@Pawelvk
to dlaczego chcesz karać pasażera?
Z tego samego powodu, dla którego Ty chcesz karać przewoźnika.
jeśli jedzie dłużej to on powinien ponosić odpowiedzialność.
Typie, mówimy o sytuacjach niezależnych od przewoźnika, a nie czymś co byłoby obiektywnie jego winą - pijany motorniczy, niesprawny pojazd czy spóźniony wyjazd z zajezdni. Jeszcze zacznij krucjatę o tym, że wg rozkładu powinieneś 2 liniami dojechać na miejsce w pół h, ale nie spięła się przesiadka i zostałeś w połowie drogi, gdzie kolejny autobus będzie po upływie ważności biletu.
Zejdź na ziemię z tym swoim królewskim podejściem, bo mówimy o kasowaniu biletów w MPK, a nie droższych usługach, gdzie faktycznie kluczowe jest ścisłe przestrzeganie czasu.
@GrindFaterAnona
trasa ma zajac 15 min, kupuję bilet na 20min, po czym pol godziny stoimy w korku
Piszesz o bardziej skrajnym przypadku i z całą pewnością odwołanie w takiej sytuacji miałoby duże szanse powodzenia. OP pisał o planowanej trasie 18 minut, bilecie 20 min i faktycznej jeździe 25 min - to w godzinach szczytu brzmi jak ryzyko, po prostu.