Zdjęcie w tle
Marynarz

Społeczność

Marynarz

30

Społeczność zrzeszająca miłośników żeglugi większej, jak i tej mniejszej.

Zastanawialiscie sie kiedys jak transportuje sie wieze wiertnicze? Ano na przyklad tak. Statek (semisub) zanurza sie -> wciaga sie na niego ladunek -> wynurza sie i zabezpecza ladunek. Po doplynieciu na miejscu kolejnosc odwrotna. Do calej operacji potrzebne sa nam co najmniej 3 AHT/ ATHS (Anchor Handling, Towin, Supply) czyli takie nieduze holowniki o sporej mocy. Na filmiku widzice kawalek zanurzonego statku po lewej od wiezy.


https://streamable.com/qcivn5


https://boskalis.com/media/er5hhygw/semi-submersible_heavy_transport_vessels.pdf


#barteknamorzu #pracbaza #ciekawostki #technologia #marynarz #statki

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

Jason_Stafford

@bartek555 ja też w pracce, ale za 70 minut koniec.

myoniwy

@bartek555 Pracowałem kiedyś w takim miejscu że najlepszym ubiorem byłby strój górników kopiących tunel pod reaktorem w Czarnobylu.

ce61864c-6f37-45cf-bd8d-2f6f7f05fe26

Zaloguj się aby komentować

4 lata studiow, 12 lat doswiadczenia, dziesiatki kursow, wydane dziesiatki tysiecy i czlowiek zapierdala na mopie w basenie, ehhh…


#barteknamorzu #morze #pracbaza #heheszki #statki #ciekawostki

44f183a5-829c-47ea-a6e2-b93fd66df16b
vredo

4 lata studiow, 12 lat doswiadczenia, dziesiatki kursow, wydane dziesiatki tysiecy i czlowiek zapierdala na mopie w basenie, ehhh…


@bartek555 A i tak ruskich nienawidzisz, jeszcze za mało doświadczenia rusofobie xd

LaMo.zord

@bartek555 strasznie brzydka barierka od schodków:)

jarezz

@bartek555 nie łam się. Ja wczoraj ładowałem kontener z odpadami coshh'owymi bo poprzedni i materiał manager nie potrafili odbioru zorganizować, a szef z wizytą przyjeżdżał.

Zaloguj się aby komentować

Dzien dobry!


Ja tez zaczynam dzien, mimo ze to noc. Lubie nocki. Wstaje o 20:45, pol godziny pozniej jestem na silowni. 23:00 sniadanie i 23:45 na mostku zaczynam prace. Jako ze stoimy na kotwicy i mamy minimalna obsade (31 os.) to to do 6 rano jestem praktycznie sam, cisza. Jedynie mechanicy przychodza na kawke i pogadanke podczas obchodu. Pasuje mi to tez ze wzgledu ze do 12:00 nie jest jeszcze tak goraco i mozna cos rano zrobic na pokladzie nie umierajac z goraco, ale co najwazniejsze, jest caly dzien kontaktu z rodzina, bo mamy 8h roznicy czasu.


No to jeszcze raz, milego dnia!


#barteknamorzu #marynarz #pracbaza #statki #technologia #ciekawostki

9a49c31e-9779-4a1d-947d-fd409309f60d
Opornik

Mam wrażenie że usłyszałem to zdjęcie.

Zaloguj się aby komentować

SunSenMeo

Jak wygląda życie rodzinne marynarza?

Felonious_Gru

@bartek555 odruchowo szukałem Wałęsy

Zaloguj się aby komentować

winiucho

@bartek555 Ty mi powiedz jak sie gra w sztormie, no chyba że piłka spieprza z pokładu i nie gracie wtedy w ogóle.

NdFeB

@bartek555 macie te piłkę na sznurku czy po prostu zabieracie kilka w rejs?

Zaloguj się aby komentować

motokate

@bartek555 Oczko temu Sauronu wypadło.

Zaloguj się aby komentować

roadie

@bartek555 podpaliliście helikopter w ramach szkolenia?!

Lubiepatrzec

@bartek555 Jak to jest traktowane gdy się szkolisz w trakcie urlopu? Płacą Ci za to czy to jest "dobrowolne" i bezpłatne?

Zaloguj się aby komentować

Ahoj! Kilka osob prosilo o AMA i bede przez pare dni na kursie w Amsterdamie, wiec wieczorem mialbym czas zeby odpowiadac na wasze pytania, ale czy w ogole byloby jakies zainteresowanie? Wrzucam nizej krotki film z mojej pracy.


https://youtu.be/8gJLI8ADEWU


#ama #marynarz #barteknamorzu #technologia #ciekawostki

Co za dziwna akcja. Jedziemy na lotnisko w pewnej nadmorskiej miejscowosci w meksyku na wybrzezu pacyfiku, ktora znana jest z bardzo aktywnej dzialalnosci kartelu.


Jestesmy pare km od lotniska, droga przez zadupie, po lewej stronie zarosnieta wzgorza, po drugiej to samo. Generalnie typowy meksykanski busz.


A tu nagle sru, 100m przed nami droge przecina awionetka, moze 20m nad ziemia i laduje w tych „krzakach”. Najwidoczniej jest tam ladnie zakamuflowany maly pas do ladowania.


Na pewno legit, pewnie jakis farmer przylecial mala awionetka podlac niczyje krzaki po srodku niczego.


#barteknamorzu #ciekawostki #podroze #marynarz #pracbaza

atos

Po ile koka w meksyku i czy żenią z czymś czy oryginał ?

MikeleVonDonnerschoss

Od podlewania to raczej są miejscowi. Awionetka strzelam, że przyleciała po plony

Szwester_Majester

Mieszkałem pół roku w Meksyku, ogólnie ten kraj jest poyebany, raz czujesz się w opór komfortowo, żeby nagle znaleźć się w niebezpiecznej sytuacji bez wyjścia...

Zaloguj się aby komentować

toto-tomato

Pływanie to fajna sprawa. Tylko ta woda niepotrzebna

pastowany_tapir

@bartek555 Latarnie autostradowe się zapaliły temu szkuneru

Abi_whiteWolf

A co w tym ładnego?

Pytam z ciekawości.

Zaloguj się aby komentować

Meksyk to jest jednak stan umyslu.


Przyjechala bunkierka 80m, a wraz z nia 2 holowniki prawie tak duze jak ona sama i… pilot.


To tak jakbyscie parkowali matiza podnoszac go do gory we 4 osoby i ustawiajac na miejsce parkingowe, bo nie umiecie jezdzic, a do tego z czlowiekiem, ktoremu placicie za to, zeby wam to miejsce parkingowe pokazal i powiedzial 'o, dobra, jestesmy, opuszczac matiza na ziemie'.


#barteknamorzu #marynarz #pracbaza #ciekawostki #statki

a670131e-8079-4f78-aac9-e655a9d8d2ae
Mario_Puzon

@bartek555

Poprawiam zdjęcie bo wygląda jak fejk a nie Meksyk

37ebc74e-76fe-4831-b42b-70f67bb5d847
starszy_mechanik

@bartek555 warto tu wspomnieć, że bunkrowanie paliwa to dosyć nievezpieczna operacja, a mała pomyłka może skończyć się karami finansowymi idącymi w miliony $, o problemach statku nie wspominając

karski

@bartek555 xD jeszcze jednego na śródokręciu brakuje. Nigdzie się tak na kasę nie r⁎⁎ha jak na morzu. Na stoczni nam dawali 5 holowników.

Zaloguj się aby komentować

Bedzie troche romantycznie, sentymentalnie.


Praca na morzu wiaze sie z wieloma przygodami, zwiedzaniem wielu krajow, ale tez z mnostwem wyrzeczen, opuszczonych imprez, urodzin, slubow, pogrzebow.


To zdjecie zrobilem w Trynidadzie. Pojechalem na statek, ktory zmienil, a moze jedynie przyspieszyl moja kariere (ale byl strasznym gownem).


Mialem przesiadke w USA i straznik graniczny pyta mnie dokad dalej lece. No to mowie, ze Gujana. Patrzy na mnie i mowi „no nie lecisz, lecisz do Antigui i potem Trynidadu”. Tu dostalem maly brain fart, ale za chwile okazalo sie, ze w trakcie lotu do USA zmienili mi lot, bo nie zdaze na statek.


Do brzegu Bartek…jak to mawial jeden z moich wspanialych (not) wykladowcow „ten statek juz odplynal”. No i rzeczywiscie, nie czekali na mnie, bo robota czeka.


Zatem hotel w Trynidadzie. Jak sie okazalo - caly tydzien. Nie marnujac czasu sprawdzilem miejsca do zwiedzenia, wynajalem fure i pojechalem.


Zwiedzilem kilka pieknych miejsc, w tym to ze zdjecia. Lubie do niego wracac, bo jest bardzo wymowne. „Jedynie najsilniejsi przetrwaja”. „Jesli rzucaja ci klody pod nogi to zbuduj z nich schody”, itp, itd.


W drodze powrotnej przyjebalem w jakis uwalony bananowiec na srodku drogi i probowalem wypchnac wgnieciony zderzak, ale sie skumali, bo byl troche porysowany i zabrali mi chyba z 500 czy 1000zl z kaucji


A Trynidad ch⁎⁎⁎wy, jak juz to lepiej do Tobago.


Hej przygodo!


#barteknamorzu #podroze #marynarz #pracbaza #fotografia

c570361f-3627-41ea-8d9a-3cd03d65db5f
Opornik

@bartek555 czy ludzie są w ogóle w stanie wykonując tą pracę zakładać normalnie rodziny i chować dzieci i tak dalej?

kiedyś kobiety były przyzwyczajone do takich wyrzeczeń, dzisiaj są bardziej wymagające.

fiveoglock

Masz jakiś macierzysty port z którego zawsze wyruszasz?

Michumi

@bartek555 dymacie dziwki w portach?

Zaloguj się aby komentować

kobiaszu

@bartek555 Jak się woda w oceanach zacznie podnosić to masz jeszcze 110m zapasu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

drajwur90

Ja bym się zesrał ze strachu na takiej wysokości...

fotiks

@bartek555 Z tymi 110m to sobie chyba jaja robisz...

Zaloguj się aby komentować

Dzisiaj luzniejszy temat - moj wjazd na recznym do portu na Teneryfie. Dosyc ciasno, bo miedzy glowkami bylo po moze 20m z kazdej strony, a do tego wiatr boczny 40kn, stad ten kontrolowany drift


Wchodzac statkiem o takich rozmiarach i tak ograniczonej widocznosci w ogole nie patrzy sie za okno. Tzn. patrzy sie, ale robi to kapitan i inni. Pilot tez sie nie przydaje, bo on nie ma pojecia jak manewrowac tego rodzaju statkiem, wiec siedzi z tylu, pije kawe i kosi hajs.


Na filmie widzicie odtworzona podroz statku na ECDISie czyli mapie elektronicznej.


#barteknamorzu #pracbaza #ciekawostki #marynarz #statki


https://streamable.com/yitu3x

Sharkeennoo

unikałbym na tym forum sformułowań typu "mój wjazd na ręcznym" bo może to kogoś niezdrowo sprowokować

GlosnoJasny

@bartek555 jak zostać marynarzem?

dropsiaktcp

@bartek555

A to nie jest tak, że kapitan przejmuje ster na wejście i wyjście z portu? I bierze odpowiedzialność w razie czego jak coś się stanie?

Zaloguj się aby komentować

Dzisiaj naswietle wam troszke czym tak na prawde glownie zajmuje sie na statku.


Dynamic positiong (dynamiczne pozycjonowanie i bardzo elegancki skrot DP) jest to system komputerowy, ktory pozwala statkowi na bardzo dokladne utrzymanie zadanej pozycji (dokladnosc do kilku cm) lub np. poruszanie sie po zadanej trasie lub sledzenie obiektow takich jak ROV.


Jak to funkcjonuje?

W duzym skrocie kontroler (mozg systemu) zbiera informacje z systemow referencyjnych takich jak DGPS, systemy akustyczne, laserowe czy radarowe, albo tzw. taut wire. Oprocz systemow referencyjnych jednym z najwazniejszych sensorow jest anemometr czyli czujnik sily i kierunku wiatru.


Kontroler na podstawie systemow referencyjnych okresla swoja aktualna pozycje, a dzieki sensorom wiatru wie jaka sila na niego dziala i jak sie jej przeciwstawic, czyli w jakim kierunku, ktorym pednikiem i z jaka moca pracowac. ALE ALE! A co z pradami i innymi silami jakie dzialaja na statek? Ano te sily wszystkie razem wziete kontroler widzi jako DP current.


Do tego dochodzi aktualny heading (czyli kierunek w jakim jestesmy ustwieni), ktory mamy z zyrokompasow, albo pseudozyrokompasow.


W zaleznosci od klasy statku tych urzadzen moze byc mniej lub wiecej. U mnie sa 4 czujniki wiatru, 4 DGPSy (4 do DP i dodatkowo 2 nawigacyjne), 3 zyrokompasy.


System jest przebrzydle skomplikowany i tylko poczatkujacym wydaje sie, ze to wszystko proste. Im bardziej poznajesz tego dziada, im wiecej opcji odkrywasz o nowych ustawien, tym wiesz coraz mniej ;)


Aha, wracajac do sensorow - jest cos takiego jak MRU - motion reference unit. To urzadzenia, ktore informuja kontroler o aktualnym ruchu statku, np. przechyle.


Ale po co mu to wiedziec? A po to, ze pomyslcie sobie jak macie anteny DGPS na maszcie powiedzmy 50m nad woda i teraz ten masz przechyla sie kilka stopni na bok. Co sie dzieje z pozycja DGPSu? Gdyby nie MRU system pomyslalby, ze przesunelismy sie kilka metrow i trzeba przeciwdzialac tej sile - ergo statek nam spierdala.


To tak w baaaaaaardzo telegraficznym skrocie, bo nie chce tu ksiazki tworzyc.


Wesolych Swiat.


P.s. Maly bonus - pamietacie zdjecie mojego lancucha kotwicznego? I ze jedno ogniwo to 120kg? Dolaczam zdjecie lancucha z najwiekszego statku swiata Pioneering Spirit, ktory nalezy tez do mojej firmy. Ile tam wazy ogniwo? Ok 1.5t🫣


#barteknamorzu #marynarz #technologia #ciekawostki #pracbaza #it

98f5ebd7-f4f6-43e9-b6e7-25382d1615c6
06fe689e-2a7b-4bbc-86d6-0973796d212d
ae2a7bdd-800f-44db-b1da-58f098b2692d
conradowl

Sporo ciekawych informacji, dzięki za poświęcenie czasu i dzielenie się tym

Papamobile

A ja myślałem że wystarczy tylko kapitan i paru majtków do obsługi takiego stateczku. Ciekawy wpis i dawaj więcej!

szkocka

Fajny wpis. W zeszłym roku obejrzałam świetny film dokumentalny "Last Breath" i tam jakieś systemy nawaliły tak, że statek zaczął zmieniać pozycję podczas pracy nurków, co niosło za sobą dramatyczne skutki. Słyszałeś o tym filmie lub wypadku Chrisa Lemonsa? Jeśli tak, mógłbyś się jakoś odnieść, co tam poszło nie tak i jak to się ma do Twojej pracy? Pozdrawiam.

Zaloguj się aby komentować