Komentarze (70)

ZohanTSW

Ponieważ tytuł jest clickbaitowy, wrzucam listę:

Silnik Honda 1.0 VTEC (P10A2)

Silnik 1.2 PureTech (EB) od PSA/Stellantis

Silnik Ford 1.0 EcoBoost

Renault 1.2 TCe (H5Ht)


Po szczegóły zapraszamy do artykułu.

NiebieskiSzpadelNihilizmu

@ZohanTSW kurwa fordowski 1.0 ecoboost, niezmiennie od zawsze Wcale mnie nie dziwi, że to tu się znalazło Unia dostała kolektywnego pierdolca z tymi normami, miało być niskie spalanie i przyzwoite osiągi, a są gówniane osiągi i pękające bloki. Zresztą to tutaj na liście to nie jest i tak szczyt patologii- przecież jest jeszcze renowski 0.9 TCe. To już są silniki od kosiarki.

L4RU55O

@ZohanTSW Hondy nie znam, Puretech jest niezły ale jego problemem jest pasek rozrządu kąpany w oleju, guma się sypie i cały blok jest do wyrzucenia. Peugeot to naprawił i jakoś auta jeżdżą. Ecoboost też zależy czy nowy czy stary, zgaduję że w artykule nie rozróżniają generacji.

hist4min4

@NiebieskiSzpadelNihilizmu a co jest nie tak z 0.9 TCe poza tym, że nie podoba Ci sie pojemnosc?

bartek555

@NiebieskiSzpadelNihilizmu do tego normy co2 zwiekszyly tez interwaly wymiany oleju i co glupszy to sie stosuje, bo producent kaze co 30k to co moze sie stac

CoryTrevor

@hist4min4 0.9 tce ma dużo lepsze opinie niż 1.2

WysokiTrzmiel

@NiebieskiSzpadelNihilizmu Brat jeździ takim od prawie dwustu tysięcy kilometrów. Narazie wymieniał olej, filtry i świece. Często nim jeżdżę i naprawdę go lubię.

Auto od nowości w jednych rękach. Z gazem fabrycznym.

NiebieskiSzpadelNihilizmu

@hist4min4 że nie jeździ? Masz takiego Captura 0.9 TCe MR`13 E5, do którego to było montowane, dmc 1650-1720kg i się okazuje, że auto jadąc na pusto tylko z kierowcą się poci, a autobus startujący spod świateł staje się groźnym przeciwnikiem. A teraz sobie wyobraź, że ten silnik nie miał tylko wersji 90KM, ale też... 76. Powodzenia.


@bartek555 przeklęte słowo-klucz: longlife "Panie lejesz pan longlajfa i jeździsz na oleju nawet 150k!" Co może pójść nie tak? ¯\_(ツ)_/¯

hist4min4

@NiebieskiSzpadelNihilizmu no dobrze, ale zbyt duża i ciężka buda to nie jest wada silnika. Te silniki lądują w wielu konstrukcjach. Chodzi o awaryjność samej jednostki napędowej.

DerMirker

1.0 TSI to bardzo dobry silnik

Time_Machine

@DerMirker mam 1.4 TSI chpa i jest w dechę.

KierownikW10

@Time_Machine mam 2.0 TDI i również jest w dechę

rain

@DerMirker mam 1.6 VTi i ... się nie wypowiem XD

artu3131

@rain Też miałem przy GV II.Silnik ok, tylko przy swoich 1026 KM spalanie 10-11 l.Teraz kupiłem fabię 1.0 75 KM i spalanie jest przez pół.

rain

@artu3131 mój ma tylko 120 KM, więc chyba nie mówimy o tym samym silniku.

Odwrocuawiacz

@KierownikW10 mam 4.2 TDi i potwierdzam, jest w dechę

artu3131

@rain Musisz sobie zainstalować podtlenek azotu i końcówkę wydechu z wiadra.To radykalnie podnosi moc.Ale pamiętaj wiadro 10 l z ocynku, żeby wylotu spalin nie zaburzało.

Ja miałem Suzuki 1.6 VVT 106 KM.

Mam nadzieję że nie masz tego silnika co PSA skonstruowało z BMW.

Francuzi mają piękne podejście do klienta.Najpierw 1.6 THP od 2006 roku, a później zastąpiony 1.2 puratech..Z deszczu pod rynnę.

rain

@artu3131 w wolnossaku to może tylko podtlenek biedoty warto byłoby zainstalować. Podobno zresztą VTi dobrze z nim współpracuje, ale i tak by mi się to nie zwróciło, za mało jeżdżę. Tak jak wspomniałeś - ten silnik (podobnie jak THP) PSA robiło z BMW.

panbomboni

Jak kupowałem ostatnio nowy samochód przez omijanie takich silniczników mocno ograniczył mi się wybór, ale w sumie wyszło na dobre. Kupiłem fajne auto, którego długo nie rozpatrywałem.

Heterodyna

@panbomboni zdradzisz jakie to auto?

BoJaProszePaniMamTuPrimaSorta

@panbomboni pjona dla fana koreańskiej motoryzacji.

macgajster

@Ten_koles_od_bialego_psa czy prace badawcze nad EGR pod przewodnictwem dr. Blaszki są w stanie przeciwdziałać temu problemowi?

Jaka jest droga tych elementów? Przecież katalizator to jest tak >=30 cm od kolektora.

Ten_koles_od_bialego_psa

@macgajster nie powiem, wiem że problem wystepuje i koncern ma to gdzieś już x lat. Jak jest na gwarancji to przy awanturze ci zrobią ma ich koszt. Ale zrób np 35k kilometrow i tydzień po gwarancji to się musisz "gonić"

panbomboni

@Ten_koles_od_bialego_psa dzięki, ale to nie w mojej wersji silnikowej.

Ten_koles_od_bialego_psa

@panbomboni To szerokości, niech się sprawuje.

899bcdcf-0235-435a-865c-66839832542d
kitty95

Bziturbinki. Bzi. Bziii. I na serwis.

sebie_juki

@jedzczarnekoty ale przecież ten vvt-i to ma tam z 70KW, zupełnie inna generacja, sprzed ćwierć wieku.

Te wymienione w artykule to konstrukcje z ostatnich 10-15 lat, z małą pojemnością dowalona znacznie większa moc. Np.

Honda 1.0 VTEC (P10A2) - 129KM

1.2 PureTech (EB) od PSA/Stellantis w wersji z turbo miał wersje od 100 do 155KM

Ford 1.0 EcoBoost - wersje 100, 125 i 140KM

itd.


Porównywać żywotność vvt-i do tych "wyżyłowanych kosiarek" to jak porównywanie żywotności wolnossącego diesla do co gorszych turbodiesli z krótkożyjącymi wtryskami.

sebie_juki

@jedzczarnekoty ale VVT-i 1.0 nie jest efektem "downsizingu" tylko klasycznym silnikiem małolitrażowym. Zaś artykuł jest o problemach z silnikami ery downsizingu.

Nie ta epoka, nie ten typ silnika, jedyne co się zgadza to mała pojemność.

jedzczarnekoty

@sebie_juki no owszem, zgoda, ale tytuł ciągle jest o małych silnikach i do tego pije

sebie_juki

@jedzczarnekoty no konkretnie połowa tytułu. Dalej jest "W TYCH samochodach", co może oznaczać, że nie powinieneś jako argument przeciw "tezie" z pierwszej połowy tytułu stawiać innego samochodu.


Gdyby tytuł brzmiał "marszałek zawiesił obrady" to grzmiałbyś, że szubienice postawił i wiesza posłów?

jedzczarnekoty

@sebie_juki chwilę już nie pije, ale jakiś zaspany chyba to czytałem bo jasno piszą że nie wszystkie małe są felerne. Ehh, głupi ja. A nawet chwalą 1.0 z Fabii którą mamy na liście zakupów

sebie_juki

@jedzczarnekoty sukces! Przeczytałeś

jedzczarnekoty

@sebie_juki no pierwszym razem to chyba przeleciałem wzrokiem bo bym takich bzdur nie pisał

CHVOS

Artykuł ciekawy, ale pisał go analfabeta, albo ejaj... sam nie wiem co gorsze.

Kanaletto

przecież, już nowe generację 1.0 ecoboosta są za⁎⁎⁎⁎ste xD a że wymiana rozrządu to jest jakaś porażka to inny temat xd

kitty95

@Kanaletto do forda Ka na pewno

Stashqo

@Heterodyna Masz błąd w tytule, poprawnie powinno być:


Małe silniki w autach to porażka. Mechanik radzi trzymać się z daleka


( ͡° ͜ʖ ͡°)

kitty95

@Stashqo niekoniecznie. 1100 w Cinquecento Sporting to była kosa. Ale jak się chce 1.5 tony litrem rozbujać, to już problem.

Stashqo

@kitty95 litr to jak najbardziej słuszna pojemność do czegoś lekkiego np. motocykla. No a czasy samochodów ważących 700kg bezpowrotnie minęły, teraz nawet takie gówienko jak Aygo waży 1200kg.

kitty95

@Stashqo a jeździłeś litrowym motocyklem po mieście czy lekkim terenie? Oczywiście, że się da, ale jest niewymownie chujowo w porównaniu do takiej 500 , czy nawet leciutkiej 250. Te umiłowanie pojemności i kucy jest tylko u zapierdalaczy, co się zesrają jak szybko nie pojadą. Tak btw. większość 500 ccm da się do 170-200 rozbujać. Napisz, że chcesz szybciej po mieście jeździć, to ci coś miłego powiem.

Stashqo

@kitty95 panie, ja tam bardziej niż szybko to wolę żwawo a przede wszystkim wygodnie. Wiadomo, że mały motocykl to zwinna bestia, ale duży ze mnie chłop, więc na nakedzie 500 to ja wyglądam jakbym na jamniku jechał xD


W aucie też mam prawie 500hp a ani wypadków ani mandatów. To, że ktoś lubi mieć pod butem nie znaczy, że musi zapierralać ¯\_(ツ)_/¯

kitty95

@Stashqo oczywiście, że nie znaczy, tylko niestety wiesz jak jest z wyobraźnią i umiejętnościami, zwłaszcza u młodych gniewnych.


Bez przesady z tym złym wyglądem Mnie się najlepiej po mieście jeździło 250, potem miałem litra, a teraz 650 i uważam, że 600-700 to jest idealna pojemność dla wszechstronnego moto. Chyba że jeździsz głównie turystycznie, to wtedy tak, 1200 takiego gs-a daje komfort jazdy.

Stashqo

@kitty95 gs jest dla mnie za ciężki, podobnie afryka. Niby adwentura ale tak naprawdę to większość nabywców to dziadki, które jeżdżą nimi jak goldwingami Mój sweet spot to tenerka - idealny balans między wygodą podróży a możliwością zjechania w teren dalej niż 100m od drogi

kitty95

@Stashqo +/- 200 kg to jest górna granica wygody w manewrowaniu moto. Podnieś 400kg jak ci się przewróci.

Man_of_Gx

@kitty95 ja jeżdżę litrem po mieście i setką w terenie i powiem że liter ma to coś czego nie ma dowolnie mocne 600. Nijak to na prędkość jazdy czy czas przejazdu nie wpływa ale wrażenie całkiem inne a przecież motocykla sie rozumem nie kupuje:)


Gx

kitty95

@Man_of_Gx kazda dupa ma "to coś", a wszystkie i tak wzdłuż, żadna w poprzek.

kitty95

Tu w ogóle, pomijając gównotrwałość tych wysilonych silników, to jeszcze kwestia mentalu zapierdalacza. Musi być dużo kucy, bo wiesz przy wyprzedzaniu sie zabijo.


Większość ludzi jeździ po mieście i tam moc nie jest potrzebna. A 30 lat temu średnio silniki miały z 60-70KM i jakoś ludzie jeździli.


Kult zapierdalania i mocy wykreowany przez same koncerny motoryzacyjne, a teraz płacz, że z litra 200 kucy się nie da.

hist4min4

@kitty95 Dawniej ludzie jeździli na koniach i jakoś żyli. A moc i moment to też bezpieczeństwo wyprzedzania, chyba że małe auta mają mieć zakaz wyjazdu z miasta XD

kitty95

@hist4min4 argumentacja z dupy. Jak nie potrafisz wyprzedać, to przerzuć się na hulajnogę.

hist4min4

@kitty95 pokaż jak się rozpędzasz od 90 km/h zza ciężarówki, samochodem z 60KM mocy XDDDD

matips

A moc i moment to też bezpieczeństwo wyprzedzania, chyba że małe auta mają mieć zakaz wyjazdu z miasta XD


@hist4min4: no tak, to kolejny samochód wymyślony po to by pokryć specyficzną niszę (jazdę miejską), ale nie pełne spektrum zastosowań samochodu osobowego.

d.vil

@hist4min4 to jest właśnie problem ludzi, którzy nie potrafią jeździć. Musi być dużo kuni, bo jak się wychylę zza ciężarówki, jadąc na 6 biegu, to muszę od 90 do 120 szybko przyspieszyć, inaczej nie da.

Rozwiązanie problemu jest proste i niezwykle skuteczne. Trzymasz odstęp od poprzedzającego pojazdu, jak widzisz, że za chwilę pojawi się okazja do wyprzedzania, redukujesz bieg, przestrzeń do jadącego przed Tobą pojazdu wykorzystujesz do rozpędzenia i na lajcie wyprzedzasz. Dzięki temu manewr wyprzedzania przebiega szybciej i co najważniejsze - bezpieczniej, niż miszczowie z 200+ kuca, co siedzą 1,5m za zderzakiem TIRa i co chwilę wynurzają się zobaczyć, co się dzieje z przodu.

hist4min4

@d.vil dziękuję za instruktaż teoretyczny jazdy samochodem. Proponuję wsiąść do takiego samochodu, bo ja prowadziłem 67 KM w zeszłym tygodniu. Zanim zmniejszysz tę swoją odległość do rozpędu to już możesz zapomnieć o wyprzedzaniu.

d.vil

@hist4min4 miałem kiedyś Seata Cordobę z 1.9 SDI, mówię z doświadczenia. Jak się myśli na drodze i potrafi prowadzić, to taki manewr jest prosty, intuicyjny i jak wspomniałem (niezależnie od KM) dużo bardziej bezpieczny.

grzymislaw-mocowladny

Współpracuje z ASO min. Forda i faktycznie 1.0 EB to wadliwa jednostka (ta starsza). Natomiast 1.5 litrowa jednostka to inna bajka 🤗

Fox

@grzymislaw-mocowladny a ile to pali na 100?

grzymislaw-mocowladny

@Fox To zależy do jakiej budy wsadzone. Generalnie EcoBoosty to spoko silniki, niezbyt umiłowane przez mechaników ze względu na czasochłonność ewentualnych napraw, ale tych nie jest zbyt wiele. Na podnośnikach rzadko je widuje. Warto jednak pamiętać że te silniki, jak każde inne oczywiście, wymagają dbania jak stwórca przykazał.

rm-rf

@grzymislaw-mocowladny wszystkie EB do 1.8 włącznie miały problem z wypalaniem zaworów i głowica w nich mówiła papa. Mowa tu o jednostkach do 2020 roku. Dodatkowo sterownik ten co tam leci do I4 ma problem ze sterowaniem przepustnicy, wypala się kilka elementów na płycie i przeważnie jest do wymiany.

Alawar

Co do silnikuff to jest mały silnik i nie narzekałem. Istny diabeł!

12b05675-dae9-4417-83a0-195b204dfe87
Fox

Może ma 1,2L ale przynajmniej pali 14L i nie jedzie xD

marcik-polska

mam 2,4 tdi volvo d5 i jest w dechę 7l/100km

rm-rf

Co to za gówno artykuł jak oni silniki VW podają jako dobry przykład? Cały dealership vaga zajebany nimi Bo rekordzista miał 8k nalotu i się skonczyl (w aso u mnie lokalnie) a w Polsce ponoć i był taki co 4k przejechał. Przeważnie 20-40k i remont xD

Ecoboost poniżej 2.0 wszystkie do omijania za względu na błąd projektu tego silnika

Zaloguj się aby komentować