes on them XD

A u nas to juz w ogole debile, bo jeszcze zagazowuja te auta, zeby podniesc.koszty serwisu i nic z tego nie miec. No glupki totalne

Stashqo

@maks_kow na szczęście nie jestem taksówkarzem i swoje poglądy opieram na doświadczeniu normalnego użytkownika a nie grupy o specyficznych potrzebach.

maks_kow

@Stashqo specyficzne potrzeby=niezawodny pojazd, tani w utrzymaniu.

Twoja teoria o wadliwym napedzie jest inwalidą

Stashqo

@maks_kow moja "teoria" wynika z praktyki i baterii za 45k pln po 5latach i 100k km przebiegu (pozdrawiam mercedes). Ty rozmawiasz o chlopach w miekkich hybrydach a ja o pluginach.


Poza tym gdzie ja wygłosiłem jakąkolwiek teorię? Napisałem OPINIĘ, że z perspektywy użytkownika, który miał samochód z każdym napędem, użytkowanie hybrydy oceniam najgorzej.

AdministratorDanychOsobowych

@ramen hybryda nigdy się nie opłacała, więc z czego ta przyszłość ma się brać?

jajkosadzone

@notak

mialem rav4 rocznik 2024 i na trasie spalal wiecej niz mg hs.

W miescie owszem,bywa spoko,ale w trasie wyje.


Jedyna zaleta toyot w tym kraju to niskie raty lizingowe

Artic

@PanAreczek tyle co mój 10 letni diesel do którego od 8 lat dolewam tylko płyny i wymieniam klocki. A w trasie bierze 4,5l.

Artic

@notak i jak dodajesz gazu to słyszysz denerwujące wruuuuuuuuuu

sadamasin

@Stashqo w wątku o toyocie wyskakujesz z jakimś niedojebanym mercedesem

Stashqo

@sadamasin w komentarzu o hybrydach pisze o hybrydach. Niedojebaną to masz kulturę osobistą.

sadamasin

@Stashqo dobrze, to może kulturalnie wyjaśnisz w czym hybryda wypadła gorzej od aut z innymi napędami? Bo na razie powtarzasz w kółko, że masz taką opinię bo jeździłeś każdym, i bo tak.


Mercedes wsadził wadliwą baterię więc hybrydy są be? Nie dziw się że na tak konstruktywne opinie reaguje słowem NIEDOJEBANY. I tak, nadal mówie o mercedesie, wrażliwcze.

Stashqo

@sadamasin stosunkowo małe baterie plug-inów stale ładowane i rozładowywane wysoką mocą (nawet powyżej 10c) bardzo szybko się degradują i wymagają wymiany/regeneracji. Elektryki posiadające znacznie większe baterie zazwyczaj nie przekraczają 5C i to w peaku gdzie przez większość czasu pracują w granicach 1C. To nie tyczy się tylko merca, kumple z passatomi czy outlanderami tez mowią o znaczącej degradacji baterii po kilku latach użytkowania. Ravki też zdaje sie mają już jakieś problemy z bateriami.


Dwa napędy, często dwa układy chłodzenia to znacznie większe ryzyko awarii. Szczególnie w autach 10+lat to wszystko będzie generować koszty.


Kwestie użytkowe. Dodatkowy napęd waży kilkaset kg a bateria zabiera sporo miejsca na bagaż lub na nogi pasażerów Z masą wrasta spalanie, zużycie opon, potrzeba mocniejszego (droższego) zawieszenia i hamulców. Zużycie autostradowe w mercu mialem 10l/100km gdzie koledzy z tym samym silnikiem bez hybrydy mieli około 7-8l. Wiele hybryd nie daje zadnych realnych oszczędności jeśli lwia częšć przebiegu nie jest przejeżdżana na prądzie z domowego gniazdka.


No i cale mambo-jumbo z serwisami, olejami i skrzynią trzeba robić tak samo jak w czystym spalinowym.


Przeszedlem na elektryka i już po 3latach róznica w cenie zwróciła sie w oszczędnościach na paliwie i serwisie. A wygoda eksploatacji nieporówywalna.


Dlatego właśnie uważam, że czysty elektryk lub czysty ice są lepsze niż plug-iny.

sadamasin

@Stashqo ok, ma to sens. Z miękką hybrydą nie mam prawie zadnego z tych problemów, dobrze wiedzieć, ze plug-in nie jest tak dobrze pomyślanym produktem

ArkadioMorales

@sadamasin miękka hybryda to wzmocniony rozrusznik, Aku 12v typu agm i delikatne wspomaganie przy ruszaniu. Zwykłe hybrydy HEV mają układ wysokiego napięcia i brak rozrusznika, który zastępuje silnik elektryczny o mocy porównywalnej że spalinowym. Miękkie to szajs bo mikroskopijne oszczędności na paliwie są niweczone częstą wymianą akumulatora za minimum 800 zł. Zwykłe ładują akumulator trakcyjny standardowo na 60% jest on tylko buforem jak jakiś super kondensator, a nie głównym zasobnikiem energii co ogranicza ilość cyklów ładowania. Zdarzają się plug-iny z których użytkownicy są zadowoleni, o ile sami często je ładują w domu i się nie psują, ale faktycznie statystycznie z amerykańskich raportów wynika że ludzie ich nie cierpią, bo zwykle wymagają drogiego serwisu, nie wszędzie da się je ładować, a jak już to niską mocą.

sadamasin

@ArkadioMorales pojebalem pojęcia, mam zwykłą hybrydę Toyoty, śmiga na prądzie do 50km/h, nie ma rozrusznika, chodzi jak złoto

SST82

Koncern nie nadąża z dostawami tych aut


Bo gniją na wylot już w transporcie?

artu3131

@SST82 Jak czytam hejto to widzę jakiś alternatywny świat.Najgorsze silniki to VW, a Toyoty już zgnite wyjeżdżają z hali produkcyjnej.

Czyli ludzie, którzy je kupujà to bezrozumni idioci?


  1. Toyota – 102 129 szt.

  2. Skoda – 59 006 szt.

  3. Volkswagen – 37 593 szt.

SST82

@artu3131 Nie traktuj wszystkiego tak poważnie.

Bystrygrzes

@artu3131 3 letnia toyota wyglada pod spodem jak moj 10 letni vivaro z nalotem 300k...

W czasie gdy kupowalem peugeota chcialem a4 2.0 tdi.... tylko, ze silnik diesla to byla wtedy gwarancja zatarcia pompy paliwa (niemcy duzo o tym pisali na forach) a benzyny.... no cos slawne TFSI zrace olej....

100mph

@SST82 predzej VW oddasz na szrot bo silnik wyzionie ducha niz Toyote bo jej podloga skoroduje xD

artu3131

@Bystrygrzes TFSI w to już historia.Byłeś 9 lat zahibernowany?

Miałem GV II, która była pełnoletnia.

Powtórzę pytanie. W 2024 roku 1, 2 i 3 miejsce sprzedaży w Polsce to Toyota i VW.

Naprawdę sądzisz, że ludzie kupowali by świadomie złomy?

Bystrygrzes

@artu3131 ależ oczywiście, że ludzie kupują złomy. Chociażby to super hiper słynne 1.5 z VAG które żre olej.

Albo słynne 1.2 z Citroena, którego uwielbiają kobiety a jest tak słynny problem z paskiem i wiele innych, ale nie chce mi się teraz nad tym myśleć. Mam to w dupie:)

artu3131

@Bystrygrzes Czyli wszystko złom.Brać vivaro?

Bystrygrzes

@artu3131 stary opla nie polecam XD

Ooglnie to jest dosc ciekawy klincz -> bo albo silniki gowniane (VAG) albo gnije(Japonce) albo gowniana elektronikaXD

100mph

@Bystrygrzes zloty srodek to kupno japonca i konserwacja podwozia, silnika nie zabezpieczysz ale podwozie tak

matips

Wystarczy zadać sobie pytanie, czego "chcą twoi klienci". A nie wpychać im do gardła coś czego chcą urzędnicy.

Naczelnyhejterkacapow

@ramen dobrze ze poruszyłeś ten temat, żyje na zachodzie, i mam co weekend bekę jak jadę zatankować i widzę tych co "odpoczywają" w swoich drogich samochodach po godzinę lub dwie, czekając aż ładowarka się zwolni, i kolejna godzinę będzie ładować 🤣😆

KrzysztofJarzynaZeSzczecina321

Każdy trąbi elektryki, hybrydy nowe czyste diesle, a przecież mamy LPG, które jest o wiele czystsze i tańsze. Hybryda spali 5-5.5l, super. Średnie auto miejskie z silnikiem mpi i podtlenkiem biedy spali 8-9l LPG za 3zł.

100mph

@KrzysztofJarzynaZeSzczecina321 kupujesz 1.8 toyoty, dokladasz gaz i masz multihybryde, rozwiazanie idealne xD

lukmar

@KrzysztofJarzynaZeSzczecina321 twarda hybryda w mieście może palić i 0l jeżeli ją regularnie ładujesz.

ArkadioMorales

@lukmar nie ma czegoś takiego jak twarda hybryda, określenie miękka hybryda to chłyt marketingowy

Miękka hybryda - większy rozrusznik, akumulator 12v, agm doładowywany w trakcie hamowania silnikiem, wspomaganie ruszania

HEV - hybryda

Phev - hybryda ładowana dodatkowo z gniazdka

Ev - pojazd elektryczny, który zwykle może być ładowany większą mocą niż phev i ma dużo większą baterię

Osobną liga to też hybrydy szeregowe, w przeciwieństwie do standardowych rownoległychsą to takie pojazdy EV z range -ekstenderem czyli silnikiem spalinowym pracującym tylko jako prądnica czyli nigdy nie napędzającym kół, przykładem jest Chevrolet Volt/Opel Ampera lub niektóre wersję BMW i3, ten ostatni jest znany ze swojej awaryjniści w tej konkretnej wersji, bo standardowy był zwykłym ev.


Mój pogląd jest taki że toyota/lexus wygrała ten wyścig 20 lat temu i przez te lata na spokojnie sobie ewoluowała, dzięki temu nie dość że utrzymała niezawodność, to części do używanych są względnie tanie, czego nie można powiedzieć o innych producentach szczególnie europejskich, bo jak jakaś wersja silnikowa jest ciekawostką to części są kosmicznie drogie, nikt nie ma w tym większego doświadczenia no i jak zaczyna się psuć pojawia się grupa niezadowolonych użytkowników hejtująca w internecie.

ArkadioMorales

Z tym psuciem to dobrym przykładem jest porównanie diesla hondy np. 2.2 lub 1.6 z subarowym 2.0. w tym pierwszym prędzej nadwozie się rozpadnie niż ten silnik zepsuje - jest niezatapialny ,po 400 k km w środku słupek wygląda jak nowy, oczywiście osprzęt: wtryski, turbo, dwumasa się zużywa i kosztuje nawet więcej, ale sprawny używany słupek hondy kosztuje 2-3k zł, a te Subaru na forach ludzie piszą że już nawet 30 k zł - czyli tyle ile sobie minimum życzą producenci za nowoczesny mały nowy spalinowy benzynowy silnik

lukmar

@ArkadioMorales Dzięki za ten wykład - dowiedziałem się czegoś nowego.


Niemniej mi chodziło o język potoczny, w którym miękka hybryda to taka, w której akumulator ładuje się tylko z odzyskiwania energii, a twarda to taka, którą możesz naładować kablem z gniazdka. Tyle.

Zaloguj się aby komentować