@Time_Machine Wypowiem się tylko o wersji ST. Jeździ się bardzo przyjemnie, szpera na przedniej osi robi robotę w zakrętach i jak wyłapie podsterowność to zaczyna przenosić napęd na zewnętrzne koło i czuć jak dociska do wnętrza zakrętu co w połączeniu z sztywnym i twardym zawieszeniem pozwala na szybkie ich pokonywanie, sporo szybsze od konkurencji. Skoro już wspomniałem o zawieszeniu to jest twardo i tu pytanie do czego jesteś przyzwyczajony, jak do francuzów, to to auto nie dla Ciebie. Ja się przesiadłem z Golfa GTD który też był twardy i mi odpowiada, na daily również. Jednak jest to moje drugie auto na dalsze wyjazdy i for fun, do kręcenia się wokół komina mam coś mniejszego, tylko moje wokół komina to na 3km 7 odpaleń auta, więc Focusa szkoda ale jak trzeba to nie ma problemu. Spalanie wtedy 15+, normalnie 10-11, w trasie 8-9. Generalnie frajda ponad komfort ale trzymając obroty do 2-2,5k jest cicho i grzecznie, powyżej no drze się elegancko. Bagażnik był największym zaskoczeniem, ludzie pisali że pojemny ale nie spodziewałem się że aż tak. Z 3 babami to byle weekendowy wyjazd nad jezioro to wyprawa i jak w golfa hatchbacka już się nie mieściliśmy upychając rzeczy pod sufit, pod nogi i gdzie się dało tak tu do zagłówków nie dochodzimy (przy zdjętej pierwszej podłodze bo jest podwójna). Automat więc praktycznie bez popcornu z rur.