Zdjęcie w tle
Sensination

Sensination

Tytan
  • 21wpisy
  • 125komentarzy
Tak wymazuje się Polską kulturę na zachodzie. Książeczka którą dostałem w UK w McDonald's w zestawie Happy Meal. Nie dość że nie dodali polskiego członu nazwiska to jeszcze Polska nie jest nawet wspomniana. Jest tylko wzmianka że wyjechała do Francji bo mieszkała w kraju w którym "kobiety nie mogły być naukowcami". Nawet jeśli powód jej wyjazdu jest prawdą, naprawdę nie można było napisać tego jakoś bardziej neutralnie?
80b69a2d-ce8c-43c5-8ff6-41b2c5469b40
9a8a3435-e504-407a-b8fb-683f32e7ac4f
f927e773-68ea-43b8-acee-04625596f345
b3a7a99a-e673-4861-9add-c322f639b932

Zaloguj się aby komentować

Dzisiaj w Duseldorf (Niemcy) odbyła się tradycyjna procesja karnawałowa. Oto cztery polityczne "Carnival Floats" warte pokazania (przepraszam ale nie znam tłumaczenia na polski i internet też mnie zawiódł).
368a2535-e9bb-4638-9d35-38c75e10e10a
828ddf7f-57e2-4e4d-b4c3-c37c245cded8
cb0fc5ab-19cc-41e1-8916-a9ab44891bd2
6357743b-9c23-4a48-8108-ab2a91691b3a

Zaloguj się aby komentować

W 2016 roku w Scorrier (Anglia), który ma historię wyrobisk górniczych, został odkryty przez ekspertów zapomniany 90 metrowy szyb. Na szczęście dom, pod którym został odkryty, jest niezamieszkały.
8996cbf4-1371-4921-9269-4a89a37f8170
b2d4f905-b6a1-4600-b527-a36adf2585a2
3983eef2-8911-4932-bc3a-519b5b71ea10

Zaloguj się aby komentować

Naukowcy odkryli, dlaczego zjawisko "ucha wzrokowego" pozwala niektórym ludziom "usłyszeć" ciche obrazy gifowe, takie jak słynna animacja "skaczącego słupa". Nowe badanie sugeruje, że ten niezwykły efekt jest spowodowany interferencją między obszarami mózgu odpowiedzialnymi za przetwarzanie wzroku i dźwięku.
Zwykle te dwie części naszego mózgu nie współpracują ze sobą ale mogą współpracować u ludzi, którzy są w stanie usłyszeć ciche obrazy dzięki "wizualnie wywołanej reakcji słuchowej", która jest również znana jako VEAR lub ucho wzrokowe.
c74791ed-a923-4d98-9169-306e3074e1d4

Zaloguj się aby komentować

N-Gage Classic
N-Gage był bardzo ambitnym urządzeniem, które prawdopodobnie wyprzedzało swoje czasy o kilka dobrych lat. N-Gage wykorzystywał system operacyjny Symbian i został stworzony w celu rozszerzenia działalności firmy Nokia na rynek gier przenośnych.
N-Gage został zapowiedziany w listopadzie 2002 roku, ale do sprzedaży trafił dopiero w październiku 2003 w dwóch wersjach kolorystycznych: szarej i grafitowej. Powodem opóźnienia w dostawie był przede wszystkim dodatkowy czas wymagany do wdrożenia kompleksowego rozwiązania służącego do zarządzania prawami cyfrowymi (Digital Rights Management) aby uspokoić deweloperów, którzy obawiali się, że ich gry będą piracone na potęgę (co absolutnie się nie udało, bo zabezpieczenia konsoli zostały złamane już w ciągu pierwszych tygodni po jej wejściu na rynek). Gdy N-Gage trafił w końcu do sprzedaży w 2003, wyprzedził Nintendo DS o rok i Sony PSP o dwa lata.
Gry na N-Gage były sprzedawane na kartach multimedialnych opartych na standardzie MMC. Niestety zaraz po wejściu telefonu na rynek, okazało się, że pierwszy model N-Gage ma kilka poważnych wad głównie, jeśli chodzi o komfort użytkowania:
  1. Aby zmienić grę, użytkownik musiał wyłączyć telefon, zdjąć tylną pokrywę i wyjąć baterię. Oznaczało to, że telefon musiał być ponownie uruchomiony za każdym razem, gdy użytkownik chciał zagrać w inną grę.
  2. Ponieważ głośnik i mikrofon były umieszone na boku urządzenia, na zachodzie telefon otrzymał przydomek "Telefon Taco". Takie ich umiejscowienie, oznaczało, że trzeba było trzymać telefon bokiem do ucha co wyglądało całkiem zabawnie. W czasie, gdy N-Gage trafił do sprzedaży, opinia publiczna bardzo niepokoiła się o wpływ promieniowania telefonu komórkowego na zdrowie użytkowników, ponieważ telefony stawały się coraz cieńsze i anteny były umieszczane bardzo blisko głowy. Podobno projektant firmy Nokia, Frank Nuovo, wpadł na pomysł "rozmowy na boku", aby odsunąć antenę od głowy, co pozwoliło na zmniejszenie pomiarów współczynnika SAR (Specific Absorption Rate), który szacował absorpcję energii częstotliwości radiowej przez ciało.
  3. Klawisze na urządzeniu zostały zaprojektowane z wykorzystaniem doświadczeń Nokii z produkcji telefonów więc były one celowo trudne do naciśnięcia, aby uniknąć wykonywania przez użytkowników pozorowanych połączeń, gdy telefon znajdował się w kieszeni. Oznaczało to jednak, że klawisze te były nie wygodne do grania i wymagały dużej siły do ich naciśnięcia, pozostawiając użytkowników z bolącymi palcami po intensywnej rozgrywce. Jedna z pierwszych gier dostarczonych z urządzeniem, Tony Hawk's Pro Skater, okazała się niezwykle trudna do opanowania ze względu na solidną klawiaturę i wymaganą szybkość reakcji.
  4. Wiele gier miało również problem z niską jakością animacji spadającą nawet poniżej 20 klatek na sekundę.
  5. Ekran był też bardziej wyższy niż szeroki mając współczynnik proporcji 11:13. Nie było to niezwykłe dla telefonów w tamtych czasach, ale proporcje te raczej nie sprawdzają się dobrze w grach wideo, które są zwykle projektowane na ekrany o szerokich proporcjach.
Jeśli chodzi o zalety, N-Gage był wspierany przez wielu czołowych producentów gier, w tym EA, Sega i Ubisoft co wyróżniało go wśród konkurencji. Dzięki temu w ofercie znalazły się mobilne wersje znanych gier, takich jak FIFA, Rayman, Sonic, Tony Hawk's Pro Skater, Call of Duty czy Tomb Raider. Nokia zainwestowała również w tworzenie własnych gier, i w listopadzie 2004 roku samodzielnie wydała grę Pathway to Glory. Chociaż N-Gage nie sprzedawał się nawet w ułamku tak dobrze jak jego ówczesny konkurent Game Boy Advance, N-Gage był technicznie o wiele lepszym urządzeniem, oferującym gry w 3D, na lepszej jakości ekranie LCD z podświetleniem i w większej rozdzielczości. Dopiero Game Boy Advance SP AGS-101 wypuszczony prze Nintendo we wrześniu 2005 oferował ekran LCD z podświetleniem od dołu ekranu tak jak N-Gage a nie jak poprzedni model GBA SP AGS-100 po bokach, ale GBA SP AGS-101 dalej nie oferował prawdziwej grafiki 3D.
Oprócz funkcji grania w gry z kart MMC, N-Gage posiadał również obsługę Bluetooth, możliwość podłączenia do internetu mobilnego WAP, grania w gry multiplayer poprzez usługę N-Gage Arena, odtwarzanie muzyki w formacie MP3, radio FM jak również inne funkcje oferowane wtedy przez telefony Nokia z wyższej półki.
Nokia miała duże oczekiwania wobec N-Gage i miała nadzieję, że sprzeda kilka milionów egzemplarzy w pierwszym roku dostępności, ale niestety sprzedaż okazała się znacznie niższa.
Nokia QD
Nokia starała się rozwiązać niektóre z problemów z oryginalnym N-Gage, i w maju 2004 wypuściła na rynek ulepszony model o nazwie “N-Gage QD”. Model ten był mniejszy (lecz troszkę grubszy) i bardziej “okrągły” co przekładało się na większą wygodę użytkowania. Poprawiono też problem z umiejscowieniem gniazda na karty z grami, wprowadzając wygodniejsze gniazdo z boku urządzenia, zamiast za baterią i dodano gumowe zaślepki gniazda na gry, ładowarkę i słuchawki. Przeniesiono również głośnik i mikrofon z boku na przód urządzenia, dzięki czemu nie można już było śmiać się użytkowników i nazywać N-Gage telefonem Taco Nokia próbowała też podnieść sprzedaż wprowadzając N-Gage QD do sprzedaży w niższej cenie w porównaniu z oryginalnym modelem.
Nokia QD działała na tej samej wersji oprogramowania, co jej poprzednik, mimo że nowszy “Symbian 7.0s Series 60 2nd Edition” został dostarczony już na kilka smartfonów do czasu ogłoszenia N-Gage QD. Niestety, aby obniżyć koszty i rozmiary, niektóre funkcje dostępne w oryginalnym modelu, takie jak systemowe odtwarzanie MP3 (aczkolwiek N-Gage QD nadal mógł odtwarzać pliki MP3 za pomocą oprogramowania innych firm, ale tylko w mono 16 kHz), odbiór radia FM i łączność USB, zostały usunięte. Aby połączyć telefon z komputerem, użytkownik musiał użyć Bluetooth lub oddzielnego czytnika kart MMC do przeniesienia plików do pamięci urządzenia poprzez kartę MMC.
Kolejną zmianą w stosunku do oryginalnego urządzenia była pomarańczowo-szara kolorystyka samego urządzenia, jak i systemu, lecz niektórzy uważali, że jest to niechciana zmiana z bardziej kolorowego systemu oryginalnego N-Gage’a. Na szczęście na rynku były dostępne aplikacje, które wzbogacały interfejs lub zastępowały powłokę systemową innymi motywami lub kolorystyką. Jako telefon, N-Gage QD nie obsługiwał też już wszystkich trzech pasm częstotliwości GSM 900/1800/1900 a zamiast tego pojawił się w dwóch dwupasmowych wariantach, jeden na rynek amerykański, a drugi na rynek europejski i azjatycki.
N-Gage QD Silver Edition
Ostatnią próbą uratowania N-Gage’a było wypuszczenie srebrnej edycji konsoli. Model ten został udostępniony na rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki 1 września 2005 roku. Jedyną odczuwalną zmianą wprowadzoną w tym modelu (poza inną kolorystyką urządzenia) było zastąpienie przycisków 7 & 5 na klawiaturze urządzenia normalnymi mniej wyczuwalnymi przyciskami. Do 2007 roku Nokia sprzedała tylko trzy miliony sztuk N-Gage i zrezygnowała z dedykowanego sprzętu do gier na rzecz "platformy" N-Gage”, która oferowała gry w ramach szerszego portfolio smartfonów.
Źródła:
  • silicon.co.uk
  • mobilephonemuseum.com
  • wikipedia.org
  • Wiedza własna
+ tłumaczenie, edycja i redagowanie
#retrogaming #staregry #retrocomputing #hobby #konsole #nostalgia
ebe15f39-2d91-479c-b93b-cdfc421e11bc
2dcd0594-6051-4e3e-a348-5a79c1579d48
dc0687c0-36de-469f-ae2b-994fa0f70b9d
5417fcd0-3026-494a-9341-d30dfb8c5fa3
7d58d964-73d8-4da4-80a2-8b6dcf6e53a1

O jakiej konsoli chcielibyście żebym teraz coś pisał?

78 Głosów

Zaloguj się aby komentować

Ponieważ kilka osób pytało jak znaleźć listę najważniejszych konsol przenośnych, wstawiam pomocną grafikę Jeśli ktoś złapie zajawkę na ich zbieranie, polecam zacząć od Sony PSP ponieważ jest w 100% zhackowana więc można wgrać emulatory innych konsol (PlayStation 1, NES & SNES, Sega Mega Drive i każdy Gameboy + kilka innych) i łatwo znaleźć ROM'y gier na PSP. Do tego są przejściówki na karty Micro SD (128gb max) więc można mieć naprawdę dużo gier. Nie są też bardzo drogie bo bardzo dużo się ich sprzedało i można znaleźć naprawdę w dobrym stanie za około £50 na eBay.co.uk (niestety dochodzi cło i wysyłka ale i tak myślę że warto). Polecam olać pierwszy model i kupić drugą wersję "Slim" (PSP-2000) która jest najlepszym modelem PSP.
#retrogaming #retrocomputing #gry #retrogry
fc60e50d-fef7-4eb3-bd8d-f9a8e0522695

Zaloguj się aby komentować

Zachęcony pozytywnym odzewem pod moim wpisem na temat mojej kolekcji przenośnych retro konsol, postanowiłem założyć tą społeczność aby zrzeszyć pasjonatów tego hobby. Chociaż ja skupiam się na przenośnych konsolach, wszystkie wpisy na ten temat są mile widziane. Format, konsola, komputer, system operacyjny, niema znaczenia ale myślę że wszystko co jest młodsze niż 10 lat chyba się nie zalicza.
Dołączam zdjęcia mojej kolekcji aby wybrać pierwszą konsole do opisania. Niestety mogę dodać tylko 5 odpowiedzi ale jak chcecie to możemy też wybrać coś ze zdjęć. Specjalnie wybrałem mniej znane konsole aby pierwszy wpis był ciekawszy ale chętnie napiszę o tej którą chcecie najbardziej
85281939-f640-44f0-ba56-383af022fb90
be577718-d277-4cee-83e7-800586289006
17e6536d-18f2-49ea-9a69-df89dac20daf
60c86bb7-21e8-46bc-99a0-0c124bfa345e
c6c4d9b2-321e-46e5-9be1-e34112f288d4

O której konsoli chciałbyś pierwszy wpis?

140 Głosów
BoguslawBoner

@Sensination powiedz mi lepiej gdzie kupić gameboya żeby w poksy grać szukałem ostatnio na OLX Allegro ale nic nie było

psmstk

@Sensination Xperia Play, początki gamingu na androidzie. Chciałbym zobaczyć taki telefon z aktualnymi topowymi parametrami

Zaloguj się aby komentować

Jako świeży emigrant z vikop.ru/orlen, zachęcony innymi postami, chciałbym się podzielić moim hobby. Na vikop nigdy się nie odważyłem pokazać mojej kolekcji ani nigdy nie opowiadałem o mojej pasji gdyż nie czułem żeby to kogokolwiek zainteresowało i bałem się hejtu. To mój pierwszy duży post, i pierwszy raz kiedy publicznie opowiadam o moich zainteresowaniach więc proszę wyrozumiałość aczkolwiek wszelkie porady lub konstruktywna krytyka jest mile widziana.
Od około 7 lat zbieram przenośne konsole retro. Raczej nie zbieram stacjonarnych ale mam kilka (wszystkie modele playstation, Super Nintendo, Sega Mega Drive i Sega Saturn). Na początku zacząłem od Nintendo Gameboy ponieważ miałem go jako dziecko i w przypływie nostalgii w 2015 postanowiłem kupić ten sam model i te same gry które miałem ponieważ zawsze żałowałem że jako nastolatek wszystko sprzedałem. Gdy uzbierałem połowę wszystkich gier jakie wyszły na Gameboy Original i większość akcesoriów które chciałem, stwierdziłem że szkoda tak po prostu kupować więcej i więcej gier na tą samą konsolę więc zacząłem zbierać inne (też tylko przenośne). Najpierw zacząłem od tych które chciałem mieć jako dziecko ale niestety były wtedy za drogie dla mnie (Atari Lynx & Sega Game Gear). Posiadam naprawdę dużą kolekcję w której mam wiele unikatowych konsol i akcesoriów jak również mam bardzo dużą wiedzę historyczną na ich temat którą chętnie się podzielę. Jeśli jesteście zainteresowani, bardzo chętnie zacznę opisywać moje "ekspinaty" mówiąc o ich historii, grach, schyłku i tak dalej. Wszystko okraszę zdjęciami w dobrej jakości i świetle. Zdjęcia dziś dodane tylko poglądowe żeby zobaczyć czy jest zainteresowanie.
Pozdrawiam
8d6862c1-e7b1-4004-b4e7-2c9622afc82a
c69cfd67-4ee0-4633-b9cf-e673b8af7caa
1fb525f9-8c05-4cdd-86f3-a6a82b967ae0
91b0c3d4-003e-44f2-894a-3d4d94b73fa7
78954a02-4902-4d6c-9e75-2acf0a7eefd7
satrix321

@Sensination Czyżbyś był stałym bywalcem maratonu n-gage? ( ͡o ͜ʖ ͡o)

Nogafka

Pięknie rodzinne zdjęcia

Spuner

Super sprawa, chętnie bym poczytał ciekawostki od ciebie o akcesoriach albo bardziej unikatowych grach.

Zaloguj się aby komentować

Następna