@pol-scot Europejskie cła na samochody dotkną nie tylko chińskich producentów
Jednak decyzja o wprowadzeniu ceł uderza nie tylko w marki pochodzące z Chin, ale też zagraniczne firmy posiadające własne fabryki w Chinach. Problem ten dotyczy np. nowych samochodów elektrycznych marki Mini. Modele Cooper i Aceman powinny zostać objęte najwyższą stawką cła rezydualnego w wysokości 38,1 proc. Wszystko dlatego, że oba modele są produkowane w ramach spółki joint venture z chińskim koncernem Great Wall. https://motoryzacja.interia.pl/raport-samochody-elektryczne/news-niespodziewany-efekt-cel-na-chinskie-auta-zdrozeja-modele-eu,nId,7579858 jak piszą Mini należy do bmw. Tu kolejna wzmianka Kto oberwie rykoszetem?
Dodatkowe cła na produkowane w Chinach samochody elektryczne prawdopodobnie dotkną również niektórych marek spoza Państwa Środka. Będzie tak w przypadku modeli, które są produkowane w Chinach, ale dla europejskiego rynku. Dostępna u nas Tesla 3 powstaje w Szanghaju. BMW produkuje w Chinach sprzedawane w Europie iX3 oraz elektryczne modele Mini. Należący do Mercedesa elektryczny Smart również produkowany jest w Chinach. Rumuńska Dacia, któej właścicielem jest Renault, w Chinach przy pomocy partnerskiej firmy Dongfeng produkuje model Spring, a będąca w posiadaniu koncernu Geely marka Volvo w Chinach wytwarza oferowany w Europie model EX30. https://e.autokult.pl/cla-na-auta-z-chin-europa-odpowiedziala-jak-potrafi-stracic-moga-niemcy,7042326909901632a