Społeczność
RetroGry
Wszystko o retro grach, konsolach, komputerach i gadżetach z nimi związanymi.
Mam sentyment do Hexena. Wielki sentyment nawet. Myślę, że w znacznej mierze ukształtował moje pseudopoczucie pseudoestetyki
W każdym razie takiego moda zdolni ludzie zrobili. Świeczniki w 3D wyglądają super
https://www.youtube.com/watch?v=7Dq80AD7a10
Zaloguj się aby komentować
#ocalicodzapomnienia #retrogaming #staregry
Zaloguj się aby komentować
Może ktoś ma działającą wersję i może podesłać?
#gry #darmowegry
Zaloguj się aby komentować
Za-jed-wa-bis-ta giera
Zaloguj się aby komentować
@Marchew To jest raczej Hard Truck 2? A i droga do Greystone to chyba jakieś szaleństwo było.
Zaloguj się aby komentować
@mrmydlo pamiętam jak na początku lat 90tych byliśmy odwiedzić kuzynostwo w niemczech i w jakiejś galerii typu Karstadt była właśnie identyczna wystawka game boya. w środku zawsze gra tetris. jako gówniak byłem zafascynowany. no ale na marzeniach się kończyło
Zaloguj się aby komentować
@ZygoteNeverborn
Pan to chyba w dinozaury kamieniami rzucał
@ZygoteNeverborn Grałem w podobne na Amidze tylko że z czołgami. Sherman się nazywało;)
Nie zapomnę akcji jak na Grzybowskiej dałem łacha z tych co mówili, że lądowanie jest arcytrudne. Ja mówię "-Potrzymaj mi piwo" i siadam na pasie bez rozbicia samoljeta...cisza.
Zaloguj się aby komentować
Wsiąkłem na 3h 🫠
Battletoads kox ale na nes drugi etap nie do przejścia bez PTSD.
Zaloguj się aby komentować
Zdjęcia z uruchomienia każdej z dyskietek pod linkiem do dysku google – zapraszam zainteresowanych do przejrzenia i naładowania się solidną dawką nostalgii.
A poniżej lista gier w moim posiadaniu (zgodnie z kolejnością zdjęć na dysku google):
-
Double Dragon
-
Złota czwórka
-
The Addams Family
-
The Fantastic Adventures of Dizzy
-
Ninja Gaiden II: The Dark Sword of Chaos
-
Ninja Gaiden III: The Ancient Ship of Doom
-
Last Action Hero
-
Back to the Future II & III
-
Spider Man: Return of the Sinister six
-
Super Mario 14 (Hack gry pod tytułem: Kaiketsu Yanchamaru 3: Taiketsu! Zouringen)
-
Felix vs Jerry (Hack gry pod tytułem: Tiny Toon Adventures)
-
Chip ’n Dale Rescue Rangers
-
Chip ’n Dale Rescue Rangers 2
-
172 in 1
-
Superman
-
4 in 1
-
Tecmo Bowl
-
Ice Hockey
-
Chip ’n Dale Rescue Rangers
-
Fighting Road
-
The Flinstones: The surprise at dinosaur peak
-
Mario 16 (Hack gry pod tytułem: Joe & Mac)
-
39 in 1
-
Power Blade II
-
R.C. Pro-Am II
-
Majou Densetsu II : Daimashikyou Galious
-
Tsuppari Ōzumō
-
9999 in 1
-
Doki! Doki! Yūenchi
-
Blades of Steel
-
Thundercade
-
21 in 1
-
138 in 1
-
8 in 1
-
139 in 1
-
188 in 1
-
58 in 1
-
9999999 in 1
-
9999999 in 1
-
Educational Computer 32 in 1
-
Pro Wrestling
-
Mickey’s Adventures in Numberland
-
Flight of the Intruder
-
The Rocketeer
-
Educational Computer 20 in 1
-
168 in 1 (niestety nie to kultowe 168 in 1 :P)
-
The Last Ninja
-
68 in 1
-
Bezimienna składanka
@scorp pierwszy raz widzę żeby specjalnie robili "gluta" na osobnej płytce żeby później to wlutować xD
Ale w sumie to ciekawe co by się stało jakoby próbować zgrać rom takiego "scalaka"
@scorp Kilka ładnych lat się spóźniłeś, bo ceny są teraz dość znacznie i jest generalnie moda na retro. Jakieś 10-15 lat temu taki zestaw jak twój dało się dorwać za jakieś 100-200zł.
@Tylko_Seweryn pomyśl nad RetroPie (takie zrób to sam) albo Wii.
Zaloguj się aby komentować
Co to kurvva było za niegrywalne guano?!
#staregry #nostalgia #lata90 #blues
Zaloguj się aby komentować
Po modyfikacji programowej (opisanej na https://wii.guide - nie trwa specjalnie długo i nie jest szczególnie skomplikowane) konsola nie dość, że "wraca do żywych" (usługi on-line, takie jak News Channel, Forecast Channel czy Everybody News Channel działają dzięki RiiConnect24, a dzięki Wiimmfi możemy grać on-line m.in. w Mario Kart Wii), to jeszcze staje się ciekawą retrokonsolą, na której programy w gry na:
-
Wii (co oczywiste)
-
GameCube (co w sumie też oczywiste, bo Wii zapewniała kompatybilność wsteczną - ale dzięki Nintendont mamy zupełnie inne możliwości)
-
NES (no, oryginalnych kartridży tak jak @scorp w nią nie wsadzimy, ale możemy uruchomić dowolny, także modowany ROM)
-
Super NES
-
SG-1000 (to już naprawdę staroć)
-
Sega Master System
-
Sega Genesis (Mega Drive)
Dlaczego uważam, że jest to ciekawe rozwiązanie? Otóż konsola wyposażona jest wyłącznie w analogowe złącze video - podłączamy ją do TV za pomocą kabla Composite lub Component (zalecany) - względnie SCART. Zwłaszcza miłośnicy grania na telewizorach CRT będą zadowoleni - chociaż ja korzystam z dość sporego LCD i efekt jest naprawdę dobry. Ponadto kontroler Wii (bezprzewodowy - można leżeć na kanapie bez martwienia się o kable) pozwala na podłączenie kontrolera klasycznego - Nintendo sprzedaje kontrolery NES i SNES dające się podłączyć do Wiimote, a jak ktoś ma pojęcie o lutowaniu i Arduino, to zmajstruje w zasadzie dowolny kontroler dzięki Arduino Mini.
Także jeśli ktoś ma nieużywane na strychu, albo ma okazję kupić za przysłowiową flaszkę - wgrywać softmod i grać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@mirindo sieć musi być najwyżej 802.11g, albo w standardzie mieszanym ze zgodnością z 802.11g. Powinno być coś takiego w ustawieniach routera. Niestety, ten sprzęt ma swoje lata i w związku z tym pewne kaprysy.
@REXus dzięki za szybkie info, będę próbował. Natomiast co do samego Wii to mały kombajn do emulacji, chociaż sam ograniczam się do Segi Mega Drive i Master System bo całą resztę konsol od Ninny posiadam. Muszę jeszcze obczaić jak hula PC Engine ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@mirindo jest emulator, który wygląda jak gówno (Wiiengine), ale podobno kompatybilność ma niezłą. Brakuje kogoś, kto dałby mu GUI takie, jak mają emulatory NESa czy Segi. Jest też wersja RetroArch na Wii - PC Engine jest wspierane, ale znowu - GUI odstrasza.
Zaloguj się aby komentować
Kurier przywiózł mi dzisiaj pegasusa więc mogłem przetestować kartridże. Zdecydowana większość z nich działa, wymagały one jednak czyszczenia styków za pomocą rozpuszczalnika. Przy weekendzie zrobię album ze zdjęciami kartridży i uruchomionych z nich gier i go zapostuję. Zainteresowani będą mogli poprzypominać sobie co nieco z dawnych lat :D.
A tymczasem zmykam łupać w Ninja Gaiden'a 3. Najlepszą grę ever! ( ͡° ͜ʖ ͡°) Za dzieciaka przechodziłem ją w całości tylko po to żeby usłyszeć ten soundtrack:
https://www.youtube.com/watch?v=O12yoXFKZHU
#pegasus #retrogaming #retrogry #staregry #konsole #nostalgia
@scorp Zafunduj sobie jakiś TV CRT. Na nowoczesnych TV te gry słabo wyglądają przez większą ostrość, a CRT naturalnie zmiękcza krawędzie. No i immersja lat 90-tych w pełni.
@scorp polecam ogarnąć sobię jakiś programator do ogrywania hacków oraz gierek, których nie będziesz w stanie za bardzo kupić:
https://allegro.pl/oferta/pegasus-kardridz-krzysiocart-micro-sd-everdrive-8291640896
Krzysiocart obsługuje obecnie zapisy gier, co raz więcej hacków ich używa.
A co do samej sceny romhacków to ta pięknie się rozwija, poniżej link do chyba największej bazy:
Polecam Super Mario Bros. 3MIX, Mario Adventure, improvement Castlevani 2, tłumaczenia do karcianek Dragon Ball czy Wonderland Dizzy z 2015 albo Mystery World Dizzy z 2017 (dwie ostatnie są chyba na stronkach poświęconych serii Dizzy).
@mirindo Złoto! Dzięki za info, korci mnie żeby sobie zakupić tego krzysiocarta
Zaloguj się aby komentować
Dziś na tapecie klasyk gier sportowych
Poprawcie mnie jak ktoś zna wiekszość odsłon, ale chyba tylko w tej była możliwość rozegrania meczu na hali sportowej.
Bonus w formularzu rejestracyjnym była opcja czy jestesmy w zwiazku, singlem wdową/wdowcem czy w separacji- po co to było producentom gier kij wie :).
#staregry #retrogaming #ocalicodzapomnienia
@Spider gralo sie
@Spider oo właśnie, ja miałem rtwc (road to world cup) 98 i tam było na hali, piekne czasy! jak sie grało brazylią vs san marino i od razu po rozpoczęciu z połowy strzelałeś rivaldem i gol
Chyba w rtwc po raz ostatni można było grać na hali; wydaje mi się, że w 97 i 96 też można było.
Zaloguj się aby komentować
#retrogaming #staregry #ocalicodzapomnienia
@Quassar Ok to jest Nas dwóch
gra wygląda trochę jak "Skaut kwatermaster"
@michal-g-1 z Tak jest podobna bo to od tego samego producenta LK Avalon.
Zaloguj się aby komentować
Poza tymi na zdjęciu mam jeszcze 20 kartridży - ale to jakieś randomowe składanki powtarzających się gier, więc nic ciekawego. Na szczególną uwagę zasługuje tutaj złota czwórka, niestety okładka pomazana przez młodszego brata lata temu xD.
Chyba moją ulubioną grą z tych wszystkich był Ninja Gaiden 3 - kartridż w pierwszym rzędzie u góry, drugi od lewej.
Na pegasusie spędzałem większość swojego czasu za gówniaka, prowadziłem swój zeszyt z kodami do gier. Potrafiłem siedzieć godzinami nad jakąś grą, wklepywać randomowe ciągi znaków i odkrywać w ten sposób kody. xD Może go gdzieś odgrzebię na strychu, to z przyjemnością go zapostuję.
A Wy - macie jeszcze coś na stanie?
#pegasus #retrogaming #retrogry #staregry #konsole #nostalgia
@PanNiepoprawny Złota czwórka, piątka, 168 in 1! No kurde kolego, dałeś teraz do pieca! Ładne okazy
@scorp ja je kupiłem całkiem niedawno (złotą czwórkę, piątkę i 168 in 1). Resztę miałem z czasów dzieciństwa, ale nie miałem za młodu Pegasusa tylko podróbkę ze stadionu. Czyli podróbkę podróbki
Nawet myślałem kupić jakiś mały telewizor kineskopowy, ale ostatecznie kupiłem kartę TV do kompa i tak podłączałem.
Zaloguj się aby komentować
N-Gage był bardzo ambitnym urządzeniem, które prawdopodobnie wyprzedzało swoje czasy o kilka dobrych lat. N-Gage wykorzystywał system operacyjny Symbian i został stworzony w celu rozszerzenia działalności firmy Nokia na rynek gier przenośnych.
N-Gage został zapowiedziany w listopadzie 2002 roku, ale do sprzedaży trafił dopiero w październiku 2003 w dwóch wersjach kolorystycznych: szarej i grafitowej. Powodem opóźnienia w dostawie był przede wszystkim dodatkowy czas wymagany do wdrożenia kompleksowego rozwiązania służącego do zarządzania prawami cyfrowymi (Digital Rights Management) aby uspokoić deweloperów, którzy obawiali się, że ich gry będą piracone na potęgę (co absolutnie się nie udało, bo zabezpieczenia konsoli zostały złamane już w ciągu pierwszych tygodni po jej wejściu na rynek). Gdy N-Gage trafił w końcu do sprzedaży w 2003, wyprzedził Nintendo DS o rok i Sony PSP o dwa lata.
Gry na N-Gage były sprzedawane na kartach multimedialnych opartych na standardzie MMC. Niestety zaraz po wejściu telefonu na rynek, okazało się, że pierwszy model N-Gage ma kilka poważnych wad głównie, jeśli chodzi o komfort użytkowania:
-
Aby zmienić grę, użytkownik musiał wyłączyć telefon, zdjąć tylną pokrywę i wyjąć baterię. Oznaczało to, że telefon musiał być ponownie uruchomiony za każdym razem, gdy użytkownik chciał zagrać w inną grę.
-
Ponieważ głośnik i mikrofon były umieszone na boku urządzenia, na zachodzie telefon otrzymał przydomek "Telefon Taco". Takie ich umiejscowienie, oznaczało, że trzeba było trzymać telefon bokiem do ucha co wyglądało całkiem zabawnie. W czasie, gdy N-Gage trafił do sprzedaży, opinia publiczna bardzo niepokoiła się o wpływ promieniowania telefonu komórkowego na zdrowie użytkowników, ponieważ telefony stawały się coraz cieńsze i anteny były umieszczane bardzo blisko głowy. Podobno projektant firmy Nokia, Frank Nuovo, wpadł na pomysł "rozmowy na boku", aby odsunąć antenę od głowy, co pozwoliło na zmniejszenie pomiarów współczynnika SAR (Specific Absorption Rate), który szacował absorpcję energii częstotliwości radiowej przez ciało.
-
Klawisze na urządzeniu zostały zaprojektowane z wykorzystaniem doświadczeń Nokii z produkcji telefonów więc były one celowo trudne do naciśnięcia, aby uniknąć wykonywania przez użytkowników pozorowanych połączeń, gdy telefon znajdował się w kieszeni. Oznaczało to jednak, że klawisze te były nie wygodne do grania i wymagały dużej siły do ich naciśnięcia, pozostawiając użytkowników z bolącymi palcami po intensywnej rozgrywce. Jedna z pierwszych gier dostarczonych z urządzeniem, Tony Hawk's Pro Skater, okazała się niezwykle trudna do opanowania ze względu na solidną klawiaturę i wymaganą szybkość reakcji.
-
Wiele gier miało również problem z niską jakością animacji spadającą nawet poniżej 20 klatek na sekundę.
-
Ekran był też bardziej wyższy niż szeroki mając współczynnik proporcji 11:13. Nie było to niezwykłe dla telefonów w tamtych czasach, ale proporcje te raczej nie sprawdzają się dobrze w grach wideo, które są zwykle projektowane na ekrany o szerokich proporcjach.
Oprócz funkcji grania w gry z kart MMC, N-Gage posiadał również obsługę Bluetooth, możliwość podłączenia do internetu mobilnego WAP, grania w gry multiplayer poprzez usługę N-Gage Arena, odtwarzanie muzyki w formacie MP3, radio FM jak również inne funkcje oferowane wtedy przez telefony Nokia z wyższej półki.
Nokia miała duże oczekiwania wobec N-Gage i miała nadzieję, że sprzeda kilka milionów egzemplarzy w pierwszym roku dostępności, ale niestety sprzedaż okazała się znacznie niższa.
Nokia QD
Nokia starała się rozwiązać niektóre z problemów z oryginalnym N-Gage, i w maju 2004 wypuściła na rynek ulepszony model o nazwie “N-Gage QD”. Model ten był mniejszy (lecz troszkę grubszy) i bardziej “okrągły” co przekładało się na większą wygodę użytkowania. Poprawiono też problem z umiejscowieniem gniazda na karty z grami, wprowadzając wygodniejsze gniazdo z boku urządzenia, zamiast za baterią i dodano gumowe zaślepki gniazda na gry, ładowarkę i słuchawki. Przeniesiono również głośnik i mikrofon z boku na przód urządzenia, dzięki czemu nie można już było śmiać się użytkowników i nazywać N-Gage telefonem Taco
Nokia QD działała na tej samej wersji oprogramowania, co jej poprzednik, mimo że nowszy “Symbian 7.0s Series 60 2nd Edition” został dostarczony już na kilka smartfonów do czasu ogłoszenia N-Gage QD. Niestety, aby obniżyć koszty i rozmiary, niektóre funkcje dostępne w oryginalnym modelu, takie jak systemowe odtwarzanie MP3 (aczkolwiek N-Gage QD nadal mógł odtwarzać pliki MP3 za pomocą oprogramowania innych firm, ale tylko w mono 16 kHz), odbiór radia FM i łączność USB, zostały usunięte. Aby połączyć telefon z komputerem, użytkownik musiał użyć Bluetooth lub oddzielnego czytnika kart MMC do przeniesienia plików do pamięci urządzenia poprzez kartę MMC.
Kolejną zmianą w stosunku do oryginalnego urządzenia była pomarańczowo-szara kolorystyka samego urządzenia, jak i systemu, lecz niektórzy uważali, że jest to niechciana zmiana z bardziej kolorowego systemu oryginalnego N-Gage’a. Na szczęście na rynku były dostępne aplikacje, które wzbogacały interfejs lub zastępowały powłokę systemową innymi motywami lub kolorystyką. Jako telefon, N-Gage QD nie obsługiwał też już wszystkich trzech pasm częstotliwości GSM 900/1800/1900 a zamiast tego pojawił się w dwóch dwupasmowych wariantach, jeden na rynek amerykański, a drugi na rynek europejski i azjatycki.
N-Gage QD Silver Edition
Ostatnią próbą uratowania N-Gage’a było wypuszczenie srebrnej edycji konsoli. Model ten został udostępniony na rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki 1 września 2005 roku. Jedyną odczuwalną zmianą wprowadzoną w tym modelu (poza inną kolorystyką urządzenia) było zastąpienie przycisków 7 & 5 na klawiaturze urządzenia normalnymi mniej wyczuwalnymi przyciskami. Do 2007 roku Nokia sprzedała tylko trzy miliony sztuk N-Gage i zrezygnowała z dedykowanego sprzętu do gier na rzecz "platformy" N-Gage”, która oferowała gry w ramach szerszego portfolio smartfonów.
Źródła:
-
silicon.co.uk
-
mobilephonemuseum.com
-
wikipedia.org
-
Wiedza własna
#retrogaming #staregry #retrocomputing #hobby #konsole #nostalgia
O jakiej konsoli chcielibyście żebym teraz coś pisał?
@Sensination N-Gage wygląda niby "cool", ale jak sobie wyobrażam te przyciski (po samym zdjęciu) to mnie wzdryga. Mam wrażenie, że wciskają się maksymalnie płasko, a potem zalepione brudem wydają się niewciskalne.
Widać, że w kolejnych mutacjach starali się poprawić tę sprawę. Widziałem pierwszego N-Gage u kolegów, dobrze Wormsy na tym chodziły. Akurat tych "zasobniejszych" kolegów i w sumie kolega to trochę za mocne słowo.
tak to spoko ale wykopki jak zwykle pierdola, wiekszosc gier byla niegrywalna, czesciej na tym filmy ogladalem i gralem w pegazusa. jako telefon byl calkiem spoko na tamte czasy ale bardziej gdzies w 2004, do psp i ds to nie mialo podejscia. fakt ze dalo sie zrobic skladanki gier na kartach pamieci i dawalo to jakas proteze rozrywki
@Sensination dorzucę jako ciekawostkę, choć niezwiązaną z grami, bo mało kto pamięta o tym telefonie - Nokia w tamtym okresie wprowadziła na rynek również model 3300, nawiązujący kształtem do N-Gage'a. Był to swoisty następca 5510 (no, tylko bez QWERTY), ponieważ był to telefon "muzyczny", miał tuner FM i obsługę mp3. Oczywiście nic związanego z grami. Ale jakoś niedługo po wprowadzeniu, jak ludzie marzyli o N-Gage'u, pożyczyłem go od sąsiada - miałem takiego rok młodszego, który miał dużo zajebistych telefonów, bo jego ojciec, Włoch, pracował w ten sposób że wisiał większość dnia na słuchawce dopinając jakieś interesy i co chwilę dostawał nowe komórki. Sam chyba, klasycznie, używał 6310i a nowe brał młodemu. BTW nie jestem pewien czy młody nie miał wtedy właśnie N-Gage'a bo u kogoś się nim bawiłem, bliższy ziomek miał takiego dopiero parę lat później. Tak czy siak jak z przyszedłem do szkoły z 3300 to wszyscy siedzący w temacie myśleli że to N-Gage na pierwszy rzut oka xD a to taki zwykły średniak z Symbianem i radiem, grał spox, ja wtedy miałem 5510 właśnie więc podobało mi się. Tak czy siak ciekawy sprzęt z racji designu.
https://image.ceneostatic.pl/data/products/259081/i-nokia-3300.jpg
Zaloguj się aby komentować