#polskiedrogi #kolej znalazłem wideo do poprzedniego wpisu, ale w komentarzu nie da sie dodać.

Jakość jest jaka jest, może właściciel monitoringu zrzuci oryginał, bo wiadomo, że ochroniarz to se może co najwyżej telefonem nagrać. I tak dobrze, że ma uprawnienia do odlądania playbacku. Kadr wygląda, jakby właścicielem było pkp, więc za kilka dni powinno być na YT w dobrej jakości

Komentarze (148)

Felonious_Gru

Najważniejsze, że przednia szyba nienaruszona, bo po wymianie potrafi przeciekać

Felonious_Gru

wołam komentujących poprzedni wpis

@aarahon @dzek @FriendGatherArena @zomers

AdelbertVonBimberstein

@Felonious_Gru co za debil no nie wyczymie xD

vredo

@Felonious_Gru Ja pi⁎⁎⁎⁎lę tyle już było takich przypadków i dalej się małpy nie nauczyły. Gaz do dechy i j⁎⁎ać szlaban a nie czekać aż jakieś pendolino w ciebie j⁎⁎⁎ie.

Felonious_Gru

@vredo wystarczyłoby, żeby ustawił sie na tym torze, co 15 sekund wcześniej był pociąg jak już miał taką wizję, żeby śrubkę za 2zł ratować.

Nawet cena przygotowana pod przetargi jest akceptowalna dla kieszeni polaka xD

9zł sztuka: https://sklep.bramyautomatyczne.pl/88003_0041?gQT=1

Na allegro 9 groszy sztuka xDDDDD

https://allegro.pl/oferta/sruba-plastikowa-nylonowa-z-tworzywa-din84-m6x20-poliamid-pa6-6-100szt-9756028965?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=freelisting

vredo

@Felonious_Gru Niektórzy chyba nie lubią żyć ale są prostsze sposoby na samobója, bez dokuczania innym.

Felonious_Gru

@vredo ale wymagają myślenia na co najmniej takim samym poziomie jak wybór pomiędzy rozjebaniem szlabanu a rozjebaniem samochodu i pociągu

vredo

@Felonious_Gru Wyjebanie szlabanu to ile? 3 koła mandatu? Mniej niż minimalna a żyćko uratowane. Każdemu może się zdarzyć, może awaria jakaś ale nie czeka się aż ciopąg w ciebie pierdolnie.

https://www.youtube.com/watch?v=MjbUnn32_zU

Felonious_Gru

@vredo

3 koła mandatu?

wjazd na migających czerwonych to 2000zł, wyjebanie szlabanu jest gratis.

IronFist

@vredo Jaki szlaban, człowieku, przecież to można nawet maskę zarysować :o

Felonious_Gru

@moderacja_sie_nie_myje3 bez rozjebania szlabanu jest tyle samo, więc wychodzi na to, że rozjebanie szlabanu jest w gratisie.

Veesper

Trochę to wygląda jak by próbował się ustawić równolegle do torów. No ale nie pykło.

Felonious_Gru

@Veesper zdecydowanie go coś pykło

binarna_mlockarnia

System podnoszacy/opuszcxajacy szlabany tez dobry, one nie powinny sie podnoesc dopoki nie prxejedzie 2 pociag, a kierowca debil

Felonious_Gru

@binarna_mlockarnia niby dlaczego? A jakby był tylko jeden pociąg to bym miał do usranej śmierci czekać?

MostlyRenegade

@Felonious_Gru tam cały czas miga czerwone światło, więc i tak nie możesz wjechać na przejazd

skorpion

@MostlyRenegade można, ale nie wolno

MostlyRenegade

@skorpion i tu dochodzimy do sedna - skoro wyłamanie szlabanu wzbudza w kierowcach taki strach, to powinny one być ściśle zsynchronizowane ze światłami - opuszczać się przed włączeniem świateł i podnosić po ich wyłączeniu.

W sumie nawet światła wtedy nie byłyby potrzebne.

skorpion

@MostlyRenegade no tyle to nie, mandaty same się nie rozdadzą

Felonious_Gru

@MostlyRenegade Nic głupszego już chyba nie przeczytam dzisiaj xD

Jak ci sie zacznie zamykać bez ostrzeżenia to co zrobisz? Szczególnie, jak ci sie zacznie zamykać na samochód, bo ma kilkanaście metrów długości...

MostlyRenegade

@Felonious_Gru teraz za to zamykają się z ostrzeżeniem, a i tak kierowcy mają to w dupie

Felonious_Gru

@MostlyRenegade no na przykład ja nie mam, i co teraz?

MostlyRenegade

@Felonious_Gru masz inny pomysł?

Felonious_Gru

@MostlyRenegade nieuchronność kary. Nawet nie wysokość, nieuchronność. Na drogach z odcinkowym pomiarem prędkości jakoś ludzie potrafią jechać przepisowo.


Gdyby dostali w jednym miesiącu 6 mandatów na 2 punkty i 200zł to by nigdy nie powtórzyli. A jak mają znikome ryzyko dostać 2000zł raz w życiu to mają przepisy w dupie, bo mogą zaoszczędzić kilkanaście sekund codziennie

Maciek

@binarna_mlockarnia system zadziałał prawidłowo. Cały cykl szlabanów to: włączenie świateł, rozpoczęcie opadania, podniesienie, wyłączenie świateł.

Dopóki nie nastąpi ostatni krok szlaban w każdej chwili może się zamknąć.


Przepisy mówią wyraźnie że nie wolno wjeżdżać na przejazd jeśli świeca się światła, a ludzie wiedzą lepiej.

DKK

@MostlyRenegade Można kombinować tylko po co. Podwójne migające czerwone, chyba coś znaczy? To jest jeden z najważniejszych przepisów. Jak ludzie go nie ogarniają to nic nie pomoże.

Adonix

@binarna_mlockarnia zdecydowanie nie masz pojęcia jak działa ssp. Zjechał z czujnika to się zaczęły podnosić. Kolejny najechał na czujnik więc zaczęły opadać.

kubex_to_ja

@Felonious_Gru typ wjeżdżać nie powinien, bo światła się świeciły, ale czemu do cholery dróżnik podniosł w ogóle te rogatki, żeby je od razu opuścić znowu?

Felonious_Gru

@kubex_to_ja Może na przykład nie ma dróżnika na tym przejeździe tylko automatyka?

https://maps.app.goo.gl/hfpiL95C9FrUUHRJ6


Przypominam, że ludzie już teraz twierdzą, że ignorują sygnalizację, bo za wcześnie się załącza xDDDDD

Nemrod

@kubex_to_ja to automat, mamy XXI w. Czujnik nie ma pojecia, że za kilkanaście sekund nadjedzie drugi pociąg.

Pantokrator

@Felonious_Gru No ja raz 15-20 minut czekalem, bo się zamknęło na 10+ minut przed 1. pociągiem a potem kolejne kilka czekano na drugi. Po jaki chuj? Właśnie przez takie wynalazki ludzie kombinują, bo nigdy nie wiadomo, czy nie stracisz całej masy czasu nie wiadomo po co. Jasne, ja nie mówię, że to nie głupie.

Nie potwierdzę też, że przechodziłem parę lat pod szlabanem z rowerem i przejechałem na drugą stronę więcej niż raz na przejeździe nagminnie zamykanym na 7-10 minut. Ale mogło to mieć miejsce.

Felonious_Gru

@Pantokrator może dlatego, że dróżnik zamykał według planowego przejazdu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pantokrator

@Felonious_Gru Cholera wie, ale chyba rozumiesz sytuację, zima, człowiek wraca z pracy na rowerze i stoi obserwując puste tory idące przez umiarkowanie ruchliwą ulicę we Wrocławiu, a za plecami i po drugiej stronie rośnie piękny korek. Takie doświadczenie uczy wątpienia w szlaban na całe życie :P

bori

@Felonious_Gru IMO jednak trzeba by wprowadzać standardową sygnalizację jak na skrzyżowaniach, inaczej małpy się nie nauczą

rith

@Felonious_Gru pomijając wszystko inne- jak to jest możliwe że chłop się zatrzymał jak szlaban po jego stronie nie zaczął opadać? Dlaczego? Po co?

Felonious_Gru

@rith dla bezpieczeństwa

HmmJakiWybracNick

@Felonious_Gru Czerwone światło = stoję, dla mnie dość oczywiste, niestety wielu kierowców sugeruje się tylko szlabanem. Natomiast bronienie obecnego rozwiązania jest głupie.

Patrząc obiektywnie, to szlabany działające w taki sposób wprowadzają zamęt. Poprawnie i spójnie byłoby: załącza się czerwone światło, po kilku sekundach zamyka się szlaban, światło gaśnie i w tym samym momencie otwiera się szlaban. A jeszcze poprawniej byłoby, gdyby światła świeciły się na zielono, aby informować, że sygnalizacja działa i nie ma awarii.

Już sygnałem do zmiany jest to, że wiele osób ma z tym problem i nie jest to intuicyjne - a infrastruktura powinna być budowana z myślą o użytkownikach, a nie dostosowywać użytkowników do infrastruktury.

Felonious_Gru

@HmmJakiWybracNick światła gasną, gdy jest już sygnał z systemu, że przejazd jest bezpieczny. Dopóki szlabany nie podniosą się w pełni to możesz o nie zahaczyć, więc przejazd nie jest możliwy. To mega proste.


Każdy współczesny przejazd co kilka sekund lekko mruga ledami żeby zaznaczyć, że działa (przy okazji sprawdza, czy ledy nie zostały np. urwane). Jak wykryje usterkę to zglasza sam do dyspozytora, ogranicza prędkość na linii kolejowej i włącza sygnalizatory zabraniające wjazdu.


Tak, też uważam, że brakuje białego światła, jak choćby u poludniowych sąsiadów

Nemrod

@HmmJakiWybracNick Czerwone swiatło jest nieintuicyjne? xD

HmmJakiWybracNick

@Nemrod Nie światło, a sposób działania szlabanu ze światłem. Jeżeli sporo osób popełnia taki błąd, to warto byłoby przeanalizować problem i dopracować system. Jeżeli przeanalizujesz jak działa to pod spodem, to wszystko ma sens, ale użytkownik nie powinien zastanawiać się jak coś działa pod spodem, tylko powinien mieć jasny sygnał. Takim sygnałem jest światło, więc po co dodatkowo rogatki? Jeżeli rogatki rozjeżdżają się z światłem, to jest to nie intuicyjne.

To tak jakbyś dostawał błąd HTTP 400 o treści "OK" - wiesz, że to błąd, bo coś poszło nie tak, ale treść zapewnia Cię, że wszystko jest okej. Masz prawo stosować się do błędu, ale po co to "OK"? Może lepiej gdyby było 400, bez treści, albo treść spójna z błędem.


Gdyby rogatki otwierały się w momencie gaśnięcia świateł, może nikt by nie wjeżdżał w dopiero otwierające się rogatki. Na przejściach dla pieszych często światło zmienia się na zielone, a piesi jeszcze znajdują się na przejściu i nikt nie wpierdala się w takiego pieszego na przejściu - to tylko moje domysły, ale z rogatkami byłoby podobnie.


A nawet gdyby ktoś wjechał w taką otwierającą się rogatkę, to by za to zapłacił - więc hajs by się zgadzał, a bezpieczeństwo na plus, gdzie wady?

Nemrod

@HmmJakiWybracNick Nie misiu. Rogatki to taki dodatek dla debili (np. rowerzystów i innych hulajnogarzy). Normalnych ludzi obowiązuje czerwone światło - tak samo, jak na skrzyżowaniu. Tam nie ma szlabanu, a jednak samo światło zwykle wystarcza.

I tu wszystko się zgadza: nie wolno ci wjeżdżać na czerwonym świetle, więc ono się zapala na początku, potem opadają rogatki, potem się podnoszą i na końcu gaśnie światło. To jest bardzo proste i znane dzieciom od przedszkola. Wtedy nie ma żadnego zahaczania o podnoszące się rogatki, nie ma problemów pt. jakaś się podnosiła, ale przestała i ktoś przywalił (kto wtedy płaci? kolej czy kierowca?) i żadnych pytań. Z resztą system, gdzie gaśnie światło, rogatki się zaczynają podnosić, ale w połowie zaczną opadać, bo jedzie drugi pociąg jest jeszcze gorszy: bo tu już nie masz absolutnie żadnej możliwości użycia rozumu. Po porostu czysty totolotek - czy te podnoszące się rogatki jednak się podniosą, czy nie?

HmmJakiWybracNick

@Nemrod Jeżeli rogatki to dodatek dla debili, rowerzystów i hulajnogarzy, to puści ich na czerwonym świetle pod pociąg, bo rogatki otwierają się na czerwonym świetle.


Z resztą system, gdzie gaśnie światło, rogatki się zaczynają podnosić, ale w połowie zaczną opadać, bo jedzie drugi pociąg jest jeszcze gorszy: bo tu już nie masz absolutnie żadnej możliwości użycia rozumu. Po porostu czysty totolotek - czy te podnoszące się rogatki jednak się podniosą, czy nie?

Teraz działa tak, że jedzie pociąg, jest światło, po 13 sekundach rogatki opadają. Jak pociąg przejedzie, to rogatki się podnoszą i światło gaśnie. Jak jadą dwa pociąg z przeciwnych kierunków, to w trakcie migania czerwonego światła, rogatki podniosą się i zaraz opadną. Czyli światło potrafi migać ciągle - ale rogatki nie potrafią zostać opadnięte, czemu? Gdyby rogatki opadały tak jak dotychczas, czyli 13 sekund po czerwonym świetle, a podnoszenie byłoby synchronizowane z gaśnięciem czerwonego światła, to nie byłoby przypadku, że rogatki się podnoszą i umożliwiając wjazd na czerwonym świetle - więc z mojego punktu widzenia są niepotrzebne, a debilom dają fałszywy znak wjazdu.

Felonious_Gru

@HmmJakiWybracNick

rogatki nie potrafią zostać opadnięte, czemu?

Bo przejazd nie wie o następnym pociągu , a skoro jedyny, o którym wie, już przejechał, to zaczyna procedurę wpuszczania ruchu drogowego.


Czyli światło potrafi migać ciągle

Bo rogatki nie zakończyły podnoszenia.


Z mojego punktu widzenia są niepotrzebne,


Całe szczęście to nie od ciebie zależy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Rogatki dają dodatkowy sygnal do zatrzymania się widoczny z daleka. Zresztą nawet podniesiona rogatka daje sygnały świetlne zakazujące wjazdu dopóki automatyka nie uzna, że wszystko jest ok.


debilom dają fałszywy znak wjazdu.

To równie dobrze można mówić, że mrugające światła czerwone każą debilom przeskakiwać na jednej nodze.

Nemrod

@HmmJakiWybracNick I dlatego chcesz przeprojektować coś, co jest czytelne dla 99% społeczeństwa, bo kilku idiotów lubi jeździć na czerwonym.

Już pomijając fakt, że wjeżdżając pod podnoszące się rogatki wciąż nie wiesz, czy się podniosą do końca, to nie wiesz w sumie, czy się nie zapaliło znowu czerwone i czy za chwilę jednak nie zaczną opadać. Więc problem totolotka pozostaje - zamiast ograniczyć sprawę do idiotów, to teraz wpierdzielasz całą resztę na minę, bo pozwalasz im wjeżdżać na uj wie co. Zamiast się bawić w obchodzenie problemu przejeżdżania na czerwonym po prostu należałoby czytać numery rejestracyjne z tych kamer i walić mandatami absolutnie każdemu, kto wjedzie na czerwonym. Na każdym jednym przejściu.

HmmJakiWybracNick

@Felonious_Gru Ale jakie problemy spowoduje podnoszenie rogatek wraz z zgaśnięciem światła? Bo moim zdaniem takie zachowanie zwiększyłoby bezpieczeństwo, bo rogatka dłużej będzie chronić przejazd. A z wad, to od czasu do czasu ktoś wpierdoli się w rogatkę - lepiej w rogatkę niż pod pociąg XD


To równie dobrze można mówić, że mrugające światła czerwone każą debilom przeskakiwać na jednej nodze.

Ale chcesz mi powiedzieć, że wymyślam problemy, które nie istnieją? Bo Twój przykład wygląda jak wymyślony. Masz przypadek na filmie, że debil wjebał się na czerwonym świetle i spowodowane jest to rogatką, tak czy nie? Takich filmików jest masa, a ile wypadków nie jest uchwyconych na filmie, lub po prostu udało się uniknąć zderzenia z pociągiem, więc nie było sensu pokazywać? Jeżeli takie problemy się pojawiają, to może warto zrobić przegląd systemu, czy nie ma pola do ulepszenia, biorąc pod uwagę tą mniej inteligentną część społeczeństwa.


Całe szczęście to nie od ciebie zależy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Wyrwane z kontekstu, bo wcale nie uważam, że rogatki są zbędne. Są zbędne jeżeli zakładamy, że są dla debili - ponieważ wtedy kończy się to tak jak na filmiku, że rogatka wpuści taką osobę i zamknie na przejeździe. Do takich sytuacji by nie doszło, gdyby rogatki były podnoszone razem z gaśnięciem czerwonego światła.

HmmJakiWybracNick

@Nemrod Podniosą się do końca zawsze. Jak jedzie zaraz drugi pociąg, to zapali się czerwone światło i rogatki zostaną opuszczone za 13 sekund.

Tutaj przykład z Japonii jak to działa i jest to intuicyjne, a w Polsce działa to nieintuicyjnie i trzymanie się tego rękami i nogami tego nie zmieni. Możemy nie zmieniać tego systemu i zaakceptować, że 1% ludzie będzie się ciągle wpierdalał pod pociągi.

https://www.youtube.com/watch?v=sXVjdGPWNpg

Felonious_Gru

@HmmJakiWybracNick

jakie problemy spowoduje podnoszenie rogatek wraz z zgaśnięciem światła? Bo moim zdaniem takie zachowanie zwiększyłoby bezpieczeństwo, bo rogatka dłużej będzie chronić przejazd. A z wad, to od czasu do czasu ktoś wpierdoli się w rogatkę - lepiej w rogatkę niż pod pociąg XD

No odpowiedziałeś sam sobie.


Przejazd się otwiera jak przejedzie pociąg, a przestaje zakazywać wjazdu jak już się całkiem podniesie. Co tu chcesz skracać/wydłużać?


debil wjebał się na czerwonym świetle i spowodowane jest to rogatką, tak czy nie?

Nie wiem, nie rozmawiałem z nim.


Takich filmików jest masa, a ile wypadków nie jest uchwyconych na filmie, lub po prostu udało się uniknąć zderzenia z pociągiem, więc nie było sensu pokazywać?

Tak samo mogę powiedzieć o ludziach przejeżdżających na czerwonym świetle albo o takich, co ruszyli prosto na czerwonym bo się warunkowa strzałka zaświeciła.

I co, zakazać strzałek warunkowych, bo jakiś debil patrzył w telefon zamiast na drogę?


Do takich sytuacji by nie doszło, gdyby rogatki były podnoszone razem z gaśnięciem czerwonego światła.

Ale co by zmieniło to, że to światło zgasłoby wcześniej? Szlabany podniosłyby sie i odpadły w tym samym momencie

Nemrod

@HmmJakiWybracNick Nie, bo jednak masz sytuacje, gdy się nie podniosą do końca. Właśnie widziałeś taki film! Podnoszenie trwa i w tym czasie przychodzi sygnał do opuszczania. Jeśli system go wywala do kolejki i czeka, aż się podniosą do końca, to masz ryzyko (można wydłużyć czasy) albo się nie podniosą do końca i zaczną opadać. A ty chcesz pozwolić wszystkim kierowcom się pakować na legalu w takie sytuacje tylko dlatego, że kilku debili nie rozumie, że się nie wjeżdża na czerwonym. To właśnie światła, które realnie obowiązują kierowców, chronią system: nawet jeśli w czasie podnoszenia zaczną opadać, to nic się nie dzieje, bo nikt nie ma prawa tam wjechać. Nikt.

Felonious_Gru

@HmmJakiWybracNick usa ma tak samo jak większość Europy

https://youtu.be/euWIV34kQ78?t=18s


A z Francuzów to ja nie chce brać przykładu xD

HmmJakiWybracNick

@Felonious_Gru I na podlinkowanym filmiku masz właśnie przykłady, że prawie na każdym przejeździe ludzie wjeżdżają na czerwonym świetle, bo sugerują się rogatką.

Felonious_Gru

@HmmJakiWybracNick no w Japonii nie wjeżdżają, bo muszą się zatrzymać nawet jak przejazd nie mruga xD

https://youtu.be/i8ChK9Pa\_RA?si=iOjjgk94dKXQJ5Y7

Felonious_Gru

@HmmJakiWybracNick proszę bardzo, Japonia, rogatki podnoszą się przy zapalonym swietle, ludzie ignorują światła.

Nawet w twoim wymarzonym świecie tak się dzieje.

https://youtu.be/ojRC7vrxtJY?t=25m4s

HmmJakiWybracNick

@Felonious_Gru W której minucie, bo nie wyłapałem przypadku, że podnoszą się rogatki z zapalonym światłem, a nie chce mi się oglądać dwie godziny przejazdów kolejowych, chociaż nawet przyjemnie się to ogląda XD.

Zauważyłem tylko, że jadą na czerwonym przed opuszczeniem rogatek.

W każdym razie, to norma na skalę światową, że rogatki podnoszą się i zamykają, mimo że światła nawet na moment nie przestały świecić?

Felonious_Gru

@HmmJakiWybracNick 25:04, masz przecież link z czasoznaczkiem

HmmJakiWybracNick

@Felonious_Gru Fakt, odtwarzałem przez hejto i nie przeniosło nie do tego fragmentu. A nie klikałem w link, więc nie patrzyłem co zawiera.


No ale widzisz, tutaj masz trochę inną sytuację - może trochę naciąganą z mojej strony, ale może jest do obronienia.

Świeci się światło i każdy grzecznie czeka. Gaśnie światło i możesz jechać. Światło gaśnie na około sekundę. W momencie ruszania zaczyna świecić znów światło, ale można uznać, że zacząłeś pokonywać przejazd - specjalnie kilka razy oglądałem ten fragment, aby wyłapać moment, w którym facet na skuterze obraca manetkę i robi to dokładnie w momencie, gdy ponownie zaczyna migać światło. Gdyby drugi pociąg nadjechał sekundę wcześniej, to światło by migało ciągle, a rogatki by się nie ruszyły- w odróżnieniu do naszych rogatek, gdzie światło by świeciło się ciągle, ale rogatki bezsensownie otworzyłby się i zamknęły.


A i nie myślę o Japonii jako o wymarzonym świecie, tylko skojarzyło mi się, że chyba u nich dość dobrze jest rozwinięta komunikacja publiczna, w tym pociągi + duże zagęszczenie ludności, więc pewnie sporo przejazdów kolejowych = przemyślany i dopracowane przejazdy kolejowe. Sprawdziłem na yt i okazało się, że miałem rację i faktycznie są zsynchronizowane, więc podałem filmikowy przykład, jakby miało to działać, i że ludzie nie wjeżdżaliby w rogatki, tak samo jak nie wjeżdżają w pieszych, którzy schodzą z pasów na czerwonym świetle.

Nie twierdzę, że taka zmiana jest u nas priorytetem i jutro rano trzeba zmieniać wszystkie przejazdy, ale uważam, że taka zmiana wyszłaby na plus pod względem bezpieczeństwa, a obecny sposób działania rogatek jest upośledzony bez znajomości ogólnego kontekstu jak działa pod spodem.


Jeszcze raz powtórzę się, że infrastruktura jest dla nas i powinna zakładać, że ludzie to debile, i że jak komuś otworzy się rogatka, to wjedzie za nią nawet przy czerwonym świetle i jak widać takie przypadki się zdarzają i będą zdarzać, bo człowiek połączy sobie, że otworzyła mi się droga, to mogę jechać i wjedzie pod pociąg.

DKK

Jprd. ludzie nie mają internetów? Ciągle to samo. Nie wiem może akcja edukacyjna na tik-toku, że szlaban to nie bariera nie do przejścia. Jest szansa, że poprzez tiktoka dotrze do takich.

Calypso_Cluster

Pomijajac fakt, że kierowca nie podumał, ale to akurat standard w tym kraju, co to jest za debilna logika rogatek, że podnoszą się i po pół sekundy opuszczają? Wystarczy się zagapić w telefon i po prostu ruszyć widząc rogatki w górze…

Felonious_Gru

@Calypso_Cluster co to za debilny pomysł, żeby bawić się telefonem podczas jazdy?

Calypso_Cluster

@Felonious_Gru kolega chyba mało czasu na drogach spędza 🤣

Felonious_Gru

@Calypso_Cluster na tyle dużo, żeby patrzeć na światła

Felonious_Gru

@Calypso_Cluster to co, ile godzin przed przejazdem pociągi ma się szlaban zamykać?

Calypso_Cluster

@Felonious_Gru Tak żeby to miało sens, problemy rozwiązuje się przez analizę co powoduje takie zachowanie, tutaj kierowca wjechał na przejazd bo podniosły się rogatki.

Felonious_Gru

@Calypso_Cluster no i ponosi winę za bycie debilem

Calypso_Cluster

@Felonious_Gru Dokładnie, tylko pomijasz fakt, że w tej akurat sytuacji bycie debilem ma dużo większe konsekwencje dla sporej grupy ludzi i generuje duży koszt, dlatego PKP szuka rozwiązania tego problemu. W Poznaniu był taki przejazd kolejowy gdzie rogatki opadały i się czekało jak debil 5, 10, 15 minut… Ale nikt nie został rozjechany przez pociąg. Piesi i rowery szli sobie przejściem podziemnym, a kierowcy czekali.

Felonious_Gru

@Calypso_Cluster prosta sprawa: wjazd na przejazd 2000zl, 15pkt, telefon 500zl +12pkt. Jakbyś chciał jeszcze kiedyś jeździć to 5 tysięcy za kat B plus badania i egzaminy.

A jak miałeś kilka kategorii? Smuteczek.

Calypso_Cluster

@Felonious_Gru Nie zapomnij sądowego zakazu prowadzenia pojazdu misiu kolorowy

Felonious_Gru

@Calypso_Cluster niby za co? Co ma sąd do wykroczeń?

Calypso_Cluster

@Felonious_Gru Do kolekcji wszystkich tych kar które i tak nic nie zmienią

Felonious_Gru

@Calypso_Cluster zasieki na rogatkach też nic nie zmienią.


Już ustaliliśmy, że jezdzisz przyklejony do telefonu. A przed fotoradarem zwalniasz?

Calypso_Cluster

@Felonious_Gru To jak kiedyś będziesz miał okazję to spójrz w prawe albo lewe okno swojego samochodu i poobserwuj innych kierowców :)

Felonious_Gru

@Calypso_Cluster i co dalej?

Calypso_Cluster

@Felonious_Gru Może wtedy dostrzeżesz, jak duży jest problem z używaniem telefonów podczas jazdy :) Skala jest taka że nie da się już tego egzekwować skutecznie.

Felonious_Gru

@Calypso_Cluster oczywiście, że się da

Calypso_Cluster

@Felonious_Gru No pewnie 😂

Calypso_Cluster

@Felonious_Gru pięknie! Udało się! Problem kierowców używających telefonu rozwiązany 🫡

Felonious_Gru

@Calypso_Cluster no wyobraź sobie, ze w okolicach prawie takich nie widać, wystarczyły trzy takie akcje.

Ulubiony skrót do Kauflandu przez barierki na DK też już zarósł krzakami, czyli zadziałało wylapywanie ludzi i karanie mandatami.

Calypso_Cluster

@Felonious_Gru Cieszy mnie to, że tak niskim nakładem sił i środków udało się rozwiązać problem w skali całego kraju :)

Felonious_Gru

@Calypso_Cluster takich jak ty nie da się inaczej niż pałą. A taki dron to równowartość kilkudziesięciu mandatów więc dobra inwestycja w bezpieczeństwo.

Jest niecałe 400 powiatów w Polsce, 200 dronów by starczyło w zupełności. Milion złotych. Taki jest koszt zapewnienia bezpieczeństwa.

Calypso_Cluster

@Felonious_Gru Dziękuję za te miłe słowa i rozmowę na poziomie :)

Felonious_Gru

@Calypso_Cluster ciężko było się zniżyć do twojego więc dziękuję za docenienie.

Calypso_Cluster

@Felonious_Gru Nie zapomnij jeszcze kilka razy edytować swoich komentarzy żeby, nie było widać jakim bucem jesteś 🤣

Felonious_Gru

@Calypso_Cluster co? xD

Przyznaj, piłeś na słońcu xd

luke-zombi

"Najzabawniejsze" jest to, że koleś bał się wyłamać szlaban, który ostatecznie i tak został zniszczony.

Kronos

@luke-zombi On się bał zadrapać lakier bo jeszcze by musiał zwracać koszty malowania.

PanNiepoprawny

Przejazd zjebany i kierowca zjebany

Felonious_Gru

@PanNiepoprawny co jest zjebanego w przejeździe?

PanNiepoprawny

@Felonious_Gru nie powinien się podnosić

wielbuont

@Felonious_Gru nie powinien się podnieść jeśli zaraz jedzie kolejny pociąg. Owszem kierowca busa zrobił źle, ale można było tego uniknąć lepszym obsluzeniem szlabanu. Jeśli tego nie ogarniasz już wiemy czemu pracujesz w budżetówce.

Felonious_Gru

@wielbuont ile sekund ma się nie podnosić? To ważne, bo chciałbym wiedzieć, jak daleko według ciebie ma być ustawiony sensor wjazdowy

Nie, nie pracuję w budżetówce, wręcz odwrotnie.

wielbuont

@Felonious_Gru jeśli jest czerwone i nie będzie wyłączane przed kolejnym pociągniemy szlabanu nie powinien się podnieść. Co jest w tym trudnego?

Felonious_Gru

@wielbuont skąd automatyka ma wiedzieć, ze pojawi się kolejny pociąg?

wielbuont

@Felonious_Gru no światło jakoś nie zgasło i no kurwa nie wiem GPS może. Albo czujnik co 1km do określania pozycji no nie mów że tylko jeden czujnik 500m od przejazdu można dać i nic więcej w tej materii nie da się wymyślić. Serio kolej nie wie gdzie są pociągi a taka spedycja w czasie rzeczywistym wie gdzie każdy bus, ile ma paliwa i czy jedzie po zaplanowanej trasie

Felonious_Gru

@wielbuont no nie zgadlo, bo szlaban nie skończył się podnosić. Jak nie tego pojąć to masz duże szanse na pracę w budżetówce

Felonious_Gru

@wielbuont no właśnie na taki czujnik pociąg najechał, co spowodowało zamknięcie przejazdu.

Felonious_Gru

@wielbuont to jak tam, ile sekund minimum ma być otwarty szlaban?

wielbuont

@Felonious_Gru rozmawiamy o konkretnej sytuacji. Cykl otwierania się nie zakończył, a rozpoczął kolejny zamykania. Można to było wyliczyć i nie podnieść szlabanu bo nie miało to sensu. Tu nie było nawet okienka na wjazd, więc tylko zmarnowano prąd na podnoszenie szlabanu.

Felonious_Gru

@wielbuont no ale SKĄD AUTOMATYKA MA WIEDZIEĆ ŻE DOSTANIE SYGNAŁ ZANIM GO DOSTANIE?


Na podstawie czego ma to wyliczyć? Szklana kula?

PanNiepoprawny

@Felonious_Gru już Ci napisali skąd.

wielbuont

@Felonious_Gru no przecież wyżej napisałem, że albo GPS, albo dodatkowe czujniki. Nie jesteście w stanie określić szacowanej pozycji pociągu za 3 minuty, by do tego dostosować zachowanie przejazdu?

wielbuont

@Felonious_Gru ludzkość liczy tor lotu asteroidy na 100 lat do przodu, PKP nie wie gdzie ich pociągi będą za trzy minuty bo tu już szklanej kuli trzeba XD w systemach od których nic tak naprawdę nie zależy sztaby ludzi kombinują by użytkownik się nie pomylil, a tutaj gdy jak się uzytkoeniknpomyli to umrzeć macie podejście, a chuj jak zrobił źle to jego problem.

Felonious_Gru

@PanNiepoprawny @wielbuont no nie, bo odległość "3 minuty od przejazdu" zależy od jego prędkości. GPS można łatwo zakłócić, a wprowadzić w całym taborze to jednak trochę kasy jest. Dalej musisz ożenić te GPSy z dwunastoma tysiącami przejazdów kolejowych, ktore musiałyby wiedzieć z wyprzedzeniem, że dany pociąg będzie jechał. A co jak zgubi sygnał takiego pociągu, bo np. na szlaku kolejowym nie ma zasięgu gsm? Tak, linie kolejowe lecą zadupiami, nierzadko otoczone nasypami lub zagłębiona poniżej poziomu gruntu żeby ograniczyć hałas. Ma zamknąć przejazd na stałe uznając to za sytuację awaryjną?


To nie ma być system informacyjny (jak beda dane to fajnie, a jak nie to trudno) ,tylko to ma być system bezpieczeństwa, prosty i niezawodny.

wielbuont

@Felonious_Gru co ma GPS do GSM? Czyli nie da się tego policzyć? Jest to imposiru? Btw takie pozenienie to się rozwój nazywa ale na kolei możecie nie znać tego slowa

Felonious_Gru

@wielbuont a jak chcesz dane z gps przekazać dalej? Po wifi czy gołębiem pocztowym?

Na podstawie czego ma to policzyć?

Felonious_Gru

@wielbuont jak zaczniesz odróżniać systemy informacyjne od systemów bezpieczeństwa to możesz się zacząć naśmiewać z braku postępu xD


Nadal nie napisałeś tak prostej sprawy, jak minimalna ilość sekund, jaką szlaban powinien być otwarty.

wielbuont

@Felonious_Gru ogólnie dziwi mnie, że nie ma żadnych prób ogarnięcia gdzie te pociągi są. Świadomość tego by np mogła zapobiec akcjom jak czołówka pociągu ale komu by tam zależało by raz na dekadę pociągi się czołowo nie rozpierdala zabijajac stadko pasażerów.

Felonious_Gru

@wielbuont

nie ma żadnych prób ogarnięcia gdzie te pociągi są.

XDDDDDDDDDDDDD


To ja się nie dziwię, że nie widzisz postępu,jak żyjesz w 1960

wielbuont

@Felonious_Gru minimum pewno jak zielone na skrzyżowanie by kilka sit przejechało czyli 15-20 s mniej nie sensu.

wielbuont

@Felonious_Gru no brzmisz jakby to nikogo nie obchodziło i pora na czas. Pociąg jest między stacja a i b. Dokładne położenie niemożliwe do określenia. Ważący tysiąc ton elektron

Felonious_Gru

@wielbuont 20 sekund + 15 sekund zamykanie + 15 sekund otwieranie. Razem 50 sekund. Dla uproszczenia dajmy minutę.

W zależności od prędkości minuta od przejazdu to

300m dla 20km/h

1km dla 60km/h

1300m dla 80km/h

2km dla 120km/h

2.5km dla 150km/h


To takie typowe prędkości, do tego podwajasz liczbę czujników, żeby odczytać prędkość pociągu. Czyli masz na przejeździe 40 czujników (tak naprawdę 44, bo jeszcze czujniki opuszczenia przejazdu) zamiast 8 czujników. Uszkodzenie któregokolwiek czujnika lub przewodu powoduje zablokowanie przejazdu i zmniejszenie prędkości na szlaku do 20km/h.


Oczywiście te odległości czujników od przejazdu należy zwiększyć aby zachować marginesy bezpieczeństwa


Mega zwiekszenie skomplikowania systemu tylko dlatego, że ktoś nie umie wytrzymać 10 sekund aż lampka zgaśnie.

Felonious_Gru

@wielbuont

Dokładne położenie niemożliwe do określenia

Weź poczytaj/pooglądaj o systemach używanych na kolei, bo to aż przykre jakie pierdoły piszesz

Felonious_Gru

@wielbuont o przyczynach katastrof kolejowych też możesz sobie poczytać, praktycznie każda czołówka zaczyna się od zignorowania semafora

wielbuont

@Felonious_Gru sam uzyłeś argumentu szklanej kuli jako koniecznej do określenia położenia pociągu

Felonious_Gru

@wielbuont tak, i cały czas tak uwazam. Bez oczujnikowania przejazdu jak dziki pojeb nie jesteś w stanie się dowiedzieć, że nie ma po co otwierać przejazdu, bo do strefy bezpiecznej zbliża się pociąg.


Co ważniejsze, taka inwestycja nie ma żadnego sensu, bo wystarczyłoby nie wjeżdżać na przejazd, jak nie wolno.

starebabyjebacpradem

@wielbuont podniósł się ale procedura wyłączenia sygnalizacji się nie skończyła i zdążył drugi pociąg ponownie uruchomić procedurę

bori

@wielbuont Skoro już zostałem przywołany przez @Felonious_Gru to dorzucę trzy grosze:


Przejazdy kategorii B (czyli automatyczne z rogatkami) działają w ściśle regulowany przez ustawodawcę sposób. W konkretnej odległości od przejazdu jest czujnik "wjazdowy" i "zjazdowy", a gdy pociąg na niego oddziałuje to wysyła sygnał po kablu do urządzeń przejazdowych, na bazie których one otwierają i zamykają przejazd. To sposób działania rogatek, ich lokalizacja, kształt czy czasookresy poszczególnych faz pracy też są precyzyjnie określone na podstawie wieloletniej praktyki. W przypadku przejazdów kilkutorowych może się zdarzyć, że dwa pociągi będą się jednocześnie do niego zbliżać z lekkim przesunięciem w czasie, stąd takie sytuacje jak tutaj i tak ważne jest czekanie aż zgaśnie pulsujące czerwone. Czy to rozwiązanie optymalne to można dyskutować, ale jednak sformalizowane w rozporządzeniu. A problemy na przejazdach wielotorowych występują wszędzie, nie tylko u nas.


Postulowane lokalizowanie położenia pociągu nie jest łatwe - GPS bywa zawodny (a ostatnio i zakłócany), radio jeszcze gorzej, stosowanie radaru też nie wchodzi w grę ze względu na przeszkody terenowe. Pamiętaj że kolei wymaga bardzo wysokiego poziomu bezpieczeństwa i niezawodności, który nie jest prosto zapewnić, zwłaszcza przy wyższych prędkościach.


Prywatnie od lat postuluję, by za utrzymanie przejazdu współodpowiadała strona drogowa, śmiem twierdzić że o wiele szybciej zaczęły by powstawać przejazdy bezkolizyjne.

wielbuont

@bori nie kwestionuje tego, że to jest legalne i tak zostało okreslone tylko sobie głośno myśle jak to zoptymalizować i ulepszyć. W sumei jesli już jest x czujnków na przejazd to czy jebnięcie czujnika na torze co x*100m i ciagłe odczytywanie pozycji po kablu nie dało porządanego efektu? Wtedy nawet jesli jeden czujnik nie ma odczytu to na podstawie kilku wczsniejszych wiemy, z epociag jedzie np 60kmph noi to raczej ze względu na naturę pociągu sie nie zmieni

bori

@wielbuont Niestety czujniki też są urewsko drogie. Na ten moment niestety nie mamy lepszych rozwiązań,ale nad tym pracujemy. Może wdrożenie GSM-R da większe możliwości.

Felonious_Gru

@wielbuont no nie. Ze względów bezpieczeństwa taki czujnik gubiący sygnał musi spowodować przejście w tryb awaryjny, jeśli nie jest zdublowany.

starebabyjebacpradem

@wielbuont połozenie czujnik załączającego jest zależny od danej prędkości maksymalnej na linii.

wielbuont

@Felonious_Gru czyli wystarczą dwie bramy na powyżej 2,5km (3km + 2,5km) od przejazdu by wiedziec ze pociag sie zbliza i z jaka predkoscia. Podniesc mozna jak juz bedzie blizej. Tutaj potrzebujemy nie 8, a 4 czujniki i jak już mamy tyle tych czujników to można je sobie zdublowac.

Felonious_Gru

@wielbuont @wielbuont

dwie bramy na powyżej 2,5km (3km + 2,5km)

i pociąg startujący spod semafora da odczyt 15km/h, gdzie chwilowa na koncu odcinka pomiarowego wyniesie 45km/h i zgodnie z wyliczeniami automatyki pociąg wjedzie z prędkością 75km/h na 5 sekund przed zamknięciem rogatek. Świetny plan.

Felonious_Gru

@wielbuont to wszystko się wydaje proste, dopóki nie trzeba zapewnić bezpieczeństwa w sytuacjach skrajnych.

starebabyjebacpradem

@bori da takie że jak dzik czy samobój będzie i urwie balise to będzie hamowało pociągi. A ci dalej będą czekać na przejeździe xD

bori

@starebabyjebacpradem Myślałem bardziej o informacji poprzez system o położeniu pociągu na bazie rozpoznawania hektometrów przez system, coś jak rozpoznawanie znaków drogowych w autach. No ale to też niesie ryzyka.

Calypso_Cluster

@wielbuont użytkownik gru się pluje jakby na nim wisiała odpowiedzialność za monitorowanie tych przejazdów na kamerze i reagowanie w takiej sytuacji. Może mu dyscyplinarka grozi i ma tutaj jakiś wentyl 😂

hist4min4

Może gdyby były normalne sygnalizatory zamiast kolejowych, to by sie cos poprawilo? Mam wrażenie, że te kolejowe są ignorowane

Felonious_Gru

@hist4min4 bo zwykłe nie są xD

Felonious_Gru

@hist4min4 u mnie jest wąskotorówka i właśnie zwykłe światła blokują przejazd samochodom jak kolejka jedzie przez rondo i ludzie mówią, że to wprowadza chaos i jest niebezpieczne xd

Hilalum

@Felonious_Gru co ten zjeb odpierdala? Prawko mu powinni zabrać dożywotnio i obciążyć kosztami.

Oolie

@Felonious_Gru Czytam te komentarze i gniję z beki. Ludzie, to jednak wiele wymyślą, żeby usprawiedliwić swoją głupotę...


"Szlaban nie powinien się podnosić." - szlabanu mogłoby tam nie być nawet. Jest migające czerwone, to stoisz i czekasz.

"Szlabany opuszczają się za wcześnie i długo się będzie czekać." - im dłużej małpy wjeżdżają na czerwonym, bo "jeszcze tylko ja przeskoczę", tym wcześniej będą się załączać, bo trzeba na takie mały brać poprawkę.

"Może się zagapił w telefon, tylko zerknął na szlabany i ruszył." - to niech jeździ hulajnogą.

"... ale ciężko rozwiązać problem z używaniem telefonu w czasie jazdy." - to nie jest kwestia tergo, jak rozwiązać ten problem, tylko wyjaśnić ludziom, że to oni są problemem. Jak z przejściem dla pieszych. Choćby kierowcom postawić przed każdym przejściem znak "ustąp pierwszeństwa", to i tak by mieli pretensje. Ale jak mają ustąp pierwszeństwa na skrzyżowaniu i ryzyko porysowania gruza za dwie wypłaty, bo inne auto, to nie miękki pieszy. Można wymyślać wysuwające się kolce, żeby opony przebijał, jak ktoś przejedzie na czerwonym, a i tak by się tacy znaleźli. To nie sklep internetowy, żeby myśleć za klienta i go ładować pod c⁎⁎j, byle klikał i zostawił hajs. XD Albo ludzie ogarną, że są debilami i przestaną ufać sobie, a zaczną znakom albo nadal będą bulić, ginąć i biadolić, że trzeba im coś więcej niż dwie jebitne lampy walące po oczach.

Felonious_Gru

@Oolie ten od telefonu zdecydowanie wygrał dzisiejszy plebiscyt xD


To było tak głupie, że nikt by tego nie wymyślił jako baita.

Felonious_Gru

@maly_ludek_lego idealny pomysł na poziom do Baba is you

XD

Pantokrator

Debil w busie do utylizacji, chryste...

ramzes

@Felonious_Gru bał się zarysować, widocznie ten trup dostawczaka wiele dla niego znaczył

PurpleJago

@Felonious_Gru Nie chciał uszkodzić rogatki, a ostatecznie popsuł dwie

Zaloguj się aby komentować