Komentarze (38)
@podzielny muszę w końcu te przerzutki wyregulować dobrze ech, albo oddam komuś kto się zna.
@AdelbertVonBimberstein może nie ma co czekać? A już jeździsz na tych niewyregulowanych i wkurzają?
@podzielny a jeżdżę tak długo bo wkurza to na najwyższych biegach ostatnich bo obciera o ten wózek co tam z przodu co przerzuca chyba, że przycisnę klamkpmanetkę do końca i tak trzymam.
@AdelbertVonBimberstein to mogę Ci powiedzieć, że ze swoim się zebrałem, poszedłem i zmieniłem łańcuch, kasetkę z tyłu i wymieniłem oponę co powietrze za często schodziło i czuję się tak zajebiście zadowolony wsiadając na rower i nie myśląc o potencjalnych defektach, że polecam Ci bardzo załatwienie tematu przed sezonem i masz spokojny rok czy tam ileś czasu
@AdelbertVonBimberstein jejku to jest jeden obrót baryłką przy klamkomanetce i poprawione. 5 sekund roboty.
@KierownikW10 no właśnie nie, to nic nie daje. Regulowałem naciąg też na lince przy tym wózku i jest trochę lepiej ale nadal nie jestem zadowolony a nie chce mi się z tym jebać więcej bo to jednak muszę wsiąść na rower i się przejechać (czyli zdjąć go ze stojaka po regulacji, znieść z piętra i się gaznąć kawałek), a i tak wypada go oddać do sprawdzenia po pierwszym roku jazdy.
@AdelbertVonBimberstein jeśli nic nie daje, to znaczy że baryłka się obraca wraz z metalową końcówką z pancerza, z której powinna się wykręcać
@AdelbertVonBimberstein 99% problemów z regulacją przerzutki jest spowodowana krzywym hakiem. Pozostaje ci oddać rower do serwisu na jego prostowanie, które i tak może się skończyć jego połamaniem i koniecznością wymiany na nowy lub kupić nowy i samemu go wymienić.
@korfos ale mi przód trze i źle się układa
@AdelbertVonBimberstein aaa to w takim razie jeśli masz przerzutkę tourney lub coś troszkę wyższego, ale też z bieda półki to prawdopodobnie trzeba zrobić "metaloplastykę" czyli wygięcie jej dłońmi tak żeby biegi działały okej.
Tylko najpierw trzeba ogarnąć czy linka jest dobrze naciągnięta i czy sama przerzutka jest dobrze wyregulowana tymi śrubkami z oznaczeniem L i H
@podzielny W tym sezonie chyba jeszcze będzie ok, ale w następnym wydaje mi się, że bym chciał przetestować zębatki narrow wide zamiast 2x. Napęd ma prawie 10000 i wyciągnięcie to już trochę ponad 0,75..
@podzielny Biłem się z myślami czy oddać do serwisu, ale chyba się pobiję jeszcze z rok i udam, że jest ok ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nie no, jest ok, mleko w kołach jest git, przerzutki muszę lekko podregulować, ale to małe zmiany, a o serwisie myślałem z perspektywy łożysk itd. bo nie wiem co tam się dzieje, ale pewnie jest git ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯
@pingWIN miałem to samo xD Przez kilka lat na to lałem, bo po co ruszać jak jeździ, w ostatnim wyjątkowo nie miałem czasu, a chciałem wyskoczyć na koło więc koniec końców i tak oddałem na szybki serwis xD
Ale po zmieniać łańcuch? Jedzie to jedzie i po co ruszać jak dziala😁
Mam rower dwudziestoparoletni i nigdy w nim łańcucha nie zmieniałem. Nie wiedziałem że trzeba. Na szczęście nikt nie sprawdzał.
@Gustawff wymieniłem w tym roku pierwszy raz od 2009 roku XD jeszcze był zdatny
@Gustawff ile tysięcy kilometrów robisz rocznie?
@izopropanol nie mam pojęcia, nigdy nie liczyłem.
Kontrolować rozciągnięcie łańcucha żeby nie zajechał kasety, czyścić i smarować i nie słuchać tych zabobonów i żonglowaniu 3 łańcuchami co 100 km xD
@podzielny chciałbym aby to było możliwe, ale ni cholery nie mialem jeszcze łańcucha, którego nie zajechałbym po 1k km ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯
@Stashqo następnym razem kup metalowy, a nie plastikowy
@Felonious_Gru jak renkom odją
@Stashqo @Felonious_Gru za duży moment, bieg niższy wrzucaj xD
@GazelkaFarelka będę trzymał się wersji, że nie moment za duży a napędy za słabe
@podzielny kwestia smarowania i warunków pracy. Jak jeździsz na czystym łańcuchu, to z palcem w tyłku dobijasz do 5-10k.
Swoją drogą jak mój obecny napęd kosztuje z 2 tys. zł, a sam łańcuch to koszt 200, to wolę po prostu wywalić łańcuch co sezon ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jakbym mial wymieniac lancuch od axsa co 800 km to bym zbankrutowal xD
@dfe no, lepiej kupować kasetę do axsa za 800 zł.
Mam tani, budżetowy treking od krossa i za mną ponad 5000km. Do głowy mi nie przyszło by choć spojżeć na łańcuch XD
Co kilkaset kilometrów nafta, olej silnikowy do auta, alleluja i do przodu XD
Wystarczy kupić łańcuch za 30zł i starczy na 10 lat ( ͡° ͜ʖ ͡°) nie żaden XTR czy Dura Ace
Ja se czyszczę co 50km - cyk spinka i do kuwety z ropą (kilka razy przepłucze)
Oczywiście po wyschnięciu smarowanie
Po dzisiejszym znowu trza umyć


@ytilibuuun co 50km? Musialbym to robic codziennie. Fuck this, wole wymienic na nowy raz w roku
@maks_kow Oni chyba jeżdżą piłą łańcuchową, albo zachodzi im w rowerze jakaś ruska reakcja łańcuchowa. Z 5 lat mam rower, 4k co roku przejeżdżam, więc łańcuch to już ze 20k ma przejechane, a jeszcze nawet nie czyściłem, tylko oliwię go raz w miesiącu.
@976497 Nie wiem, mam stary rower. Pewnie w tych nowych, z ilomaśtam przerzutkami jest taka potrzeba no i koszt.
Ja wymieniam co rok, robie circa 8-9 tys a lamcuch shimano kosztuje 40 zeta.
Co dwa rata kaseta, patelnia za kolejne 150-200 i krece dalej( ͡° ͜ʖ ͡°)
@maks_kow ja wolę zmieniać na nowy raz na 5 lat
Opony, łańcuch, korba i zębatka 8kkm, czas to wszystko wymienić
@podzielny uuu panie.... Giant Rincon 2005 naped ori wytryzmal cos kolo 12k pozniej na pewnych przelozeniach tak przeskakiwal, ze pare razy spadlem z pedalow XD
Raczej wymaga już śródsezonowego przeglądu :P
Po zimie jak czyściłem łańcuch, to sobie uświadomiłem, że ten rdzawy kolor to nie jest od zakurzenia. Na szczęście smar ma czarny kolor, to nie widać :P
To ja dzisiaj się chyba odnalazłem po lewej stronie mema... Raz na jakiś czas dokupuję nowy łańcuch, bo rotuję na ogół trzema co jakieś 500-1000 km. No i tak stwierdziłem, że te brudne poczyszczę i doliczyłem się łącznie 5 łańcuchów plus jeden do trenażera 😂
Zaloguj się aby komentować
