
Polska wyróżnia się na tle świata w branży cateringu pudełkowego. Wartość tego segmentu szacuje się na 3,5 mld zł, co stanowi ponad 10 proc. rynku HoReCa. Co więcej, rośnie on w tempie dwucyfrowym, szybciej niż rynek restauracyjny.
Popularność diet pudełkowych dostarczanych pod drzwi klientów bije rekordy. W żadnym innym kraju ten model biznesowy nie jest tak znany i popularny jak w Polsce. Część firm próbuje ekspansji na rynki czeskie i niemieckie, ale nie jest to oczywisty kierunek. Co sprawia, że Polska jest tak wyjątkowa?
– Sami cały czas się nad tym zastanawiamy. Możliwe, że wynika to z kulturowych przyzwyczajeń Polaków, np. tradycji przygotowywania posiłków „na wynos” w słoikach. W krajach takich jak Włochy czy Hiszpania konsumenci wolą gotować na bieżąco, a odgrzewanie posiłków nie jest tam tak popularne jak u nas. Poza tym Polacy cenią wygodę, chętnie sięgają po rozwiązania typu convenience i zamawianie online. Istotnym czynnikiem jest też nocna logistyka – dostarczanie posiłków pod drzwi. To możliwe dzięki wysokiemu poziomowi bezpieczeństwa i zaufaniu konsumentów do tej usługi, co w wielu krajach Europy nie jest tak oczywiste – mówi Nicolas Jedraszak, prezes Maczfit. [...]
#wiadomoscipolska #biznes #zywnosc #rynek #dietapudelkowa